Yvonne Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Eigenlijk is 'gelukkig' wel een heeeeel groot woord. 'beetje blij van binnen' lijkt er een beetje op, maar is gewoner. En een 'beetje blij van binnen' kan van allerlei dingen komen.Beetje blij werd ik toen ik jou weer op het frum zag. beetje blij werd ik ook toen suusje niet boos werd van mijn mail. beetje blij word ik als zie hoe een heel schare musjes broodkorstjes loopt te happen in mijn tuin....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 ben het met je eens emma, ga ff jouw stukje van gisteren zoeken, hoe laat was dat ongeveer??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 een ieder draagt zijn kruis en/of zijn rugzakjemaar probeer altijd alles positief te benaderennatuurlijk is en blijft het een gevecht om ADB te blijvenMaar wees en blijf eerlijk tegen jezelfals je eerlijk tegen jezelf durft te zeggen,dat je alcohol probleem bij jezelf ligt,kan en moet je er iets aan doenhulp is mooi,handvatten zijn ondersteunings middelen,maar de enige die er iets aan kan doen,ben en blijf jezelfGeniet van alle dingen die je een goed gevoel gevenwees en blijf allert op je valkuilenstink niet in de smoes,een drankje kan geen kwaadwees en blijf bij jezelf,jij hebt de regiegeniet van alles om je heenhet zingen der vogels,mooi weer,rust in jezelfIk gun het iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Dat was volgens mij op de een na laatste bladzijde, mijn antwoord op de reactie van Lin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Hey Alf.Ik vind juist dat beetje doorleefde, tikje verdrietige en weemoedige wel prettig. Op een bepaalde manier.Een beetje berusting, een snufje relativering.Hoe dan ook, dat hoort bij mij. Ik hoop dat jij zoiets ook kan vinden.Vind jij dat je de lat voor jezelf te hoog of misschien juist te laag legt, of denk je niet aan dat soort dingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Had hem inmiddels ook gevonden Em. Ja , goed stuk van je. Gek dan, dat zoiets als een herseninfarct nodig lijkt om je te realiseren dat je wel degelijk veel waard bent en dat er wel degelijk mooie dingen in het leven zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 hihi, en alf is er alweer vandoor...Lieverds, ik moet ook aan de slag, kom straks nog wel even binnenwippen, maar op deze manier is het avond voor ik iets gedaan heb hier..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 vond de vogeltjes leuk, maar nu even niet. zorg je ervoor dat ze de hele winter eten hebben en wat krijg je als dank op je hoofd................. ja:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Geluk is hoe je met je kleine en grote zorgen omgaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Lieve AlfIk proef hier zelf medelijden uit van jouw verhaaleen kruis dragen we allemaal wel mee,de een iets kleiner als de ander dat zowiezoof het de angst voor de angst is weet ik nietdat kun jij alleen zelf bepalen,en je moet je niet afvragen of volkomen geluk wel bestaatkijk eerst eens naar een ander die het misschien wel moeilijker heeften hou jezelf eens een spiegel voormisschien dat je dan zegt en denkt ( heel belangrijk)het valt wel mee met mijWant Als je zo doorgaat met deze negatieve gedachten,ben ik bang dat je er geen gat meer inzietwant dat kan toch niet de bedoeling zijn lieverdIk zou zo zeggen kom op johschouders eronder en rug rechtOok jij komt er wel ben ik van overtuigdje hebt je grote vriend de alco afgezworen en dat vindt ik op zich al knap genoegEeen hele lieve knuffel voor jou van mij:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Arme Igor....Wow Woman: hij zei "lieverd"!!!!! Ik kan helemaal meegenieten.Het mooiste wat bestaat: iemand die je lieverd noemt! Dan ben jij iemands lieverd...Alfie: miss OP je kruis gaan staan. Een een uurtje stampen??Yvonne, wat doe jij zoal in je tuin?(hier is het wachten op de regen hoor, het graszaad moeter nog flink inplempen, en over 14 dgn kunnen de bonenplantjes erin)Tja, wat is geluk.... pfffAlles weten maakt ook al niet gelukkig..... Misschien gewoon een beetje blij zijn met jezelfje buikadem voelen... weten dat je leeft en keuzes hebt..... en waarom zit ik hier dan maar steeds bij de pc te versloffen.........?Yeggh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 meiskezelfmedelijden is een van de grootste valkuilen van de alcoholistalles positief benaderen is mijns inziens een goede manier om met tegenslag om te gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Yessss Bakohelemaal met jou stelling eens,daarom benauwd het verhaal van dat kruis dragen mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Dat denk ik ook, zelfmedelijden maakt dat je je slachtofferrol koestert en voor een alcoholist is dat niet alleen een valkuil maar ook een vicieuze cirkel.Je komt daat dan niet meer uit.En ik spreek uit ervaring hoor, heb jarenlang in een slachtofferrol gezeten, werd woedend als Theo zei dat ik mijn verdriet koesterde.Wat dacht hij wel niet, maak eerst maar eens mee wat ik meegemaakt heb, dan praat je wel anders, niemand begrijpt mij ook en niemand neemt mij serieus.Ik kan er net zo goed een einde aan maken want iedereen is beter af zonder mij, het leven is veel te zwaar voor mij, ik kan het niet meer, enz. enz. enz.Wat een geluk, en dat is echt GELUK, dat ik dáár uitgekomen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Meiske mooi gezegd. Ik hoop dat iedereen jouw knuffels ookvan harte in ontvangst neemt!Er is een verschil in klagen: is dat vanuit "het slachtoffer" in je?(ik heb mezelf ten onrechte heel lang slachtoffer gevoeld... en dat heeft me enorm belemmerd om vooruit te komen. Afschuwelijk)Elk van ons wil wel even dat kleine kind zijn, een schouder hebben om op uit te huilen.Toch is een schop onder je holadiee soms ook broodnodig: te vertalen als: de eigen verantwoordelijkheid weer oppakken. Gezonde keuzes gaan maken.Als dat lange tijd niet lukt dan is er hulp nodig, professioneel, met medicatie eventueel.Biochemisch kan er ook iets uit balans zijn immers?Zodat de sluier voor je gezichtsveld verdwijnen kan.Het is lente! Juist dan zou een mens zich van nature goed horen te voelen.Naja, lieve Alf, knap gauw op joh!!Enne... ik doe veel op mijn verstand, maar het goed voelen en de juiste keuzes maken:valt beslist niet altijd mee! Dus ik hoop niet dat ik hier als een betweter over kom hoor.Voelt wel vaak zo. Maar ik verkondig gewoon maar wat ik weet en wat mij soms helpt.Nu ga ik verder.... doorrommelen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Dat is precies wat ik bedoelde op de vorige pagina EmmaRoos. Het is HOE je met je problemen omgaat dat maakt hoe of je je voelt! Iedereen krijgt sores op zijn pad!Aanpaasing: vergiste me in de naam, die dezelfde icoontjes ook...Gggggrrrrrrrr! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Fijn die vorige reacties.ER: ik zwelgde ook heel lang in mijn verdriet. Een echt janker was ik. Heel pijnlijk eigenlijk.Wat fijn is het dan om het onderscheid te kunnen zien!Alf mag zich niet beledigd voelen hoor. Gewoon op dat kruis gaan stampen, ik zei het al:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Ja ekster, het is eigenlijk zo simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 goejemiddag allemaal.Voel me super rot vandaag. Heb weer gefaald.Niet met drinken maar met vertrouwen beschamen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 :light:This is what we all need Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Hoezo Desi?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Meissie, heb je al bij kunnen praten?Maak het svp niet te zwaar voor jezelf....ga jezelf niet zo op de kop zitten!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Ja Cathy, helaas is het altijd makkelijker praten dan doen...Maar je ergens bewust van zijn is al stap 1!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Wat is er gebeurd Dees of heb je het over gisteren met P? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Bako: geheel mee eens!Ekster....... precies!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden