bolletje Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tas. Wild met de guts? Wat was je aan het doen dan? Kijk je wel uit met die dingen? Je zult zeker wel weten dat je altijd van je af moet werken hé? Ja dat weet je wel, toch? Ben erg benieuwd wat je daarmee aan het doen was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 ik zit ook even de posting van witte terug te lezenzou het geen tip van flip zijn voor tactive?het vermelden onder de regels?maakt niet uit of je geheel stopt of mindertmaar posten doet men nuchter?nah, ook nietkan er in tijden van nood ook niet gereageerd wordendat was nu wel net de bedoeling.. ongeveer Witte,we hebben het nu wel over je postingmaar hoe is het met je trek verlopen?of moet ik nu echt het hele draadje doorlezen?in dat geval.............hoe voel je je nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Bol,de bedoeling was dat ik iets moest makenmaar met een stel druktemakers wil dat nog wel eens mislopenik was eigenlijk gewoon heel druk een verhaal aan het vertellenmet handen en voeten erbijen met mijn rechterhand vertelde ik dat ik naar links gingboem dus uiteindelijk heb ik een portret van mijzelf gegutstben niet zo handig, dus ik ben verandert in een monster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tas,we kunnen niet door het beeldscherm heen kijken,ook tactive niet.Voor mij telt eerlijkheid, als mensen schrijven te minderenheb ik daar geen enkele moeite mee.Het gaat erom dat men eerlijk is naar zichzelf,daar is een ieder het meest bij gebaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 goede morgen allemaalbuiten ziet het er niet zo vrolijk uit, en ik wou nog wel proberen te fietsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 WOMEN heb je al de kriebels?en drup hoe staat je hoofd vandaag?tina maak er een mooie dag van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tas, wat voor 'n hout gebruik je? Ben zo benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tina,ik denk daar hetzelfde overik heb de keuze gemaakt om helemaal te stoppenmaar eer zijn er genoeg die minderenniets mis mee, de bedoeling is dat we met alcohol om kunnen gaanmaar ik heb er wel moeite mee als iemand zegt, "ik zit nu met een glas wijn of bier en ik geniet ervan"maar eerlijkheid?ik ga ervan uit dat iedereen hier eerlijk isen inderdaad ik kan niet goed beoordelen of dat werkelijk zo isdus is eerlijkheid naar jezelf het belangrijksteanders heeft het totaal geen zin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tina, inderdaad vervelend als een afspraak niet doorgaat, je rekent er op, leeft er naar toeIk kon daar vroeger echt gek van worden, nu niet meer omdat ik bijna nooit meer een afspraak heb Ik belde gisteren voor een afspraak met de psychiater, eerstvolgende open plek was over 3 weken...moest ik ook even slikken!Tas, nooit met een guts in je hand een verhaal vertellen trouwens, ook niet met een kop koffie..succes vandaag!!!En ik moet weg, werken!! ochtendje maarIedereen een fijne droge dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Goeie morgen Igor.Ikzelf vind het wel belangrijk dat je schrijft, ook al heb je gedronken. Ikzelf heb daardoor een keertje toch de drank weg gegooid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch al genoeg op had maar toch.Ik denk dat het n.l. heel belangrijk is, dat die persoon de volgende dag terug kan lezen hoe die geschreven heeft. Hetzelfde gebeurd wel eens als men een film terug ziet, waarin men laveloos was. Je schrikt je kapot. Ik denk dat het wel goed is om het te doen.Bovendien mogen we niet iemand mijden voor iets wat we zelf in het verleden gedaan hebben, of nog doen. We kunnen die persoon de volgende dag toch confronteren met z'n gedrag. Misschien wordt hij of zij dan goed wakker geschut.Van de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat er sommigen van ons het moeilijk krijgen als men weet dat iemand gedronken heeft, maar dan is er nog altijd de mogelijkheid om te scrollen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Bolletje,hout? kan dat ook dan?dit was met linoleummaar ik weet hier helemaal niets van hoorhet was gewoon een odprachtik ben meer van het grovere werk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Ik ga vanmorgen lekker in/om huis rommelen, vanmiddag naar werk. En ik moet gewoon ff een heel verhaal kwijt. Collega, laten we haar voor het gemak Paulien noemen, houdt van een stevig glas. TE stevig. Alleenstaande moeder van een zoon van een jaar of 14Ongeveer driekwart jaar geleden is ze een paar weken thuis geweest om af te kicken, zoon was een poosje bij een klasgenootje en een vriendin van Paulien was daar in huis om haar op te vangen en te helpen.Ze had een laatste waarschuwing gekregen van het werk: er iets aan laten doen of het zou richting uitgang worden. Hier was ze blij mee, gaf aan dat dat nou net de stok achter de deur was die ze nodig had. Hier was veel verzuim aan vooraf gegaan en als ze al kwam: altijd te laat. Vervolgens kwam ze weer terug op het werk. Helemaal blij, voelde zich prima enz. enz. Kreeg begeleiding verder nog ook vanuit het werk : een personal coach. Zoon was weer thuis, ze had veel contact met de moeder van dat klasgenootje... had zelf ook veel gedronken en daar kon ze zich zo mooi aan spiegelen...Al na een week of twee vertelde ze me dat er een dorpsfeest aankwam en dat ze dan wel twee glaasjes bier zou mogen...... "doe nou maar niet P. " probeerde ik nog.......Toen ze na een week of vier weer terugkwam van haar personal coach ( mocht gewoon onder werktijd) zat ze te mopperen dat die man zo zeurde en zo. Andere collega''s waren toen al verontwaardigd en zetten vraagtekens bij een en ander. Na verloop van tijd meldde ze zich weer ziek, na een paar dagen weer en nog weer niet veel later was haar zoon zooo ziek dat ze niet kon komen. Na een week of twee weggebleven te zijn is onze chef eens gaan bellen... zoon was nog te ziek, maar over drie dagen zou ze weer komen. Na drie dagen geen Paulien.... chef vraagt aan mij: heb ik wel het goede telefoonnummer want ze neemt niet op. Affijn, de nummers klopten... chef de hele dag geprobeerd , noppes. "als ik haar morgen niet kan bereiken stap ik de auto en ga er naartoe" zei hij uiteindelijk, ja ik voelde op mijn klompen aan dat hij er dan achter zou komen dat er een heel andere ziekte in het spel was. Die avond heb ik Paulien gebeld, kreeg zoonlief aan de telefoon , springlevend niks niet ziek , en heb aan Paulien verteld dat ze 'morgen '' MOEST komen.... dat dat echt nodig was. Oke, ze zou komen. ik heb toen ook gezegd dat ik bang was dat het misschien toch niet goed ging met niet drinken..... Nou, dat lachte ze gwoon weg, ook toen ik nog aandrong. Heb toen alleen nog maar gezegd dat ikdaar blij om was, want dat ze toch zo'n heerlijk mens is en zo....Affijn, vele zoekgeraakte/in het water gevallen mobieltjes, fietssleutels en huissleutels verder... otdekte een naaste collega dat ze ook op het werk dronk.Ook toen hebben we weer een stevig gesprek gehad.......En nou is ze verleden week helemaal in elkaar gezakt op het werk, strondlazarus.Waarschijnijk komt ze morgen of overmorgen weer. En ik weet niet wat ik moet. Voor mijn gevoel heeft ze me ontlopen de afgelopen maanden, niet willen dat ik zou zeggen dat ze verkeerd bezig was.Zou haar best willen steunen, maar ben aan de andere kant ook zo boos op haar.Heeft de afgelopen tijd lacherig gedaan over drinken, vertelde weer openlijk dat ze gewoon lekker zat door te zakken. Ze gooit alles weg, dijk van een baan..... straks kan ze haar huis niet meer betalen, zoon steekt haar nu al in haar zak ( niet gek natuurlijk: knul is pittig intelligent en heeft te maken met een moeder die begin van avond al niet meer weet wat er ff daarvoor gebeurd is) .Goed, Ik merk het wel. Moest het even kwijt allemaal. Je ziet iemand gewoon naar de je weet wel gaan en je kunt er niets aan veranderen. Voor het eerst in mijn leven zie ik zoiets gebeuren...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Goede morgen allemaal,Op de voorpagina van "mijn" AD (Rivierenland) stond gister niets over Ron Brandsteder.Dat in tegenstelling tot de Telegraaf die mijn vrouw heeft, daar stond het uitgebreid met een een forse foto van het meisje, in he gips en verband, op de voorpagina.Dacht nog zo zie toch goed het verschil in krant.En die Peter R. de Vries, heb niet gauw een hekel aan iemand maar vind dit zo een ontzettende over het paard getilde, arrogante, irritante, van zelf overschatting overlopende kwal.Als ik wil afvallen hoef ik alleen zijn programma aan te zetten, als ik hem zie wordt ik zelfs lichamelijk niet goed en lust niets meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 quote: Originally posted by: TeveelGoede morgen allemaal, Als ik wil afvallen hoef ik alleen zijn programma aan te zetten, als ik hem zie wordt ik zelfs lichamelijk niet goed en lust niets meer... =============================Hm, misschien een idee om een foto van hem bij me te gaan dragen en voor me op de eettafel te zetten.... mogen wel een kilo of tien af onderhand bij mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Goedemorgen,Ben er ook weer. Had potverdorie vergeten uit te logen gisteren. (sliep al om een uur of 9 tot vanmorgen 6.45 uur).Zag gisteren een programma over gehoorschade en dat zich een jonge knul van het leven had beroofd omdat hij constant een piep in zijn oren had hierdoor. Hij was muziekant en kwam in contact met harde geluiden dus. Hij is volledig gek geworden. Nu is mijn liefje ook muzikant al 30 jaar en zijn gehoor is ook vrij slecht hierdoor geworden!Het schijnt dat er heel grote schade is bij kinderen tussen 13 en 15 jaar door de volume op de mp-3s. Erg zorgwekkend dus.Over de discussie over wat er wel of niet gezegd kan worden op het forum wil ik zeggen dat er alleen geen verheerlijking van drank mag plaatsvinden. Er moet zeker vermeld kunnen worden als iemand op het moment drinkt als hij schrijft. Eerlijkheid duurt het langst nietwaar. En er kunnen met die persoon op dat moment problemen zijn die besproken moeten kunnen worden. Dat is mijn mening. Daar zijn we toch voor.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 yvonne het is hartstikke lief dat je je collega wil helpen, maar ik geloof dat ze niet geholpen wil worden. althans nu nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Teveel, ik lees het AD weleens op internet en daar stond dat gisteren allemaal in.Yvonne, het is triest maar je kan niks doen. Ik heb hetzelfde gehad met mijn beste vriend die zich in 2006 heeft doodgedronken. Was al in diverse klinieken geweest en steeds ging het weer van, ach, een paar biertjes dat geeft toch niks. Baan kwijtgeraakt, enfin, de hele mikmak. Dat heeft zo jarenlang aangeslaapt. Als iemand het zelf niet wil, moet je maar loslaten en er het beste van hopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Yvonne,Triest verhaal en weer een prima motivatie om te kappen met zuipen.We weten allemaal, denk ik, dat alcoholsiten leugenaars en bedriegers zijn zolang er drank in het spel is en je niet voor jezelf vast besloten bent er mee te stoppen.Als je collega ooit steun nodig had dan is het nu, strijk je hand over je hart en geef haar waar ze om vraagt al doet ze dat misschien een beetje cryptisch.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Gewoon doen of ik gek ben als ze er weer is .... hoi paulien, fijn dat je er weer bent. gaat u weer een beetje zoiets? misschien ook wel en misschien kan ik het niet laten om er achteraan te zeggen: maar ik vind het zo veschrikkelijk stom van je, je bent alles aan het weggooien, maar als je wilt praten dan ben ik er voor je.....Ik weet het niet hoor.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Tas. nou en of. Je kunt met hout n.l. hele mooie dingen maken, heb zelf in de houtbewerking gezeten. Je moet dan wel heel zacht hout hebben om te gutsen. B.v. Linden of Es. Dat zijn houtsoorten die van structuur toch vast zijn maar heel makkelijk te bewerken. Je kunt zacht hout vaak herkennen door de klank, als je er op tikt maar zeker ook door het gewicht. Zacht hout is n.l. veel lichter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Weet je teveel, ik heb juist het gevoel dat ze helemaal niets van me hoeft/wil. ze heeft indertijd met mij heel blij alle voordelen van het niet meer drinken opgenoemd, alle obstakels die ze tegen kon komen.... allerlei boeken over verteld.... Twas op een gegeven moment net of ze dat wilde afsluiten, dat was een ander leven. En later dronk ze wel weer... merkte ik.... maar dat was'gecontroleerd' zoals ze dus zelf vond. En daar paste ik niet in qua praten over drank..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Yvonne,het siert je dat je haar wilt helpen.Vlgs mij heeft het weinig zin,ze wordt al genoeg "geholpen" door de acceptaie op het werk.Het wordt haar dan wel makkelijk gemaakt,niet komen werken, doordrinken en dan nog eensalaris ontvangen.Deze dame zal zelf haar probleem in moeten zien.Laat het los vrouwtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Het AD op Internet volgt de gebeurtenissen inderdaad actueel Vie, ik hou het meestal bij de papieren versie. 's Morgens bij mijn thee en bakje yoghurt...Ben nog redelijk nieuw hier maar ik denk ook dat mensen moeten kunnen schrijven als ze iets drinken, zeker als ze drinken terwijl ze dat deep down inside eigenlijk niet willen.Er wordt hier dan bevestiging gevraagd om het niet te doen. Zo als een kind moet horen dat iets niet mag terwijl het dat best zelf wel weet.Maar niet schrijven als je niet meer redelijk kunt praten en denken en ook niet proosten (mea culpa) en vermelden wat je dan wel allemaal op hebt (mea maxima culpa)Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Ik heb een jaar of 30 geleden in een flat gewoond naast hele oude mensen, en buurman werkte ook met hout, maakte hij de mooitste dingen van bol. mensenkoppen, dieren en ook abstract.En dan later helemaal polijsten en in de olie zetten.....die man was er dagelijks mee bezig... zo leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2010 Rapport Share Geplaatst 21 april 2010 Lieve Vonneke. Ja dat is een in en in triest verhaal. Heb je haar gewezen op het Forum? Dat ze gewoon maar eens moet komen kijken? Ja en verder kun je denk ik niet veel doen, maar ik kan me zo voorstellen dat je je daar beroerd onder voelt. Ze zal toch zelf tot de ontdekking moeten komen dat dit zo niet gaat. Ik heb altijd erg veel moeite dat de mensen niet kunnen zien dat de kinderen daar zo onder lijden. Dat doet me altijd pijn.Maar ook voor haar staan de wegen open, ze moet ze alleen ontdekken en dat kost vaak tijd. Maar je bent lief hoor dat je je het zo aan trekt en zo graag wilt helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden