Spring naar bijdragen

Maandag 31 mei 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste mensen, daar ben ik weer terug na lang weg geweest.
Zie veel oude bekenden, dat doet me goed!
Hannah: niet doen hoor, niet gaan drinken, doe niet zo stom als ik!!!!!
Ik ben sinds half januari weer aan de wijn...................en dat na meer dan een half jaar.
Hoop de komende tijd, ook met jullie steun er weer vanaf te komen.

Hallo Dar, Vie, Houtje, Hermie, Bambam, Rapilos, Witte en wie ik nog vergeten ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je dat eerlijk weten Hannah? Ik ben wel gaan drinken. Met alle gevolgen van dien. Ging iedereen lastig vallen, het forum over de plas, mensen die me hulp aan boden, afwijzen, een tijd me heel rot voelen, ook na de terugval, schuldig voelen, balen van mezelf omdat ik gedronken had terwijl ik al een tijdje droog stond. Nee als ik daar nog aan denk, dan nooit meer. Er is een draadje waarin mensen beschrijven hoe ze zich voelden als ze gedronken hadden, misschien kun je daar eens gaan kijken en helpt het je om de beslissing om niet te gaan drinken wat sterker te maken.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allen :rose:

Wow wat lees ik allemaal
Bolletje gefeliciteerd met je half jaartje :present:
BamBam met het nieuwe werk! :). Spannend!

Er was nog iemand denk ik...

Goed dat je aan de AD gaat Em. Ik ben er net een weekje weer vanaf en had er graag langer opgezeten maar mijn HA is er echt geen voorstander van denk ik :o

Hannah..Ik zou je geen antwoord kunnen geven denk ik. Ik boter maar aan denk ik maar doorbijten of zoiets? Niet toegeven..

Mijn eerste dag zonder vandaag...pfff..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sara
Net voor mijn tijd zo te zien
Maar lees dat je na ruim een half jaar weer begon
met de wijn..
Grappig, ik zit nu op 7 maanden en denk er ook over
om weer te beginnen. Ben benieuwd wat jou heeft doen
besluiten terug te keren naar de drank
En zo te zien wil jer er weer van af, dus heeft het
niet gebracht wat je misschien hoopte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara ik begrijp je gevoel, ik zou nu ook het liefst naar de slijter rennen en een liter wodka halen maar ja wat lost dat op? Niets, helemaal niets! Ik ben nu ook boos, boos omdat ik wederom verkeerd wordt ingeschat, boos om alles wat me is aangedaan, boos om alles en niets. Maar uiteindelijk moet ik straks toch weer die spiegel inkijken. Probeer te kijken naar je goede punten/eigenschappen en doe daar iets mee.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf bij mij is het de vlucht voor mijn gevoelens die mij naar de fles doet grijpen. Vooral de eenzaamheid wil ik niet voelen dus drink ik alleen 's avonds. Maar ik kan je nu al zeggen: het lost niks op, de volgende dag voel je je nog net zo **** en bovendien lichamelijk v''eééé'l slechter dan zonder drank (vind ik).
Daarom wil ik er weer mee stoppen.

Hermie dank je! Bij werkt boosheid soms erg positief en kan ik er juist energie uit halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos'
Net als Pietje heb ik het gisteravond ook allemaal gevolgd en moest het ook eerst laten zakken voor ik kon reageren.
Ik werd n.l. zeer heftig geraakt door de raad van Zonnetje over het te lang en ongezond geven en niet in staat te zijn om te ontvangen,
Dat je daardoor totaal leeggegeven raakt en dat de rek breekt.
Ze legde daarmee precies de vinger op de zere plek.
Bij jou, denk ik, maar in ieder geval sloeg het bij mij in als een bom en wist meteen dat het waar is.
Ik ben meteen naar loB gegaan en heb het besteld.
Nou weet ik ook wel dat je met lezen alleen er niet komt, maar het is goed om inzicht te hebben.

Over vergeving gesppproken:
dat doe je voor jezelf!
Ja , er is inderdaad teveel gebeurd en daarom is het eeuwig zonde dat je nu nog steeds met wrok, boosheid etc.moet leven.
Haar doe je er geen kwaasd mee, zelfs al zou ze nog leven.
Maar jezelf des temeer!
Kijk nog eens naar je onderschrift daarmee zeg je het zelf eigenlijk ook al.
Liefs voor jou!
en ook voor jullie allemaal!!!!

Kore

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie
Ik denk niet dat je verkeerd wordt ingeschat, maar dat er andere motieven spelen
om je niet aan te nemen, maar die worden niet gezegd.
Dat van die vragen stelen is natuurlijk niet de echte reden
en daar kan ik wel boos over worden, dat je de echte reden niet hoort.
Ik vraag daar tegenwoordig wel uitdrukkelijk naar
ook als het om leeftijd afwijzing gaat, dat mag niet,
maar gebeurt natuurlijk regelmatig.
Heb ook eens te horen gekreen dat het gesprek 'te weinig diepgang had' en dat ik
niet vermeld had dat ik 4 kinderen heb. Gaat nergens over natuurlijk. Later hoorde
ik via via dat de mannen die er zaten liever geen andere 'oude' man erbij wilden, maar
de voorkeur gaven aan een jong, fris en goed uitziend vrouwspersoon. Nou vraag ik je...
Daar kun je dan toch niet tegenop?
Tegenwoordig ga ik erheen zoals ik ben en ga me niet meer in allerlei bochten wringen
Als ze me dan niet willen dan is het goed.
Bij jouw ligt de druk natuurlijk wel wat hoger..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, FRUMMEN! haha. Ja, dat helpt wel. Heb net op de home site gekeken en dit nog eens gelezen:

"

Als u stopt met drinken is het normaal dat u op sommige momenten trek krijgt.
Dit gevoel ontstaat doordat uw lichaam zich voor gaat bereiden op alcohol in situaties waarin u meestal drinkt. Of wanneer u op een andere manier aan het drinken van alcohol wordt herinnerd.

Om dit te kunnen begrijpen kijken we naar het voorbeeld van het hondje van Pavlov. Pavlov was een onderzoeker die keek naar het gedrag van dieren, om het gedrag van mensen beter te begrijpen.
Het hondje begon te kwijlen wanneer hij een bak met voer kreeg. Het lichaam van de hond bereidde zich op die manier voor op het verwerken van voedsel. Pavlov liet een bel klinken telkens wanneer het hondje voer kreeg. Na een tijdje was de hond zover dat hij al begon te kwijlen als hij alleen de bel hoorde. Het lichaam maakte zich klaar om het voedsel te verwerken, terwijl er in feite alleen maar een bel ging.

Bij mensen werkt dit ook zo.
Het lichaam bereidt zich voor op de komst van alcohol als reactie op bepaalde prikkels. Het gevoel dat dan ontstaat, noemen we trek.
Deze prikkels kunnen heel divers zijn: de geur van alcohol, een bepaalde plek of situatie of het kan ook gekoppeld zijn aan een bepaald gevoel. Hoe zit dat bij u? Wanneer en waardoor ontstaat bij u de trek?
Het herkennen en omgaan met trek is dus een belangrijk deel van het leren om te stoppen of minderen met drinken."

Het begrijpen is ook veel waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, nu weten jullie dat ik weer terug ben.
Ga nu met de honden lopen (ja die heb ik nog steeds) en ben van plan om per vandaag te stoppen met drinken. Dusssssssssssssssssssssss zullen jullie me vanavond wel weer op het forum treffen.

Wens iedereen een goede dag toe, sterkte voor wie het nodig heeft,
lieve groet,
Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Sara, duidelijk
en bekend natuurlijk
Het gekke is: ik durf er niet aan te beginnen
wil wel, maar durf niet
En dat is dus ook maar goed ook
als ik jou zo lees.
Hoop dat je hier de steun kunt vinden
om er weer vanaf te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf ben er echt ziek van. **** wat denken ze wel niet. Ga zometeen een behoorlijk geagiteerd mailtje sturen zodat ze in ieder geval weten wat ze missen. Maar idd wees gewoon eerlijk. Ga nu even iets voor mezelf doen om de frustratrie te lozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herm
Voorzichtig met die mailtjes
misschien komen er later nog eens kansen?
of kan dat niet meer..?
Heb ook ooit bij een grote org. gesoll.
Afgewezen, maar het later bij een andere vestiging
van dezelfde org. nog eens geprobeerd, toen wel gesprek gehad.
Werd ook niks, maar heb nu een collega, die daar gewerkt heeft
en die wil een goed woordje voor me doen als daar weer iets
vrij komt, zo houd ik een ijzer in het vuur..zijn ze nou helemaal
van de pot gerukt? Aannemen zullen ze Alf (anders wordt het Alva ):angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie heel veel sterkte meis. Je doet het zo goed:present:

Alfje vriend, angst om te drinken dat denk ik te kennen. Je gooit zoveel weg hé? Al die tijd dat je zo sterk bent geweest om de drank te laten staan zou in eens weer weg gegooid zijn. Dat is niet helemaal waar want je hebt in dat half jaar een hoop opgebouwd. Maar het is goed dat die angst er is hoor, zolang je die voelt, is een terugval niet zo waarschijnlijk. Ik blijf in je geloven. Dat moet ik ook wel want ik ben je grootste fan:heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...