Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 mei.


Aanbevolen berichten

Ik vind dat gewoon heel erg moeilijk, heb al jaren moeite met mezelf, dus makkelijkste weg, er maar wat verdovends in stoppen... dan hoef je niks meer te voelen. Ben wel blij dat ik t even van me af kan schrijven... Morgen ben ik weer blij, net als ik dat vanochtend was na ""maar"3 glazen gisteren.. vandaag dus 2. Ga kijken wat morgen mij brengt. Vie en ook de rest jullie hebben echt heel erg gelijk ook in t zeggen dat ik mezelf vergiftig ik weet het en wordt er heel erg verdrietig van :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dan is het moeilijk om dat patroon te doorbreken, maar dat kan
je echt wel, gisteren waren het er 3, nu hopenlijk 2 en misschien morgen ??

Gaat dus toch nog helemaal top !!! :)

Die onrust is logisch, je lichaam is gewend aan een bepaalde
hoeveelheid alcohol en dat krijgt ie nu niet, dus protesteert het.
Daardoor word je onrustig.... maar je gaat goed toch !!

Dus volhouden je kan het ! Flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan niet meer als 2 vandaag (of ik moet die dure fles champagne open trekken en dat vind ik zonde) heb verder nog wel wisky en berenburg in huis maar dat vind ik niet lekker dus drink ik niet. Geen wijn in huis... dus kan niet meer drinken als die twee bij mijn vriendin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dolfijntje ik vind je wel dapper dat je je eenzame gevoel komt delen.
Toen ik met mezelf in de knoop raakte, heb ik contact opgenomen met PsyQ. Heb jij een hulpverlener om je gevoelens mee uit te puzzelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi geschreven wingchum. Isa, I know... knopje moet om... Ik vind t ook niet leuk dat ik stiekem meer moet drinken en iedere keer denk aan een uur of 4 of 5 dat ik weer wijn mag... bleghh heb trouwens ook nog een andere verslaving roken... al net zo vervelend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dofijn,

Dronk veel te veel, veel te vaak.
Helemaal gestopt en na een paar weken voelde ik me prima.
Sliep gewoon de hele nacht, geen zorgen of ik wel genoeg drank in huis had, hoe ik de volgende fles open kon krijgen zonder dat mijn vrouw het zou merken.
Of ze op mijn werk niet in de gaten hadden dat ik de vorige avond zoveel gezopen had, de pest in als ik 's avonds ergens heen moest waar geen drank zou zijn enz, enz,

En toen, na 2 maanden moest ik zonodig weer wat drinken, zo gezellig toch, terrasjes en zo.
Een paar dagen geleden binnen goed 3 uur anderhalve fles rode wijn op, nog even doorgaan en ik zit weer op mijn vroegere dagelijkse 2,5 fles + wat biertjes.

Bedoel te zeggen dat gelimiteerd drinken mij niets brengt, zeker geen rust.
Daarstraks nog aan mijn vrouw voorgesteld om ergens wat te gaan eten, niet omdat ik honger had, niet voor de gezelligheid maar dan kon ik "legaal" wat drinken want een van de dingen die ik niet meer zou doen is thuis in mijn eentje drinken. Ze wilde trouwens niet, misschien had ze me door.

Dat heb ik dus bereikt door weer gecontroleerd en sociaal te willen drinken.
Gaat niet werken, in elk geval niet bij mij.

Heel verhaal geworden en nogal warrig, raak er een beetje geëmotioneerd door.
Even gedacht het weg te halen maar laat het toch maar staan, misschien kan iemand er wat lering uit halen.

Wat je ook doet Dolfijn, succes en sterkte...
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

harry, wat vervelend... en ook voor mij niet leuk om te lezen. Ik wil wel graag weer terug naar gewoon voor de gezelligheid en niet omdat ik mijn gevoelens weg wil stoppen... maar ok misschien gaat ook dat voor mij niet werken. Ik weet t niet. Heb trouwens in geen jaren zo nuchter achter internet gezeten (wist meestal de volgende dag niet meer wat ik getypt had) of ge smst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...