Spring naar bijdragen

Donderdag 20 mei 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

Rudy,

Goed te horen dat alles stabiel is Rudy.
Dat was een zware tijd.
Ze zeggen dat men dan nóg sterker terugkomt.
Er staat ons nog wat te wachten.:)

Ga goed Rudy.
Het is mooi weer, dus...

Beste mensen, een fijne dag.
Ik ga maar wat buiten vertoeven.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen iedereen,

Nu ga ik een prachtige dag meemaken zie. Straks vertrekken met mijn vrouwtje ons 3é kleinkindje gaan bezoeken. Het is nog maar pas thuis. Lag eerst een paar dagen in een couveuze.
Als alles zo verder gaat zal de kleine Yanaika zijn opa nooit weten rinken hebben. :)

Nog even naar Wilrijk:
Een verslaafde kan niks gecontroleerd doen maat! Eer het nu alcohol, drugs of sigaretten zijn.
Ja een dag of twee, en dan haal je zeker de geleden "schade" in. Dus maar één ding: Er helemaal mee kappen.

Groetjes, nog een prettige dag allemaal en tot later deze avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning allemaal.

Wilrijk je bent een meester in het foefelen.
Wij noemen dat sjoemelen maar foefelen vind ik net iets charmanter klinken.
Wij zeggen leuk en soms erg uitgerekt :, oh wat was het leueueueueueueueuek:,
en jullie zeggen, plezant.
Plezant klinkt plezieriger in de oren vind ik.
De taal is 1 van de reden ik naar Belgie ben verhuist.

Alanon is net als de AA een organisatie waar lotgenoten middels gesprekken en een programma nieuwe inzichten aangereikt krijgen waarmee ze in het dagelijks leven aan de slag kunnen.
Alcoholisme is een familie ziekte en jaren naast een alcoholist leven heeft altijd negatieve gevolgen voor de omgeving.
Vaak heeft het gezin en dierbaren het meest te lijden onder de grillen en nukken van de alcoholist.
Het siert je dat schrijft bang te zijn voor de gedachte aan AA.
Want angst is dikwijls een drijfveer om dingen niet te doen en daar omheen zweverige verhalen te verzinnen.
Ik deed dat ook en het ergste was, ik geloofde erin.
Het was mijn wereld geworden.
Drank was daarin het enige lichtpunt, uiteindelijk bracht zij duisternis.

Het smoezenboek van jou Wilrijk is nog lang niet dicht.
En dat kan ook niet in zo korte tijd.
In die fase van aanpakken van de verslaving koos ik idem dito voor campral.
Ik wist namelijk dat ik gewoon kon blijven door drinken.
Ik ging naar AA en dronk onder de dekmantel van AA gewoon stiekem verder.
Ik was nog niet doordrongen van de noodzaak echt te stoppen.

En waarom niet Wilrijk, angst diepgewortelde angst was daar debet aan.

Wilrijk laat wat hier is geschreven goed tot je doordringen.
alcoholisme is vaak een zaak van leven of dood.
Ik weet dat omdat ik in het laatste stadium alleen nog maar keuze had tussen leven of dood.
Ik heb voor het leven gekozen en de drank laten staan.

Ik heb mijzelf achteraf geen groter cadeau kunnen geven.

Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe het gaat goed en bedoel ik ook goed.
Soms een pas op de plaats maken betekend niet stil staan in de ontwikkeling.

Ga goed Soothe, een goede gezondheid gewenst, je kan niet zonder.

Ik ga naar de kroeg, krant en koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naast alle succesverhalen ook eens de andere kant van de medaille,na pakweg 1½ jaar kurkdroog
gestaan te hebben,ben ik weer terug bij af,de eerste zit er voor het ontbijt al in!
morgen het hele circus maar weer opbouwen,huisarts pillen etc.etc.
kom ik ook weer terug op het forum,neem aan dat ik als afvallige toch weer welkom ben?
het is jammer,het ging zo goed,èèn reünie met oude collega's en drank,en het was weer mis,
blijkbaar is volledige abstinentie toch de enige remedie tegen onze ziekte?!

mijn (wezenloos dure) cinnamon point siamees heb ik met mijn dronken hoofd ook naar buiten gelaten,ach hij vind het
zo leuk daar,en ieder kwartier komt hij kijken of ik er nog ben,dus we laten het maar zo,heeft er toch nog iemand profijt gehad van mijn conditie!
moet die maar een wormenkuurtje en antivlooiendruppels,heb ik gelijk wat te doen morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ben ik weer:)

Zit hier te genieten van mijn vogel die op de achtergrond gezellige geluidjes maakt. Zo te zien gaat het helemaal goed komen met het beestje.

Wilrijk:
Over 3 dagen ga je op vakantie en je weet nu al dat je gaat drinken? Maak je een afscheidsrondje of zo?:( Maak je het jezelf dan niet helemaal moeilijk om ooit te kunnen gaan stoppen? Kun je dat eigenlijk wel maken tav je vrouw? Ik zou daar echt niet mee aan hoeven komen bij mijn patner! Wil ik ook niet trouwens...

Bolletje: de aangevlogen vogel is een Kakarita, heb jij daar wel eens van gehoord? Het is een papegaai achtige. Ze is groen met een rood soort zorromasker;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, alleen al voor de rust in mijn hoofd was refusal slikken een wondermiddel.
Als ik het een dag (perongeluk) vergat was dat meestal een verkeerd signaal.
Even ruiken aan het oude leventje, rust zoeken in irreele gedachten.
Een stukje nostalgie.
Is het wel reeel wat ik denk dacht ik dan en nam dan met een diepe zucht een pil.
En gedaan was het met de tweestrijd, het welis nietes spel.
Bol blijf gerust nog een tijd aan de refusal.
Soms zijn er bijwerkingen maar niet te vergelijken met de desatreuze gevolgen van te veel drank.
Een fijne dag vandaag, lekker buiten bij de vijver in aanbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

R.vanth. Ja hier ook hoor. Als ik dreig te vergeten dan weet ik gewoon in m'n achterhoofd dat er een stemmetje dat ik zelfs niet gehoord heb, zegt "kom op joh. Jezelf belonen, ja je hebt het zo lang al zo goed gedaan". Het belonen met iets waardoor je eigenlijk in de vernieling gegaan bent. Raar toch hé?

Saillor wat ontzettend vervelend dat je de fout in bent gegaan. Maar je weet ook dat je de kracht hebt om weer te beginnen, hoewel het me lijkt, dat vaak opnieuw beginnen, demotiverend kan werken.
Ik wens je heel veel kracht toe. En blijf komen, met z'n allen staan we sterker.

Eks. Nee daar heb ik nog nooit van gehoord. Ja vandaag de dag koopt men van alles en vervolgens wordt het gedumpt. Maar heerlijk dat je hem opvangt. Is ie erg tam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga morgen ook weer een groen pilletje nemen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Met deze verhalen die ik lees, en de spanning van de afgelopen tijd in mn eigen leven.

Ik mag echt helemaal nooit meer 1 slok drinken

Ik heb er 1.5 jaar over gedaan, met vallen en opstaan, weken stoppen, toch weer opnieuw een "feestje" vieren.......gezellig feestje hoor, in mn eentje aan de keukentafel kijken hoe vol of leeg mn glas wel niet is, en rekenen of ik het wel red totdat de winkels smorgens weer openzijn.

Wilrijk, we zijn hard voor je vandaag, maar dat heb je nodig. Ik had het vorig jaar ook nodig. Ik gun je de helderheid en frisheid die ik nu heb.
Even echt serieus. Voor je vrouw is het alsof jij vreemd gaat. Jij hebt een relatie met koning alcohol, daar kan ze niet mee concureren.
Dat is wat zij bespreekt op de Anon
Ik ben zelf 1x naar de AA gegaan. Weet je waarom ? Omdat ik me realiseerde dat als ik het zelf niet kon ik elke week (elke dag?) daarheen zou moeten.
Ik vond het verschrikkellijk.
Ik adviseer je om eens heen te gaan. Want ook voor jou geldt, als je het zelf niet redt moet je elke dag of week naar de AA, of erger nog, opgenomen worden in een detoxkliniek......

Met liefde gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allmaal.
Ik heb trek. Ernstige trek. Ik ben aan de refusal en kan niet drinken, dat weet ik maar toch.
heb net teruggelezen en ben het eens met dat Refu rust in je hoofd geeft. Is ook echt zo.
Maar soms zijn er momenten dat je denkt, dat ík denk, barst maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, ik heb mijn hart gelucht bij die achtelijke arbeidsdeskundige.
Dit ging gepaard met heel, heel veel tranen. Op zich is dat wel goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen maar mijn hoofd is nu zo vol en het wil zo graag leeg.
Ik ga zo ook wat doen dus daar ligt het niet aan maar ja, ik heb zo;n zin om niet meer te hoeven denken, ik ben zoooo moe!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...