Spring naar bijdragen

Eerst AA


Joy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb me sinds gisteren aangemeld en weet nog niet precies of ik veel gebruik zal maken van dit forum. Wel heeft het voor mij een wereld geopend die ik niet kende. Zoveel mede lotgenoten in hetzelfde schuitje en ook zoveel vrouwen. Dat geeft me veel steun en het gevoel dat ik niet de enige ben..... En iedereen met hetzelfde schaamtegevoel rond loopt, dezelfde stomme dingen heeft gedaan en veel van wat echt belangrijk in het leven is in de waagschaal gelegd. Voor mij is drinken een vlucht om a. Niet te hoeven voelen, b. Te ontstressen en c. Open te kunnen zijn. Althans, zo is het zoals ik er nu tegeaan kijk. Ik dronk de laatste weken bijna dagelijks, zo'n 1 tot 1,5 fles wijn. Gaat de kurk eraf, dan kan ik niet meer stoppen..... Dat wil ik niet meer, zoals wij allemaal hier. Ik geloof zelf niet in minderen, de rem krijg ik er dan toch niet op. Dus, gewoon stoppen voor mij!

Mijn relatie is er door stuk gelopen, maar gelukkig heeft mijn ex mijn ogen geopend door hardop te zeggen dat ik een alcoholist ben. Dan heeft hij mij toch het mooiste cadeautje gegeven voor de rest van mijn leven. Namelijk de waarheid onder ogen zien en daar wat aan doen. Ik weet niet waar het vandaan kwam, maar ik voelde zondag opeens dat de knop om moest en heb AA gebeld. Moest mezelf best dwingen en heb iets van 6 nummers moeten bellen voordat ik een luisterend oor vond. Maar toch heel blij met die stap. Ik ga vanavond voor het eerst na een bijeenkomst, best eng maar ook nieuwsgierig. Ik hoop dat dat voor mij de oplossing zal zijn naar een leven zonder drank en eeuwige valse roes. Een geode vriendin van mij (gelukkig heeft ze de deur niet helemaal dicht geggoid) gaf de tip de engelen om hulp te vrage. Ik ben niet gelovig, zweverig en doorslaand in spiritualiteit, maar heb dat gedaan en ik volede ineens zo'n kracht en er kwamen plots ook lieve berichtjes op mijn fb van mensen waar ik het niet van verwacht en ook niet weten van het probleem, dat ik dacht....dit is een teken, hou jer eraan vast!

Mijn woonsituatie in het kort, alleenstaande moeder van zoon van 16, secretaresse. Relatie van bijna 2 jaar net 3 weken uit. Drink met periodes wel/ niet veel. In stresssituaties natuurlijk wel. Heb 3 jaar geleden zware depressie gehad waar ik gelukkig wel sterker uit ben gekomen, maar het probleem alcohol wat er toen ook was goed verborgen kunnen houden. Nu ga ik die laatste hobbel ook nemen en ga uit van de kracht die ergens nog aanwezig moet zijn in mezelf. Ik wil weer een prettige vrouw zijn om mee om te gaan, een moeder waar mijn zoon trots op kan zijn en vovenal weer geneiten van het leven zoals het bedoeld is!

Dank voor wie de meoite heeft genomen om mijn verhaal te lezen, schrijven is een uitlaatklep voor mij? Ik wens iedereen heel veel sterkte, wijsheid en kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JJ, welkom hier en mooi dat je de stap hebt genomen om je aan te melden en ook om vanavond naar de AA te gaan.

Je ziet het, er zijn er velen zoals jij, waaronder ikzelf.

Op een gegeven moment gaat het niet meer, het wordt steeds moeilijker om de dagen goed door te komen. En elke avond toch weer drinken, dat geeft ook energie.

Valse energie, want de volgende dag is het weer zwaar. Langzaamaan ga je er aan kapot.

Je zult het ook wel merken nu je stopt met drinken, de vermoeidheid komt er echt wel uit.

Dat geeft niet, dat is juist goed.

Hier op dit forum kun je alle steun krijgen die je nodig hebt, zeker als je het moeilijk hebt om niet te drinken.

Op deze site vind je bij de thema´s en de tips hele goede draadjes die ook een ondersteuning zijn.

Je weet nog niet zeker of je mee zult schrijven maar je kunt je sowieso dagelijks aanmelden bij het dagpact, een afspraak om niet te drinken die dag.

Dag voor dag, dat is te overzien.

Nogmaals welkom en ik hoop dat je laat weten hoe je de eerste bijeenkomst hebt beleefd.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je fijne berichtje Jeannet! Ik ga zo de deur uit, de AA zit op 1 minuut loopafstand van mijn huis, hoe ironisch kan het zijn. Zal zeker laten weten hoe het was. Wel een beetje bang dat ik buren ofzo tegenkom, maar wat moet, dat moet!

Lifs, JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben terug van de eerste bijeenkomst..... Het was anders dan ik verwachtte. Ik was veruit de jongste van de groep en dat vond ik wel jammer. 6 mannen, 1 vrouw. Iedereen deed zijn verhaal en ik in korte lijnen het mijne, wat wel fijn was. Of ik bij deze vroep blijv weet ik niet, ik ga de rest van de week ook naar de andere groepen. Kijken waar ik me het prettigst bij voel en ook om iedere avond een zinvolle besteding te hebben en mezelf niet weer onrustig te gaan volen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik dat gevoel nu absoluut niet heb, de drang naar drank is echt even helemaal weg! Misschien omdat ik het zo zat ben om daar mee bezig te zijn. Wat me ook steunde is dat de mensen die er waren een veel langer en heftiger drankverleden hebbeb en me dat zo de ogen opent inhet feit dat ik dat niet wil!! Mijn besluit om me sowieso bij een groep aan te sluiten blijft, maar dus welke is de vraag. Mijn gevoel volgen lijkt me belangrijk. Ik denk dat praten met medelotgenoten me namelijk veel verder helpt dan "professionele hulp, maar dat zal voor idereen anders zijn. Ik blijf iedereen hier ook lezen en hoop dat we veel steun uit elkaars verhalen, tips en denkwiizen zullen hebben. Dank Jane4 voor je compliment, dat neem ik in me op! Vind jou heel sterk en slim! Voor mij een voorbeeld!

Lieve groet,

JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mark0207,

Was ik zeker van plan! En tot nu toe voelt het echt ok voor mezelf. Alleen al het feit dat ik eerlijk kan zijn naar mezelf en de buitenwereld geeft me kracht. Ik zie dat je je vandaag heb aangemeld? Best benieuwd om jou verhaal te lezen, wie weet ga je dat nog vermelden. In ieder geval tot lees en vl succes met jouw strijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag als slap, al een fles achter de kiezen terwijl ik het niet wou. Nog erger, broer belde net en merkte niks... Wie helpt me, voelde kracht maar die is totaal weg. Waar ligt dat aan! Wil jhet neit, maar hert gebeurd.. Voel me een mislikkeling! Nu al, terwijl ik net begin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het ook te maken had met de teleurstelling van gister, vol goede meod naar aa en dan je helemaal niet thuis voelen tussen die mensen terwijl je zo een drempel over moest... Zielig doen vervolgens, walg van mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ, Gooi leeg die drank en ga lekker naar bedje. Morgen douchen en weer fris op. Drank vergroot alles uit inderdaad, de negatieve en ook positieve dingen. Rust om zaken te overzien en gevoelens te plekken doe je zonder drank veel beter, sterker en inzichtelijker.

Lekker slapen nu lijkt me. En dan morgen je melden op het forum. Dan zul je zien dat je echt geen loser bent of hoeft te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve reacties allemaal! Wat fijn en wat geeft het me steun! Dank, wordt er zelfs emo van terwijl ik zo moeilijk vind om te voelen! Lig al in bed en slapen zal wel lukken... Onrustig denk ik... Idd, te snel willen, teveel spanning met AA en wekr. Wwer een leerschool, morgen opnieuw probereb.. Niet verwacht zo verslaafd te zijn... Dank nogmaals en slaap lekker allemaal voor jullie lotgenoten en medemens! Fijn dit forum!xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ het ligt niet aan de AA groep

het ligt waarschijnlijk meer aan het feit dat

stappen zetten zo moelijk en konfronterend is.

Met drank willen we oorzaken buiten ons houden, maar

die ligt altijd in onszelf; hoe gaan wij met die oorzaken en omstandigheden om.

Zelfs als het dingen zijn die je overkomen, weet je dat er ook momenten zijn dat je

goed in je vel zit en er niet van gaat drinken.

Dit was een leerpunt, niet meer, niet minder.

Kohtje heeft als onderschrift:

There are no bad days; there are good days and there are learning days.

en Madelief: het gaat goed of ik leer.

en de mijne: je faalt pas als je opgeeft.

nou en dan die van jezelf he!:)

go girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen, weer thuis na een dag werken... Pfffff, was niet zo zeer moe van gister als wel van alles wat door mijn hoofd spookt! Heb jullie reacties als heel warm en mooi ervaren, het is fijn om anoniem heel eerlijk te kunnen zijn. Ik heb weer wat bijgeleerd van jullie reacties en neem echt alles in mij op. De confrontatie met aa was goed, maar dus ook heel confronteerd en voor mij in die zin ook beetje teleurstellend omdat ik mij niet aan volede sluiten bij de mensen. Stuk ouder en nog zwaarder verslaafd ( voor wat het waard is). Voor mezelf wel gemerkt dat ik te snel wil, dat werkt niet. Dag boj dag, maar wil zo graag gelukkig zijn en voelen zonder drank! Een voorbeeld zijn voor mijn zoon, vriendschappen repareren, blij zijn met mezelf! Moet zoveel oplossen en rechttrekken en dat maakt me bang... Iedereen hier vecht met hetzelfde, we weten het allemaal wel maar er naar handelen is moeilijk! Nog 1 dag werken, zie giga tegen het weekend op. Hoe ga ik die dagen zonder drank invullen. Ik hoop sterkt te zijn. Het was zo raar, maar gister wou ik voelen hoe het is afscheid te nemen van de vijand en vond dat ik dat moest doen. Stom natuurlijk, want ik weet de gevolgen, geen rem hebben.... En dat wil je dan ook. Terwijl ik best een "goede" dag had. Nou ja, op naar de volgende paar uur..... Wens jullie een fine avond en een dikke knuf van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey JJ, fijn dat het vandaag beter gaat en je steun voelt hier. Je klinkt sterk als ik het mag zeggen.

Een roos, tja... Je moet een bericht via beantwoorden, beantwoorden, dus niet snel antwoord kiezen, dan krijg je een keuze met emoticons bovenin, kijk maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...