Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 juli 2010


will

Aanbevolen berichten

Jammer Mupke. Je plaatst een bericht en bent weer weg. Ik vind dat jammer omdat we geen discusie voort kunnen zetten over jouw ergenissen.
Ik hoop dat je nog mee leest en even terug komt. Misschien helpt het je. Of misschien heb ik het niet duidelijk begrepen, dat kan ook. Maar het voelt bij mij ook een beetje als een afscheid van Mupke. Ik hoop dat ik ongelijk heb.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat meen je niet Caro. Dat iemand met een glas in z'n hand, een ander aanmoedigd om niet te drinken. Ben ik dan zo'n kneusje? Ik heb dit nog niet gemerkt.
Ja daar is iets van te zeggen.

Bor. stop met het uitlokken van Mupke. je bent duidelijk flik geirriteerd. Dat kan er op duiden dat iets in je geraakt is. Misschien kun je beter kijken naar wat jou zo raakt in het bericht van Mupke?
Die kwaadheid raak je zo misschien kwijt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoihoi,

dat was een harde knuppel zeg!
maar tja, zoveel mensen en iedereen zijn eigen inzichten en meningen
laten we dat niet vergeten
uiteindelijk zijn er ook 100.00 therapie soorten
dus het forum zal niet altijd voor iedereen geschikt zijn.
dat kunnen we ook zien aan de aantal mensen die ingeschreven staan, 1273
pff, ben ik blij dat we niet allemaal tegelijk kletsen.

Ik snap het wel ergens
er zijn ook heel veel tegenstanders van zelfhulpboeken
en uiteraard is en blijft dit wel een soort van zelfhulp

De tonatie van het bericht was wel iets hard
want het is inderdaad mogenlijk dat je elkaar versterkt in het negatieve
maar gelukkig hebben we op het forum ook zienders
we zijn niet allemaal blind

als laatste,
ik ben blij voor Mupke dat ze het niet snapt en dat ze het storend vond.
Dat houdt in dat zij die problematiek niet kent.
laten we wel wezen, we wensen niemand zoveel ellende toe en zeker niet zoveel dat je wel in de ontkenningsfase moet belanden.
Ontkennen is meestal een vorm van zelfbescherming.
Stel je voor dat je alles erkend maar in je eentje er niet uitkomt, dan zou de wereld heel snel een stuk minder dichtbevolkt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

We zitten allemaal hier voor alcohol
ondertussen hebben we heel veel overeenkomsten
depressies, relatie problemen, ontkenning, communicatie stoornissen, sociaal isolement en ga maar door.
dit is dus ook een speeltuin voor de overige zaken, we zullen moeten leren hoe we overleven in het dagelijkse leven, hoe we met elkaar om dienen te gaan.

inderdaad jammer dat niet iedereen direct sociaal aangepast is.
hopenlijk dat die mensen de tijd nemen om het te leren en hebben wij het geduld om het ze te leren.

kortom,

rustig vertellen dat je dat niet leuk vond en vragen waarom
meer kan je niet doen!
maar het is en blijft haar gevoel, idee en emotie
niet die van jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bor,

je hebt genoeg aan je eigen emoties
Als je genoeg hebt gegeten, laat je ook niet voor de tweede keer je bord opscheppen
waarom zou je dan wel een tweede portie emotie extra nemen?
vooral als je er niets mee kan.

Nah, eigenlijk niet
maar ik heb er wel behoefte aan
zie het maar als een hulproep

KOM OP MET DIE LOL!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tassie een heel mooi geschreven stuk.:heart:

Borrie en natuurlijk ben je geen monster meis. Verre van. Maar soms zit er iets ff heel hoog bij mensen, en dan moeten ze het kwijt. Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan niet altijd kijkt of dat de desbetreffende persoon ook ingelogd is. Ze zal er nog wel op terug komen.
Ik zelf heb geen kinderen, en toch kan ik me, ondanks dat, heel goed voorstellen dat als het gaat om een kind, ouders wel kunnen veranderen in monsters. Het is een deel van jezelf en daar ga je voor door het vuur.
Nu is Suus er niet maar ik weet nog dat ik het gevoel kreeg toen, dat zij heel erg leefde in haar eigen wereld. Die meid is, sinds ze opgenomen is, zo veranderd, in positieve zin. Ik denk dat, ze zichzelf niet meer zou herkennen, nu. Ik hoop dat ze zo sterk blijft.
Mensen veranderen als ze niet meer drinken, dat is een vaststaand feit. Misschien dat jij over een paar maanden ook zegt, nu voel ik me sterk genoeg, nu kan ik mijn kind die verzorging geven die het nodig heeft, die pakken ze me nooit meer af. Ondanks jouw idee dat het nu al 100% goed was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben weer trug.

Voor er geiten tevoorschijn komen wil ik eigenlijk wel kwijt dat ik het berichtje van Mupke, net als PP, een nuancerend geluid op deze draad en daarom oké vind.
Anders wordt het hier wel erg dikkemik (soms).............

Ok, nu het podium aan de komedianten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jane,

2 weken geleden dat het fout ging met mijn moeder heb ik het getracht
maar er waren andere belangrijkere zaken
en ik zit hier voor mijzelf en voor moeders
het kwam er gewoon verder niet van.

Het was wel ernstig, een hele zware operatie uiteindelijk heeft het 6 uur geduurd.
maar dat wisten we van te voren en eigenlijk weten we ook al tien jaar dat het moest gebeuren
maar ja van uitstel komt afstel en voordt je het weet gaat er plotseling iets fout
en dan moet je wel.

maar ze is zo stoned als een kanarie!
alles is goed gegaan, maar heel veel pijn dus een shot morfine gehad
lekker laten slapen en morgen weer heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De huldiging grotendeels gevolgd tas
één grote bierreclame eerlijk gezegd, beetje raar
want ik dacht dat de bedoeling was dat er niet gedronken zou worden, of was dat alleen bij de NS?
maar erg leuk om te zien dat het feestje
zo spontaan was en iedereen genoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro!!

wat een drophond!!!


had hij trouwens niet hier moeten doen
ik heb nu een gefrustreerde jack russel als buurhond
die is van de week gegrepen door mijn vier katten
hij pist nu direct uit zenuwen tegen mijn hekwerk
had hij maar niet door het katten luikje naar binnen moeten komen
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

W8 ff nog, ik sluit me aan bij Sara.

Maar wat Dar schreef is óók waar.
Er was toch ook een fase waarin drinken taboe was??
(of overdrijf ik nu?)

Naja. Het is en blijft worstelen. Ik wens dat mensen gaan doorpakken.
Alleen al voor hun eigen gemoedsrust!B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

Zit hier aan de bbq, maar wilde toch even inloggen voor Bor en Dees...

Begrijp dat er mensen zijn die het een gevaar vinden dat wanneer men moeilijk zit de ander die moeilijk zit te hulp te schieten...
Ikzelf voel het niet zo als gevaar... De blinde helpt de blinde ja, maar samen zien ze misschien waar de trigger zit...
Ik trek mezelf erg op aan het praten over mn gevoel dan en raak juist door het hulp bieden tegen de gremlins te vechten meer verbeten om juist zelf niet te gaan drinken en hoop dat ik dat ook voor de ander, in deze Bor en Dees kan betekenen...

En dat doe ik niet alleen voor Bor en Dees, ook anderen schiet ik soms te hulp en probeer ik te motiveren die rotdrank het hoofd te bieden, maar je hebt nu eenmaal voor sommige mensen een bepaald gevoel alsof je ze al langer kent... Net als in het echte leven.. .

Sorry dat is mijn mening en wilde dat even met jullie delen... (btw jullie hoeven het niet met me eens te zijn)

Kijk zo af en toe nog even om het hoekje, zowel voor mezelf om mezelf alert te houden, maar ook voor anderen die het nu even moeilijk hebben...

Bor : Manneke thuis ? Gremlins van de schouders gemept ?

Tot zo,

Liefs Blondie:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel een geit gehad. Wel meerderen. Hier de laatste Vroukje. Ik liet ze een keertje jongen en begon haar te melken. Heb zelfs geprobeerd kaas te maken. Maar madam had op een gegeven moment, doordat ik haar zelf veel melk gaf, door dat dat wel erug lekker was. Op het laatst molk ik haar en zij draaide haar kopje om en dronk het weer net zo hard leeg. Weg was die heerlijke melk. Smaakt overigens erg goed. Wat zoetig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar: heel juist en treffend geschreven om 19.06 (zet de tijd er maar bij want gaat ineens snel hier).

Caro: heb erg gelachen om jouw jachtmonster:D, wat aanblaffen betreft kan hij ook meedoen met pakwerk haha.

Wat betreft de huldiging:
HET VOLK WIL BROOD EN SPELEN
blijven we in de trant van de opening van vandaag
maar ik meen het
en word er niet vrolijk van.
Tegenwoordig mss: bier en spelen..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...