Jannigje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Eks, dat kan ik me voorstellen. Het je miskent voelen, niet gezien worden is vreselijk, dat doet pijn. Meer pijn inderdaad dan het missen opzich. (althans zo voel ik het zelf)En ja, natuurlijk ben jij in deze situatie het kind. Dit raakt aan de wortels van je bestaan. Het kleine kind kan zichzelf niet de bevestiging geven die het nodig heeft. Daarvoor heeft het een ander nodig, voor jou in dit geval je vader.Maar die vader is er blijkbaar niet. En weet je, zijn dood lost niets op. Het verlangen blijft.Ik heb het zelf ervaren met de dood van mijn moeder. Ik was kapot, tegen mijn eigen verwachting in.Waarom? Omdat ik nu definitief niet meer kon krijgen waar ik zo'n behoefte aan had. Verstandelijk wist ik allang dat ik het niet van haar zou krijgen, maar onbewust hoopte ik er blijkbaar toch nog op.De bevestiging zullen we moeten proberen onszelf te geven. Hoe? Weet ik (nog) niet, ben ik ook naar aan het zoeken.Ik weet wel dat zacht en mild zijn voor de kleine Eks helpt. A.h.w. het kindje in jezelf beschermen en van haar houden. Maar weten is niet hetzelfde als voelen he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Lees nog meer reacties, bedankt! Heb geen tijd nu om erop te reageren. Doe ik straks ok? Moet nu haasten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Dat moet je niet hebben Ekstertje op hun laatste schooldag (denk ik)Hee tassie, goeiemorgggggenHoe kun jij nou toch denken dat alleen jij een kruis te dragen hebt:oVoelen dat je de enigste bent ok, maar denken, nah....Je hoeft hier maar 1 dag op de site mee te lezen om te weten dat, dat niet zo is toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 hee yvonne,nu tref ik je dan wel!! maar gezien het over familie gaat..........die heb ik niet meer sinds kinddoor net zulke ellende die hiervoor is beschrevenhoudt ik me even op de achtergrond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Heb geen as van mijn moeder, dat wilde ze niet. Van m'n vader wel. Heb wat in een hangertje laten doen en heb zelf een oude trofeebeker van mijn vader als Ned. kampioen schaken laten vullen met zijn as en laten sluiten. Valt helemaal niet op als urn. Voelt goed want hij heeft tot hij echt niet meer kon geschaakt.De band met mijn vader was bijzonder maar dat vertel ik ooit nog wel eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Hee moarn Vonne! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 nou ja, denken we niet allemaal dat ons kruis het zwaarste isof dat we de enige zijn?het ging eigenlijk meer om het feit dat zoveel dingen herkenbaar zijnaf en toe heb ik wel,huh, dat ken ik en dat herken ik, oh ja dat ook, hee nog iets wat ik herkenmoet je ook mee opletten trouwensvoordat je het weet ben je extra gefrustreerd en heb je plotseling een paar problemen extrazonder dat je daar ooit over hebt nagedacht.dit is er voor mij dus zo een............familie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Goedemorgen , tasseke, niwi, Tida, , Fransje, Yvonne, witte, Dar Niemand vergeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Goedemorgen Jannigje en ook alle binnenkomers die ik nog niet heb begroet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Tas, ik vat je ff niet helemaal geloof ik. Geen familie meer sinds je kind hebt??? Volgens mij begrijp ik je helemaal verkeerd:$Fransje, wel vrede ermee nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Goeiemorgen JannegieIk denk niet dat je iemand vergeten bent hoor.Goed geslapen??Ja dat snap ik tasSoms moet je even filteren hierzoiets dus.lekker laatste daggie vandaagen dan heerlijk drie dagen vrijHopelijk wordt het mooi weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Yvon, een goedemorgen!!Ja elk huis zijn kruis. Klopt.Mijn moeder is al 18 jaar geleden overleden, mijn pa heb ik nog.Aan de ene kant denk ik dat het beter zo is, anderzijds had ik misschien niet zo in de stront komen te zitten als ze nog had geleefd.Mijn Pa is daarna altijd alleen gebleven.Heb een zeer gecompliceerde relatie met mijn vader.We lijken erg veel op elkaar en of ik wil of niet, ik ben zijn oogappel.Moeilijk........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Ook goeiemorgen Madelief. Tsja, dur komt heel wat los als we het hebben over ouder-kind relaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Ouders moeten gewoon allemaal 100 worden en daar moet je keiharde ruzies mee kunnen makenwaarvan je van te voren weet dat t toch weer helemaal goed komten dat waar je dan boos om werd dat wordt dan ook verandert, precies naar jou zinhmmm tja niet alles is maakbaar in dit leven... helaas moeten we allemaal roeien met de riemen die we ooit gehad hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Yvonne,ik heb mijn ouders nog (en nog een broer geloof ik)maar geen ooms, tantes, neefjes of nichtjes meerlaat ik het goed zeggengeen contact meerdoor net zulke gedragingen als beschrevenoverlijden, opnieuw trouwen, nieuwe kinderen verwelkomen en de eigen verwaarlozenziektes en zeer, incest, stelen van elkaar, erfenissen die verdwenen zijn en ga maar doormaar tja dat speelde allemaal rond mijn twaalfde of zoietsje krijgt daar een hoop van mee maar dat wil ik niet onder mijn persoonlijke kopje schuiven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 HIhi Witte, Die ruzies zouden voor mij niet hoeven... maar de rest klinkt goed. Soms ook gewoon een paar nieuwe riemen kopen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Pffff Tas, Blijf er dan maar uit de buurt hoor. klinkt allemaal heel onfrisjes. En als het tot nu toe geen stempel op je heeft gedrukt of zich als probleem in je hoofd heeft genesteld.... houden zo !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Zou wel wat zijn he Von;)Morrie DarrieNog ff antwoord op je vraag van gister:gewoon omdat iets wat niet mag, nog steeds zooooolekker is:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 ach, yvonne,dat is waarschijnlijk de bedoeling van familie breukenrust in de tent.oeps, totaal onzinningmaar de buren zijn op vakantie!pfff, moet ik mijn eigen kliko voorzetten!!ga dus even rennen voordat ik te laat ben en de kliko's van de week spontaan gaan wandelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Jeetje Tas, heftig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 HIhi, bof jij effe met zulke buren..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 mijn kliko's???????nee hoor jannigje helemaal niet heftigdat was de ellende van de vorige generatiehierdoor heb ik alleen geen familie meermaar ook geen problemen dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Mensen allemaal een fijne dagen probeer het mooie van vandaag te zien.Laterzzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 16 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2010 Lieve mensen, ik ga zo naar mijn werk.Ik wens iedereen een fijne dag, geniet ervan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden