Spring naar bijdragen

maandag 19 juli

igor

Aanbevolen berichten

Drup, dat weet ik ook heel goed. We hebben allemaal ons eigen kruis te dragen en ik bedoel zeker niet te zeggen dat het mijne groter of zwaarder is!!!!!!!
maar ik kom niet uit de angst/wanhoop/somberheid. Bijna Elke dag is een gevecht.
Wakker worden is een ramp, want dan is er weer een nieuwe dag, en hoe moet dat? (daarom dronk ik)
Angst, paniek!!
Vanmorgen was ik te laat op mijn werk (therapeutische basis nog steeds), niet omdat ik mij had verslapen of zo, nee,omdat ik zo lang bezig was de paniek/angst de baas te worden.
uiteindelijk is het me gelukt om op te staan, me aan te kleden en hier naar toe te gaan.

in de loop van de dag gaat het dan wel weer beter (meestal)
Maar dan komt de nacht weer en begint alles van voren af aan.

En ja, mijn "medicijn" wil ik niet meer (hoewel? :()
Nee, dat wil ik niet meer!!!
Want drinken helpt niet, het verdooft, spiegelt mij een paar een een beter gevoel voor.
Maar de prijs is te hoog.

Maar nu moet ik leren leven zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 512
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jannigje :present:
"Ook al is de nacht nog zo zwart, het wordt weer dag............"
Ben zelf ook geneigd tot depressies en weet hoe boos en verdrietig je daar van wordt. Laat staan de energie die het vreet.
De hemel op aarde bestaat niet ( nou ja, voor Woman nu misschien? ;) maar er is heus een toekomst met meer vrede, rust en balans voor je. Sterkte en hou vol hè! :present:

Ff teruggelezen v gisteravond en ben ook benieuwd hoe het met je gaat Alf?
Was de vakantie moeilijk? Laat maar es wat weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Soothe doet me goed.

Sara ik kan nergens afstand van doen dus doe ik het per dag. Een doos inpakken en wat weggooien zodat ik niet de hele dag loop te janken. Trouwens kan dat ook niet om gezondheidreden. Zijn kleren heb ik al een tijd geleden aan een goed doel gegeven maar zijn lievelings spijkerboek, trui, shirt slipje en sokken bewaard. Draag nu telkens dat shirtje en spuit zijn lievelings geurtje op en zo ga ik er tegen aan. Klinkt miss raar maar jij begrijpt wel wat ik hiermee bedoel. Heb een rouwalbum voor hem gemaakt en een boek geschreven (nee is niet gedrukt) met nog een gedroogde roos uit de bos die op zijn kist lag van mij. Komt kee meis en ben blij ff tijd te hebben en dankbaar voor de hulp die me hier gebonden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk zelf dat ik het idee dat ik vecht tegen de alcohol niet meer moet gebruiken. Dan beschouw ik de alcohol als een soort persoon en leg in feite de verantwoording bij de alcohol. Dat ga ik verliezen zeker weten. Als ik zeg "Ik vecht tegen mijn zucht"dan leg ik de verantwoording bij mijzelf en kan het beter handhaven (denk ik). Dan moet ik kijken wat ikzelf tegen mijn zucht kan doen.;)
Ook zal ik moeten accepteren dat ik zucht heb. Misschien is het dat en niet zozeer het gevecht tegen, maar het onder ogen zien van, en me afvragen waar die zucht vandaan komt. Dus kijken wat erachter die zucht zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje Sterkte! Voel mij ook al maanden somber, maar weet dat dat door de alcohol komt (en langdurig, pijnlijk liefdesverdriet maar dat is weer een ander verhaal voor een andere keer).

Waar ik en vele andere, miljarden mensen over de hele wereld veel troost en kracht uit halen, is uit de muziek van Josh Groban. Ik zou eens een keer naar het nummer 'You are loved' luisteren. Het is wel zijn meest commerciële nummer, maar daardoor ook het meest toegankelijke voor iedereen.

Ook voor alle anderen die het moeilijk hebben: de muziek van Josh Groban is echt een heel erg belangrijk onderdeel van mijn leven. Probeer hem eens uit, zou ik zeggen;)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje : Vechten tegen.... dat klinkt voor mij ook nog steeds als iets negatiefs , ook als iets dat je kan verliezen...

Ik zeg domweg tegen mezelf , meid ik gun je een gezond leven ( elke keer als ik een trek moment , scheut krijg)

Merk wel dat het mij iig veel scheelt , misschien jou ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Druppeltje: ook jij heel veel sterkte. Dat moet nog erger zijn dan mijn liefdesverdriet:(.... Tip: Luister eens 'To where you are' en 'You're still you' van Josh Groban. Daar hebben heel veel mensen waarvan een dierbare is overleden heel veel aan gehad.

@Bulletje: (diep)zinnigheid in de ochtend mag ik wel:). Ga dit zeker onthouden, thnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moe heb ik computerproblemen! Word er steeds uitgegooid, kan niet reageren, kan na opstarten helemaal nergens meer in pffffffffff. Denk dat t aan t netwerk ligt, maar wie ben ik.

Ga me dan maar eens met de was bezighouden en daarna met de honden weg voor het te warm is voor ze. Mss lukt het vanmiddag weer gewoon.

Iedereen: sterkte en geniet waar mogelijk van het mooie zomerweer!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Blegh* de dag is pas half voorbij en ik zie nu al een naar leven voor me, zo zonder alcohol.... Saai, suf, eenzaam......

Gelukkig komen mijn ouders vandaag even naar m'n nieuwe huisje kijken (is eventjes afleiding).

Ga denk zo maar boodschappen doen en dan twintig pizza's meenemen of zo:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje ik heb jarenlang aan paniekaanvallen geleden en toen kreeg ik Menschendick therapie. Een vorm van fysiotherapie maar dan gericht op je ademhaling en manier van ontspannen. Op verwijzing van je huisarts wordt het door de ziekenfonds vergoed. Ik was er na al die jaren in 8 behandelingen al vanaf en geloof maar dat ik angst had om de angst voor die aanvallen. Zat in de zenuwen van als ik het maar niet krijg. Toen ik het na die behandelingen onder controle had bleef nog heel lang de angst het weer te krijgen maar langzaam groeide het vertrouwen in mezelf blijkbaar want denk er niet eens meer aan. Dit alles is meer als 10 jaar geleden maar heeft me heel erg geholpen want hyperde als een gek en dreigde straatvrees te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor de verandering, een nieuw draadje aangemaakt bij Tips en Adviezen.
Hoorde dit van een vriendin van mij. Als je geen vliegen in huis wilt hebben, moet je een plastic zakje gevuld met water voor de deur of raamopening hangen. Ik heb het net nog op internet opgezocht en het schijnt echt te werken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hier is Soothe, niet saai suf en eenzaam.
Denk je dat alle niet drinkers, als een saaie horde door het leven trekken.

Knal dat vriendje de deur uit, dat is slecht gezelschap en vereenzaamt.
Het lost niets op.
Ja, het lost de hersenen op, dan wordt het leven echt saai.

Saai en suf is een gesteldheid, dat staat los van drank.
Zit niet in apathie aan het verlies te denken, maar doe iets wat vrolijk stemt.

Tenzij je saai en suf bent, maar daar ga ik niet van uit.

Pak jezelf bij kop en staart, en werk er aan.

Ik ken veel zéér creatieve geesten die niet drinken, en verre van saai zijn.

De illusie drank vertelt je onzin.

Groet van de dooie dief.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...