Spring naar bijdragen

vrijdag 7 mei

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Een heel fijn boek om te lezen Fleur... miss helpt jou zoiets?
Gewoon heel bewust genieten van iets heeeeel anders.

Hannah, wat vreemd; dat hij het uit komt maken!
Terwijl je dat al weet....
Verwerkt hij dingen wat trager ofzo?
Soms werkt dat zo, en dan wil iemand toch het heft in eigen hand houden...
ja, ben je mooi klaar mee.
Ik zou het dáár dan als 1e over gaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur ik dronk ook voor de roes. Bij de eerste paar slokken, kwam het er weer net zo hard uit. Ik vind n.l. niet een sterke drank lekker. m.u.v. een aperitiefje. Ik heb ook wel eens geprobeerd om te drinken tot een roesje, maar het leek bij mij dan net of ik daar niet meer genoeg aan had. Ik wilde die roes sterker en nog sterker voelen tot dat ik echt bezopen was en het delirium kreeg. Iedere keer wanneer ik dronk, zag ik levensgrote spinnen tegen de muur omhoog kruipen. Ik was gewaarschuwd door de psychiater dat ik nog maar 3 maanden te leven had en toch bleef ik doorgaan. En nu probeer ik van die drank af te blijven en dat is me nu ruim een half jaar, op 2 uitschieters na, gelukt. Misschien wil jij ook zover komen. Neem dan vandaag de eerste niet.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cathy
Dank je wel! Hou het zeker in gedachten..eens kijken of ze het hier in de bib hebben..
Ben nu ff aan een boek bezig "Niet durven? Toch doen!". Niets met drinken te maken hoor maar eerst deze maar eens proberen door te lezen ;-).
Dus dadelijk knopje om..
Hups voorbij dat vies spul in de winkel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe :present:
Wat een verhaal !
Jee... Wat fijn dat je dit met ons wilt delen.
Laat zien wat er kán gebeuren,
niemand vraagt daarom lijkt me..
Wat goed dat je daaruit bent gekomen!

Enne die schopjes onder de kont: heb ze altijd zeer gewaardeerd :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje
Oesje...zo ver is het bij mij nooit echt gegaan. Ben ook bewust van wijn naar bier overgeschakeld. Ik verteerde dat beter om zo maar te zeggen.
Drink ook veel minder dan een twee jaar geleden. Nog steeds te veel..laat ons zeggen 2 liter jupiler op een avond..
Maar teveel is teveel. Goh het is vast supermoeilijk geweest voor je. Je mag heus echt trots zijn!! Zoals velen hier natuurlijk!
Vandaag is mijn tweede dag zonder. Maar omdat het weekend is lijkt het zwaarder..
Stom maar zo voelt het :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die monitor en dat park heb ik nog nèt niet gehaald Soothe. Ik werd pas onbeschaafd toen ik definitief stopte met drinken, want toen moesten alle gevoelens een plek krijgen.
Ik wil dus maar zeggen dat alcoholisten niet per definitie slobberige types zijn.
Ze kunnen er echt heel normaal uitzien!
Maar enfin, ik wil even tegen Desi zeggen dat ik het heel jammer voor je vind dat je gedronken hebt terwijl je dat niet wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe die angst die je dan hebt, het snelle ademhalen wat je dan doet, je hart in je keel voelen kloppen, het zweet dat je uitbreekt. Bah, als ik daar nog aan denk dan nooit geen drank meer voor mij.
Heb jij ooit het delirium gehad? Hoef je niet op te antwoorden hoor, als dat te moeilijk is.:present:

Heeft iemand ooit de ervaring gehad met een delirium?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf maandag j.l. niet meer gedronken en zo wil ik het houden. Al een tijd stik ik van angsten. De hulpverlening is lastig omdat verslavingszorg en geestelijke gezondheidszorg nog steeds niet goed en vooral heel traag samenwerken. Elke dag is zwaar en doodvermoeiend door te komen. Voel me ellendig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bolletje, gelukkig niet zo.
Ik bouwde lagzaam af om de ontrekking dragelijker te maken.
En een halve strip librium.

Wel een maand lang de mist in mijn hoofd en desoriëntatie.
Ik ben een open boek, dus vraag gerust.

Nu stop ik, want anders raak ik gespannen.

Ga goed.

Effe een lekker muziekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies wat een delirium inhoudt Bol, maar als het heel eng is wil ik het niet meemaken. Dus ik begin er maar niet aan. :)
En zeker niet als het net zoiets is als in de film Trainspotting... brrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie dat is inderdaad een hel waar je door gaat. En nog erger is een drankpsychose zeker als je eruit moet komen zonder medicatie. Daar zal ik je alle details van besparen.
Daarom, als ik dit zo allemaal op schrijf, denk ik, nooit maar dan ook nooit geen drank meer. Ik kan niet gewoon normaal drinken. Het houden bij een of twee glaasjes. Dan slaan bij mij de stoppen door, en ben dan bereid om alles maar dan ook alles te doen om maar aan drank te komen. Al moet ik 10 km lopen, ik ga. Alleen maar om die @#$drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...