Spring naar bijdragen

zaterdag 24 juli


witte

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 518
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fleurie, ikzelf weet ook nooit zo goed om te gaan met kwaadheid. Dus stop ik het weg. Een keer in de zoveel tijd word ik flink depri omdat wanneer je kwaadheid niet kwijt raakt het altijd naar jezelf terugkkeert. Je gaat jezelf pijn doen om zo die kwaadheid kwijt te raken.;) Dat is het rotte van kwaadheid die je niet kwijt raakt.
Ik kan heel gauw vergeven maar kwaadheid kan bij mij heel lang blijven hangen, ooit wel jaren.
Bovendien maak ik het in gedachten dan ook heeeeeel groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing ik durf nu wel naar mijn kwaadheid te kijken, als je dat tenminste bedoeld. Ik relativeer de dingen meer, althans dat probeer ik. Van nature ben ik iemand die als erg tolerant bekend staat, vroeger was dat anders.
Ja hoe ga ik met mijn kwaadheid om. Ik kan dat nog steeds niet goed. Als ik echt geraakt ben, neem ik het mee naar huis. Van te voren maak ik het goed met die persoon.
In eerste instantie geeft dat me een gevoel van opluchting. Nu ik dit zo schrijf denk ik, dat ik toen dacht, dan ben ik er vanaf.
Als ik s'avonds naar bed ga, voel ik soms dat ik dan toch de mindere ben, ook al had ik gelijk.
Dan ga ik in bed liggen fantaseren en dan komen er soms echt wrede gedachten naar boven. Dit kan dagen, weken, zelfs jaren door blijven spoken. Het wordt iedere keer groter, waardoor het naderhand heel hard terug komt in de vorm van een flinke depressie.
Ja hout hakken, tegen een boksbal aan slaan, gaan fietsen. Dan schijn je het kwijt te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben best heel boos..
Maar los van het feit dat ik met héél veel vanbinnen zit en ergens een uitlaatklep zocht en daarvoor werd teruggefloten..It's not ok no more..
Het onderste uit de kan..
De steken onderhuids..het gejengel om..het analyseren van..het verantwoorden van..jij bent fout en ik niet..Ik ben net iets mooier en wijzer..het negeren van..

Ik haal er niets meer uit..vraag me dan ook af waarom diegenen hier nog zijn? Net zoals men vroeg waarom Fleurtje hier is.
Ik heb een hele brok aan mezelf.

Maar ik zie veel in wat je zegt. Ik blijf alleen op hetzelfde plaatje hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Ik ben best heel boos..


Ik haal er niets meer uit..vraag me dan ook af waarom diegenen hier nog zijn? Net zoals men vroeg waarom Fleurtje hier is.


Ik heb een hele brok aan mezelf.




Maar ik zie veel in wat je zegt. Ik blijf alleen op hetzelfde plaatje hangen.



Fleurie wat bedoel je met ik blijf op het zelfde plaatje hangen?
En hoe ben jij altijd met jouw agressie om gegaan?
Je schrijft ik ben best heel boos, waar blijft die boosheid dan? Ga je s'avonds dan ook liggen malen? Ik doe dat wel. Vaak ook over het forum en de mensen waarvan ik vind dat ze anderen pijn doen. Ik kan dan ontzettend gaan liggen malen van wat ik tegen die persoon zou zeggen. En dat is niet mis. Alleen zal ik het nooit doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Alf, maar dat zou betekenen dat je kwaadheid altijd moet uiten. Ik maak het goed met die ander, maar daarbij voel ik vaak dat ik dan de mindere ben. Er is bijna altijd een machtstrijd gaande als er ruzie is. Door het goed te maken met die persoon, en als het ware de schuld op me te nemen, Jos kan heel moeilijk toegeven, neem ik het toch mee naar huis. Terwijl ik hem best wel eens op zou willen tillen en flink wil 'laten stuiteren, boven op z'n fistel.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk lig ik te malen bolletje..
Als het aan mij lag ging ik hier eens goed uit mijn dak. Maar kan me dat niet permitteren. Ik merk dat mensen me aanspreken op een 'verantwoorde' manier. Ik lees het wel..
Ik ben niet gek..Iedereen leest hetzelfde en toch?
Ik doe net hetzelfde van tijd tot tijd omdat ik niet anders kan. Ik ben niet totaal onschuldig. Ben alleen niet zo gedreven in het spel.. En dan komt te frustratie..ik hou niet van het spel.
Een aantal mensen hebben zich gebogen over Fleur..
I don't like that...dat is het plaatje dat blijft hangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou die boosheid weggaan Fleur als je er vrijuit over zou kunnen praten hier?

Ben zelf ook weleens boos alleen bij mij blijft het niet te lang hangen tenminste zeker niet van het forum.
Als je wilt schreeuwen mag dat hoor en als je even jezelf lekker wilt laten gaan moet je even naar die andere dan kom ik ook wel ff hoor, daar kun je alles zeggen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah;)

Wing er is bij ons ook sprake van de meerdere Jos en de mindere Bol. Ik kreeg gisteren nog op m'n falie dat ik meer bij Jos had moeten zeggen tegen de H.A. Jos moet daar waar hij nu is, weg. Ja dan heb ik het weer gedaan.
Hij mag dan schelden maar ik niet. Dus er is een ongelijke verhouding. Maar goed. Het zij zo.

Fleur jij schreef vanmiddag over je ex hé? Die had gezegd dat je te dik was, en lekijk. Ik vroeg me toen al af, maar waar ben jij dan met die boosheid gebleven. Dat moet je toch ontzettend veel pijn gedaan hebben?
Is dat nu ook nog? Ben je nog steeds boos op die man? Hoe ben je daar mee om gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol als jij iets "goed maakt"zonder dat je kwaad hebt gedaan heb je niets goed te maken.
De ander heeft daar dus niets aan, maar jij pleegt verraad naar jezelf, want eigenlijk
lever je jezelf in ter willen van de lieve vrede. Logisch dat je dan met kwaadheid blijft zitten. Die heeft alleen niets meer te maken met de ander of zelfs de aanleiding.
Die richt zich tegen jezelf.
En het grote verdriet wat daaronder zit, want waarom moet de Bol altijd de 1e stap zetten?
van zichzelf dus he (ik heb het niet over Jos, das een ander verhaal).
Er moet iets veel diepers als oorzaak zijn dan de aanleiding snap je.
Een aanleiding gaat idd weg door tegen een boksbal te meppen en dan wel contact te maken met die aanleiding. de oorzaak kan wel aangeraakt worden door dat ook te doen en dan begint het echt werk dus pas. Liever maar niet in je uppie meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...