Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen Kanjers,

Even op de vraag van Vie. Nee ik vind niet dat je verwaant overkomt hoor. Absoluut niet.
Wel heb ik veel moeite, maar dat is echt iets van mij, dat mensen erg rechtsteeks zijn. Ikzelf ben meer van de wat rustigere uitingen. Ik probeer altijd te kijken naar wat mijn uitspraken anderen kunnen doen.
Probeer dat geen wat ik wil zeggen wat voorzichtiger in te pakken zodat ik een ander in geen geval pijn doe.
Dit gebeurd af en toe toch wel maar over het algemeen lukt dat me goed. Maar ieder vogeltje is zoals ie gebekt is.
Vie:heart::sun::heart:

Verder hoop ik dat Druppie vanacht een beetje goed geslapen heeft.

Ikzelf ga dadelijk naar de bijeenkomst voor Jos. Kijken hoe het van de week is gegaan, want ik ben niet geweest.
Het gaat er om of Jos kan blijven waar hij nu is of dat het toch bejaardetehuis wordt. Dus erg spannend.
Verder heb ik goeie zin. Een beetje een tralalagevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben een beetje in de war!

ik ben de hele week al bezig met een detoxkuurtje en daar hoort ook een oliekuur bij
maar euuhh
de afval die ik afscheidt :huh: nou ik heb nog net geen klachten van de buren wegens stankoverlast maar ook mijn tong, die is helemaal zwart.
en die olie waar je mee moet spoelen?
die behoort na een kwartier wit te zijn, bij mij is het direct na inname

kan je echt zo vergiftigd zijn?
of zijn het nu echt bakerpraatjes?
behoor ik nu tot het lichtgeloofelijke volk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het was inderdaad, zoals Dar ook aangaf, niet een vraag over de ruzie, maar meer, of ik echt zo overkom.
Tina, jij zegt, hoe krijg je het allemaal voor elkaar.
Dat weet ik niet, eigenlijk voel ik me nog lui en zou ik nog veel meer willen doen.

En nu houden we het voor gezien, want andere mensen hebben meer aandacht nodig.
Een dikke kus voor iedereen die heeft meegedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Darreltje:heart::sun:

O ja ik wil nog ff wat kwijt. Het gebeurd vaak dat mensen zich uiten op een felle manier waardoor de boodschap die daar achter zit, verloren gaat. Ik denk dat dat komt omdat die ander zich aangevallen voelt, en zich gaat verdedigen. Dan krijg je een aanvals en verdedigingsstrijd.
Dat is jammer want vaak is juist die boodschap zo belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha bolletje,

dat is zowiezo de tip van flip!

voel je je aangevallen en heb je de neiging om fel te reageren?
eerst eens achterover hangen en bedenken waarom voel je je aangevallen

maar tja, als we allemaal zo slim zouden zijn
dan bestonden er heel veel problemen niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook een goeiemorgen hier uit het zonnige Groene Hart van nederland.

Als ik naar gisteren kijk zie ik dat Vie inderdaad stellig schrijft en dat roept
wel wat op, maar ik ervaar het niet als verwaand.
De reaktie van BamBam roept bij mij ook vaak wat op, soms herken ik er een stuk van mezelf in
en kan ik er wat mee.
Maar het geheel roept bij voornamelijk op dat het jammer is dat het door zo veel mensen wordt gelezen die er niets mee kunnen. En net als Ari vind ik het voor nieuwen of mensen die hier af en toe komen,
afschrikken. Natuurlijk kun je zeggen dat het net RL is en dat alles voorbij komt. Dat is dan zo, maar we komen hier naar toe om elkaar te steunen in het ADB worden. En dat gebeurt daar niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tas, was het nou een long of poesje poep?
Ik weet niet wat je allemaal aan het uitvreten bent, maar je vertelde wel vorige week dat je je darmen zou laten ontgiften. Toen antwoordde je, dat je dat in een kliniek zou gaan doen.
Doe je het nu toch zelf?
Even mijn historische boeken er op naslaan. Hihi, Marilyn Monroe liet dat elke week doen, om slank te blijven.
Maar jij hoeft niet slank te worden want dat ben je al. Dus waarom dit alles?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jane,

ik ben het niet helemaal met je eens, dat het zou kunnen afschrikken.
we zitten hier niet alleen om van de drank af te blijven
maar ook om weer te leren communiceren, sociaal vaardig te worden, hobby's weer op te pakken en ga maar door
en daar hoort ook af en toe een schermutseling bij, het is en blijft een feedback waar je iets mee kan.
die overigens ook heel leerzaam kan zijn voor de anderen, het ligt er maar aan waar je naar kijkt.

tuurlijk is het niet altijd even leuk en gezellig maar hoe moet je anders leren waar jezelf de fout in gaat?
ik heb de neiging tot weglopen, een ander kan te rechtsstreeks zijn, weer een ander te kort door de bocht en noem maar op.

het moet alleen mogelijk zijn en blijven om de dingen te bespreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

ik ben gewoon thuis begonnen aan een detoxkuur, wel onder begeleiding natuurlijk
maar die kliniek was voor lavementen
en daar heb ik nog een beetje moeite mee, zat ik over te twijfelen

en neee, ik hoef niet af te vallen, maandag begin ik met een nieuw dieet om ongeveer 10 kilo aan te komen.
alles schijnt zo ontregeld te zijn bij me dat ik kan doen wat ik wil maar ik val alleen maar af.
maar tja, voel me toppie (op de bijwerkingen na :D)
misschien dat het dan eens aangaat slaan
laatste redmiddel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, ik snap direct waarom bij haar wel een overdosis pillen hielp!
die had natuurlijk helemaal geen weerstand, elke week detoxen?

maar, ik doe het eigenlijk al jaren, elk voorjaar
maar dit heb ik nog nooit gehad, ach het zal wel werken dus!

rot meiden, mij een beetje pesten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig wel Dar

ik heb mensen in het forum zien groeien, ik heb ze er ook weer uit zien groeien
mensen die goed gaan, die slecht gaan
mensen die zichzelf overstijgen en helaas ook mensen die zichzelf hebben neergesabelt
en gelukkig is het forum in beweging
anders zou het in houden dat dit kleine groepje de enige zijn met een drankprobleem
niet erg sterk voor je ego ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Wil ook nog even op je reageren Vie. Vind helemaal niet dat je verwaand overkomt maar soms lijkt het of de messte dingen je zo makkelijk afgaan en daar kan ik best wel eens jaloers op zijn hahaha.

Sjonge wat heb ik @ geslapen zeg. Ben er geloof ik wel 15 keer uitgeweest omdat ik dacht water te horen. Maakte mezelf steeds wijs dat het niet op een 2e etage kan als je op de 1e etage een lekkage hebt want dan gaat het nog altijd naar beneden en niet naar boven. Lekker paranoia dus maar owwe wat ziet mijn huiskamer uit (niet) uit. Tandarts gebeld maar die was er niet dus zit steeds met mijn tong in dat gaatje en die is behoorlijk scherp. Het weer zit er mooi uit dus hoop dat snel mijn hummetje ook wat beter wordt want heb last van mezelf. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja misschien klopt het wel, we zullen nooit weten waar mensen zich door laten afschrikken.
En of ze niet toch al eendagsvliegen zouden zijn.
Ik merk wel dat ik het onbegrijpelijk vind dat mensen hele dramatische intro's hebben
en dan meteen weer weg blijven. dat zal mijn aandeel wel zijn in het geheel, alle zieltrjes willen redden
en daarin past geen ruzie. Maar herken het ook van vroeger als kind zoveel ruzie gehoord, liefst nooit meer. en dat maakt dat ik degene ben die zich jaren lang aanpaste. En nu af en toe in de negeerstand schiet. dat kan hier weer wel gelukkig.
Maar het blijft lastig.

Detoxen om aan te komen Tas, wow dat dat ook kan.
Het lijkt voor mij een luxe probleem, maar is dat voor jou natuurlijk niet.
ik hoop voor je dat je het volhoudt en dat het helpt, want het gaat erom je weer lekkerder te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari, ik zal je wat in vertrouwen vertellen. Hihi, iedereen leest het.
Toen ik twee dagen geleden vijftig jaar werd, vond ik dat ik nou maar eens tevreden moest zijn met mijn lijf. Ik ben niets te dik, maar naar mijn mening "overbalanced", namelijk een groot gemoed en smalle heupen.
Op mijn verjaardagsavond heb ik me voor het eerst letterlijk bloot gegeven aan mijn echtgenoot.
En weet je wat? Het viel hem niet eens op.
Ik moet er nog steeds om lachen. Blijkbaar vindt hij me dus gewoon fijn zoals ik ben.

Ik wil maar zeggen dat een weg om geen roes meer nodig te hebben, misschien ook ligt in jezelf accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

het grote nadeel van een forum als dit is dat je elkaar niet in de ogen kijkt bij het communiceren
daardoor wordt er wel eens iets anders begrepen dan dat er wordt bedoeld
dat wil niet zeggen dat iedereen nu op zijn tellen moet passen, maar zorgvuldig formuleren van hetgeen er wordt bedoeld is niet verkeerd
is het niet met alles zo, "bezint eer ge begint"

overigens ervaar ik dat het niet drinken vaak ook een persoonsveranderering teweeg brengt
naar mijn idee omdat er minder wordt weggevlucht voor de realiteit zijn we als droge alcies vaak wat minder geremd in onze (re-)acties.
of dat goed is of niet is niet aan mij, net zo min is het aan mij om een uitspraak te doen over het al of niet verwaand zijn in de communicatie op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een groot misverstand dat detoxen bedoelt is voor afvallen
tuurlijk val je wel af, kan ook niet anders na vijf dagen niet eten
maar dat zit er gewoon na een week weer aan hoor
de bedoeling is om je hele lichaam weer in balans te brengen

hihihi,
helpt dus niet bij Vie, die moet accepteren
sorry, maar ik vond het humoristisch :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morge babble

luitjes, ik ga wat doen!

het is boodschappen, therapie en belangrijke dingendag vandaag!
tevens heb ik de zoektocht naar sokkenwonderland opgegeven, ga eens kijken of ik wat nieuwe kan scoren.

heel belangrijk en zeer zinvol om te melden
bye bye en maak er wat moois van vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tasseke, er zijn 2 mensen geweest. De 1e leek me finaal gestoord dus was blij dat een vriend de rondleiding deed. De tweede zat maar te hameren over wat de uitbouw en opbouw hadden gekost want zou er kleine kamertjes van willen maken. Huh, toch geen peeskamertjes? Heb er dus weer weinig vertrouwen in en als ze nu terug zouden komen om nog een keer te kijken lopen ze gillend weg hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...