Spring naar bijdragen

26-5-2010


sailor

Aanbevolen berichten

pfffffffffffffff.... niet te doen om ruim een week aan dagdraadjes door te lezen, dus hou het maar even bij de draad van vandaag...

Soothe : Veel sterkte bij de kaakchirurg !!! Brrr............ Tandarts, zelf ook geen fan van... Gelukkig hier een hele lieve tandarts, maar toch iedere keer weer met trillende knieen er naar toe...
Aangeleerde angst ???

Bor : Herkenbaar !!! Ook hier samen met mn Pa 2 handen op 1 buik, begrijpen elkaar zonder woorden, helaas wonen we inmiddels ruim 2 uur rijden van elkander vandaan, dus kop koffie effe tussendoor zit er niet in, maar weet hem altijd te vinden als ik ergens mee zit... Kan altijd met hem praten, ook over mijn alcoholgebruik en is nooit en te nimmer veroordelend...
Wereldvent !!!! :present:

Cathy : Inderdaad niet altijd even makkelijk om het bij die 1 a 2 glaasjes te houden, maar op de een of andere manier wil ik er nog niet aan dat ik nooit meer iets kan drinken... ???
Misschien toch iets van het perfectionisme in mij , de controle in eigen handen willen houden en niet willen accepteren dat ik de controle niet heb !!!
??????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 414
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Borretje, ik snap je denk ik wel.
Ik vind dat nou ondertussen juist wèl rustgevend, maar met veel vallen en opstaan.
Ik denk dat het een kwestie is van jezelf willen belonen. Je kan zeggen: ik MAG nooit meer drinken. Dan is het een straf(je). Je kan ook zeggen: ik HOEF gelukkig nooit meer die ellende en die twijfel in.
Maar ik weet niet hoe diep jij bent gegaan.
Ik mag nu mezelf fit voelen, ik mag helder pijn voelen, ik mag lachen zonder drankroes.

overigens ben ik ook wel benieuwd hoe het nu met Desi is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het heeft ook met controle te maken, maar volgens mij kun je het ook zien als Keuze die je hebt.
En dan is het de kunst om achter die Keuze te gaan staan, en dat geldt voor alles wat we doen toch?

Lastig is het dat men na 2 drankjes slap wordt in de kniëen en dan overstag gaat voor meer. Dan is er geen sprake meer van bewuste Keuze. En dat vind ik dan weer jammer. Als je onder invloed zegt dat het je keus is om meer te drinken dan is het m.i. geen echte keuze.......maar beinvloed door drank.
Voor mezelf wil ik daar de scheidslijn hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben er weer.
Net pasta gekocht, Tagliatelle, Roomsaus, champignons en hamblokjes.
Nou maar hopen dat ik er iets van terechtbreng, hahahaha. Ben niet zo'n wonder in de keuken maar wil het leren.

Borretje, ik had met mijn vader(pleeg) ook een zeer goede band. Ook twee handen op één buik.
Gelukkig kreeg ik van hem heel veel liefde. Hij noemde me altijd Boeffie of, nou ja dat kan ik niet zeggen, dat is een verbastering van mijn eigen naam, dus zeg maar Emmetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowie is een schat, als ik aan haar denk kijk ik heel lief en teder.
Het moet echt iets zijn waar ik van ga stralen

Ik weet het niet Cathy
Ben wel behoorlijk beschadigd in het verleden (Komt een vrouw bij de dokter) door vriendjes. Vertouwen.....
Maar ik wil ook niet alles op mn verleden betrekken.
Ik hou niet zo van afbellers. Dan vraag ik me af of hij wel tijd heeft voor een liefje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk wel jammer dat je nieuw toetsenbord moet kopen voor een oude pc. Er staan er zoveel opzij waar niks aan hapert. Maar ja, dat kom je maar tegen als je nieuw hebt aangeschaft.

Ik lees dat je boiler dus naar de knoppen is. Was het een beetje zoals ik van hieruit mijn zetel de vaststelling deed ? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer weg, zal tot vanavond zijn.
Nietegenstaande we hier veel centjes uitsparen door het stoppen met drinken bekennen we het niet aan de geldbeugel. Dus moet ik toch nog beetje gaan werken.
Het leeggoed bracht ook al niet veel op, en dat van 20-jaar niet roken blijkt ook in rook te zijn opgegaan.
Stoppen met eten misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik niet ??
Mijn toetsenbord plakt en knoppen blijven hangen. Ik hoef geen High Tech toetsenbord, gewoon eentje waar de toetsen goed van werken.
Van mn boiler is de verwarmingselement verroest. Beter ee nieuwe aanschaffen dus. Gaat vanmiddag gebeuren. Wel weer spannend :)
x

quote:


Originally posted by:
smid

eigenlijk wel jammer dat je nieuw toetsenbord moet kopen voor een oude pc. Er staan er zoveel opzij waar niks aan hapert. Maar ja, dat kom je maar tegen als je nieuw hebt aangeschaft.




Ik lees dat je boiler dus naar de knoppen is. Was het een beetje zoals ik van hieruit mijn zetel de vaststelling deed ?
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, die smid, stoppen met eten.... nou, doe maar nie!!!

Em, vergeet je de geraspte kaas niet? Onontbeerlijk hoor, bij die hap!!

Woman, ja ik herken uit jouw reacties dat je vern... uppert bent geweest in het verleden. Me too.
Dan is elke stap die hij zet spannend.
Het is belangrijk om telkens af te wegen wat nu wel of niet door de beugel kan. Je grenzen aangeven.
En je behoeften... + de uitleg over wat je belangrijk vindt. Maar ja hè, het blijft een fijngevoelig spel met de heren...
Gelukkig heb je een heerlijk eigen leven!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Blondie : Inderdaad niet altijd even makkelijk om het bij die 1 a 2 glaasjes te houden, maar op de een of andere manier wil ik er nog niet aan dat ik nooit meer iets kan drinken... ???

NOOIT meer iets voelt mij ook veel te zwaar, als een soort straf.
Daarom helpt het de beslissing kleiner te maken ('vandaag' of 'het komende uur').
En wees trots op je kleine stapjes, he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Vie
Cathy, laatst werd mij gezegd dat ik een domme vraag stelde. Domme vragen bestaan niet. Wat pas dom is, is als je niet vraagt wat je weten wil. :heart:


Of als iemand mij vraagt hoeveel een broodje van e0,25 kost. Dat vind ik stom.:huh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, ik merk dat ik me toch erg ongerust maak over Dees. Bah, dat voelt niet zo prettig aan. Ik hoop echt dat we vandaag iets van haar horen. Ik kan daar toch heel moeilijk tegen.
Verder belde de verpleging van jos, of dat ik de was wilde komen doen maar ik heb geweigerd. Had hij maar een paar vrijwilligers moeten goed keuren. Het aanbod van de stichting was er maar Jos heeft geweigerd. Nu Letty en ik niet kunnen, en de werkster op vakantie is, loopt alles in de soep, maar ik merk gewoon dat, zodra ik iets hoor over Jos, of ik er zelfs maar aan denk, ik een rare soort moeheid krijg. Zak dan echt een beetje in elkaar. Herkend iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer..

Lekker effe met mn kids gegeten en gepraat over school en wat hun bezighoudt...
Af en toe het idee dat ik echt oud word... Pokemon,etc... Nintendo ???
Geen idee wat ze daar nu zo interessant aan vinden maar goed...

Even terugkomend op het minderen...
Ja, de keuze van mij om te minderen en niet helemaal te stoppen heeft denk ik bij mij met name te maken met het feit dat ik het op de een of andere manier niet kan accepteren dat het voor mij "not done " is om te drinken...

Weet het, is niet de makkelijkste weg, al denk ik dat stoppen voor mij ook zeker geen makkelijke weg zal zijn...maar dat heeft meer te maken met mijn naaste omgeving die de ernst van het probleem niet echt inziet en dan heb ik het over mijn vriend...

Daarnaast heb ik ook een instelling over mij heen dat een ander toch zeker niet kan bepalen wat goed is voor mij of niet...
Zeker naaste familie en ik begrijp heel goed dat ze zich bezorgd maken over me, maar op de een of andere manier gaan mijn haren overeind staan bij het idee dat een ander mij gaat vertellen hoe ik moet leven...

Wat een dilemma's allemaal... Word er soms gewoonweg knetter van... Al die tegenstrijdigheden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...