Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Kate
Goeiedag!

Dhendro, ik weet niet zo goed wat ik met je reacties moet. Ik krijg het gevoel alsof ik het niet goed bij je kan doen. Terwijl ik toch ook veel over mijn eigen proces en verlangen naar vrijheid hier heb neergezet. Ik laat het maar even. Het is iets in mijzelf waar ik nog naar kan kijken. Ik hoef niet aan ieders verzoek om reactie te voldoen.

Soms kun je ook niet aan ieders verwachting voldoen. Je zou er een dagtaak aan hebben hoor, Het is zo goed, meis. Je bent een kanjer, ook met snor en kaal hoofd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOIDIEDOI Nien,

ik ben een beetje chaotisch geloof ik

sta nu mijn schoenenkast te schilderen ipv tafeltje en ik ben druk bezig met de badcel
huuuhh, geen nieuwe projecten toch?
ok, deur dicht
ga maar even een stappenplan maken :D

laat zitten toch die kamers!
ik zou zeggen gooi jezelf in het strijdgewoel en maak plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt af en toe toch een dierenforum dus ik gooi mijn vraag er even in

mijn kat 15 jaar die begint de laatste tijd te schreeuwen
niet normaal meer, zelf de buren denken dat ik mijn katten schop
is dat inderdaad een ouderdomskwaal?? beetje korsikofff??? hij lustte namelijk ook bier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, een kat die begint te schreeuwen moet je altijd naar de dierenarts brengen. Een kat schreeuwt niet voor niets.

Kate waarom verbaast het jou zo dat ik geen moeite meer heb om met wijn te koken?
Het is ook geen aanbeveling van mij hoor, dat een ander dat ook maar moet doen.
Ik heb het jarenlang nagelaten omdat ik bang was dat ik de resten zou opdrinken.
Maar zoals bijvoorbeeld in kaasfondue of een stoofpot, dan doe ik het wel. Voor mezelf heb ik de regel dat ik niet aan glazen of flessen moet gaan lurken. Ik merk nu dat ik wel kan genieten van de smaak van wijn in eten... als de alcohol er maar zo goed als uit verdampt is.
Ja, ik denk ook dat ik alleen maar vooruit kan komen met therapie, dank je!

Drup, heb jij wel eens gedacht aan rouwtherapie? Stomme vraag misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vergat ik erbij te vertellen

hij mankeert niets, is speels, eet de oren van mijn hoofd
hij schreeuwt voornamelijk als hij van buiten naar binnen komt of midden in de nacht
net zo lang totdat jezelf iets zegt of roept
lijkt wel of hij de kluts kwijt is "ben ik wel in het goede huis?"

ach, we worden allemaal oud en gebrekkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas. soms zie je inderdaad als dieren ouder worden dat ze dan dit soort gedrag gaan vertonen. Soms komen ze ook veel meer naar je toe om aandacht te vragen. Ik denk zelf dat, als ze goed blijft eten en drinken dat er niet zoveel aan de hand is maar zou zeker het advies van Vie, niet vergeten.
Maar ouderdom komt met gebreken. Vaak veel aandacht geven. Soms is het net, of ze inderdaad de kluts kwijt zijn. Misschien mee zoeken.:)
Maar houdt ons op de hoogte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, bedoel nee. Huh? Heb nooit die rouw gehad. Mijn man was poltsklaps dood en moest sterk zijn. Sterk voor het verdriet van anderen, een dappere weduwe werd van me verwacht, een kanjer die zich er door heen kan slaan maar dat ik ondertussen aan de drank ging zag niemand en wilde niemand weten. Confronterend wat je zegt maar wel waar en probeer nog steeds het rouwproces te ondergaan maar het is te laat wan tde zoveelste rouw op rauw gaat niet meer. Moet nu leren verder te gaan.

Rouw is niet alleen de dood, rouw is ook een amputatie, incest, een ziekte, enz. Rouw doet pijn, rouw confronteerd je met verleden en heden. Daarom zijn we allemaal hier omdat we ergens dit voelen, weten en begrijpen waarom we zo zijn gaan varen. Nu moeten we verder met onze bagage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff nog voor Tass. De mijne heeft dat ook en ze blijkt dement te ziijn. Tegen het gekrijs heeft de DA pilletjes. Mijn kat heeft dit al maanden en ik heb inmiddels zelf pilletjes nodig. Seniorencontrole is het beste. Sterkte want valt niet mee. Die pilletjes moeten elke dag waarddor het gekrijs hier nog erger wordt. Gaat dag en nacht hier door en diverse mensen hebben al gezegt haar in te laten slapen. Kan het niet want ze is nog gezond, lijdt niet en is op haar manier happy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie zou het echt zijn dat je nu met al die bagage verder moet?:(
Heb je dat rouwen onder begeleiding gedaan of in je uppie? Verdriet heeft toch als functie om pijn te herbeleven en dan schoon schip te maken?
Ik denk nog steeds dat iedereen die rouwprocessen kan verwerken maar misschien zie ik het toch verkeerd lieverd.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,

Bij mij was, en is soms nog, alc. minder en minder met volledig stoppen als doel, enook vroeger andere drugs, altijd iets wat ik dacht nodig te hebben om mijn hoofsd te stoppen! Zolang ik heel intensief met iets (obsessief zelfs idd. ) kan bezig zijn hoofdsgewijs dan want ik ben niet zo sportief, gaat het goed maar anders had ik altijd de indruk dat mijn hoofd op 1000 toeren draaide en er niks gebeurde. Wachten op een verjaardagsfeestje dat niet komt. Onrust dus.

Met ouder te worden is dat gevoel verminderd en weet ik dat ik geduldiger moet leren zijn. Vaak lukt dat goed maar helemaal ben ik er nog niet uit.

LiefsN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo
Toch een paar uur zonder stroom gezeten
Toen heb ik al mn cedees op kleur gesorteerd in de wachttijd
Leuk, staat mooi en zoekt makkelijker. Voor mij tenminste. Meestal weet ik wel wat voor kleur een cedee heeft :)
Hoop dat de stroom ok blijft. Wil nog wat met muziek gaan rommelen op mn pecee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker bezig Woman; van de nood een deugd maken. Prima.

Isa (fijn dat je weer terug bent!) ik wilde al hetzelfde antwoorden als Bol doet.
Volgens mij geeft dat helemaal niet zo hoor, dat vastgebeten zijn in iets. Mits je er zelf ook
enigszins om kunt blijven lachen en het op gezette tijden wat los kunt laten. Dat je er geen andere leuke dingen voor laat schieten ...
Staat de man van je leven voor de deur en dat je dan zegt: ik MOET hardlopen... dat zou toch jammer zijn;)

Vandaag lukt het me niet om alles te lezen.
Ik ben in huis aan het verven, dat geeft een vroege voorjaarskick.

Maar voor iedereen : hou het droog, dat doe ik vandaag ook.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isje. als ik aan het schilderen ben, doe ik dat het liefst met een penseel met een paar haartjes. Het priegelwerk. Heerlijk is dat en dat moet dan ook helemaal goed zijn. Maar er zit bij mij niets dwangmatigs bij en dan blijft het goed voelen. Ik merk als ik te hoge eisen aan mezelf ga stellen en ik daar niet aan kan voldoen, ik in de knoei kom met mezelf. je kunt n.l. zo'n hoge eisen stellen dat je daardoor in moeilijkheden van kan komen. Zeker als je nog eens heel perfectionistisch bent.
Ik heb het gelukkig aleen met schilderen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup,

rouw is een zwaar proces,
het hoort helaas bij het leven.

Daarom voor jou,

uit "alle dagen van ons leven"

Afscheid nemen is met zachte vingers
wat voorbij is dichtdoen en verpakken
in de goede gedachten ter herinnering.
Is stilstaan bij brokjes leven, op de pieken van pijn en vreugde.
Afscheid nemen is met dankbare handen
weemoedig meedragen al wat van waarde is,
om niet te vergeten.
Is moeizaam de draden losmaken
en uit het spinrag van belevenissen loskomen, en achterlaten.
En niet kunnen vergeten.
Leven is, vanaf je geboorte, voortdurend afscheid nemen.
Loshaken om voort te gaan.
Zichzelf verliezen, om zich te vinden.
Het risico van de graankorrel, die vruchten voortbrengt.
Afscheid nemen is het moeilijkste in het leven.
We leren het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WEEKEND!!!!!!!!!
Ik ben de laatste tijd echt blij als t vrijdag middag is.
Komt vast door t weer.
Ik ga ook ff bijlezen ari

Ohhh ja en nog iets leuks ik heb mn eerste mail van Tactive!!!!!!!!!
Dus Alf ik had beter prut kunnen shrijven gister in mn laatste bericht:):):):):):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...