Spring naar bijdragen

donderdag 12-03-2010

PROUD2BME

Aanbevolen berichten

Druppie natuurlijk kom ik terug. Kan jullie niet missen hoor. En ik ga er weer voor.

Vie als hier mensen komen ben ik zo blij. Ik wil ze dat laten zien door veel voor hun te doen.
Maar het gevoel van eigenwaarde komt zeker terug. Ik moet dat niet laten af hangen van Jos want die kan me dat niet geven. Daar is het nooit goed, en alles is verkeerd, wat ik ook doe.
Verder zit ik er toch over na te denken dat, als de kinderen zondag komen, voor te stellen om Jos weer naar het verpleegtehuis laten brengen. Zij zullen daar dan voor moeten zorgen, ik doe het niet meer.
Deze dame gaat echt zichzelf belangrijk vinden.
Natuurlijk is het moeilijk om na zo'n lange tijd, wat afstand te nemen van iemand waar je van houd en het is een groeiproces dat niet zo maar ineens kan. Dat heeft tijd nodig maar ik realiseer me meer dan ooit dat ik niet meer verantwoordelijk wil zijn voor zijn leven. Dat moet nu maar iemand anders op knappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Vie,

Het gaat prima, 6 februari was een dag om te onthouden.
Heb, met jullie hulp, sinds die dag Bachus weten te weerstaan en voel me perfect.

Wil dat graag iedereen toewensen en voor de mensen die hier nog korter zijn dan ik: ga door, hou vol, het is echt de moeite waard.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Bol,
Wat fijn dat je er weer bent meid.
Hopenlijk voel je je niet al te rot, al begrijp ik nog steeds niet waarom je op deze manier met de Refusal omgaat.
Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik het zeg maar kennelijk heb je nog altijd ingecalculeerd dat je eens in de zoveel tijd wilt drinken. Heb ik het mis?
Kun je nog steeds niet definitief de drank buiten de deur zetten?
Wat lijkt je daar zo verschrikkelijk aan?

Ook lieve allemaal en goedemorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Tapas :present:~:present:~:heart:~:present:~:present:~:musicnote:~:present:~:present:~:heart:~:present:~:present: Hermie
maak er een mooie dag van

In het bijlezen zag ik dat er nogal wat gebeurt is gisteren:
@Suus: je kan de hele wereld niet in je eentje verbeteren, maar als je de eerste niet neemt ben ik ervan overtuigd dat je stapje voor stapje er vast wel komt. Voor iedereen zijn er altijd betere tijden, dus ook voor jou.
@Bolletje: ik had je gisteren graag een aai over je bol gegeven. Ik snap wat er is gebeurt. Jammer dat je teller weer op 0 staat (oh nee, hij staat alweer op 1), maar je hebt er vast wat inzicht voor terug. Ga er weer voor, je was volgens mij goed bezig, dus je kan het. Jane zegt 3x vallen niet erg als je maar 4x weer opstaat, volgens mij is dat opstaan wel weer gelukt. Kop d'er veur.
@Desi: daar zijn geen woorden voor, maar geniet van elkaar zolang het nog kan
@Jacc: je had geen andere keuze met je kat, laat dat een troost zijn

Toepasselijk bij mijn icoontje: Pak al je zorgen in je plunjezak en :) :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Em:present:
Het is de laatste tijd vaker voor gekomen dat ik gewoon vergeten was om Refu. te slikken, door alle omstandigheden.
Iedere keer ben ik zo sterk geweest om dan toch gauw een Refu te nemen alleen gisteren niet.
Maar ik ga ze weer gewoon twee x per week slikken op de zelfde dagen.
Hoe is het trouwens met jou? Gaat het een beetje? Heb je het voorjaar al een beetje in je bol?

Goeie morgen lieve Babble:heart:

En uiteraard ook Teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh? Ik krijg boven in het forumscherm dat het donderdag de 12e is terwijl ik toch zeker weet dat het vandaag vrijdag is. :o

Had net Welzorg gebeld dat mijn scootmobiel het niet goed doet. Na uitgelegd te hebben wat er aan de hand is kreeg is als reactie dat dit niet fit klonk. Sjonge, met zo'n opmerking kan je me wegdragen hoor. Dus gierde er overheen van want denkt u dat op op zit? Begreep hij dus niet en vroeg me er naast te lopen, nou dan kan je me wegdragen hoor. Waarschijnlijk denkt hij nu dat ik een kronkel heb want komt vanmiddag langs om te kijken. Aan langskomen heb ik dus niks maar ook dat begreep hij niet. Ik zal wel een melige bui hebben maar een scootmobiel die niet fit is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, met mij is het wel goed maar ben afgepeigerd van het snelle opbouwen op het werk.
Kon gisteren niet uit mijn bed komen, mijn benen zeiden doe het zelf maar.
Dus maandag prober ik het weer.
Het is te gek voor woorden, een jaar thuis en binnen twee maanden fulltime aan de slag.
Trouwens nog een vraag, jij en ook Woman zeggen steeds het blauwe pilletje als je over de refu spreekt, die van mij zijn wit, heeft dat met de mg te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en nu ga ik vechten. Nee niet tegen de alco maar tegen de shampoo. Banjo moet in bad met het oog op morgen. Ze vind dat vreselijk en ik heb nog wel lekkere dennenappeltjesgeurtje gekocht. Gekookt water afgekoeld voor haar oogjes en een groot warm badlaken ligt klaar met een lekker kluifje als beloning. Me hoela dus want loedertje heeft het al lang in de gaten en sjeesde door het kattenluikje. Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een mooie handtekening onder je naam gezet Bolletje.
Een paar weken terug heb ik een boekje gekocht over RET, het is een boekje geschreven door Jan verhulst en ik heb het keer op keer gelezen.
Ik ben er zo blij van geworden en zag alles ineens haarscherp hoe het met mij gegaan was door de jaren heen.
Ook werd daar verteld over de zienswijzen van Boeddha en ook daar heb ik veel over gelezen.
Het is een aanrader om daar over te gaan lezen, wat een wereld gaat er dan voor je open.
Is iemand hier bekend met RET en ook zo positief als ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER ik ben je mooie en lieve Sintgedicht nog niet vergeten hoor.
En ook niet alle andere dingen die je hier op het forum hebt verteld.
Je bent gewoon een ècht mens.

De rees van het hondje was trouwens alleen maar omdat hij eieren uit het kippenhok steelt. Enige opvoedkundigheid....

Drup ook voor jou een knuffel. Je weet wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma ik ken RET wel maar dan in de vorm vanuit de zorg iemand benaderen. Vond het zeer boeiend omdat ik heel anders opgeleid was. Het was een soort hersenspoeling voor me want het was weer nieuw dus eng. Mij was altijd geleerd terug halen en toen leerde ik er in mee te gaan.

Loeder is gevangen en de oogjes schoon, nu de plons nog. :(

Wordt helemaal niks dus morgen want als ik even oefen met tutje gaat ze slapen. Dacht het hier even te winnen van woman en Zowie maar ga af als een gieter. Wist woman al en lachte zich suf maar ga strijdend ten onder. Mijn hondje kan alles behalve luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie een eierstelende reeskees?;)

Nou ik heb net de verpleging aan de tel. gehad en daarna Jos. Heb hem gezegd dat hij zelf maar moet zorgen dat ze de deur open doen als ze hem terug naar huis brengen. Daarop werd hij zo kwaad en gooide de hoorn er op. Nou hij moet maar kijken hoor. Heb in ieder geval gezegd dat ik m'n handen een heel eind terug trek. Dus de eerste stap is gezet.
Mezelf een schouderklopje gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil niet zeuren (Maar doe het lekker toch) Het is vandaag Vrijdag 12 03 hihi.

Pfff ga zo even lekker een uurtje pitten denk. Heb heel onrustig geslapen vanacht schijnbaar want werd wakker met de achterkan van mijn haar flink in de klit. blijkbaar met mijn achterhoofd over het kussen wezen schuren. Heb ook heel naar gedroomd. Er was een ramp gebeurt bij mij voor het huis en er vlogen trauma helicopters heel maf. Gisteren Char gekeken dus ws toch daar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over vallen en opstaan...

Toen ik net gestopt was met drinken, ergerde ik me mateloos (that's me;-)) aan (terug)vallers. In feite was ik stikjaloers!
Ik 'moest' me er keihard van mezelf doorheen worstelen, terwijl die ander een zacht eitje was door zichzelf het vallen toe te staan, maar nu weet ik niet meer zeker wie de sterkste is, want misschien val ik wel niet omdat ik niet weet of ik de kracht heb om weer op te staan?

Inmiddels ben ik er ook al langer achter dat drinken een (onbewust) symptoom van diepere interne problemen is, en begrijp ik waarom ik me gelukkiger voelde toen ik nog dronk (al hield ik mezelf natuurlijk vreselijk voor de gek met die roes en richtte ik mezelf zowel geestelijk, lichamelijk als sociaal te gronde!) en waarom ik deze winter in een depressie zat: drinken verschuift het probleem alleen maar verder naar voren, en hoe langer je drinkt, hoe minder je je van je oorspronkelijke problemen herinnert, en hoe schokkender het dus kan zijn als je stopt met drinken... (en ik kan jullie vertellen: voor mij is de schok nog altijd gaande, want ik heb me de eerste 1,5 jaar of zo eerst nog verschuild achter de euforie van het niet drinken, ik klopte zo hard op mijn schouders dat de last daarop nog niet goed naar boven kon komen?). Maar hoe groot ook de schok: ze is onvermijdelijk en drinken is al lang geen optie meer voor mij, omdat ik niet alleen maar maar geboren wil worden, drinken en dan dood gaan.

Daarom voel ik alleen maar heel veel mededogen met elke valpartij omdat we allemaal op een of andere manier vast zitten (klemgezopen ;-)) in onszelf, de manier waarop we met dingen omgaan, het voelen en het denken en het doen en het willen, het is allemaal door elkaar geklutst! En dan heb ik alleen nog maar met mezelf te maken, hoe zwaar moet dit wel niet zijn als je ook nog eens met een ander te maken hebt; opstaan met een veel zwaardere last dan alleen die van jezelf!

Het leven is vallen en opstaan, of je dat nu met drinken doet of niet. Al denk ik wel dat zolang je met drank blijft vallen, je in dat opzicht nooit helemaal rechtop kan staan. En dat staan is toch echt nodig om te gaan lopen! Een kleintje die net loopt wankelt ook en als die valt is dat vaak keihard. Ja het was veiliger toen ik nog kroop met een luier om, maar mijn natuur veranderde. Nu val ik pas echt en mag ik m'n eigen shit opruimen ;-))) Nouja ik draaf door, ik hoop dat mijn punt duidelijk is? ;-)

@Bolletje, vallen gebeurt in 1 seconde *poef* en weg... OPSTAAN IS VEEL INTERESSANTER! :present:

@Tapassssss en Hermie birthdaygirls :sun: :sun: van harte en alles wat jullie je wensen in dit nieuwe levensjaar!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Em. In mijin opleidingen naar verpleegkundigen werd me geleerd mensen terug te halen naar de werkelijkheid. Je moest ze dus confronteren met wat gebeurd was. Deed pijn voor ze maar moest de harde werkelijkheid er door duwen. Leek een beetje op ene fluitje van dit is gebeurd dus ff bij de les blijven. Later ben ik gaan leren wat RET was en dat betekende voor me dat er een heden is en je moet leren er in mee te gaan. Voor mij betekende het dat ik niet weer altijd moest slepen met een onvoltooid verleden maar RET me leerde wat er nu voor je betekend. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben want is niet mijn beste eigenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, van mij gaat er hier een kaarsje voor je op, al is het alleen maar voor vandaag.
En je weet, je hoeft niet in 1 klap sterk te zijn, toch? Ontwikkelingen gaan ook wel eens langzaam. Wil je ons mee blijven delen hoe jouw proces gaat in het loslaten?

ER, met mij gaat het eigenlijk wel goed. Drinken doe ik niet, maar ik ben wel bezig met therapie, en dat verschuift nogal wat van binnen. Dankjewel dat je het vraagt, dat vind ik lief.
Maar ik weet het nog niet zo goed.

Strong, ik weet niet precies wat je bedoelt met de tijd, maar ik droom elke nacht zo veel en intens dat ik er des morgens uit zie als een punk.
Je mag hier wel gerust vertellen wat je droomt en hoe het verder met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...