Spring naar bijdragen

Donderdag 22 April


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,

Als ik er zo over nadacht doe ik inderdaad overdag weining beweging behalve de nodige huishoudelijke taken. Dit is eigenlijk gestart nadat ik aan beide voeten een chronische achillespeesontsteking heb opgelopen en de fysio me heeft gezegd dat sport (ik tenniste vroeger) niet meer kan. Bijna alle sporten belasten je voeten.
Maar misschien moet ik wat rustig gaan wandelen als dat idd zou helpen om die nachtmerries uit mijn systeem te krijgen. Probleem is dat ze zoveel te maken hebben met dingen uit mijn verleden, gek dat dat nu allemaal naar boven komt; juist nu dat ik, wonder bij wonder, reeds 7 dagen nuchter ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Zonnetje, wandelen met goeie schoenen aan belast je achillespezen niet zo erg. Of fietsen?
Ik vind het helemaal niet raar dat je nu na zeven dagen nuchter van alles voor je kiezen krijgt. Ik heb het zelf gehad toen ik stopte met drinken en heb het van zoveel mensen hier gelezen, die het zelfde meemaakten. Nuchter zijn geeft je de gelegenheid om aan jezelf te gaan werken. Niet makkelijk, wel nuttig. Geef jezelf die kans!

Albertina ik zal straks meteen gaan kijken of ze Schuddebuikjes hebben bij 0001C. Word er vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar omstandigheden goed.
Mijn zus gaat vandaag of morgen naar het Hospice. Ze heeft steeds meer morfine nodig. Ze is geestelijk erg sterk!
Zelf heb ik vage klachten. Ze zijn voor en in het week-end ernstig geweest en mijn HA heeft me nu verzekerd dat ze niet van mijn hart komen. Wel heeft hij een afspraak met me gemaakt dat ik maandag met hem een medicijnen plan ga opstellen. Ik heb veel te veel medicijnen die elkaars werking beinvloeden.
Slik per dag 17 stuks. S morgens 9. Dat is dan mijn ontbijt!. Dan heb ik de Antabus nog niet meegeteld. 3x per week. Voor de rest gaat het wel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte met en voor je zus Desi.
Een viergranenontbijtje lijkt mij ook gezonder dan al die pillen... Fijn dat alles nu weer eens goed wordt bekeken. Denk je dat je klachten kunnen komen van de spanning en de zorgen die je nu hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie zal er ook veel mee te maken hebben. Het verdriet en de stress is ook niet erg bevorderlijk voor je gezondheid. Maar de vele soorten pillen ook niet meer. Deze werden voorgeschreven door 4 onafhankelijke artsen. Internist/Cardioloog/Psychiater/HA. De Ha moet daar uiteindelijk toezicht op houden. En die gaat dit nu pas bezienna verzoek van mijzelf. Oh ja zei hij moet ik ook eens doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hyperventilatie is mij ook bekend. Geeft inderdaad ook de zelfde klachten als mijn hartfoutje. Ik kan ze wel onderscheiden. Logisch dat je met stress daar meer last van krijgt. De ontzettende moeheid baart hem zorgen. Er zijn ook veel van de medicijnen die de waarschuwing hebben dat ze werken op bv de rijvaardigheid. Als je die bij elkaar optelt dan wordt het zwaar. Ik wil mijn dagen ook niet versuffen. Heb nog zoveel te doen en van plan. Beetje kwaliteit van je leven is veel waard. Niet waar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Desi, wat fijn dat je er weer bent. Hopenlijk blijft het beter met je gaan.
Dus je zus gaat toch naar de Hospice? Misschien ook wel goed joh, dan kunnen jullie je volledig aan haar wijden en komt de verzorging voor rekening van de verpleging daar. Ik wens jullie veel sterkte.
Caro, wat fijn dat je hier weer schrijft, mooi dat het zo goed met je gaat.
Ik las gisteren ook dat Suus een ban heeft, denk toch dat dat komt doordat ze de weg helemaal kwijt was hier op het forum.
Weet niet of je meeleest Suus maar wens je heel veel sterkte.

verder is het hiet grauw en regenachtig maae het weekend wordt mooi dus zondag maar weer naar Callantsoog, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Hier donker en grauw buiten, maar ook van binnen een soort depri-gevoel...
Nergens zin in en begin een beetje dat nare gevoel te krijgen waar ik het toch allemaal voor doe !!!
Zin om het bijltje er bij neer te gooien...:devil:

En dat terwijl ik toch zoveel heb om voor te leven !!!
Een leuke baan, lieve collega's, een schat van een vent en 2 lieve kinders...
Pfffff..............

Huilen staat me nader dan het lachen en kan er geen vat op krijgen waarom ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blondie,
Wat een vervelend rotgevoel is dat he? Dat zijn van die gevoelens waar je niks mee kunt. Je zegt zelf al dat je hhel veel hebt en daar doe je het allemaal voor, dat weet je wel maar het voelt niet goed.
Je wilt je zelf zo graag goedvoelen, jezelf ook zo belangrijk vinden dat je kunt zeggen: in eerste instantie doe ik het allemaal voor mezelf en daarnaast ook nog een voor mijn naasten.
Nu voel je dat niet en dat maakt depri.
Lieve meid, laat het maar gewoon over je heen komen en voel het maar gewoon.
Praat erover, deel het anders kun je je zo opgeblazen voelen.
Wij zijn er voor je hoor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie kop op meid. Zoals je zegt heb je heel veel om voor te leven. Maar ook voor jezelf in eerste instantie. Dips komen en gaan. Denk maar aan als het zonnetje wel schijnt. Zet vrolijke muziek op en ga lekker ff wandelen. Zal je goed doen.

Hier bloemetjes voor jou:present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi: heel veel sterkte meis met je zus! Goed dat er even goed naar je medicatie wordt gekeken. dan weet je in ieder geval zeker dat het niet elkaar tegenwerkt...

Zonnetje: Dat van die onverwerkte gevoelens die nu nuchter in je slaap terugkomen herken ik trouwens veel. Heb nooit nachtmerries en nu gil ik regelmatig in mijn slaap en slaap ik slechter...

Jammer dat Suus een ban heeft gekregen, maar ik begrijp het wel. Het forum is voor haar niet toereikend meer. Ze geeft nu meer beroering en onrust onder de andere forummers en helpen kunnen we haar niet. Klonk ook niet echt of ze er nog veel mee kon (met de adviezen bedoel ik). Hoop dat ze snel opgenomen wordt of anderzijds hulp krijgt...Als je meeleest Suus: ga naar je huisarts en vraag (eis!) om een crisisopnamen.

Carolien: mooi dat je je hond hebt kunnen redden en nu een welverdiend mooi leventje kunt geven!

Blondie: ik herken je gevoel. Ik had de afgelopen dagen ook zo'n dip, maar ben vandaag toch heel anders opgestaan ondanks mijn slechte nachtrust. Probeer iets te gaan doen dat afleiding geeft, dan ben je er in ieder geval niet zo mee bezig! Wie weet is het ook 1 of 2 daagjes even een dipje en dan weer over... misschien moet je ongesteld worden? Dan heb ik ook altijd een megadip:(
En even janken mag best toch? Lucht ook lekker op! Sterkte!

Bolletje: werk ze maar weer! Goed dat je je groe(n)tje weer gepakt hebt! (moest erg lachen om je tikfoutje;)) De groe(n)tjes!

Fillipa: hier ook geen zonnetje:( Misschien houden wij het nog te goed en hebben de anderen het al achter de kiezen;):P

Vie: hier eten de kinderen ook Schuddebuikjes op brood! Wat verzinnen ze toch tegenwoordig hè! Wij deden het "gewoon" met een speculaasje op de boterham...Die hebben ze nu trouwens ook smeerbaar: Speculoos! heeft iemand dat wel eens gegeten? Ik niet, het lijkt me zo smerig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Jane, pluk de dag he.
Maar ik werd wakker gebeld om 9 uur en ben er toen maar uitgebleven.
Speculaas vind ik ook lekker maar alleen in December. Slaat echt nergens op maar dat hoort bij de Sint.
Hahaha. Verder heb ik geen last van dit soort dingen hoor.
Toen je nog niet het hele jaar allerlei groenten kon kopen had ik in december wel eens zin in sla en nee dat kon toen niet. Ook hebben we eens in juni oliebollen gebakken, had er toen ineens zin in.
Gek mens ben ik he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.......

Blondie: ik herken je gevoel. Ik had de afgelopen dagen ook zo'n dip, maar ben vandaag toch heel anders opgestaan ondanks mijn slechte nachtrust. Probeer iets te gaan doen dat afleiding geeft, dan ben je er in ieder geval niet zo mee bezig! Wie weet is het ook 1 of 2 daagjes even een dipje en dan weer over... misschien moet je ongesteld worden? Dan heb ik ook altijd een megadip
En even janken mag best toch? Lucht ook lekker op! Sterkte!

Thnx Eks, Heb nu meer het gevoel dat het met 1 of 2 drankjes wel over zal gaan, maar weet dat ik daarmee mijn gevoel alleen maar verdoof en mijn depri gevoelens alleen maar versterk !!!
Heb net ook effe flink zitten janken en gelijk die fles wijn maar door de gootsteen gegoten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...