Spring naar bijdragen

zaterdag 27 maart 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 406
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Harry,
wil je mij globaal vertellen hoe de afgelopen 7 weken gegaan zijn? met de ups en downs, wanneer ging het beter, wanneer een dipje enz. Het viel mij nl. best mee de eerste week maar ik kan me niet voorstellen dat het zo makkelijk zal blijven gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit nu aan de spa rood na een paar glazen wijn en terwijl er nog meer in de kast staat kan ik het goed zien staan en er vervolgens niets mee doen.
ook vrijwilligen als bob terwijl dat eigenlijk niet nodig is kan ik tegenwoordig.
door de weeks alcoholvrij is een gewoonte geworden, dus al met al heb ik het zinkende schip op tijd verlaten om zo maar te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik heel knap, ik heb niets in huis hoor, dat durf ik echt nog niet.
Zou zo graag een roseetje willen drinken en daarna weer terug naar de thee maar dat durf ik nog niet aan. Of een apfelkorntje voor het slapen gaan maar weet niet of ik het bij 1 kan houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ok, bebe een totale stop voor meer dan een week is ook heel goed, doorgaan op deze weg zou ik zo zeggen.
zeker als je bang bent terug te vallen kun je beter niet in de verleiding komen, en het bij thee houden.
heeft mij ook al heel wat gekost om tot hier te komen, het is niet makkelijk.
zeker de door de weekse gewoonte af te leren was moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerst op de maandagavond met fris achter de computer gaan zitten en doorbijten, je krijgt dan zo`n rare kriegel over je heen die je erg kwaad maakt en je denkt, je hebt de hele dag hard gewerkt en waarvoor?
dus vroeg slapen en draaien en zweten.
dinsdagavond wordt het erg, de kriegel wordt heel erg en je moet op jezelf zijn even geen gezeur aan je kop, vloekend op de gevoelens die je hebt ga je weer op tijd naar bed.
wat ik wel merk is dat ik nog steeds veel eerder naar bed ga dan vroeger, behalve in de weekenden dan.
na de woensdag merk je op de donderdag dat je kop helderer is dan ooit, en weet je dat je vaker wilt.
dit gevoel vasthouden is moeilijk maar gaat uiteindelijk de overhand nemen.
in het begin heb je dan door de week die heldere kop maar haal je in het weekend van alles in en loop je op de zaterdag en de zondag met verschrikkelijke katers ook omdat je lichaam om minder vraagt.
nu na een maand of drie zit ik op een nivieau dat ik ook in het weekend graag die heledere kop erbij heb en kan ik dat voor elkaar krijgen.
ach af en toe gaat het wel mis, maar dat is toch ook zo bij mensen die heel sociaal drinken, na en feestje zijn die ook wel eens brak.
alleen staan die niet dezelfde middag met drank zichzelf weer op orde te krijgen, maar drinken een aantal dagen niet, en dat lukt mij dus nu ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Dhendro, paar dagen geleden, mooi bericht over jouw groei!
Gelezen, zit nog in m'n koppie. Het eerste bericht wat mij misschien nog de absoluut droge kant op krijgt.
Een keer in de week tends to keep you down. But, then again, if I'm not mildly kept down things tend to happen!

De vermoeide pluriele

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bebe,

Ik merk dat ik de laatste dagen en zeker met een beetje mooi weer meer zin krijg in een biertje of wijntje.
De wetenschap dat ik het zo goed als zeker niet bij één of twee zal laten heeft me tot nu toe weerhouden om aan de verleiding toe te geven.
Ik wil niet meer in mijn stoel in slaap vallen, ik wil niet meer de andere dag vissen naar wat ik de vorige avond gezegd heb, ik wil niet met trillende handen en een wazig hoofd wakker worden.
Ik wil geen pijn meer in mijn lijf hebben, ergens waar mijn lever zit, als ik een dag wat minder gedronken had omdat ik moest werken.

Toen ik daarnet Gorinchem binnenreed was er alcoholcontrole, wat een zalig gevoel dat ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken, jammer genoeg mocht ik door rijden...

Nou moet ik zeggen dat ik volgens mij wel wat anders verslaafd was (ben) dan de meesten die ik hoor.
Hoewel ik, als ik niet moest werken toch op een pilsje of 4 en ca. 1,5 fles wijn per dag zat en vaak meer, en ook de dagen dat ik moest werken waren trouwens niet alcoholvrij, heb ik weinig problemen nu ik niet drunk.
Ik heb geen Refusal of hoe het ook allemaal mag heten, geen behandeling, slaap prima en voel me beter dan ik in jaren heb gedaan.

Denk niet dat je er veel aan hebt maar zo sta ik er voor.
Ben een paar weken verder als jij en echt: ga door, hou het droog, laat die eerste staan, het is het dubbel en dwars waard...

Sterkte en voor straks lekker slapen,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...