Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 mei 2010


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tassie hij is uit gegraven en ik ga dadelijk het rubber bestellen. Wel een hele uitgave want ik moet 13-7 vierkanten meter bestellen. Dus ben ongeveer e600,-- kwijt. Maar dan heb ik ook wat hoor. Zal blij zijn als het er in ligt.:rose: En nu maar hopen dat er geen reiger komt anders schiet ik hem wel van z'n sokken, met een blaaspijpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook wel slim om er een net overheen te doen Bol,

die reigers krijg je evengoed wel of katten :P

hier was de vijver van de buurman ook snel leeg en ik maar die oranje vlekken dweilen.
het heeft een tijdje geduurd voordat ik besefte dat het de goudvissen van de buurman waren.

maar tja, zo heb ik een tijd terug een karbonade geredt.
maar het staat toch wel stom om over de schutting te roepen "wie mist er een karbonade?`
ik heb hem dus maar in vieren gedeeld, alles zullen we erlijk delen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Wilrijk, en veel plezier nog.

O ja Tas, jullie zitten met die gekke derde pinksterdag.

Ik zit een beetje te tobbelen de laatste tijd. Eigenlijk sinds die reunie van vorige week waar ik even naartoe ben geweest, en helemaal sinds afgelopen zondag, de vijftigste verjaardag van mijn vroegere beste vriendin, waar ik niet naartoe gegaan ben.
Namelijk het doet mij pijn hoe onzeker ik in gezelschap ben geworden de afgelopen 20 jaar ofzo. Nu kan ik dat redelijk accepteren als het met mensen is die mij niet van vroeger kennen, maar zo ja, wordt het contrast zo pijnlijk. Zij kennen mij als haantje de voorste, altijd lachen en een snedige opmerking en voor de duvel niet bang.
En dan doe ik wel stoer en zeg ik, ach al die mensen van vroeger, wat moet ik er mee. Maar in mijn hart doet het zeer.
Enfin, ik ben nog een lange weg van acceptatie.

Sailor hier kan je al gewoon in je t-shirt met korte mouwen naar buiten hoor. En ik woon toch ook niet zo ver van de kust. Maar jij noordelijker, dat scheelt misschien.

Haha, en dan heb je ook nog dat volkje van onder de Moerdijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha die Tas. Ja, katten zijn echte karbonadejatters hoor.;) Nou mijn katten gelukkig niet. Ik kan zo het vlees op de aanrecht laten liggen. Ze vinden het gewoon niet lekker. Maar ik denk dat een reiger niet zo veel op heeft met katten, en de mijne lopen veel buiten dus hij zal het wel uit z'n hoofd laten om hier te landen. Weet niet dat mijn katten zich kapot zouden schrikken van zo'n grote gevleugelde rakker.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe,

pinksterdrie komt mij even niet goed uit
maar hij zeker niet raar!!!!

We hebben niet voor jan doedel in 1574 die spanjaarden de pan met pek ingehakt!!
we hebben hem eerlijk verdiend die extra dag
Zonder ons zou Nederland niet eens bestaan, dus een beetje respect he?

Ik vindt het wel herkenbaar Vie,

vroeger was ik ook die stoere meid, niet voor een kleintje vervaard, altijd het hoogste woord, ik regelde het wel allemaal.
en nu?
ik klets nog steeds de oren van iedereens hoofd maar niet meer als het persoonlijk wordt.
ik voel me snel aangevallen en ik krijg het benauwd als ik een gesprek aan moet gaan.

maar tja, we veranderen allemaal in de loop der jaren
soms denk ik ook wel eens dat het alleen maar opvalt voor onszelf.
denk je nu echt dat ze je gaan vergelijken met veertig jaar terug?
iedereen is verandert, waarschijnlijk hebben ze het niet eens door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

dat kan je schudden hoor!!

ik heb hier vier van die ellendelingen rondlopen en standaard een stuk of vier reigers (buurman voert ze)
het eerste jaar dachten de katten, die zien er lekker uit!
nu na drie jaar staan ze alleen achter het raam te smakken en te janken
maar de reigers winnen het!

eerlijk bekennen, als ik die reigers in mijn tuin zie landen, ga ik ook rennen B)
weet je wel hoe breed ze zijn???
ze worden wel gevoerd, dus misschien iets brutaler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi, arme katten van je tas, deukje in hun eigenwaarde.

Over dat veranderen in de loop van de jaren gesproken: Ik denk dat mensen dat inderdaad niet zo zien bij jullie.
Zouden ze niet veel eerder denken dat je rustiger bent geworden, evenwichtiger wellicht?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou yvonne,

ik kreeg een tijd geleden wel zo een compliment.
uiteraard heb ik niet verteld dat ik mensenvrees heb, paniekaanvallen, borderline en dat ik in therapie loop om normaal met mensen te leren communiceren.

Ze vonden me in ieder geval niet meer zo agressief, en dat klopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he morge Tapas!!!

Nog nooit van derde pinksterdag gehoord?
pfff, waar blijft de geschiedenis toch?

het wordt eens tijd dat we met zijn allen trotser worden op ons kikkerlandje.
normen en waarden maar ook tradities en historie wordt zomaar vergeten, afgedaan.
het lijkt wel een taboe om trots te zijn op ons land.
Weten jullie wel dat wij New York hebben opgebouwd en 500 jaar geleden hebben verkocht voor 100 gulden?
en dat New York hetzelfde stratenraster heeft als de Midden Beemster?

ik draaf door!

hoe is het tapas??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Yvonne, ik kreeg vorige week een mailtje van een oud-klasgenoot, dat hij me zo nerveus had gevonden tijdens de reunie ... oeps!
En met 1-op-1 gesprekken vraag ik de mensen gewoon hun oren van de kop, om maar voor mezelf niet persoonlijk te worden, want dan sla ik compleet dicht. Stotteren en hakkelen.
Maar goed, daar hebben we therapie voor. En jullie natuurlijk, om op te oefenen :)

Reigers vind ik ook niet leuk Tas. We hebben ze hier in de tuin niet meer, hoewel er nog wel van alles in de vijver rondzwemt. Maar volgens mij houden reigers niet van Barnevelders (kippen) want sinds die los in de tuin lopen, blijven ze weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tasseke, wat is normaal??
Ik ben ook geen gezelschapsmens,
vroeger eigenlijk ook niet maar toen overschreeuwde ik mezelf
of ik zoop mijn angsten weg...
dan toch maar liever nuchter en mensenschuw

Ik maak me ook niet meer zo druk over wat een ander van me vind
en ik zoek grotere gezelschappen ook niet op.
en ik probeer me ook niet meer overal mee te bemoeien in gezelschap.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed Tas, en met jou?? druk aan het therapieën eindelijk!!!
Ik heb het druk met wat werk-klussen en verder trek ik me heerlijk terug in mijn huis
Ik moet niet zoveel meer merk ik en dat bevalt me prima
Denk dat ook de medicatie daar een positieve invloed op heeft ;)

Nu zit ik een roggesnee met appelstroop weg te werken
Ik moet zo bloed geven maar mijn Hb is steeds op het randje
Wie weet helpt de appelstroop !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HIhi Tas, en al die dingen hoeven ze dus ook niet te weten ;)
Vie, kan me indenken dat dat bij jou niet lekker overkwam.
Maar je weet het dus wel van jezelf en je weet dus ook waar het vandaan komt.
Dat is al heel wat .
En inderdaad therapie....
Ik ben jaren geleden eens naar een reunie van mijn oude opleiding geweest.
En dat was eens maar nooit meer.
Al die mensen die indertijd vol met idealen zaten...... vreselijke ballen geworden met maar 1 doel: geld.
zelfs de docent waar ik helemaal waus van was indertijd.
De docent die me de liefde voor Nescio heeft bijgebracht.... enz enz.
Die man liep alleem maar te mekkeren over geldelijke beloning die achter bleef en zo.
Never nooit meer dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt Tapas

het was even een punt van Vie

maar net als Vie, maak ik me ook niet druk om mensen die ik nu leer kennen
maar ten opzichte van vroeger........

misschien heeft het wel te maken met je gevoelens nu
gewoon balen dat je de dingen niet meer kan of doet zoals vroeger
en als je dan wordt geconfronteerd met mensen van vroeger, wordt je ook geconfronteerd met je problemen van nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja Vie, vergeet nog te vertellen dat ik daar aardig stilletjes heb rondgelopen: iedereen vette carriere en dikke auto's en zo.... en ik had gewoon gekozen om alleen maar gewoon mama te worden en voor man en kinderen te zorgen en ieder gulden om te draaien.......
Voelde me echt heel erg allenig daar.
Gelukkig is alles goed gekomen;) . Kindjes zijn groot en het huis uit. Mama heeft er een baan bij en ....... nee, ik ga nog steeds niet alleen voor het geld en dikke auto's, ik geniet nog steeds van een vogeltje in de de tuin, en nog steeds kan Nescio me ontroeren met zijn stukje 'boven het dal' ..... en verder ben ik een cultuurbarbaar ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie dat klopt. Als het een beetje mee zit vallen kippen reigers aan, zeker als ze kuikens hebben. Reigers op zich zijn niet gevaarlijk hoor, we moeten ze vaak halen. Het enigste waar je voor op moet letten is hun snavel. Die moeten we dan ook als eerste vasthouden. Ze kunnen n.l. in je ogen pikken. Maar een reiger is op zich geen agressief dier. En je kunt ze dus zo weg jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me altijd zo onzeker in gezelschap. Als we eens op stap zijn met een optreden kon drank me wel gezellig houden maar zonder heb ik konstant het idee dat iedereen op me aan het letten is. Voel me ook verschrikkelijk onzeker over mijn uiterlijk terwijl ik toch ook weet dat het misschien niemand iets kan bommen. Het ligt gewoon in me zelf. Maar kom er maar eens van af. Heb ik altijd gehad. Denk zelf dat dat komt omdat mijn ex me altijd het gevoel heeft gegeven dat ik niet goed genoeg was.Weet het niet maar het is een .... gevoel. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, wat is er oeps aan nerveus zijn op een reünie?
Ik zou het in mijn broek doen!
Het ergste vind ik altijd het idee dat iedereen succesvol is behalve ik
gezinnen, huizen, autootje enz .. en ik nog steeds alleen...
dat is iets wat in mijn hoofd zit maar het voelt wel zo.
Uiteindelijk kom je dan altijd wel meer 'misbaksels' tegen en blijk je niet de enige te zijn

maarja wat is een misbaksel? iemand die niet aan de normen voldoet??
Het zijn de mensen met een verhaal en daar luister ik graag naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ogot, Yvonne, zo had ik op de middelbare school ook een leraar op wie ik totaal verliefd was (nee, niet die met wie ik nou getrouwd ben, op hem ben ik nooit verliefd geweest. Ik hield gewoon meteen van die man, dat is weer wat anders) maar goed, die ene leraar dus, was een dik kaboutertje geworden met een rood neusje en drank-doorlopen waterige ogen. Wat een deceptie! :D

Tapas, jij hebt al meer geaccepteerd dan ik.
Het is toch een soort kwestie van, wat dènk je dat de mensen voor eisen aan je stellen, wie en hoe denk je zelf dat je moet/wil zijn. (En wie ben je eigenlijk in het echt.) Een proces dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker om te horen tapas!

en die medicatie?
tja, die werkt hier ook goed, moet wel zeggen dat ik nu op de hoogste dosis zit, 450 mg per dag
en de therapie?
die haalt me compleet door de mallemolen, ik heb dagen dat ik het helemaal niet zie zitten
maar tegelijkertijd, leer ik heel veel en biedt het mij regelmaat en structuur.
ik ben dus ook helemaal de kluts kwijt met zoveel vrije dagen.
maar tja, kleine stapjes tegelijk maar.

bloed prikken straks?
je zit dus gewoon te sjoemelen met je roggebrood
moet je daar eigenlijk niet nuchter voor zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde is dat he Vie, is gelijk die mooie herinnering aan diggelen, hihi.

Heb trouwens sowieso toch een hekel aan feestjes en verjaardagen.
Al dat geouwebep.
Heb het binnen een uur al 'gehad'.
Maar ja, zie dan je partner maar weer mee naar huis te krijgen, die heeft het prima naar zijn zin.....
Vroeger rookte ik dan een pakje sigaretten op uit verveling, kan ook al niet meer sinds ik niet meer rook.
Veel drinken kan niet, want ik ben altijd de bob.
Kortom, ik vind het een hele opgave om uren te zitten en te kletsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...