KayLeigh Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 In mijn hoogmoed dacht ik het allemaal wel eens te benoemen in 2008. En feitelijk zat ik er niet eens zo gek ver naast. En dan: die enorme terugval. Toch!! Na al die tijd. Natuurlijk zeg je tegen jezelf, althans, ik: ach, het is aanvaardbaar... het gaat wel. En natuurlijk slaat de smid op het gloeiende ijzer in je hoofd. Keihard. En moest ik denken aan mijn eerste aanmeding hier. Hemel, ik leek een puber voor een eerste zoen. Doodeng.Iemand gaf mij hier een hand, symbolisch, in de vorm van een pb.(persoonlijk bericht) Ik hoop dat zij nog af en toe hier leest, want ik ben het nooit vergeten! Dank je wel!! Je weet wel dat ik jou bedoel. In de donkere krochten van mijn ziel is die waakvlam. Ik weet niet waaraan ik de moed heb te danken. Want verder heb ik mezelf en mijn omgeving onrecht aan gedaan. Vandaag kreeg ik bloemen. Ja, echt. iemand die ik niet eens ken, persoonlijk dan, stuurde mij een mooi boeket. Ik had die persoon geholpen. Dat weet ik ook wel, maar ik was blij verrast. Is er dan toch iemand blij met mij? Ik schoot in de lach en natuurlijk is er altijd iemand blij met je. En toen dacht ik: hier, op dit forum, schreef iemand mij in 2008 een mooi bericht. En ik was en ben daar zo dankbaar voor. Deze terugval mag hoop ik ook over gaan. Mijn liefste vijand (Connie Palmen/IM) zal me toch zeker op een dag verlaten... Ik weet het niet zeker, want ik ken mezelf. Hoe ver kan je kronkelen, om de brij heen draaien, ontkennen, slijmerig en drekkerig zijn. Ik zeg je:te lang. Helaas. Maar: zolang de zon opkomt en ik niet wakker word onder een brug gloort er hoop aan de horizon.Ik heb nog een ding te melden aan die lieve persoon, die ik niet wil noemen.Deze zin is voor jou en heeft mij enorm geholpen, ondanks alles:De echte pijn is het afwijzen van de werkelijkheid zoals deze zich manifesteert.De kern van mijn wezen en ik denk, van vele anderen.Ik dank velen tevens voor het feit, dat ze mij verdragen.Morgen "de beuk erin" want opgeven? Nee, nooit!!Alle liefs aan allen die worstelen,KayLeigh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 KayLeigh, dank jeJe bericht raakt me in het hartMooi aanhalen van PalmenDe werkelijke pijn is inderdaadhet niet aanvaarden van wat isIk voel een grote krachtbij jou, mooi! Je redt het! Luctor et emergo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 11 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ook dank voor je mooie woorden.Wat een eer dat ik je hart raak.De opgemelde zeer mooie en ware zin is van Marcel Derkse via Mindfullness.-bronvermelding, nietwaar. Was ik vergeten.Vulneratus nec victus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 We kreupelen allemaalOok kreupel kun je mooi dansen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 11 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Mooi gezegd.Hoewel ik erg goed kan dansen...dat dan weer wel.Ik hing eens aan een kapstokgelijk een stinkende oude jasen dacht zowaar werkelijkdat dit het dan ook wasik ging mijn blik verruimeniets doen aan al die puinenen die ouwe nepbontjasde jas dacht dat hij mij washij wilde delegerenhij wilde mijn leven regerenen ik was zo stomdacht dat ik niet anders konzo ooit begonnenzo ooit het schijngevecht gewonnenen als u vraagt naar een moraalvertel ik u mijn verhaalmaar liever doe ik dat nietzie graag dat men mij ontzietomdat ik hunker, telkens weerdat ene glas neem ik niet meerTot ooit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Mooi!Tot ooitWellichtHet ga je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Hey KL,Fijn om iets te horen van iemand die hier ooit was en goede ervaringen opdeed.Ik sluit me aan bij Marjo, je klinkt krachtig genoeg om goed door te kunnen.Ik ga dat ene zinnetje kopieren... geweldig!!alle liefs gewenst.......xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 12 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Je kunt stelenJe kunt liegenJe kunt sjoemelenJe kunt bedriegenDe grootste leugen kan je niet bevattenDe ergste waarheid is je te bezattenDe onnoemelijke grenzeloze pijnDat je niet bent wie je wilt zijnEr zijn wegen en zijn wensenEr zijn heel erg veel verschillende mensenEr zijn leugens, zo snelEr is een waarheid, die achterhaalt ze welEr bestaat een moraalAchter ieders unieke verhaalDus kom op voor jezelf, da's wat ik zegDoe je dat niet, dan heb je pechEr is geen lot om te beamenAlleen de schaamte, dat voelen we samenMijn hart zegt: stop, mijn lijf schreeuwt: nietDie strijd deed mij veel verdrietHet gaat niet om een eerAlleen om: ik wil niet meerIk wil niet meer, gelijk een zotIk wil niet meer, wil niet kapotAanschouwend in het ochtendglorenBeseffend alles te hebben verlorenIk wil zoveel, als ik maar elke dagZonder die hunkering leven magWil dat ik het verleden wissen konSchone start bij de zuivere bronSpijt om wat ik ooit begonDe droom spat uit als een ballonEr is hoop, er is levenZoveel respect te vergevenBlijft niet aan het verleden klevenStop je roes de schuld te gevenOok ik ben bang, elke dagDat die borrel weer niet magAl zet de strijd mijn leven op zijn kopJa, geloof me, JA, ik stop!Dus liefs als je dit leestWees net als mij ook zeer bevreestMaar geloof er komt een dagDat genieten zonder drank magIk ga me niet wagenOp antwoord van al uw vragenIk ken de antwoorden namelijk nietMaar zeg: leef, leef, leef en geniet!Alle goeds en liefsaan allen die worstelennet als ik...Vulneratus Nec VictusKayLeigh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 12 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 12 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Cathy56welke zin raakte je?Vond je reactie zo lief.KayLeigh XX Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 12 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Marjodank jeJe reactie was so greatxxx liefs KL Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Welkom Kay, wat knap dat je weer terug bent. Ik hoop dat je, samen met ons, de strijd weer aan gaat tegen de alcohol. Dat gaat je lukken hoor.Nogmaals Welkom.Liefs Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 12 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 KL,tijd terug!! je weet het!altijd welkom en van fouten leren we!doe je weer mee?ik heb trouwens wel een beetje ondersteuning nodig hier!dan ben ik niet de enige die weer zichzelf aanmeldt omdat ik last had van hoogmoed.hoe is het verder eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2010 Vallen doen de meeste van ons wel eens, maar de kunst is .... om weer op te staan.Kop op neem jezelf niet te zwaar op. Hoofd omhoog en neus in de lucht en probeer er iets van te leren !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayLeigh Geplaatst 14 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2010 Dank allen!Mee eens dat het niet uitmaakt of je valt,De kunst blijft altijd opstaan.En dat doe ik elke dag, hoe dan ook.Ik zal proberen weer een beetje mee te doen.Ben helaas niet zo heel goed in verwoorden van de dagelijkse beslommeringen, gewoon omdat het niet zo boeiend is voor mij.Excuus aan allen die er zeker een grote troost uit putten,we zijn allemaal anders, nietwaar.Na een tijd inderdaad terugvalhad Javier Guzman ook...Tassekedank je wel voor je welkom.Fijn dat ik niet als enige aan hoogmoedswaazin leed...Gaat best oke maar zoals ik ooit schreef hier:het lichaam vergeet nooit.We houden contact.De grote strijd is gestredennooit meer terug naar af,dat niet.Ann ook dank.Is Houtje hier nog wel eens?Je ziet, ik lees niet alles echt helemaal.Punt winst: voetbal niet in de kroeg beleefddus ik ben trots en blij.KL x x x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2010 Hallo KL,ja Houtje is hier nog steedsvia zoek en berichten, lees jehaar zo weer bij.Ik ken je nog niet, maar welkom terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 14 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2010 De echte pijn is het afwijzen van de werkelijkheid zoals deze zich manifesteert.KayLeigh------Bovenstaande zin was het!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden