Spring naar bijdragen

vrijdag 7 mei

Vie

Aanbevolen berichten

Ja Dar dat soort feestjes doe ik normaal ook maar moet nu zorgen dat ik voor!!! de 13e het feestje voor de 18e geregeld hebt, Dus als ik nu wat verstop dan is het weg voor het de 18e is. Net een knetterende ruzie. Ik heb spullen nodig voor de klniek en die krijg ik niet dus ben erg overstuur daardoor. Nog meer stress, wel mijn hele huis gesopt! Dus iig iets gedaan maar was meer frustratie afreageren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ja Vie dat zijn dingen die ik mee gemaakt heb. Ik heb er jaren niet over kunnen praten omdat dit zoveel pijn deed, en nog. Ik voel me daar toch weer wat verdrietig door. Helemaal niet verkeerd hoor maar het is toch moeilijk om dit weer naar boven te laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ook jij heb zó waanzinnig veel moeten doorstaan.
Wees maar heel vasthoudend in hoe je nu in het leven staat hoor; het gaat nu goed zo. Be proud!!

Hannah veel sterkte.
Hannah 1 trouwens ook, met vanavond!

Jeghh, wat een naar filmpje, nee zelf nooit beleefd, maar wel angstig geweest op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, even diep in en uitademen. Wat voor dingen heb je nodig voor de kliniek die je niet krijgt?
Adem in.... adem uit. Niemand kan je deren.

Bol waarom ben je er verdrietig door? Ik ken de ervaring zelf niet, maar je bent toch gevormd door je ervaringen? (En daarom kan je zo mooi schilderen bijvoorbeeld :heart: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Thema's rond alcohol een draadje geopend voor diegene die moeilijk zitten. Als je daar schrijft hoe je ervaringen zijn (geweest) w.b. de alcohol, kun je altijd, wanneer je weer behoefte of zucht krijgt, terug lezen hoe je eerdere evaringen met alcohol zijn geweest.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het sterkt me zo als ik jullie verhalen lees. Heb megadrukke dag, ben "nog" niet buiten geweest, ondanks mijn maatje belde uit de kroeg of ik kwam, en geloof me, de goesting is erg groot momenteel. Altijd na een nachtje werk, gevold door een stressy dag. Ik proef het bijna :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, joggingbroek,tshirts, gympen,verplicht voor de 2 uur sport per dag, en wat persoonlijke dingen, je wweet wel vrouwelijke,

pff ga een valium nemen want de stress loopt weer op,ik ga zo naar een vriendin toe. even rusten/chillen en nee die drinkt niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie sorrie voor het lange wachten maar ben met m'n eten bezig. Ja verdriet, omdat die ervaringen veel pijn gedaan hebben. Ook een stukje zelfmedelijden, zoiets van, man wat waren dat traumatische ervaringen en wat heb ik het moeilijk gehad. Maar goed ik ben inderdaad nu zoals ik ben, ook door die ervaringen en heb daar vrede mee. Ik ben oké:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vorig jaar een 'ontwenningsdelirium' gehad na ettelijke dagen stevig doordrinken. Blijkbaar heeft die dezelfde symptomen...
Bolletje... Weet niet of dit hetzelfde is als een drankpsychose? Maar was idd hééééééél bangelijk; net of ik ging doodgaan; blij dat ik het nog kan navertellen nu...

En met wat meer tijd zal ik m'n negatieve ervaringen hierover wel eens op jouw nieuw geopend draadje zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bes, ik weet niet of het hetzelfde is maar misschien inderdaad eens op schrijven. Misschien herken ik daarin stukken. Ik weet wel dat ik in een soort enge wereld zat. Ik had inderdaad het gevoel mezelf helemaal kwijt te zijn, mezelf verliezen of zo. Maar neem er maar de tijd voor hoor. Jij beslist wanneer je er klaar voor bent. Het kan een onderdeel zijn van een stuk verwerking. Tenminste zo heb ik het zelf ervaren. Toch komen er af en toe nog wel herinneringen, net als daarstraks terug, maar minder hevig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Soothe jouw ervaringen qua drank lijken wel wat
op de mijne, op het laatst was het voor mij "kiezen of kabelen" zogezegd.
Man man man....... wat was ik ziek beroerd etc.. :(

Wel een erg griezelig filmpje trouwens !!

Nou ben weer terug dus van de markt, kinders keurig geknipt en
geschoren, kunnen er weer mee door, ha ha.
Moeders is nu net zo bruin als Dar !! :)

Ga zo nog even de stofzuiger door het huis slingeren en oh
ja eten maken en de hond uitlaten, we hebben het er maar druk mee.

Desi meid vervelend voor je maar ik kan me er wel een voorstelling
bij maken meid, gewoon opnieuw beginnen :heart:

Bekkie ook voor jou geldt dat het gewoon een kwestie is van
opnieuw beginnen met "frisse" moed, laat je niet kisten meid :sun:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ bolletje: zal zeker eens, met meer tijd m'n ervaringen, opschrijven. Kan alvast melden dat ik me kan herkennen in wat Wilrijk op dat draadje geschreven heeft !!

@ hannah: een superdikke proficiat voor jou en je hond.. Volhouden, hé... Ondanks de helse strijd... Is het voor mij ook nog elke dag; vooral in m'n hoofd !!

Zou m'n stopdatum ook wel willen invoeren onderaan. Kan iemand me zeggen hoe je dit doet?
Denk, net als hannah dat dit een zekere trots geeft en de moed om door te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes I loves you, Porgy,
Don't let him take me
Don't let him handle me
With his hot hands

Bes je vroeg gisteren nog of Porgy and Bess een mooie film was. Het is geen film, het is een geschiedenis over slavernij die door Gershwin op muziek is gezet.
Ik vind dat alcohol slavernij is, daarom had ik die connectie met je naam, dat je er iets aan wil doen
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah 1 dat klinkt nogal dominant dan dat hij het uit wil komen maken....

Soothe je komt van ver. Petje af voor jou. Je hebt het maar mooi gedaan en gefikst ondertussen.
Nu een heel wat leuker leven, en een stabiele relatie ook nog :present:
En je hondje een nuchter baasje.

Zover ben ik ook nooit geweest. Maar ik heb weleens een blackout gehad.
Wie zegt dat het niet zover had kunnen komen.
Er zijn wel vaker dingen gebeurd waarvan ik het nooit gedacht had, niet alleen leuke dingen.
Het kan ons allemaal gebeuren. Als er ineens iets erg gebeurt bijvoorbeeld.

Cathy, ik vind je berichten een beetje dubbel. Je wilt van de drank af en je komt hier ook vertellen dat je zit te drinken en ervan geniet.
Soms denk ik weleens waarom lees ik dat allemaal. Ik hou het liever simpel nu en dan blijf ik op een forum lezen waar mijn oude gedachten staan. Moet ik niet eens verder.
Ik noem jou nu maar vat het niet persoonlijk op. Het is iets waar ikzelf uit moet zien te komen.
Wat wil ik met het forum. Is het niet een automatisme geworden, een invulling van tijd.

VM, hou vol morgen, je bent een knokker hoor :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik praat meer ook vanuit overdenkingen - hardop - voor mezelf.
(je bedoelt mijn bericht van eerder vandaag?)
Daarin belicht ik naar mijn idee hoezeer ik geluk even kan ervaren, me "eigen" maakte op die wijze.
Dat is een stukje bewustworden. En ben er niet trots op. Het is gegroeid, en ik wil het anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...