Spring naar bijdragen

Zondag 11 juli


Aanbevolen berichten

Goedemiddag saam :)

Vannacht in de heerlijke regen gelopen. Met dit weer zit ik vaak weer terug in Afrika.

Hannah: Van Harte Gefeliciteerd :)

Had vannacht in een droom een enorm explosieve woedeaanval. Vroeger kon ik die irl krijgen maar dat is alweer zo lang geleden. Blijkbaar zijn die gevoelens nog niet weg. Werd met hoofdpijn wakker. Daarna weer ingeslapen en rustig wakker geworden.

Ik praat nauwelijks of niet over mijn wel of niet alcoholgebruik. Toen ik in een rehab zat zeiden ze dat ook elke keer: "Praat over je alcoholgebruik" maar ik kon niets bedenken.

Bij groepsgenoten was het alles of niets, bij mij blijft er toch vaak een deurtje open. Zolang mijn medicijnen maar in de kluis zitten kan ik af en toe wel wat drinken. Ik pas wel op niet te ver te gaan. Wat ik zeker niet moet doen is 's avonds wat drinken en dan gaan frmmen. Dan gaat het mis als er alco in huis is.

Gisteren 1 biertje gedronken en dan heb ik wel zin om door te gaan maar ik kan me goed beheersen en de trek is dan snel weg.

Sinush: Van harte welkom en al 3 weken droog!!!!! Felicitatie waard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke,

Mijn man kan ook nooit leuke dingen bedenken. Vroeger maakte ik me daar vreselijk druk over maar al vrij lang heb ik dit geaccepteerd. Hij kán dat gewoon niet. In plaats daarvan bedenk ik de leuke dingen en dan wil hij ze graag uitvoeren. In het uitvoeren ben ik namelijk weer heel slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij Jos aan een touw zat. Het was bij mij meer de verantwoording die ik naar Jos toe had. Wel het beklemmende gevoel dat hij niet meer zonder mij kon. En dat liet hij heel duidelijk merken. Daar ben ik altijd ingestonken. Hij voelde zich vreselijk onzeker als hij alleen was. En wist mij natuurlijk op mijn gevoelige plek te raken. Mijn schuldgevoel.
Dat probeer ik nu minder te voelen. Daarvoor moet ik meer waarde gaan hechten aan mijzelf. Mijzelf belangrijker gaan vinden dan Jos. die wordt toch wel verzorgd. En ja dat hij nu erg vaak alleen is, en zich eenzaam voelt is niet mijn verantwoording. Hij heeft het tenslotte een hele hoop aan zichzelf te danken. Als hij wat vriendelijker geweest was naar anderen, had hij nu hoogstwaarschijnlijk ook vrienden gehad. Ik ben niet verantwoordelkijk om die leegte op te vullen.

Hay die Tida. Ja onze mannen zijn een stuk ouder dan wij zelf. Het leeftijdsverschil is bij mij 14 jaar. Ik weet niet hoeveel Marieke verschilt van haar man. Dus onze mannen zijn gewoon een stuk ouder. Bovendien komt Jos zijn bed niet meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeliefje dat is nog niet oud hoor. Das nog een jonge vlam. Jos is 73 en ik over twee mnd. 60.

Ja het is ontzettend moeilijk om los te komen van je partner bedacht ik me net. Zat nog wat te denken over Marieke. Bij mij is dat een heel langzaam groeiproces. Je moet je man los laten en dat gaat niet zo snel. Het heeft bij mij denk ik zo'n 2 jaar geduurd. Mensen zeiden wel van laat hem losser maar dan dacht ik altijd, ja makkelijk kletsen, dat gaat nog niet. Ik denk dat Marieke ook tijd nodig heeft om langzaam het proces van los laten in gang te zetten. Het heeft gewoon veel tijd nodig. Het is toch een stukje meer een eigen leven gaan opbouwen en ik denk dat er toch een soort van rouwproces bij mij was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hannah,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Doe maar alléén een Spaatje voor mij, zelfs op Texel is het 27 graden puf puf.

@ Drup, ik kan nog niet alles, maar ben erg secuur en kan bv. wel met een stapel vloeipapier je glaswerk en servies komen inpakken en lichte dingen in dozen doen (keukenspullen bv.).
Of lijsten maken, dozen nummeren en bijhouden wat waar inzit, is erg handig nl. met uitpakken.
Of kleding helpen uitzoeken.
En bv. voor de lunch zorgen.
Ik kan alle dagen voorlopig dus roept u maar! (die pubers van mij zien me liever gáán dan komen dus.....).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Pietje het heeft inderdaad niet alleen maar te maken met het leeftijdsverschil, ook met het kararter van iemand, maar als ik kijk naar mijzelf ben ik nu ook veel liever thuis dan vroeger.
En het loslaten van iemand die je dierbaar is is niet alleen bij partners maar inderdaad ook bij vrienden. Maar hoe dierbaarder iemand is, des te moeilijker vind ik het om hem of haar los te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw :heart: want het zijn er 4. Sammy had zich ook al aangemeld maar velen kennen haar niet. Ze is een veteraan hier maar schrijft nauwelijks nog, toch heb altijd nog contact met haar via mail en telefoon. Leuk dat je via internet toch fijne contacten op kunt bouwen en helemaal hier want alcoholisme schept toch een band/verwant.

Was gekapt met pakken want idd veel te warm dus ijskoude kersen aan het eten en ja hoor de donder weer. Nou ik als de donder met huppeltrut uit en natuurlijk regen. Toen we zeiknat thuis kwamen scheen de zon weer. Twee mooie mandjes voor de hond en kat voor in mijn nieuwe flat maar nee hoor de demente kat lag in het hondenmandje want begreeep er niets van. Naja laat maar want ze is groter als Banjo dus mag de grootste mand toe eigenen. Trouwens hond wil niet eens in de mand want die lig op de koele tegels te puffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om los te laten is liefde nodig

"Loslaten" betekent niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.
"Loslaten" betekent niet dat ik 'm smeer, het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.
"Loslaten" is machteloosheid toegeven, hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb.
"Loslaten" is niet proberen een ander de schuld te geven, het is jezelf zo goed mogelijk te maken.
"Loslaten" is niet zorgen voor, maar geven om.
"Loslaten" is niet even regelen, maar ondersteunend zijn.
"Loslaten" is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn.
"Loslaten" is niet in het middelpunt staan en alles beheersen, maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen.
"Loslaten" is niet ontkennen, maar accepteren.
"Loslaten" is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren.
"Loslaten" is niet alles naar eigen hand zetten, maar elke dag nemen zoals hij komt en jezelf daar gelukkig mee te prijzen.
"Loslaten" is niet spijt hebben van het verleden, maar erdoor groeien en leven in het hier en nu, voor de toekomst.
"Loslaten" is minder vrezen en meer beminnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...