Spring naar bijdragen

Goedendag!


Sunyata

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ben hier nieuw op het forum en hoop wat ervaringen te kunnen uitwisselen met mensen die hetzelfde (ongeveer) hebben meegemaakt. Ik ben een man van begin dertig en ben al ruim achttien jaar verslaafd aan van alles. Het meest hardnekkige is altijd de alcohol geweest en de laatste jaren is dat zo drastisch verergerd dat ik binnenkort wordt opgenomen voor een week in de detox en daarna een maand in een afkickkliniek.

Ik ben al talloze keren gestopt, maar de laatste jaren ging dat steeds moeizamer en uiteindelijk zag ik ook geen andere uitweg dan me op te laten nemen en de arts en psycholoog die me onderzocht hebben drongen er ook ernstig op aan i.v.m. gezondheidsproblemen.

Behalve alcohol rook ik ook dagelijks wiet en snuif meerdere maanden in het jaar dagelijks speed, maar altijd in periodes.

Ben erg benieuwd naar de periode in de kliniek maar er ook erg zenuwachtig ervoor. Door mijn gebruik ben ik in een redelijk sociaal isolement terecht gekomen en zit er niet op te wachten om uit mijn "comfort zone" getrokken te worden. Maar ja, ik zal het er toch voor over moeten hebben.

Hoop jullie vaker te spreken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je!

Geen idee of dat kan vanuit de detox, schijnt wel erg saai te zijn daar. Moet maar veel boeken meenemen.

Na de detox een maand in een kliniek en een nabehandelingsprogramma van twaalf weken en ik zal ook wekelijks AA-ontmoetingen gaan bijwonen. In de kliniek is er zo ie zo geen toegang tot een computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tellurian,

Welkom hier. Goed dat je het nu serieus gaat proberen en nog beter dat je hulp daarbij hebt gezocht. Het blijft voor ons allen moeilijk. We hebben kennelijk een persoonlijkheid die verslavingsgevoelig is.

Probeer maar veel op het forum te komen om steun te zoeken bij ons allemaal.

Ik wens je van harte succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tellurian :present:

ik wens je vast veel succes in de Detox

en hoop dat je andere verslavingen ook worden aangepakt

je hebt een goede keuze gemaakt vind ik

en de stap naar een fijner leven...

en Smikkie zijn aanbod....zou zeker niet verkeerd zijn

tot op de dagdraad!

Shahire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie zijn aanbod heb ik zeker aangenomen en ben er zeer blij mee. Hij is van mijn leeftijd en heeft al meerdere keren in een detox geweest. Dat is erg prettig voor mij. Ik ben momenteel zeer in de war en heb veel paniekaanvallen en ik probeer me tot 8 februari een beetje in de hand te houden, al is dat erg lastig. Lastig om dingen te kunnen organiseren of te regelen voor 8 februari, omdat enige vorm van druk me nogal veel stress bezorgt. Maar ook jij bedankt om de tijd te nemen een antwoord te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te horen dat jij en Smikkie elkaar als maatjes weten te vinden

een fijn maatje kan heel stimulerend werken voor je verdere proces

en misschien kan het je helpen om veel op de dagdraad te komen tot die tijd

en het organiseren en plannen van dingen

pak ze stuk voor stuk aan

niet alles tegelijk....maak desnoods een lijstje

ieder klein stapje is er een verder naar een grotere :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Het is gewoon volhouden tot woensdag. Krijg verder weinig gedaan qua dingen regelen, maar daar krijg ik gelukkig wel wat hulp bij. Ik heb wel geprobeerd het drinken iets te minderen maar dat lukt niet zo. Het is momenteel drinken van opstaan tot naar bed gaan, zeker 's ochtends is het nu erg slecht. Ik heb er geen zin in en het smaakt ook totaal niet, zeker de eerste paar drankjes van de dag. Net wat je zei dat je in zo'n vicieuze cirkel terecht komt om die paniekaanvallen tegen te gaan. Ik zie ook erg op tegen de eerste week in de detox. Ik weet wel dat je medicatie ervoor krijgt, maar als dat onderdrukte gevoel er uit moet komen...

Hoe ging dat bij jou? Is het wel te doen? Ik weet dat het zwaar gaat worden, dat is nou eenmaal zo, maar ik zit gewoon met die angst dat ik gek ga worden of zo. Ik durf ook nog amper naar buiten, moet zo boodschappen doen omdat ik wat dingen nog echt nodig heb maar op de een of andere manier is zelfs dat me al te veel. Ben de hele week nog niet buiten geweest en het is ook veel te koud :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk bedankt. Alle aanmoedigingen doen me zo goed, daar voel ik me iets minder eenzaam door. En zodra ik kan hou ik jullie op de hoogte. In de detox kan het nog wel, maar in de kliniek volgens mij niet. Maar anders laat ik weer van me horen zodra ik terug ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste dag detox zit er op en Smikkie had gelijk. Ik voel me als herboren, allen jammer dat ik weinig slaap heb kunnen vatten. Morgen naar Ready For Change en dan na een clean lichaam, geestelijk clean worden. Ik weet dat het een proces is waar ik voor altijd mee bezig zal moeten zijn. Maar zijn we daar dan eigenlijk niet gezegend mee? Wie van heel diep komt, kan juist heel hoog komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om even wat van je te horen!

laatste dag detox zit er op en wat fijn om te horen

dat je je als herboren voelt...

ik denk dat die slaap wel weer zal komen

heeft alles met de ontwenning van de alcohol te maken lijkt me

helaas heel herkenbaar probleem bij velen

en ja, we zullen altijd met de alcohol bezig blijven denk ik

altijd alert blijven...

en wat je schrijft 'wie van heel diep komt, kan juist heel hoog komen'

daar kan ik me erg in vinden

hou je taai! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...