Houtje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Naja nog één keer dan:Wat ik (ik spreek over mezelf dus) ook moet leren loskoppelen is GEDRAG en PERSOON.Je kunt prima zeggen "dat en dat vind ik niet leuk als iemand dat schrijft"(= gedrag)met evenveel respect voor die persoon.Dus iemand die hier (als voorbeeld) dronken schrijft, het gebeurt wel eens, en dan roept enschreeuwt, dat gedrag staat me dan niet aan, maar die persoon kan ik nog wel graag mogen.Fleur,Je hoeft niet af te koelen als je je niet opwindt.Laat het gewoon voor wat het is.Het is een speelplaatsje hier.Vind je de kinderen niet aardig, ga je naar binnen,morgen vind je misschien dezelfde kids weer aardig. Zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Dank je Dar,Ja de vriendin is weer naar huis en TOT MIJN GROTE VERBAZINGis er een ommekeer gekomen in hun relatie tot elkaar.De manier waarop dat gebeurde was echt niet oké.Ze belde me gisteravond en gaf een verslag van afgelopen weeken ik was supertrots op haar en heb haar diverse veren in haarcentraal achteraan geplaatste éénpolige stopcontact gestoken.Echt, ze doet het weer geweldig.Wat 24 uur slaap en éven geen zorg voor dochter voor verschilkunnen maken.Tevens is ze met Triple P bezig, alle kleine beetjes helpen.Ik ben er zo blij mee. Dat ik dat dagje voor hun heb kunnen zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 dat is mooi en goed om te lezen Houtwat een dagje verzorging al niet kan doen.eigenlijk logisch, mijn BOR werkt hetzelfdemaar toch...........heb u koed kedaan waiffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Goedemorgen allemaal,In ieder geval een paar uur kunnen slapen dat is al heel wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Soms kunnen twee mensen, twee verschillende meningen hebben. Ze kunnen allebei gelijk hebben. Daar is niets mis mee. Als twee mensen een kast zien, de een aan de voorkant en de andere aan de zijkant, zien ze allebei de kast, maar op een verschillende manier. Dan kun je gaan strijden dat die andere persoon de kast niet zo ziet zoals jij die ziet maar dan krijg je nooit gelijk. Respecteer dat die ander de kast anders ziet.Och kijk nou, daar is onze Emmetje weer. Hoe is het nu met je meis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Goedemorgen Emma. Blij je te zien hier. En toch ben ik nu weer weg. Even wat anders doen, anders hang ik hier weer te lang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 morge Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 ik ga afsluiten!ik moet even poedelen en dan ga ik mijzelf moed insprekenhuisje kuizen en mijzelf afvragen of ik er in hemelsnaam wel weer goed aan heb gedaan.ach, alles komt goed skattie, denk ik dan maarlaters weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 O ja nog vergeten sorryhet herstel gaat 3 maanden tot 6 maanden duren gggrgrgrgrgrgrgrg.Ik heb vrijdag téveel gedaan,dat wist ik vrijdag al, en toen nog zaterdagslottoernooi dochter.Gelukkig heerlijk weer, maar de prijsuitreiking en bedankje aan detrainers/begeleiders heb ik gemist.Ik schijn groen gezien te hebben en werd naar huis gestuurd.En vrijdag had ik een giga blunder.Kwam op mijn werk, er was een vergadering, wou even mijn hoofdlaten zien en hoopte dat iedereen amechtig begon te gillen dat ik zoveel afgevallen was (5 kilo) dan kon ik gepast gepijnigd kijken en zeggen hoe zwaar het was. Daarentegen krijg ik een bloc in mijn handen gedouwd of ik kan notuleren(we doen het om de beurt het was niet mijn beurt) en plaats dat ik nouNEE ZEG doe ik dat weer niet (sukkel, muts, trut, idioot dat ik ben). Dus 2,5 uur gezeten, in tranen naar huis, toen de happie,en toen de "gangscène"met tassen skates, voetballen, enz. zie vrijdag.Waarom gil ik dan gewoon niet NEE DAT KAN IK NIET?Zaterdagmorgen uit bed met kater als van krat wodka, paracetamol,nee, de morfine blijf ik af, en mezelf op de fiets uitgefoeterd op wegnaar voetbalveld. Ik kan dan ook weer NIET tegen Dochter zeggen:sorry meisje, ik kom niet naar je tournooi omdat ik zo'n druif ben!Dus gisteren om 17 uur in bed, salade in bed gegeten, bakje staat nognaast me, vork ook, katten heb tonijnresten verorberd. Ruimt wel op, zo'n kat!En nu 12 uur geslapen en ander mens. Mens met wijze les. Pijnlijkewijze les in de strot geduwd gekregen (door mezelf).Dus: het gaat goed, maar ik moet niet teveel willen. En elke dagrusten, en beter op mezelf letten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 BolIk had het wel gelezen hoor gisterenEn trots kun je zeker zijn, goed van je dat je afstand neemt en aan jezelf denktEen positieve ontwikkeling....DarWat leuk dat je er nog even naar vraagten dan krijg je ook antwoordIk heb de discussie met M nog even voortgezeten aangegeven dat ik weer ga drinken alsblijkt dat er niets is veranderd of veranderen gaat na de operaOp zich vond ze dat oke, maar de text was:'je kunt gaan drinken maar dan niet meer dan 4 per dag hooguit, maar dat kun je nieten ik wil niet dat je weer 2 flessen per dag gaat drinken'Verder noemde ze een aantal kleine veranderingendie ze toch wel had opgemerkt, minieme verschillen vind ik zelf.Was er erg aan toe qua drank en al bijna klaar om er weer mee te beginnen, maar nu komt het: ik durf helemaal nietKan alleen maar denken dat ik mezelf aan het vergiftigen ben als er aan begin, ook met één glas. En dan diesufheid, die heb ik al, dus dat wordt nog erger en de helderheid verdwijnt, kortom, ik ben er nog niet aan toe.Natuurlijk de verder dag aan de cola en helaas overmatig eten ter compensatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Ik had net zo goed kunnen zeggen:ik kan bijna alles weer, maar max. één uur lang zitten/staan/e.d.en steeds afwisselen met rust nemen.Wat heb je geonderhandeld Dar?Een pastamachien voor je bloem/spinazie combie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Emmaroos,Fijn dat je er weer bent. Afh. van wélke AD je hebt kun je wel weer directopstarten. Efexor bv. werkt al na 4-5 dagen.Van andere middelen weet ik dat niet.Of morgen je HA even bellen en uitleggen en vragen of je weer kunt starten.Wees zuinig op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Houtje, ik had Seroxat maar die legden al mijn gevoelens plat en dat was niet echt de bedoeling.Efexor misschien een betere optie?Morgen bel ik de huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Hoi ERFijn je weer te zienLas gisteren dat het niet zo goed ging met jeGoed dat je er wat aan gaat doenHoop dat het aanslaat deze keer.Ik kan me ongeveer wel indenken hoe je je voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Krijg bezoek, moet gaan, doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Bij alle moderne ADwerkt het middel niet meteenOok Efexor niet, duurt volgens mijlanger dan een weekEn alle middelen werken in op het serotonerge systeem. Bovendien verschillen de bijwerkingen nogal.Dat zou ik zeker goed bespreken.En zomaar ophouden met ADkan niet, dat moet altijd afgebouwd wordenanders bestaat er gevaar voor ernstige terugval, de zgn. rebound effecten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Dag DarJe was nog niet aangekleed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Wat goed van je Alf dat je de nadelen ziet van het drankmisbruik. Ja dan krijg je angst in je poeperd. Och ja en als je daardoor meer gaat eten;) Niet zo erg, denk ik dan, het smaakt ook allemaal veel beter.Ik hoop dat je in de toekomst echt trots kan zijn op jezelf ook al zijn de veranderingen die je voelt nu, heel klein. Alle kleine dingen maken toch een groot geheel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 quote: Originally posted by: YvonneKan ik me helemaal indenken zon. wat kan een mens zich zorgen maken over zijn kinderen he? En zelfs als ze helemaal klaar met opleidingen en zo zijn houdt dat niet echt op. nou ben ik echt geen overbezorgde moeder, in tegendeel, kan ze prima loslaten en hun gang laten gaan, maar het blijven je kinders..... Kinderen hebben al overal op de wereld gewoond zelfs ivm studies , maar als ik ze aan de telefoon heb en ze vertellen me dat het goed gaat heb ik toch altijd mijn speciale moeders-oortje in: hoor ik hier niet iets wat duidt op niet lekker zitten, hihi. Hoi Yvonne en goedemiddag voor iedereen,Dit spreekt me aan. Onze zoon heeft ook een hoog IQ maar was op de basis en middelbare school een onderpresteerder. Pas na een zwerftocht van ruim 2 jaar is hij in het buitenland gaan studeren via een open universiteit. Toen voelde hij zich op z'n plaats en vond (vind) studeren prachtig. Het leren gaat hem ook goed af. Waar ik me zorgen over maak is dat hij zoveel alleen moet doen. In Nederland is daar ook helemaal geen erkenning voor. In het buitenland gelukkig wel. Voordeel is wel dat hij op bijna elke plek in de wereld z'n studie kan volgen. Zijn vriendin moest een jaar in Holland studeren en dat jaar is bijna voorbij. Dan gaan ze naar Engeland. Ze hebben ruim 2½ jaar samengewoond maar meer uit praktische overwegingen dan vanuit een bewuste keuze. Vanaf Augustus dit jaar gaan ze weer apart wonen, in Engeland. Op zich een hele gezonde en verstandige keuze want onze zoon wil zijn zelfstandigheid meer ontwikkelen. De relatie staat gewoon nog.Het liefst had ik gezien dat dit in Holland was gebeurd, dan konden we hem misschien wat beter steunen, gemakkelijker. Ik hoor ook altijd in zijn stem of het echt goed gaat of niet. Nou ja, ik ben op het moment over alles aan het piekeren want zijn pijn is mijn pijn. Toch heeft hij goede plannen en we hebben hem altijd zo zelfstandig mogelijk leren zijn. In zijn karakter zit wel een piekeraar maar hij zet wel door. Waar ik gewoon bang voor ben is dat hij net als ik strandt terwijl hij anders is dan ik.Stomme angst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Zal ik jullie eens wat vertellen? De zon schijnt hier. wow, ff naar buiten hoor. ff naar de kippels. Tot zo:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Vergeef me als ik niet alle postings lees. Het gaat in de dagdraad zo enorm snel en voor alles lezen heb ik nog steeds geen geduld. Dat wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben maar ook de concentratie laat het afweten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 HannahAls ik je verhaal lees en over je zoondan lees ik dat het ondanks alle beslommeringen best goed gaat met hem, hij weet zich staande te houdendat is heel knap, zo op zichzelf aangewezen. Kiest ook voor zelfstandigheid.Wat ik niet zo goed lees is waar je nu zo bezorgd om benten over welke 'pijn' het gaat. Hoef je ook niet uit te leggen,als het er is, begrijp ik dat je je als moeder zorgen maakt.Heb zelf 4 kinderen waarvan er 2 studeren. Grote kinderen grote zorgen, bekend. Maar wat bedoel je als je zegt dat je bang bent dat hij net als jij strandt? Dat hoeft toch niet?Is die zorg gegrond? Ik heb die zorg ook wel, dat ze eindigen alsalcies, maar zie momenteel eerder het tegendeel..Loslaten...voor alle ouders een moeilijk punt denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 quote: Originally posted by: HannahVergeef me als ik niet alle postings lees. Het gaat in de dagdraad zo enorm snel en voor alles lezen heb ik nog steeds geen geduld. Dat wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben maar ook de concentratie laat het afweten. Het is geen regel dat je dat allemaal MOET lezen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 Alf,Okay maar ik reageer op een 'oud' bericht en de discussies hebben vaak al een ander onderwerp of wending gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 30 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2010 quote: Originally posted by: AlfHannah Als ik je verhaal lees en over je zoon dan lees ik dat het ondanks alle beslommeringen best goed gaat met hem, hij weet zich staande te houden dat is heel knap, zo op zichzelf aangewezen. Kiest ook voor zelfstandigheid. Wat ik niet zo goed lees is waar je nu zo bezorgd om bent en over welke 'pijn' het gaat. Hoef je ook niet uit te leggen, als het er is, begrijp ik dat je je als moeder zorgen maakt. Heb zelf 4 kinderen waarvan er 2 studeren. Grote kinderen grote zorgen, bekend. Maar wat bedoel je als je zegt dat je bang bent dat hij net als jij strandt? Dat hoeft toch niet? Is die zorg gegrond? Ik heb die zorg ook wel, dat ze eindigen als alcies, maar zie momenteel eerder het tegendeel.. Loslaten...voor alle ouders een moeilijk punt denk ik Mijn zoon heeft een trauma. Dat wordt in zijn relatie steeds duidelijker. Zijn vorige vriendin heeft zich, naast hem, van 2 hoog laten vallen en was ernstig gewond. Het heeft op ons allemaal ernstig te pakken gehad. Hij heeft 2 jaar een relatie met haar gehad en is daardoor enorm veranderd. Hij heeft een muur opgetrokken uit angst gemanipuleerd te worden. Dat deed zijn vorige vriendin. Hij heeft er enorme moeite mee over te praten en loopt er liever voor weg uit angst voor de pijn. Het lukt soms wel om er over te praten en dat lucht hem dan tijdelijk op. Traumaverwerking wil hij niet en is misschien niet nodig, ik weet het niet. We proberen hem zoveel mogelijk te steunen en begrijpen doen we het zeker.Ik zit in een periode waar ik me over álles zorgen maak en pieker. Af en toe heb ik dan echt een librium nodig om weer wat 'normaal' te worden. Ik pot ook veel op, aard van het beestje.Pff, ik zou zoveel kunnen vertellen over wat ik heb meegemaakt maar ik ben er zo moe van.Af en toe een beetje want soms doet het me toch wel goed.Ik heb b.v. geen vrienden en praat dus zelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden