BillyBob Geplaatst 30 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2012 Hoi Allemaal, Voorlopig noem ik me Billy-Bob, ben nog niet er aan toe om de hele wereld te laten weten dat ik een probleem met alcohol heb. Vanaf mijn studententijd eigenlijk altijd teveel gedronken. In het begin niet elke avond, maar laatste tig jaren wel. 6 biertjes of meer per avond. en als ik geen bier drink, dan wel een fles wijn. Sinds 2 januari ben ik aan t minderen. dwz, ik probeer helemaal geen alcohol te drinken, maar dat lukt niet altijd. Ik kan het de afgelopen 2 weken wel beperken tot 1-2 glazen wijn, of 1 biertje. Vorige week donderdag eindelijk naar de huisarts gegaan, de laatste tijd hele nare gedachten gehad, en een paar keer een soort paniekaanval. Huisarts heeft toen dezelfde dag nog een afspraak met de Crisisdienst gemaakt. Daar donderdag en vrijdag 2 gesprekken mee gehad. Hoef niet opgenomen te worden, maar moet wel prof hulp zoeken. Daarvoor vandaag weer bij huisarts geweest. Zodra hij rapport heeft van de crisisdienst, kijken we wie mij het best kan helpen. Ben getrouwd en heb 3 kinderen. En met name de kids moeten het ontgelden als ik in een slechte bui ben. Terwijl ik eigenlijk alleen maar boos ben op mezelf. De crisisdienst gaf me ook de tip om hier te kijken, wat ik sinds vrijdagmiddag met enige regelmaat doe. Ik weet niet hoe actief ik zelf zal zijn. Laatste biertje was gistermiddag, tijdens de 3e helft van een hockeywedstrijd. Het bleef er gelukkig wel bij 1. Rest van de dag niet gedronken, wel heel veel trek gehad. Billy-Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 30 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2012 Hoi BillyBob! Welkom hier. Goed dat je naar ADB bent gekomen. Hier steunen we elkaar, we zitten allemaal met hetzelfde probleem. Sommigen van ons zijn al heel lang droog, anderen zoals ik beginnen net. Sommigen minderen, maar ook dat is moeilijk. Maar we doen ons best en we gaan ervoor! Je hebt de ditjes, datjes en dagdraad al gevonden, zag ik. Kom maar vaak, dat helpt! Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 30 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2012 Hoi Billy-Bob, Jij ook welkom hier, goed van je dat je hier gekomen bent. Ik ben hier ook nog maar sinds vandaag al ben ik wel een oud gediende en je ziet, ik kan ook niet zonder de steun van de forummers. Hoop je hier veel te zien en schrijf maar lekker van je af, dat helpt. Groetjes Em. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2012 En een warm welkom hier Billy Bob goed dat je stappen aan het zetten bent. Het is altijd fijn te weten dat je niet de enige bent die niet goed maat kan houden met drinken. Voor mij betekende het uiteindelijk stoppen en daar ben ik nog dagelijks blij mee. Het is best moelijk om alle dingen die ik eerder verdoofde of uitstelde nu aan te gaan. Ik blijk echter over meer kracht en doorzettingsvermogen te beschikken dan waar ik nog contact mee had tijdens mijn drinkjaren. Ook met minderen kwam dit niet terug, want ergens bleef ik de trek in stand houden met mijn geworstel. Stoppen betekende rust voor mij en rust werd herstel; zowel van lichaam als van geest. En nu ben ik energetisch weer op een peil waar ik 10 jaar geleden ook opzat. Dus weet in je achterhoofd dat mocht het minderen niet goed lukken; het stoppen daar hoef je niet bang voor te zijn. En het gestopt blijven kost wel inzet en doorzetten, maar dat heb je met minderen zeker zo veel. succes en een tip is wel een beetje actief worden en blijven voorlopig; dat is een investering in jezelf die zal lonen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2012 Hallo BillyBob, Ook van mij welkom hier. We schrijven allemaal onder een nickname en dat voorkomt veel gezeur. Het is tenslotte een openbaar forum, dus iedereen kan meelezen. Goed dat je de stap gezet hebt. Zeker als je kinderen hebt is het zo belangrijk om oprecht tegenover hen te zijn. Je mist ook nog eens een heleboel als je gedronken hebt. Blijf gewoon meelezen en als je er behoefte aan hebt, kan je op het dagdraadje altijd om steun vragen, ook als je niet zo actief bent. We weten allemaal hoe het zit, dus schaam je niet. Veel succes en doorzettingsvermogen gewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 31 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2012 Dank allemaal voor de hartverwarmende en opbeurende reacties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden