Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Hoi Jan, Nou, koken vind ik altijd wel heel leuk. Zie het meer als ontspanning dan als werken. En zeker als het lekkere dingen betreft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sienna Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Gegoogled, maar de wortel van de valeriaanplant wordt gebruik voor thee dus dat doe ik maar niet want dan is mijn hele plantje daarna dood.Ik vond trouwens nog wat over valeriaan:Valeriaan is op zijn minst gewennend en vermoedelijk zelfs verslavend en langdurig gebruik werkt depressies in de hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ohhhhm, dat wielrennen vind ik niks an.... volgens mij zijn ze er veel sneller als op de brommer gaan of een taxi nemen Moet trouwens even vertellen dat het hier nu eindelijk ook regent. Werd tijd ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 idd SiennaValeriaan is niet een onschuldig kruid, het is zeer krachtig geneeskruiden bij een te grote dosis kan het hallucinaties, hoofdpijn en hartkloppingen veroorzakenje mag het bv al niet gebruiken in combi van andere chemische kalmerende of slaapmiddelenen zeker nooit langer dan 3 weken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 EmmaRoos, heel herkenbaar wat je schrijft dat je gezin na 5 weken droogstaan zegt: "het is slechts 5 weken dat t goed gaat". Frustrerend is het. Jij bent trots op jezelf.Je zoekt en vraagt steun maar eigenlijk word je gewezen op je zwakke kant. En het is immers telkens weer niet goed gegaan.Hetzelfde bij mij!Vriendin was het helemaal zat en besloot om bij me weg te gaan. Sindsdien zes a zeven weken niet gedronken terwijl we nog wel samen woonden.Maar niets kon haar meer op andere gedachten brengen. Want uit ervaring wist ze dat mijn stoppogingen telkens weer mislukten.En helaas heeft ze weer gelijk gekregen, sinds twee weken drink ik weer als vanouds...En nu woon ik alleen, en moet ik het ook alleen doen.Tja, je zei ook al: "voor wie doe je het eigenlijk?"Ja, voor jezelf natuurlijk. Maar dat is nu niet makkelijker geworden nu ik alleen thuis zit en ook nog eens zonder werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Hee Yvon, hou die regen aub bij je daar in Fryslan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Haha, ja een prins op het witte paard!Dat ben ik dus!Wie zal ik eens gaan halen en een mooie toekomst geven,en nog lang en gelukkig leven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik ga eventjes verdraaid snel zonder taxi maar wel op de fiets nog even olijfolie halen, en dank voor alle antwoorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik doe mijn best Emma, mag best even doorgaan hier, er was zo lang niets gevallen, anders moest ik gaan sproeien en daar heb ik helemaal geen zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Nee Jan, dat is nu hartstikke moeilijk voor jou.Maar hou vol hoor, anders krijgen ze, en met name je vriedin gelijk.En je vriendin heeft al gelijk gekregen maar het hoeft niet nog erger te worden.By the way, ik had 5 weken geleden een terugval, daarvoor stond ik 3 maanden droog en dáárvoor regelmatig een uitglijer.Sinds december 2009 aan de refusal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Lieve Jan, bespaar je de moeite om helemaal naar Friesland te komen hoor. Op de eerste plaats ben ik een pietsie te oud voor jou. Verder ben ik al voorzien van een partner die veeeeel te diep in het glaasje kijkt iedere avond. En op de derde plaats: Tis mijn eerste liefde en zal ook wel mijn laatste zijn.... na hem geen ander, dan ga ik gewoon alleen voor mezelf zorgen, hihi. Maaaaar vond ut wel lief aangeboden,. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Wij sproeien bijna nooit Yvonne, Theo zegt dat de planten daar lui van worden.Pas als het lang heet is zetten we de sproeier aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Hm Vie.... tis zondag, mogen we al blij zijn als er een patatkraam open is, laat staan de supermarkt, hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Theo heeft helemaal gelijk Emma, maar ik heb een heleboel potten staan met planten en plantjes er in .... en die kunnen echt niet heeeeeel lang zonder water. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Over kokkerellen gesproken...Dat is eigenlijk ook een grote hobby van me.En dan vooral in combinatie met en biertje of een glas goede wijn erbij, tijdens het kokkerellen dus. En daarna vanzelfsprekend ook.Maar tijdens periodes van nuchter zijn beleef ik minder pret aan het kokkerellen.Dat komt vanwege die associatie met drank.Ik eet dan ook eenvoudiger, gezonder, minder vlees.Herkent iemand dit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ja natuurlijk Yvon, die moeten zeker elke dag water hebben, dat doe ik ook.Wij wonen aan het water en ik duik altijd met mijn gieters in het water en geef mijn bloemen dus gratis water.Als je dat allemaal met leidingwater moet doen....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Tuurlijk is het herkenbaar Jan, Maar ik laat mijn plezier in het koken niet afpakken doordat ik 'droog' moet koken. En vlees eet ik al jaren niet meer, is begonnen toen de kinderen nog naar school gingen en thuiskwamen met zielige verhalen over de bioindustrie. Best moeilijk in het begin , maar weet inmiddels niet beter meer , kan zonder vlees ook heerlijk koken en bakken. Eten overigens bij tijd en wijle wel vis. Die beesten komen ook niet leuk aan hun eindje, maar ja, tis niet anders . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Yvonne, ok dan ga ik niet naar Fryslan.Daar liggen overigens mn roots...Met de prins op dat witte paard bedoelde ik eigenlijk mezelf:mezelf komen halen en voor mezelf een mooie toekomst maken. (thnx Bol).Klinkt heel mooi maar is heel lastig.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik denk inderdaad dat de combinatie drank en kokkerellen een soort van fijn gevoel kan geven. Maar ik denk dat dat dan hoofdzakelijk de drank is die jou op dat moment een fijn gevoel geeft, en niet zozeer het koken.Ja en dat je nu niet zo'n fijn gevoel hebt kan komen doordat je voor jezelf moet koken. Alleen zitten eten en koken voor jezelf moet je weer helemaal opnieuw leren. En het is leuker om voor een ander te koken.Maar de voordelen zijn er genoeg. Alleen al het feit dat je veel meer proeft en ruikt. Dadelijk zal die zin in koken misschien wel weer terug komen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Yvonne dan woon jij in een nog erger gat dan ik, want hier zijn de obmuJ en de 000001C op zondag gewoon open.Ik heb lekker koken juist meer in verband gebracht met nuchter zijn. Dat je meer aandacht kan geven aan kruiden en smaken. En aandacht aan jezelf en anderen geven.P.S. was sterrevesdruk in de super Dar Maar ik ging alleen maar naar het biowinkeltje en heb een fles olijfolie van Vinolio, en dat ruikt inderdaad heel erg lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 quote: Originally posted by: bolletjeIk denk inderdaad dat de combinatie drank en kokkerellen een soort van fijn gevoel kan geven. Maar ik denk dat dat dan hoofdzakelijk de drank is die jou op dat moment een fijn gevoel geeft, en niet zozeer het koken. Ja en dat je nu niet zo'n fijn gevoel hebt kan komen doordat je voor jezelf moet koken. Alleen zitten eten en koken voor jezelf moet je weer helemaal opnieuw leren. En het is leuker om voor een ander te koken. Maar de voordelen zijn er genoeg. Alleen al het feit dat je veel meer proeft en ruikt. Dadelijk zal die zin in koken misschien wel weer terug komen hoor. Waarschijnlijk heb je gelijk, dat t hoofdzakelijk de drank was wat een fijn gevoel gaf.Gelukkig heb ik wel de ervaring van lange tijd nuchter zijn en natuurlijk blijven koken.Het hele kookproces wordt anders. Tja alles wordt anders.Ik kom dichter bij mezelf en wordt minder druk ik mn hoofd, als ik lange tijd zonder drank zit.Dat is ook erg fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Als je dat allemaal met leidingwater moet doen....... ============== moet ik dus inderdaad Emma:(Hihi Vie. Woon inderdaad in een kleine plaats, geen obmuJ , wel een 0001C , maar alles dicht hoor op zondag en volgens mij overal in Friesland. Op koopzondag is in Leeuwarden alleen de obmuJ open...en verder ook daar alle supermarkten dicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik had dat ook heel erg, Jan Doedel. In de zomer met de deur open, zonnetje in mn keuken, Bob Marley aan, en dan koken met een glas op het aanrecht. Ik kook nu zoiezo heel anders. Ik eet veel minder vet en veel smakelijker. Hoogtepunt van de avond is mn toetje. Die eet ik later op de avond en geniet ik altijd enorm van. Dus het glas laat ik staan, maar er komen vanzelf meer andere fijnere en lekkerdere dingen voor terug. En koken met muziek aan doe ik nog wel eens. Minder vaak, dat wel. Maar ik wil smiddags nog wel eens een bakbui krijgen en dan gaat de muziek wel lekker hard aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Woman had jij nu nog gekeken of je aan die maggi-plant kon komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Bij ons ook hoor Yvon, alles dicht op zondag.Ik woon in een dorp boven Groningen, en in Groningen is de obmuJ wel op zondag open, hij zit bij de Euroborg. Als FC Groningen spelen moet, zoals vandaag is de obmuJ dicht maar straks om 5 uur gaat het weer open.Ik heb trouwens 17 jaar in Leeuwarden gewoond, had ik je dat al verteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden