Spring naar bijdragen

Donderdag 20 mei 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fleurtje:
Net als jij besloot ik ook indertijd in de winkel pas of ik die avond wat zou gaan drinken of niet. Wanneer ik dan niks meenam kon ik toch eenmaal thuis en de winkel dicht balen dat ik niks in huis had. Anderzijds kon ik met wel een fles wijn in huis me euforisch voelen bij het gevoel van: vanavond mag ik! (drinken dus..). Sinds ik gestopt ben geeft het me eigenlijk alleen maar rust! Die strijd die jij beschrijft had ik ook, maar alleen de eerste paar weken. Niet leuk, maar sinds ik daar doorheen ben...Wat een rust! Hoop echt dat dit zo blijft! :) De eerste paar weken heb ik het drankenpad in de supermarkt gemeden en was er niks in huis. Nu staat er "gewoon" bier in de koeling en een fles rum in de kast voor mijn partner en ik blijf eraf. Niet als test of zo, maar vind zelf dat mijn partner wel iets moet pakken als hij wil (hij is geen probleemdrinker of erger;)). Durf niet te zeggen dat ik nooit meer drink, maar die intensie is er zeker! Stoppen of minderen is aan eenieder om te kiezen. Maar ik denk dat mij inieder geval stoppen veel minder strijd kost dan minderen...

Emmaroos: :heart: :heart: :heart: Slaap zè, het komt goed!

Sailor:
Bedankt voor je reactie op mijn "staartvraag";) Sterkte met het opnieuw stoppen! Het blijft vallen en opstaan begrijp ik wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, toen ik zo'n 23 jaar was had ik er al een hele tijd opzitten van zwaar alcoholgebruik. Ongeveer zo'n 6 jaar. Ik dronk op het laatst bijna een ltr. jenever. En vies dat ik dat vond.
Ik ben opgenomen geweest in een psych. inrichting en mocht daar vrij naar buiten. Ik had daar een eigen cel met een raam. Als ik dan naar buiten ging had ik m'n raam open staan, de gordijnen dicht en daar zette ik mijn alcohol neer. Niemand kon dat zien. Op het laatst hadden ze het door en werd hebt van me afgepakt. Nu ben ik van nature helemaal niet agressief maar toen ging ik door het lint. Ze konden me met moeite (3 man) vast houden. Ik kreeg een spuit om te kalmeren.
Ze kwamen aan iets wat me zo dierbaar was. Mijn kind, m'n houvast, m'n alles. Als ik op dat moment iets in m'n handen gehad had, zou ik in staat geweest zijn om iemand het ziekenhuis in te slaan. Zo erg was ik aan de drank verslaafd. Kwam daar niet aan want dan kwam je aan mij. Ik heb dat (kind) echt heel lang gekoesterd, tot dat ik er achter kwam na een drankpsychose en een tijd lang niet kunnen lopen, dat dat kind, mijn ondergang zou betekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe :heart:
Fleurtje:heart:
Straks hebben jullie nog ruzie door mij !! Doe me dat niet aan hé. Ik kan eenieder zijn zienswijze accepteren, en de ene is de andere niet, maar er wordt allemaal hetzelfde bedoeld.
Woman, als ik dan toch maar kiezen, dan toch maar de zeemeermin hoor ipv de gremlin :D
Ik zal er mee moeten leren omgaan, en hoe mooi ze ook zingt ze straal negeren.
Goed nieuws: heb de Antabuse in huis, straks de campral, want die was niet binnen. De eerste voorzichtige pasjes zijn gezet, vind ik. Was bloedzenuwachtig in de apotheek, net of ik een pakje condooms ging halen of zo (wat een vergelijk :huh: )
Coco, van harte met de nieuwe job van je zoon. Een nieuw leven voor hem vanaf nu, het zal je varen :)
bolletje : 685.44 euro ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman: joh da's fijn, die geluksstofjes in je bloed!
Zoooo gezond!!:present: Laat het lekker een beetje blijven springen daar.

(voel me vandaag ook wel zo... happy)

Die Fleur hè... zit lekker op haar werk naar ons te typen!! Werkse!

Oja Bol, idd hebben we vroeger al zat op ons sode... gehad.
Ik hoef dat ook niet meer; accepteer dat zelfs van niemand meer!!!!!!!!!:angry:

en voor rekenwerk is me het te warm hoor, hihihi


Ha die Zon, ha die Co, ha Soothe (vergeet ik nog iemand?)

ik ga weer even zonhangen....
ondertussen zit ik ernstig te bedenken hoe hard ik eigenlijk aan het grasmaaien zou moeten... en zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even totaal naast de kwestie, maar heeft iemand de film Awakenings gezien?
Ik had de tweede helft opgenomen, maar die rottige interactieve tv werkt niet naar behoren, zodat het einde van de film er niet op staat. Ik heb maar kunnen kijken tot het moment dat Leonard met dat meisje danst in de cafetaria van het ziekenhuis. Zat ik net een traantje weg te pinken, en floeps, einde voorstelling... :angry:

Hoe loopt het af met Leonard en de andere patiënten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilrijk,

Het valt allemaal mee Wilrijk. Ik heb hier complete veldslagen meegemaakt.
Dit is peanuts.

Het doorprikken van de problematiek, het ietwat uitvergroten.
Even vertellen dat men het groot smoezenboek beter kan sluiten.
is niet naar iemand trappen.
Als jij zegt dat je na Corfu stopt en al enige tijd met de drank sukkelt.

Dan mag ik zeggen, waarom na Corfu, waarom niet nu.
Dat is geen de grond in trappen, dat is mededogen!

Als de praktijk leert dat het keer op keer fout gaat, waarom dan na Corfu wel goed?
Dat is een rieele vraagstelling en geen trappen.

Zelf heb ik diep gezeten en had alle smoezen voorhanden.
Dus vertel ik het een en ander, om je voor erger te behoeden.
Ik heb namelijk wel lichamelijke klachten gekregen.
Dat wil je toch niet.

Dus ik spreek niet als Pappa, meer als ervaringsdeskundige.
Mijn vriend ging aan de drank kapot en twee drinkebroeders droeg ik te grave.

Dus even wakkerschudden kan helpen.
Ik weet dat een drinker wil drinken.
Je zal drinken wat ik gemorst heb.

Dus vandaar mijn inbreng in dit geheel.
Samen met de inbreng van anderen, kan het misschien iets losmaken.

Wilrijk, werk eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: diepe buiging voor je. Bedankt voor de goede raad. Ik neem het op zoals jij beschrijft.
Stoppen voor Corfu is echt onhaalbaar voor mij, ik ga daar geen doekjes rond draaien en wil eerlijk blijven tegen iedereen hier. Dat is wel het minst wat ik kan terugdoen. trouwens, ik zou er alleen mezelf maar mee foppen.
We kennen daar echt te veel volk, gaan weer heel veel dingen doen, zoals altijd als we daar zijn en het drinken, wel ja, gecontroleerd, zoniet >> antabuse.
Ik ga hier zonder kleerscheuren uitgeraken en blijf posten hier, ook vanuit Corfu. Ik neem jullie allemaal voor een stukje mee B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe moest wel even aan je denken toen hij in het zwembad wel 5 keer zei dat het nieuwe badpak mij écht goed stond. hihi

quote:


Originally posted by:
Soothe

Toch dat badpak.
;)

Woman, leuk voor je.


Je verdient het.


Geen makkelijk leven en zie wat gebeurt.




Groet.




Ohja een:present: Niet vertellen hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...