Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

Ik denk dat Poesje een hele heftige allergie heeft.
Ik trek zonder moeite een pluk haar uit haar vacht
Ze heeft nu op haar bekkie ook een grote rode spot. Dat kan dus niet van het bijten zijn ontstaan.
Maar eens de dierarts bellen dan.
Vandaag heeft ze een pipetje gehad tegen vlooien, voor de zekerheid maar volgens mij heeft ze geen vlooitjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh, ik heb nog een tip voor alle kattnliefhebbers!!!
Gisteren in De Wereld Draait Door een leel leuk gesprek met o.a. Hanneke Groenteman en Midas Dekkers n.a.v. het overlijden van Rudie Kousbroek.

Kijken bij Uitzending gemist, absolute aanrader.
En nu log ik opnieuw uit. Bye bye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja misschien is het wel een stressreactie.
"Sommige katten gaan een stressvolle situatie te lijf door zich overmatig te verzorgen" Dat heeft ze dus wel echt heel erg. De hele dag wassen wassen wassen wassen wassen....

Ik wil nog wel eens (soms wel twee keer in de week) de inrichting van mn huis veranderen. Ze is tenslotte nog niet zo heel lang bij ons....
Dus,

Vlo preventie
Beter voer geven (er bestaat vast wel iets voor een gevoelige kat..)
En mn bank laten staan waar ie staat.
En veel liefde geven :)

Ik zal een foto plaatsen als ik vanavond nog tijd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman ik geef mijn hond en kat altijd om de 6 weken een mixje. Een pipetje met druppetjes voor in de nek en dat is tegen vlooien, wormen en teken. Het heet Stronghold of Frontline is ook goed maar aangezien ook dieren resistent raken moest ik overstappen van het 2e naar het 1e welke ik nu heb en het werkt goed. Is niet goedkoop maar je hebt wel 3 in 1 en als je het apart moet kopen ben je duurder uit. Als ik reclame heb gemaakt dan hoor ik het wel weer en zal het verwijderen of ze doen het zelf maar dat geloof ik niet want dit is om te helpen.

Bij een heftige allergie kan een prednisonkuurtje veel goed doen en die pipetjes gaan gebruiken. Volgens de bijsluiter moet dat om de 6 weken maar ik doe het naar gelang het weer. Als het erg warm is doe ik het om de 6 weken maar zo niet kan het ook om de 8 of 10 (zakkenvullers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman borstel je ze wel eens? Normaal is de verhaartijd zo rond februarie maart maar omdat we zo'n lange winter hebben gehad kan het best zijn, doordat nu het voorjaar ineens zo snel komt, dat ze haar jasje ook zo snel verliest en dat kan erg jeuken.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar je zegt dat het personeel zich uit de naad werkt. Daardoor kan toch ook stress ontstaan en mensen worden daar erg sjagerijig van.
Ik heb heerlijk in de tuin gewerkt meid. En vanmiddag is Letty weer op bezoek geweest. Veel gepraat weer maar dat geeft duidelijkheid.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, ja ik kreeg vanmiddag bij de dierenwinkel ook een paniekverhaal over vlooien. Pffff. Ik heb haar echt onderbroken.
Ik geef dus deze Poes vanaf nu 1x per maand een pipetje en de rest van mn kroost 1x in de 2 maanden.
Morgen op zoek naar zalmolie en wat beter voer.
En mn huisinrichting zo laten staan, dan kan ze tot rust komen en een eigen plekkie vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kater Carlo heeft hetzelfde, verhaart enorm nu (is spierwit, grrr)
en trekt op zijn rug kale plekken. Het lijken geen vlooien te zijn (nog).
De poes Ziggy heeft nergens last van en normaal heeft die vlak na Carlo ook vlooien.
Is de jouwe een vrouwtje Woman?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owja ? Dat is ook interessant :)
Dat snap ik wel ja.
Ze heeft een flinke vacht.
Ik zal ook eens kijken bij albinokatjes want dat is ze half.
Misschien hebben die ook iets speciaals nodig.
De dierenarts had trouwens ook niets te melden. Ik moest toch maar langskomen, maar dat doe ik dus niet. Hoezo stress in zo'n katten mand....nee dat gaat dan niet goed voel ik.

quote:


Originally posted by:
bolletje

Woman borstel je ze wel eens? Normaal is de verhaartijd zo rond februarie maart maar omdat we zo'n lange winter hebben gehad kan het best zijn, doordat nu het voorjaar ineens zo snel komt, dat ze haar jasje ook zo snel verliest en dat kan erg jeuken.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen woman dat kost alleen maar geld. Mijn hele leven lang geef ik mijn dieren elke week gewoon 3 druppeltjes (olijf) olie door het eten en werkt prima. Korreltjes lamsvet (uit de dierenzaak en ook veel goedkoper) werk ook goed. Maja ik hou er mee op want je zal wel dol worden van de adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mijn rijbewijs is verlopen. Was goedgekeurd om het te verlengen maar een of andere @#$%%^bij het CBR kwam men tot de conclusie dat aanvullend onderzoek nodig is bij een neuroloog. Huh? Loop al 8 jaar bij een neuroloog. Ja maar kan u dan nog in die auto rijden? Gaat die neuroloog dat bepalen dan en trouwens heb nooit een ondezoek ervoor hoeven afleggen. Had al 600 betaald voor dat onderzoek en nu mag ik weer 235 betalen voor die neurloog. Om in een aangepaste auto te rijden moet je heel dure lessen nemen om te kijken welke aanpassing bij je past en vervolgens een rijtest bij het CBR. Dat ging goed dus nu dit weer en mijn rijbijwijs is hierdoor verlopen. Die keuring was ruim op tijd maar dit gedoe heeft het zo opgehouden dat ik het inmiddels niet meer kon verlengen dus mag hopen dat ik met dat stomme AOV op tijd ben bij die neurloog helemaal aan de andere kant van de stad in file tijd. In februari nog 2100 uitgegeven voor de auto met de zekerheid dat ik goedgekeurd zou worden en dat was ik ook maar nu dit weer. Als me dit niet lukt dan leg ik mijn verlopen rijbewijs op mijn autostoel en stamp hem de gracht in gggggggrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...