Sara Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ha Bol, jawel, spijker op de kop! Ik ben 52 en zit idd in de overgang blèèèèèh!!!Weet dat dit er bij hoort maar ach, vroeger was ik ook regelmatig somber.Stomme hormonen !Het draadje ken ik hoor, heb er al wel gekeken.Ook mijn psych zegt dat ik mijn gevoelens niet moet wegstoppen, nou dat is oké.Leuk is anders.Schaam me ook want er is toch ook zoveel moois in het leven?Moeilijk te aanvaarden dat het één het ander niet uitsluit.En als ik dan lees wat voor ellende anderen hebben meegemaakt val ik stil............Wat heb ik dan nog te klagen????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Saar, vaak als ik me niet zo lekker in m'n velletje voel zitten, denk ik ook "ach er zijn er die zoveel meer lijden. Dit helpt bij mij dan toch maar even. Dan komen die rotgevoelens of het verdriet toch weer terug.Mijn verdriet weegt op dat moment toch het zwaarst. Rede. Ik kan rotgevoelens niet meer zo goed weg drukken. Moet wel moeite doen om te huilen door op dat moment veel zelfmedelijden te hebben maar dan komt het ook.Mij lukt het dus niet om zo te denken. Andermans leed weegt zwaarder.Maar inderdaad als je bezig bent met de overgang, weet je soms met jezelf geen raad. Ik kon zo maar huilen zonder dat ik eigenlijk wist waarom. En even daarna weer lachen. Dat ging zo de hele dag door.O en meisie waarom zou je je schamen? Daar is toch geen rede voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Kga dr ff tussenuit.Honden uitlaten enzo.Vanavond vergadering dus ook nog ff voorbereiden (ook mentaal) dus even losmaken van hier.Kan dus zijn dat ik pas laat vanavond weer om de hoek kom kijken als ik dan nog puf heb.Dagdag tot later en bedankt voor jullie medeleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Nog ff voor Bol: ja, dat is nou precies wat ik bedoelde, het besef dat anderen lijden maakt je eigen leed niet kleiner (lichter). En juist dáárom die schaamte: ik heb het toch helemaal niet zo slecht? Kijk eens naar anderen, die hebben het pas echt moeilijk, ik moet snel zwijgen want........... enz.enz. Helpt niet, weet ik.Lief dat je zo reageert Nu ga ik weg hoor, doei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Op zich ben ik het wel met Sara eens: wanneer we zouden horen van Tactive waarom iemand een ban heeft gekregen, dan hoeft er ook niet zo gegist te worden. Dat ging pagina's zo door.Dat geeft dan ook weer ruimte voor andere discussies...Ik heb me er doorgeworsteld al dat leeswerk.Em en Vie: welkom terug.Sterkte allen die het nodig hebben vandaag!Ik weet nog niet wat ik vanavond ga doen.Misschien wel even geen forum.In elk geval een fijne avond allemaal... en hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ja hallo Woman, wat leuk dat je nog even welkom terug zegt. Heb je ook een mooi zomerglitterbuikdanskostuum?En Jane, ik voel het niet alsof het er nu op zit hoor. Ben eigenlijk ook weer blij om op mijn eigen stek te zitten. Elke dag is een avontuurtje, toch? Het is nog maar pas juli, voordat het 31 december is, kunnen we vele dingen bereikt hebben.Bolletje, ik hoor je weinig meer over je vriend, of misschien heb ik de afgelopen week iets gemist. Heb het idee dat je daarin nu wat rust hebt gevonden. Is dat zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Welkom terug Emma en vie. Ik heb even dwars over bijgelezen. Fleurtje is tijdelijk weg? Erg jammer! Fleur, ik hoop je gauw terug te zien hier meissie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Alle kostuums zijn zomerglitter, Vie Even een rustmoment nemen en dan naar yoga. doegx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Vietje ik heb hem vandaag weer gesproken maar hij is nog steeds somber. Ik ben 5 weken niet bij hem geweest en ben afgelopen maandag en zaterdag weer geweest. Ik merk dat ik dan weer een hoop zorgen mee naar huis neem. Ook omdat hij niet wil mee werken. En ook het zien dat hij toch veel zielenpijn heeft. Daarom zit ik vandaag ook niet zo lekker in m'n velletje.Nu heb ik Letty gevraagd de h.a. te bellen om te vragen of er een goeie a.d. voor hem is. Maar dat moet een psychiater beoordelen. Huisartsen hebben daar toch niet zoveel verstand van.En dan maar kijken of het iets beter wordt. Hij zelf heeft met enige aarzeling toegestemd, ik hoop dat hij dadelijk niet weer terug trekt.Lief dat je er om vraagt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 PP, ik ben gewoon heel moe, heb veel vergaderd en bij de pc gezeten en heb even een kleine woordenallergie, da's tijdelijk hoor!!FF rust nu, dutje misschien nog...Lief dat je het vraagt....doeidoei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Dat moet wel een beetje afkicken zijn geweest Bol, vijf weken niet bij J. geweest. Vond je dat moeilijk of ging het vanzelf?Ik snap dat je nu weer een zwaarte mee naar huis neemt. Knap van jou dat je dat in jezelf herkent.We worden steeds ouder en mooier en wijzer, vind je niet?Mupke jij ook een voor je hartelijke welkom terug. Alles goed met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Lief dat je vraagt Vie. Alles goed hier hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Vie het was dus projectie:Dik ben altijd zoooo blij er vantussen te kunnennu aan het leren van elke dag een avontuurtje te makenvoor vanavond beachvolley-avontuur, doei doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Lieve Vie. Nee hoor het was geen afkicken. De eerste paar weken heb ik moeten dealen met de deprigevoelens en de erge vermoeidheid maar ik heb hem nog geen dag gemist. Erg hé? Ik voelde me even zo bevrijd, even helemaal geen sombere man, die klaagt of ligt te mopperen, even helemaal met m'n eigen dingen bezig, m'n vijvers (het zijn er twee geworden) dat was zalig.Na twee keer een bezoek te hebben gedaan aan Jos is het weer helemaal weg. Het lijkt net of ik de kracht niet meer heb om dingen af te weren. Dat alles erg hard binnenkomt.Heb net een mailtje van Letty gehad en weer eens heel m'n verhaal gedaan. Veel traantjes, maar wat is die meid van onschatbare waarde voor ons. En dat, terwijl haar moeder 3 weken geleden is overleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ik voel me een beetje verloren. Na mijn scheiding heb ik een nieuwe vriendenkring opgebouwd. En daarin is bijna iedereen ook single. Maar nu heeft mn best vriendinnetje opeens verkering. Begrijp me goed, ik gun haar dit, van harte zelfs want ze is er heel blij mee. In gedachten zie ik haar door het leven huppelen. Mooi! Maar ik ben toch wel zodanig egoïstisch dat ik het voor mezelf helemaal niet leuk vind. Baal er enorm van want nu moet ik hem ook zien als ik haar wil zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ja dat lijkt me erg moeilijk. Zeker als het een beste vriendin is. Je moet haar delen en je hebt haar niet meer alleen. Dat is een normaal, menselijk gevoel hoor meis. Je kunt misschien niet meer met haar alleen praten, of samen gaan winkelen of zo. Vervelend meis, maar misschien kun je het eens met haar bespreken. En wie weet kunnen jullie toch nog wel dingen samen gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ze woont erg ver bij me vandaan Bol. Drie uur rijden. Dus als ik haar zag was dat in het weekend. Ik kan niet even op een doordeweekse avond heen en weer rijden. Haar nieuwe liefde woont ook ver dus zijn haar weekenden nu voor hem gereserveerd.Voelt gewoon even verdrietig voor mij nu. Ze is helemaal hoteldebotel en ik wil de pret zeker niet drukken.Nou ja, we zien wel hoe het zal gaan. Misschien valt het wel mee. Ik zie altijd meteen doemscenario's. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ik hoop het dat het mee valt voor je meis. Maar ik kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat je op de tweede plaats komt. Of dat je ze kwijt raakt. En vriendschap is zo ontzettend belangrijk. Dan is het toch logisch dat je bang en verdrietig bent.Dikke knuffel voor jou lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Zeg Bol, wat lijkt jou nou het verstandigst om te doen, voor jezelf? Want je zegt, nu ben je weer naar hem toe geweest, en is je levenskracht weer uit je gezogen. Dat zegt toch wel iets?Jullie vriendin verdient wel een bloemetje, en fijn dat ze er ook voor jou is.Mupke ik vind het zowiezo al knap van je dat je na je scheiding een vriendinnenkring hebt opgebouwd. Je bent in ieder geval aan de slag gegaan om jezelf verder te helpen en niet in zieligheid te verzanden. Dat vergt geestkracht! En daar mag je jezelf best mee feliciteren. Ja, ik snap dat het lastig is, dat je vriendin nu helemaal in love is. Verliefde mensen zijn meestal strontvervelend voor mensen die dat nou net even niet zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Oei Vie. Wat verstandig voor mij zou zijn is dat ik niet meer naar hem toe ga als hij sjagerijnig of boos is is. Dat heb ik me voorgenomen en dat wil ik ook door zetten. Verder zou ik op een of andere manier moeten kunnen leren om me niet zo veel van hem aan te trekken. Dat ik wat ongevoeliger zou kunnen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Bol word asjeblieft niet ongevoeliger. Je bent een schat zoals je bent.Maar ik snap wat je bedoelt, iets ongevoeliger worden voor zijn gemopper op jou en anderen. Maar dat ben je toch al een heel eind?Zeg heb je nog plek voor wat kikkervisjes? In die twee vijvers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Nee hoor Wing, ik was niet uitgelogd. Was even een muziekje aan het uitzoeken.Ik ben mezelf tegengekomen op de vakantie, en het was ook heel mooi allemaal. Veel bijzondere bloemen die alleen op bergen groeien, en ook een vos die vlak voor mijn voeten langsliep.En op een sneeuwveld bovenop een berg gestaan en vandaar uit, arenden beneden me zien vliegen. En hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Lieve Vie,En of ik plek heb. Hoezo? Heb net op de t.v. gehoord dat ze in België een plaag hebben van de Bullkikker. Hahaha.Maar ik zou maar wat graag kikkers in m'n vijver willen.Goeie avond Wingemans. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ben dr weerWeer soepeltjes van lijf ende geest Nu een groentefruitsap maken, krijg helemaal zin in gezonde dingen door die yoga Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Heerlijk voor je Woman dat je zo kunt genieten van die yoga. Ja en soepeler hoef jij toch niet te worden. Heb je gezien bij you tube. Heb het filmpje vastgezet. Ja je zal misschien wel lachen maar ik vond het zo mooi en bekijk het nog af en toe op m'n gemakkie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden