Spring naar bijdragen

Woensdag 21 juli 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Bor, dat is in ieder een dikke pluim,
En dat je je anders voelt... dat kan ook bijna niet anders.
Pfff, wou dat ik je kon helpen, maar dit is inderdaad iets dat jij samen met je gezin moet beslissen.
Dat gesprek van vanmiddag, zitten daar ook je gezinsleden bij?
Dat jullie met zijn allen er over kunnen praten en de voors en tegens met de hulpverlener kunnen bespreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is waar wat je zegt jane..
Maakt me ook een beetje droevig eigenlijk want waar ik goed bezig was heb ik het weer laten gaan. Het eerdere plan ligt weer aan de zijkant. Ze zegt er niets van..maar laat wel duidelijk iets vallen.
Bijvoorbeeld als ik zeg 'ppfff ik heb een dikke buik, tijd dat ik eens wat afval', zegt zij niet van 'moet je meer sporten mam'. Nee het is meer iets van 'ja dan moet je wat minder pintjes drinken, anders gaat dat niet weggaan'. Of ze kijkt me aan met die draaiende ogen van haar als ik een pintje uit de winkel neem. Het maakt het niet ok maar ben wel blij dat ik het niet achter haar rug doe.
Al bij al drink ik matig maar het patroon is er weer.
Het wordt tijd dat ik dat terug opneem.
Ik denk dat ik wel weet wat het keerpunt was bij haar gevoel naar haar pa toe.
Mijn dochter en ik zijn reeds alleen van toen ze een jaartje of twee was. Dat maakt dat je ook een ander soort van band krijgt. Bepaalde dingen en gevoelens hou je niet achter. Ook in relatie naar haar vader toe ben ik altijd heel open geweest. Zo worden ze ook anders groot denk ik. Maar dat terzijde.
Tot haar vijf jaar ging ze om het weekend naar haar pa en zijn vriendin. Hij dronk toen ook al zwaar maar daar wist ik niets van. Later hoorde ik dat dochtertje regelmatig lag te wenen om terug bij me te mogen zijn tijdens die weekends. De toemalige vriendin van haar pa wou haar dan ook terug brengen maar telkens begon haar pa heel hard te wenen als ze vertrekken wou. Persoonlijk niet netjes van hem..Dus voelde ze zich slecht en bleef dan ook ginder.
Zo ging het blijkbaar wel vaker maar ze vertelde me dit pas toen ze er niet meer naartoe ging. Thuis zei ze altijd dat het wel fijn was.
Na de breuk met de vriendin van pa kwam hij nog raar of zelden langs. Op een periode van 6 jaar hadden we hem misschien 5 keer gezien. Ze was altijd heel zenuwachtig als hij kwam, tot wenens toe. Maar als hij dan aan de deur stond knuffelde ze hem fel. Zij wou hem geen pijn doen..maar ik merkte dat het voor haar heel moeilijk lag.
Ze werd ouder natuurlijk en de minieme band die ze al hadden was er nog nauwelijks.
De laatste keren was ie telkens straalbezopen.
Lag ie voor de deur te ronken zodat we niet buitenkonden. Roepen op straat, aanbellen tot op het gekke af. Soms zat ie dagen aan de andere kant van ons gebouw en wou ze nauwelijks buiten. We gingen dan blokje om. Misschien heb ik zo haar angst gevoel versterkt maar wou niet dat zij er bij was als het ging om een confrontatie tussen hem en mezelf.
De laatste keer was ik naar een concert. Dochter bleef bij mijn pa slapen. Haar vader belt er aan. Dochter doet open en slaat de deur terug dicht. Mijn pa laat hem binnen. Goed dronken alweer. Daar nam hij haar vast en begon keifel te wenen. Ze is naar boven gegaan en mijn pa heeft de slaapkamer op slot gedraaid. Hij lag beneden te roepen dat ie zijn dochter wou zien.
Dat was het begin van het einde

Sorry voor het lange verhaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh Fleur. Wat een verhaal:brokenheart:

Mijn dochter houd veel van mijn ex maar is verschrikkelijk bang dat hij kwaad wordt want dan begint hij te schreeuwen.Dat deed hij toen ze klein was wel eens. Dat houd haar ook meer bij hem weg. Ook is ze bang dat hij het haar kwalijk neemt dat ze bij mij is wat helemaal niet waar is. Kinderen voelen dat nu eenmaal anders aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat verschrikkelijk triest Fleur.
Misschien toch goed als ze eens met een professional kan praten.
Niet omdat jij het niet goed doet hoor, geen twijfel aan.
Maar ze houdt van jou , ze houdt van haar vader ondanks haar angst.
En ze wil jou niet kwetsen, dus kan ze misschien ook niet vrijuit over haar gevoelens praten omdat ze bang is voor..... weten wij veel.
Kinderen zijn ongelooflijk trouw.
Iemand die er helemaal buiten staat... die een nuchtere kijk op de zaak heeft kan haar misschien dat zetje geven dat ze nodig heeft.
Ik vind het trouwens hartstikke goed van je dat je zo open met haar over haar papa praat.
Dat je hem ook niet als slechterik afschildert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen dat hij daar aan het werk is hoor Niwi, heb een bloedhekel aan sauna's , net als aan woestijnen overigens ;)
Vind dat vlaamse taaltje overigens zo leuk, maar zal het wel nooit onder de knie krijgen.... versta zelfs geen fries ook al woon ik hier al jaaaaaaaaaaren en jaaaaaaaaaaaaaren :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is goed Fleur, doe maar rustig aan, heeft inderdaad geen grote haast.

Zo, en nu ga ik ff tussen de druppels van de douche doorlopen.

En de ramen en deuren weer dichtdoen.
Tis verdorie helemaal niet doorgewaaid hier, niet meer dan een halve graad naar beneden, van 25,5 naar 25, wat een winst......
en inmiddels al weer 27 graden in de tuin......
Dat beloof wat voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...