Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 mei 2010


will

Aanbevolen berichten

He Vie.
Eigenlijk hebben wij het samen best wel goed en fijn. Als je heel lang bij elkaar bent ken je elkaar goed en weet je vaak van te voren al wat de ander doet of gaat zeggen.
Maar je ontdekt toch steeds weer iets nieuws, mensen veranderen je wordt ouder. Bv m,n is heeft een is vaak ziek en ik ben eigenlijk heel fit, dus dat is best wel bijzonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 364
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voel je vrij om mee te praten Smid.

Ik heb het nooit erg lang met een partner uitgehouden Kruimel, nu voor het eerst zes jaar nog steeds blij, en pas ruim twee jaar getrouwd.
Maar hoe zit het dan, erger je je dan niet dat hij steeds aan de pc zit? Ik bedoel, wil je dan niet dat hij dingen met jou samen doet?

P.S. Heel mooi, Woman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tasseke, ik herken wel wat van de gevoelens die je vanmiddag beschrijft. Ik vind dat
die therapeut je wel een beetje het diepe indondert trouwens. Hij/zij zal best gelijk hebben
maar om dat op zo'n manier te doen, pfff.

Op zich heb ik de laatste tijd redelijk geleerd om onderscheid te maken tussen iets
wat ik me moet aantrekken omdat ik er wat mee kan doen of een situatie laten waar
die thuishoort om dat ik m toch niet kan veranderen.

Soms kan er echter iets binnenknallen vooral als er wat situaties zich opstapelen.
Ik beland in een mix van emoties: kwaad, verdrietig en eenzaam.
Met m'n kwaadheid wil ik meppen, met m'n verdriet huilen, met m'n eenzaamheid weglopen.
In zo'n situatie ben ik ook blij dat ik niet drink, zelfs nu na 15 maanden,
want er is een stukje automatisme die zegt: drink.

Maar ik heb de afgelopen tijd continue tegen mezelf gezegd: draai om: kijk het aan, kijk wat het is.
Ik zie bv een beeld van mezelf in een box, iets van 3 jaar oud; alleen ik in die box,
verder is de hele kamer leeg en er is niemand, ze zijn voor de zoveelste keer aan het verhuizen.
Maar dat begrijp ik niet als kind, ik weet wel dat ik sta te brullen in die wereld waar niemand meer is.
Dat brengt m'n gevoelens van verdriet, kwaad en eenzaam redelijk op 1 hoop naar machteloosheid.
En dat klopt misschien wel, ik zit in wat situaties nu waar ik verdomd weinig aan kan doen.
Verzet ik mij dan loop ik tegen weerstand op, die weerstand maakt me kwaad of verdrietig
en de cirkel is weer rond.

Erken ik echter m'n machteloosheid; onderscheid maken tussen waar ik wel wat aan kan
doen en waar ik niets aan kan veranderen dan wordt het allemaal wat hanteerbaarder.
Loslaten wat ik niet kan veranderen en de moed om te veranderen wanneer ik dat wel kan;
we weten het.

Om dit te kunnen moet ik voorbij de emotie verdriet en boosheid, ik moet er achter kijken
om te zien dat m'n machteloosheid weerstand in me op roept, doe ik dit niet dan blijf ik er
in hangen met alle gevolgen van dien.

Makkelijk? Nee, vind ik niet. Te doen: ja (zei ik dapper met een diepe zucht, pffff)

Een :present: voor jou en zelf pluk ik er ook maar 1 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zit een bofkont met een kanjer thuis en lieve kids. Ik heb het laatste 2,5 jaar het hun heel moeilijk gemaakt en ben erven overtuigd dat ik mijn P. niet meer het vertrouwen kan teruggeven wat ik geschaad heb. Hij gaat het opgeven. Beloftes redden me geloof ik niet meer. Alle pogingen zijn telaat. Zelfs de Antabus niet.
Hij heeft een nare ervaring met zijn vader en ik ben zo stom geweest daar geen rekening mee te houden de laatste 2,5 jaar. (gelukkig met lange tussenpauzen niet, maar dat ziet hij niet meer..) Hij kan alleen het negatieve nog benoemen. De positieve dagen en momenten vallen bij hem daardoor in het niet. Wat drank toch kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik erger me zo nu en dan kapot aan die computer, er staan er 5 hier in huis. Ik heb een MacBook geerft.

Luckie me, maar je kunt het ook zo zien. Er zijn ook dingen die je bij elkaar brengt en houdt, gewoon het niet zonder elkaar kunnen en elkaar vrij laten.
Ik sport veel, hij werkt veel en zit achter de pc. En als we samen op vakantie zijn is het zo heerlijk vertrouwd, ontspannen. En ook als we ,s morgens wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik heel goed dat dat niet een twee drie terug is. Verlang ik ook niet van hem. Maar hij schijnt het helemaal op te hebben gegeven. Hij houd nog niet genoeg van me denk ik.
Wij kennen ons pas 2,5 jaar. Zijn jarenlange gevoelens met zijn vader wegen zwaarder. Dat moet ik accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Kom nog even koekeloeren.

Vandaag was er post.
De scheiding is er officieel doorheen.
We zijn uitgeschreven bij de gemeente waar we ooit getrouwd zijn.
Officiele datum; 26 mei.
Had gedacht een gigantische opluchting te voelen.
Maar heb gemengde gevoelens.
Verdriet,opluchting,weemoed,spijt
Raar gevoel in m,n onderbuik.
Nee, ik wil niet meer terug.
Verhouding is gelukkig nog wel goed.
Maar poeh..34 jaar huwelijk, vlak je echt niet zomaar uit
We hebben veel dingen meegemaakt samen
Moet ik hem nu mailen ofzo.
Nee, doe ik maar niet, zie hem morgen toch.
Weet, dat hij er veel verdriet van heeft en het nog een plekje moet geven
Even slikken nu.
Een nieuw leven tegemoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet echt.
Het is allemaal nog maar net begonnen. Moet het dossier nu opstarten bij het vlaams woningfonds. Dan komt er nog een schatter aan te pas. Die maakt dan min of meer uit of ik de lening aankan. Of zoiets..
Het gaat allemaal mijn petje te boven.
Blijf liever dom in die dingen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, dan werkt het inderdaad anders in Nl. Ik zou maar liever niet dom zijn in zulke dingen joh, is toch een heel grote beslissing, je koopt tenslotte geen bos bloemen of zo, je moet je wel even goed laten voorlichten wat kan en niet kan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...