Spring naar bijdragen

zaterdag 27 maart 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 406
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
yajala



Weet je..............


vind het woord verslaving ook zo blehhhhhhh.


Vind het moeilijk om gewoon te zeggen dat ik verslaafd ben....zit nog iets in m'n kop dat blijft zeggen dat het wel meevalt!



BB;"schrijf de gebeurtenissen van gisteren een x op Yaya, zet es zwart op wit wat er gebeurde en wat je gedaan hebt. Ik heb ook wel es met mn dronken kont in de auto gezeten, ik veroordeel niets, been there, done that, got the t-shirt:(
Vorige week ook al es gedronken, als ik het me goed herinner, zet ook dat es op papier. Je gaan zitten schamen is mooi hoor maar het levert nix op. Schrijf de laatste dronkenschappen op, lees het zo nu en dan door. Leg het weer es weg en lees het dan nog weer es. Wie weet helpt het je verslaving te 'zien'.

En ik snap best dat je moiete hebt met het woord verslaving of dat je een alcoholist bent. Been there.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaayyy!!! Oeiiii! ja dat is wel heftig, nog in de auto stappen met drank op.
Nooit meer doen hoor!

BB, ik moet toch nog eens het BB (big book) doornemen want ik heb het nooit helemaal gesnapt, van dat machteloos staan. Voor mij betekent machteloos nog steeds dat je er ook niks aan kan doen.
Als ik zo gedacht had, was ik nu waarschijnlijk dood.
Toen ik stopte met alcohol drinken was ik het gewoon letterlijk spuugzat. En als je iets niet leuk meer vindt, dan hou je ermee op, lijkt me.

Ben ondertussen een lekker ruikend walnotenbrood aan het bakken. Even off-topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, machteloos staan tov drank wil niet zeggen dat je er niets aan kunt doen.

En zoals jij schrijft; als ik iets niet meer leuk vindt hou ik er gewoon mee op' lijkt me iets te kort door de bocht. Want als het zo gemakkelijk zou zijn waarom stopt dan niet iedereen. Waarom verzuipen mensen hun hele leven, zetten hun gezin, hun werk, hun relatie, hun zaak, alles op het spel. En sommigen doen dat. Omdat jij of ik niet zo ver gegaan zijn wil het niet zeggen dat het niet gebeurd. Er zijn er zat die dat wel doen en nu bv op straat lopen of whatever. n ook al loop je niet op straat dan stap je dus met je dronken kont in de auto, waar weet ik veel wat had kunnen gebeuren, en heb je thuis vier kinderen zitten...om in het geval van Yaya te spreken. En zo hebben wij allemaal onze verhalen, daarin staat ze niet alleen.

Misschien werkt het wel zo voor jou, stoppen met iets omdat jet het niet meer leuk vindt, dat kan. En dat is dan mooi voor jou. Helaas werkt het voor de meesten hier niet op die manier.

En het BB lezen is niet slecht. Dar heeft er, vlgs mij, nog eentje in de aanbieding, ongelezen. Lees dan ook de twaalf en twaalf, erg inspirerend, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M,n vriendinnen weten niets van mijn probleem ,
als ik eerlijk ben denk ik dat ze met hetzelfde probleem zitten,
als ik daar binnenkom om een uur of 11 staat de rose al op tafel.

Onder de mom van gewoon gezellig! pppffff.
M,n vriendin reed gisteren maar dat ging niet zo goed,die is haar rijbewijs al eens even kwijt geweest voor rijden onder invloed dus dacht ik....ach ik neem het wel over.

lekker slim he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ya, dat is niet niet zo slim...

Ik kan rustig bekennen dat ik in al mijn drankjaren nog nooit dronken of aangeschoten in de auto heb gezeten, heb altijd het idee in mijn achterhoofd gehad: stel dat ik iemand aan zou rijden, je verwoest niet alleen het leven van een ander maar ook van jezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yaya, wellicht voor jou ook een idee, het Big Book van de Anonieme alcoholisten lezen. Is te bestellen via de AA site. Is niet zo duur en niet meteen vallen over God of een Hogere Macht. Lees het nou es een keertje of wat door. Lees ook de uitgebreide versie vd twaalf stappen es en laat het es bezinken. Zoek naar de overeenkomsten en niet naar wat je niet aanstaat. Er niets mee doen kan altijd nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yaya, heb ik ook es gedaan. Stuur overnemen, was echt niet zo slim, lag er iemand op de motorkap:o
Gelukkig in het pre mobiele tijdperk én die vent was net zo dronken als ik, dus hij had nix! Pfffffffffff.
Dat had een waarschuwing voor me kunnen zijn, moeten zijn maar was het niet. Dat is dus ook verslaving. Mazzel dat er nix gebeurd is, tel uw zegeningen, ja daar is ze weer..., zou mn Mem zeggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken het niet Bam maar goeie tip,

ga hem zeker aanschaffen,
denk dat ik de meiden echt even los moet laten idd,
waar ik al een tijdje mee rondloop hoor,
ze zijn m,n alles.........
zij zijn er nog niet aan toe toe te geven dat ze een probleem hebben maar misschien dankzij mij gaan ze het ook inzien.

Als ik het over stoppen of minderen heb lachen ze en nemen ze er nog eentje!

Gezellig toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dar

Ja, ik was er al bang voor Yajala...
:(

het beste besluit is om ze een tijdje niet te zien, ben ik bang.


En ze te vertellen dat je niet meer mee wilt doen omdat je er problemen mee hebt, misschien dat er bij hen ook wel een lampje gaat branden?



BB says; Dar, hoe heb jij dit soort zaken aangepakt?
Heb jij ook vriendinnen de deur uitgezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dar

quote:


Originally posted by:
yajala


doe de homo walk?
:D

Hoe loop je homo achtig Dar!
:huh:





zoals je loopt als je bang bent dat je je ballen kwijt bent
:D


Nou, de meeste homo's die ik ken zijn hun ballen niet kwijt en willen dat ook niet.

:huh: Maar mss zie jij iets wat ik niet zie Dar, zou heel goed kunnen.
En je kent het spreekwoord; schoenmaker, blijf bij je leest...Misschien is het handig dat jij dat doet, in deze.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ik lag gisteren om 21.00 uur al in bed omdat ik het zat was.

Morgen loopt het half jaar contract van mijn werk af, maar ik mocht bij tekenen dus heb nu een jaar contract:)

Ya wat rot voor je dat die drank nog steeds machtiger is dan jij, voel wat het met je doet en bekijk het als leerproces.

vandaag ga ik dus maar weer de beslommeringen in mijn huis doen zoals de was en zo en ik hoop ook op een beetje :rose:

Ik neem voor mezelf maar weer es een droge dag ook al komt het bakken uit de lucht vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, Nee, ik heb geen mensen hoeven schrappen uit mn leven. Ik heb dan, gek genoeg, weinig echte alkies om me heen. Wel blijf ik minder lang hangen op feestjes omdat ik eerder moe ben.
Ik had laatst een vriendin die me bekende dat ze me 'miste', de nog drinkende BB. Snap ik ook, samen konden we heel wat weg zetten en eindeloos ouwehoeren. Ik was zo'n beetje haar spiegelbeeld. Altijd nog in voor een biertje, lekker roken, zitten bij het vuur en maar zuipen.

Ik heb meerder vriendinnen die een glaasje of wat kunnen drinken en dan over gaan op de spa:wacko:
heb ik nooit begrepen, haha.
Ik ga ook nog mee op ons jaarlijkse zuipweekend. Doe ik met drie vriendinnen. Ik heb er geen last van als anderen drinken. In het begin wel maar nu niet meer. Wel heb ik erg weinig geduld met dronken mensen, heel erg weinig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar BB, ik bèn ook een vrij simpel mens ;)
Het big book heb ik, en de stappen vind ik altijd mooi om te lezen.
Iedereen een eigen weg om te komen waar je wezen wil, en alle beetjes helpen.

Dar, met een schep oploskoffie er in is die gembermelk nog lekkerder. In ieder geval zit er geen alcohol in, dus het zal wel goed zijn.

Toen ik besloot te stoppen met drinken ben ik ook duidelijk geweest ten opzichte van mijn omgeving. Nu had ik het daar vrij makkelijk mee omdat ik niet veel drinkers in de buurt had. Alleen mijn beste vriend dronk zich te pletter. (Letterlijk: hij is er aan overleden.)
Hem ben ik niet gaan mijden, maar wel duidelijk gemaakt dat ik niet meer mee deed. De vriendschap werd daarmee wel heel anders. Hij vond me saai geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Yaya, heb ik ook es gedaan. Stuur overnemen, was echt niet zo slim, lag er iemand op de motorkap:o


Gelukkig in het pre mobiele tijdperk én die vent was net zo dronken als ik, dus hij had nix! Pfffffffffff.


Dat had een waarschuwing voor me kunnen zijn, moeten zijn maar was het niet. Dat is dus ook verslaving. Mazzel dat er nix gebeurd is, tel uw zegeningen, ja daar is ze weer..., zou mn Mem zeggen....



Nou BB, mijn MEM had wel wat anders gezegd als ik met mijn dronken kop iemand op de motorkap had gehad!!

Ik log uit voor vandaag, misschien ben ik met een verkeerd been uit bed gestapt, jullie zijn me dierbaar, maar zo'n opmerking van BB schiet me even in het verkeerde keelgat!
Prettige droge dag nog voor iedereen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey ik ben hier nieuw maar wil toch even wat zeggen:
denk niet meer aan gisteren, sla jezelf niet voor de kop maar denk aan vandaag. schuldgevoelens omdat je gisteren toch toegaf helpen je niet om vandaag niet te drinken. de wil en de kracht om het vandaag anders te doen helpen wel! sterkte! en ik vind het super dat je het durft toe te geven dat je gedronken hebt. ik en ik denk niemand hier vind je dan zwak maar juist sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...