Sunyata Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Hallo allemaal! Ben hier nieuw op het forum en hoop wat ervaringen te kunnen uitwisselen met mensen die hetzelfde (ongeveer) hebben meegemaakt. Ik ben een man van begin dertig en ben al ruim achttien jaar verslaafd aan van alles. Het meest hardnekkige is altijd de alcohol geweest en de laatste jaren is dat zo drastisch verergerd dat ik binnenkort wordt opgenomen voor een week in de detox en daarna een maand in een afkickkliniek. Ik ben al talloze keren gestopt, maar de laatste jaren ging dat steeds moeizamer en uiteindelijk zag ik ook geen andere uitweg dan me op te laten nemen en de arts en psycholoog die me onderzocht hebben drongen er ook ernstig op aan i.v.m. gezondheidsproblemen. Behalve alcohol rook ik ook dagelijks wiet en snuif meerdere maanden in het jaar dagelijks speed, maar altijd in periodes. Ben erg benieuwd naar de periode in de kliniek maar er ook erg zenuwachtig ervoor. Door mijn gebruik ben ik in een redelijk sociaal isolement terecht gekomen en zit er niet op te wachten om uit mijn "comfort zone" getrokken te worden. Maar ja, ik zal het er toch voor over moeten hebben. Hoop jullie vaker te spreken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 1 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Dank je! Geen idee of dat kan vanuit de detox, schijnt wel erg saai te zijn daar. Moet maar veel boeken meenemen. Na de detox een maand in een kliniek en een nabehandelingsprogramma van twaalf weken en ik zal ook wekelijks AA-ontmoetingen gaan bijwonen. In de kliniek is er zo ie zo geen toegang tot een computer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 1 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Tja, dat alleen proberen heb ik na achttien jaar wel gehad. En door al die mislukkingen voel je je alleen maar erger. Maar knap van je dat je al een maand niks hebt gedronken. Deze keer ook na een detox? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 1 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Grappig, daar ga ik dus ook naar toe. Bedankt voor de support!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 1 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Acht februari is de opname. Prettig te weten dat ik ion goede handen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Hallo Tellurian, Welkom hier. Goed dat je het nu serieus gaat proberen en nog beter dat je hulp daarbij hebt gezocht. Het blijft voor ons allen moeilijk. We hebben kennelijk een persoonlijkheid die verslavingsgevoelig is. Probeer maar veel op het forum te komen om steun te zoeken bij ons allemaal. Ik wens je van harte succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Tellurian, welkom hier en wat fijn dat Smikkie je al helpt je thuis te voelen hier. Zoals je ziet ervaringsdeskundigheid hier. Als wij het kunnen, jij dan ook dus! succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 2 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Ook jullie bedankt voor de lieve berichten. Doet me echt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Welkom Tellurian ik wens je vast veel succes in de Detox en hoop dat je andere verslavingen ook worden aangepakt je hebt een goede keuze gemaakt vind ik en de stap naar een fijner leven... en Smikkie zijn aanbod....zou zeker niet verkeerd zijn tot op de dagdraad! Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 2 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Smikkie zijn aanbod heb ik zeker aangenomen en ben er zeer blij mee. Hij is van mijn leeftijd en heeft al meerdere keren in een detox geweest. Dat is erg prettig voor mij. Ik ben momenteel zeer in de war en heb veel paniekaanvallen en ik probeer me tot 8 februari een beetje in de hand te houden, al is dat erg lastig. Lastig om dingen te kunnen organiseren of te regelen voor 8 februari, omdat enige vorm van druk me nogal veel stress bezorgt. Maar ook jij bedankt om de tijd te nemen een antwoord te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Leuk om te horen dat jij en Smikkie elkaar als maatjes weten te vinden een fijn maatje kan heel stimulerend werken voor je verdere proces en misschien kan het je helpen om veel op de dagdraad te komen tot die tijd en het organiseren en plannen van dingen pak ze stuk voor stuk aan niet alles tegelijk....maak desnoods een lijstje ieder klein stapje is er een verder naar een grotere Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 4 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2012 Hey, Het is gewoon volhouden tot woensdag. Krijg verder weinig gedaan qua dingen regelen, maar daar krijg ik gelukkig wel wat hulp bij. Ik heb wel geprobeerd het drinken iets te minderen maar dat lukt niet zo. Het is momenteel drinken van opstaan tot naar bed gaan, zeker 's ochtends is het nu erg slecht. Ik heb er geen zin in en het smaakt ook totaal niet, zeker de eerste paar drankjes van de dag. Net wat je zei dat je in zo'n vicieuze cirkel terecht komt om die paniekaanvallen tegen te gaan. Ik zie ook erg op tegen de eerste week in de detox. Ik weet wel dat je medicatie ervoor krijgt, maar als dat onderdrukte gevoel er uit moet komen... Hoe ging dat bij jou? Is het wel te doen? Ik weet dat het zwaar gaat worden, dat is nou eenmaal zo, maar ik zit gewoon met die angst dat ik gek ga worden of zo. Ik durf ook nog amper naar buiten, moet zo boodschappen doen omdat ik wat dingen nog echt nodig heb maar op de een of andere manier is zelfs dat me al te veel. Ben de hele week nog niet buiten geweest en het is ook veel te koud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2012 Ik wens je vast sterkte voor morgen...woensdag zet em op....veel kracht, moed en wijsheid gewenst dan ben ik er van overtuigd dat jij er ook zeker gaat komen! en als je kans ziet...laat eens wat van je horen? Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 7 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 februari 2012 Hartelijk bedankt. Alle aanmoedigingen doen me zo goed, daar voel ik me iets minder eenzaam door. En zodra ik kan hou ik jullie op de hoogte. In de detox kan het nog wel, maar in de kliniek volgens mij niet. Maar anders laat ik weer van me horen zodra ik terug ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 7 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2012 Tellurian, veel succes morgen en ook daarna! Hoop snel iets van je te horen! xx Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 om vandaag mee te nemen...dat er aan je wordt gedacht!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 8 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Wederom bedankt, ben vandaag aangekomen en ben vrij rustig, maar dat komt door de librium. Nu naar m'n eerste nuchtere nacht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 9 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2012 Ik zie dat je online bent... keep cool daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 14 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Laatste dag detox zit er op en Smikkie had gelijk. Ik voel me als herboren, allen jammer dat ik weinig slaap heb kunnen vatten. Morgen naar Ready For Change en dan na een clean lichaam, geestelijk clean worden. Ik weet dat het een proces is waar ik voor altijd mee bezig zal moeten zijn. Maar zijn we daar dan eigenlijk niet gezegend mee? Wie van heel diep komt, kan juist heel hoog komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2012 Leuk om even wat van je te horen! laatste dag detox zit er op en wat fijn om te horen dat je je als herboren voelt... ik denk dat die slaap wel weer zal komen heeft alles met de ontwenning van de alcohol te maken lijkt me helaas heel herkenbaar probleem bij velen en ja, we zullen altijd met de alcohol bezig blijven denk ik altijd alert blijven... en wat je schrijft 'wie van heel diep komt, kan juist heel hoog komen' daar kan ik me erg in vinden hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 15 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2012 Bedankt man! Al is het daar vrij strikt en mag je volgens mij niet echt op internet alleen voor mail. Maar dat maakt niet uit, ik ben er voor mezelf. Spreek jullie wel over vier weken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 15 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2012 dat gaat goed zo te lezen. zet 'm op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 13 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Grappig om dit weer eens te lezen. Ben inmiddels ruim 21 maanden helemaal nuchter van alles, zelfs geen koffie en sigaretten meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 wow tellurian (die enge dokter uit Millennium?) geen koffie? Ik zou niet zonder kunnen geloof ik. nou succes voor jou, wel grappig dat je net komt op de 1e dag van het vernieuwde forum, beetje een chaos nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sunyata Geplaatst 13 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Kreeg een mail dat het forum was vernieuwd en kom daarom eigenlijk kjiken, geen toeval dus. Tellurian is een oude DJ act, geen idee waarom ik die naam toen koos. Toch wel een leuk forum dit, ga zeker nog vaker hier komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden