Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

he lianne, vie en jacq, net een 3 ling haha!

in het algemeen:
ff stoppen met narigheden..

wellicht zijn er mensen die nu anoniem meelezen, nieuwkomers, die net zo stuk zitten als wij destijds waren voordat we aanmelden
en dit nodigt niet uit.
behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil er nog een ding over zeggen en ik hou dan ook op:

Ik bemerk zelf dat ik steeds minder inlog op het forum door de vervelende sfeer die er af en toe heerst. Ik durf en wil mezelf dan inderdaad niet bloot te geven omdat er mensen * zijn die dit onmogelijk maken. Jammer is dit zo moet en dat er mensen afhaken die alle steun en begrip nodig hebben

Ik log nu dus ook weer uit, heb mijn buik ervan vol voor vandaag en ga leuke dingen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*
Maar ik zal jou vertellen dat ook ik dat heb gedaan.
en me daar idd heul erg voor schaam

zo werkt die verslaving
grenzen vervagen
des te harder moeten wij werken
en.. dus elkaar steunen!!!

en delen met elkaar is goed.
ook uitglijders, daar leren we van.

ik probeer iig mijn ellende vaak te delen om anderen wakker te schudden.
van : hee kijk, ik had het weken onder controle, het was niet eens meer een issue
en pats daar ging ik weer...

vandaar mijn nieuwe insteek: nul!!!
niet dat het makkelijk is..
er is altijd wel een feestje, bruiloft, weekend weg...
en ook ik denk alweer : ach.. als ik nu iets hader probeer, lukt het WEL matig

wijn afwissselen met water
pas drinken na het hoofdgerecht, o joh, ik kan hele lijsten maken.

voor mij werkt het niet
ja, een paar maanden..

nou laten we de hele discussie een positieve wending geven en elkaar een beetje helpen
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***

Maar nu schrijf ik puur vanuit mezelf. Mijn ervaring is, dat het voor een groot deel mogelijk is om je gevoelens te sturen door je gedachten steeds een positieve kant te laten kiezen.
Ik voel me niet fijner als ik constant op de "negatieve" dingen van een ander ga letten.
En het is mijn simpele wens om me zo prettig en ontspannen mogelijk te voelen. Maar misschien voel jij dat anders.
Ik herken het trouwens ook wel hoor, want ik ben jarenlang zo'n "aan-de-kaak-steller" geweest.
Dit hoeft allemaal niet meer zo. Ik heb mijn handen vol aan mezelf en ik heb gemerkt dat een positieve insteek meestal veel beter werkt.

Maar goed, wat een preek. Ik wilde het even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dronken in de auto stappen zeker onverantwoord gedrag. Ik ken iemand die haar
enige zoon is verloren; hij werd door een dronken bestuurder van de weg geveegd.
Maar ik denk niet dat Tassseke met een auto tegen dat paaltje reed maar op de fiets
en dat vind ik wel een verschil.

Hee Babble; jarig vandaag? Van harte :musicnote::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is dronken in een auto stappen not done daar zijn we het allemaal over eens.
Wel is het zo dat de alcohol in je in een staat kan brengen dat je niet meer zelf kan beslissen. Voor mij is dat een van de grootste drijfveren om niet meer te drinken. Ik wil in control zijn, ik wil de nuchtere chauffeur zijn, zowel in mijn leven als op uiteraard op de weg.
Voor mij is dit nu alweer de 10e dag zonder alcohol en het zal zeker niet de laatste zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: :musicnote:

idd, NIEMAND vindt rijden met een slok op oke.
toch gebeurt het. omdat normen vervagen na alcohol
of je ineens denkt; o chips, als ik de auto laat staan hoe moet ik dan morgen naar school/werk etc.

NIEMAND wil een ziekte en schade oplopen dor overmatig alcoholgebruik.
toch gebeurt het.

Dhendro, wat erg van je kennis, wat een verdriet!!

over rijden met een slok op: vlak niet uit dat als je flink heb gedronken je de volgende ochtends alsnog onder invloed bent
misschien doorsta je de blaastest wel , maar je bent niet alert.

nou, nu eindelijk dingen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wat een ongelooflijk vervelende sfeer op het moment hier op het forum...
Nodigt inderdaad niet uit tot het neerschrijven van tegenslagen en overkomen van tegenslagen in de strijd tegen de alcohol... :(
Jammer !!!

Maar goed, dacht nog even wat te schrijven hier en even te laten horen dat het hier met vallen en opstaan aardig goed gaat...

En nu aan de slag, nog genoeg te doen vandaag...

Hoop dat met het zonnetje dat hier buiten lichtelijk gaat schijnen ook de sfeer hier op het forum een beetje bijtrekt...
We zijn er toch om elkaar een hart onder de riem te steken of niet soms ?

Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O hee, Babble, sorry (dankjewel voor de reminder Dhendro), maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :present:
Overigens is Tas nu niet op het forum om commentaar te geven * dus zullen we het laten rusten?

Ik vind je stelling wel interessant Babble, dat je, als je veel drinkt, je beslissingsvaardigheid beïnvloedt. Toch moet er bij ons allemaal wel ergens een heel gezond stuk hersens zijn blijven werken - ik druk het een beetje onhandig uit - dat we er achter zijn gekomen dat het zo niet langer ging.

Ik heb kort na mijn stoppen met drinken besloten om een tijdje niet meer auto te rijden. Alcohol doet niet alleen iets met je hersens als je op dat moment beneveld bent, maar ook nog een tijd daarna. Er staat hierover een artikel bij Thema's, meen ik.
Het heeft voor mij wel een aantal maanden geduurd voordat ik mijn reaktiesnelheid en concentratie weer vertrouwde.
Maar ik dronk de laatste jaren dan ook wel zo'n anderhalve tot twee liter wijn per dag, dus dat is best heel veel.
Voor een ander zal het weer anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Babble; van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een fijne droge dag van.

Hoi Kirky,
Hoe staat het leven bij jou vandaag de dag?

En rijden onder invloed, ja wat kan ik daar nog aan toevoegen?
Not done, maar ja, grenzen vervagen met alcohol, maar dat was al gezegd.
Gevaarlijk goedje, dat wel.
Ben het met Kirky eens, dat bepaald medicijngebruik ook wel eens wat meer gecontroleerd mag worden, als je auto rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...