Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 juni

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 561
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorge frummers.

Ben net terug van mijn bezoek aan de huisarts waar ik de vorige week bloed heb laten prikken.
Het blijkt dat ik een zeer sterk verhoogd prolactine gehalte in mijn bloed heb. Het zou de reden kunnen zijn van vele van mijn klachten en dan kan er eindelijk naar een oplossing gezocht worden.
De reden van deze verhoging wordt verder uitgezocht door een endocrinoloog. (scan ed van de hypofyse).Het kan namelijk zijn dat deze vergroot is door (goedaardige) tumoren. De hypofyse zorgt voor de hormoonhuishouding in je lichaam. Ik ben dus niet in de overgang (wel de klachten), mijn vermoeidheid en onrust/gejaagdheid, depressie en schildklierproblemen kunnen hierdoor veroorzaakt zijn. Als dit blijkt dan kan ik dit met medicijnen gaan regelen en als die niet aanslaan wordt er operatief ingegrepen. (wat ik niet hoop). Ik hoop zo dat ik dan eindelijk weer in balans zal raken want ik vind dit maar niks.
Wil graag me weer lichamelijk sterk en evenwichtig voelen zodat ik ook mijn verslaving voorgoed het hoofd kan bieden.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
borretje

Oowwn; nou gooi maar terug,

ga ik ruilen. Welke maat wil je?

Zon; misschien moet je juist niet teruglezen.

En gewoon je problemen hier neerzetten?

Ieder heeft z'n eigen sores, en het ene weegt niet zwaarder dan het andere.

Borr : XXL Graag !!! :D

En inderdaad we kunnen het zonnetje niet missen, dus als je wilt en er behoefte aan hebt... Uit je zorgen!!!
Neem van mij aan dat het een last van de schouders afneemt door het te delen... en als je niet hier op forum wilt plaatsen, is PB ook goed hoor...:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Desi

Goedemorge frummers.

Ben net terug van mijn bezoek aan de huisarts waar ik de vorige week bloed heb laten prikken.

Het blijkt dat ik een zeer sterk verhoogd prolactine gehalte in mijn bloed heb. Het zou de reden kunnen zijn van vele van mijn klachten en dan kan er eindelijk naar een oplossing gezocht worden.

De reden van deze verhoging wordt verder uitgezocht door een endocrinoloog. (scan ed van de hypofyse).Het kan namelijk zijn dat deze vergroot is door (goedaardige) tumoren. De hypofyse zorgt voor de hormoonhuishouding in je lichaam. Ik ben dus niet in de overgang (wel de klachten), mijn vermoeidheid en onrust/gejaagdheid, depressie en schildklierproblemen kunnen hierdoor veroorzaakt zijn. Als dit blijkt dan kan ik dit met medicijnen gaan regelen en als die niet aanslaan wordt er operatief ingegrepen. (wat ik niet hoop). Ik hoop zo dat ik dan eindelijk weer in balans zal raken want ik vind dit maar niks.

Wil graag me weer lichamelijk sterk en evenwichtig voelen zodat ik ook mijn verslaving voorgoed het hoofd kan bieden.

:heart:

Lieverd, het zit je ook niet mee he!!!
Maar goed, je moet maar zo zien dat je blij mag zijn dat ze dit gaan onderzoeken...
Beter dan door blijven gaan met dat gevoel van gejaagdheid, onrust en vermoeidheid...
BTW: Heb je gevolgd tijdens de moeilijke periode met je zus, en ik vind je een hele sterke vrouw...
Ook dit kom je wel weer door...:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Er wordt hier al weer gezellig heen en weer gebabbeld!

Ik wou Blondie even vragen om niet zo veel te quoten, daar worden de teksten heel erg onrustig van
en het levert veel paginaruimte op, wat m.i. niet hoeft.

Dees, akelig om te horen meid, dat er meer lichamelijke klachten zijn bij jou. Dat maakt het er niet simpeler op. Ik hoop dat ze gauw verder kijken. Een beetje zekerheid lijkt me prettig nu. Krijg je al snel meer te horen? Ik wil je veel sterkte wensen. Ik denk dat juist nu droogblijven erg belangrijk is, voor hoe je je lichamelijk zult voelen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, je plukt me de woorden uit de mond. Dat quoten.
Lieve quoters, we mogen dan misschien aan de alcohol (geweest) zijn, maar over het algemeen zijn we nog niet dement.
Het is voldoende als je je bericht op naam richt.
Dank, dank, dank alvast voor het niet zoveel quoten.

Hier gaat het verder goed. De zon begint zelfs te schijnen.
Wilde even een boterham eten, met sla en kaas er op, voor mijn volksgezondheid. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, er staat hier een "pup" van bijna 6 maand te springen om de plomp in te gaan dus ga zo samen met mn dochter effe de paden op en de lanen in...
Dus tv kijken zit er effe niet in... vanavond weer...

Kreeg trouwens net telefoontje van mn huisarts...
Kan niet eerder dan maandag wat regelen wat betreft therapie.............
grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................
Wat als een mens nu echt in nood is ?
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Alf, M lekker laten zijn wie ze is en zelf veranderen. Hier werkt het ook zo, manlief mag
gewoon zijn ontwikkelingen doen en ik de mijne, die ruimte is nu nodig. Hij mag dus ook
z'n vuile sokken laten slingeren, spetteren naast de wc, niet kunnen koken, niet begrijpen
hoe een wasmachine werkt enz. Daar staat tegenover dat hij goed ramen kan wassen,
alles wat kapot gaat probeert te repareren; als het daarna per ongeluk echt rijp is voor
de vuilnisbak, dan zeg ik niet: zie je wel. Dan zeg ik: o, jammer, nou ja je hebt het geprobeerd,
het is gewoon niet te repareren ;).

Maar goed, zonder de geintjes: hier was een tijd (na stoppen met drank) vrij veel afstand
nodig in de relatie om dat het allemaal nogal een sologebeuren is; naar binnen kijken.
De laatste weken is er voorzichtig weer wat meer (emotionele) toenadering;
beetje aftasten maar wel goed; het is nu op bespreekbaar nivo; geen schuld,
geen verwijt, geen eis om verandering etc.

Leven en laten leven; vanuit nieuwsgierigheid en niet vanuit onverschilligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er al 3 dagen mee bezig om hulp te krijgen en mn huisarts wil gewoon zo snel mogelijk hulp en therapie voor me...
Ik red het wel voorlopig, al moet ik mn tanden erin zetten, maar wat als iemand compleet van het straatje is en acuut hulp nodig heeft....??????????????????
PAAZ ???????????
En als daar geen plek is ?
kan me daar wel boos om maken..............

Moet ik eigenlijk niet doen, zorgt voor geen rust in mn koppie, dus nu eruit en gaan met de banaan...............
B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, al zou je dat uur therapie nu ónmiddellijk krijgen, ook dán kun je je rot blijven voelen.
Dus,... be patience...

Dhendro, hier ikkes weer... ach ach, die herkenning.
Ik heb van huis uit geleerd om heel erg met een weegschaaltje in de weer te zijn: ik doe dit voor jou dus is het toch logisch dat....

Ik weet dat het zo niet echt werkt.... de ander in zijn waarde laten is belangrijk. Maar ik vind mijn vriend nogal zorgeloos... en ik maar rennen.......pff
Af en toe steekt dat behoorlijk de kop op bij mij. Onrecht voelen... gromm...
... en staat ie even later in de schuur weer mijn fiets te repareren of zo. Maar ja... alles op ZIJN tijd natuurlijk.
Haha, er is hier nog wel wat te leren!!:$

Hoi Hermie! Hoi Vie, Marjo.... wie vergeet ik nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy. Mijn ex was ook zo'n type, kon van alles doen als hij daar zin in had en de rest mocht ik doen. Als je daar niet mee kunt leven gaat het moeilijk worden vrees ik. Sterkte iig.

Bor ik heb je verhalen meegelezen, ik wens je veel sterkte toe en laat je niet gek maken hoor want één foutje van jouw kant en je hangt.. en dat gun je ze niet toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen

Ik ben een 25 jarige man ,
Graag wilde ik wat vragen op dit forum.
Drink zelf sinds mijn 18e tot een maand of 8 geleden bleef dat bij 1 a 2 x in de week en ook niet echt veel, maar het laatste half jaar drink ik ongeveer zeker 4 x per week en erg veel zo n 12 drankjes.
Wilde stoppen ook omdat er vanuit mijn omgeving gepusht werd , dus ben naar een arts gegaan en legde het probleem voor , hij raadde mij Campral aan, maar ik was heel koppig en bleef vragen om refusal en uiteindelijk heb ik voor 2 weken tabletten van 250 mg gehad, heb er dinsdsag en woensdag ochtend 1 ingenomen maar kreeg ontzettend veel last van slaperigheid en kon ook gewoon niet meer werken dus ben nu 2 dagen stopt, nou is mijn grote vraag.

Hoelang moet er tussen zitten dat je de laatste keer dat je refusal hebt ingenomen weer kan drinken?

weet da thet zwak is maar wil vnv een paar biertjes drinken , heb de bijsluitergelezen staat 1 a 2 weken , maar heb ook de alcoholinfo gebeld en op de site van het trimbos gekeken bij vraag en antword en hun hebben een richtlijn van 125 mg = 24 uur , heb hier een vraag

Vraag:
Hoe lang blijft 125 mg Refusal in je lichaam / bloed zitten ?

Antwoord:
Je code was:
Beste vraagsteller,

De werking van Refusal, als je daarvan 125 mg/dag inneemt, bedraagt ongeveer 24 uur. Kan wat langer of korter zijn, afhankelijk van je lichaamsgewicht en stofwisseling. De Refusal hoeft niet totaal uit je bloed te zijn, voordat deze onwerkzaam is. Te lage doseringen geven namelijk ook geen effect meer.
In principe kun je de stelregel aanhouden : 24 uur na de laatste inname van 125 mg, kun je zonder probleem alcohol gebruiken.

Vraag:
hallo ik heb een vraag over refusal. Ik slik refusal nu al 2 manden en ik slik een kwartje per dag. Ik ga binnenkort op vakantie en dan wil ik wel kunnen drinken. Hoelang van te voren moet ik stoppen met de refusal want ik zie hier op de pagina twee verschillende andwoorden staan over wanneer het veilig is om te drinken na de laatste inname van de refusal. Kan ik een aandwoord op mijn vraag krijgen want ik wil absoluut niet ziek worden. mvg. mar.

Antwoord:
Je code was: nelle Beste vraagsteller, Als je 2 x 24 uur geen Refusal slikt, kun je weer alcohol gebruiken zonder ziek te worden. Dat je verschillende antwoorden vindt, is niet zo gek. In feite kun je al drinken vanf 24 uur na de laatste Refusal. De tijd, die je moet wachten is afhankelijk van je stofwisseling. En die kan wat sneller of wat trager zijn. Dus voor alle veiligheid, want jij wilt absoluut niet ziek worden, 2 X 24 uur wachten. Met vriendelijke groet,

Maar wil weten of het klopt als ik vanavond zou drinken heb ik dn ee grote kan op een reactie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer wel met zachte hand te laten zien wat ik belangrijk vind, in huis, tuin etc. maar het valt niet mee... als hij de was wil doen en alles door elkaar heenknikkert....

Ja, ik weet ook dat ik moet ophouden met rennen. (hetgeen niet meevalt):$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sowieso heel erg van de wens om het samen te doen.
Niet dat ik als enige me afvraag: wat eten we vandaag?
Maar dat ook hij eens zegt: zijn er nog boodschappen nodig? Wat zullen we eten...

Ach, alle goeie dingen komen langzaam?

Ik zie Alf ook weer ingelogd.
Alf: je zegt dat M een sterke vrouw is, maar jij mag er ook zijn hoor!!:heart:
Wou ik nog ff zeggen: ze boft met jou.

(en dat zeg ik zonder te weten of je miss ook was door elkaar heenknikkert;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...