Spring naar bijdragen

zaterdag 7 augustus 2010


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dankje Vonne! Jij toch ook wel? :heart:

Fleur: :present::present::present:
tuurlijk wel.
Vonne heeft gelijk met de richtlijn heb daar vaak om gelachen: 1 standaardglas wijn = 100 ml hahaha dan was mijn glas nog maar half vol :$.
Achja regeltjes........maar t zal wel uitgezocht zijn.
Moet wel ff aan Maxkrieb gisteren denken die keurig 2 alcoholloze dagen per week inlast maar de rest van zijn "voorraad" dan over de andere dagen verdeelt. Tja. Lijkt me ook niet echt de bedoeleing.

Madelief: goeiemorgen, was het gezellig met je dochter gisteren?

Ben n beetje in reflecterende bui vandaag.
Moet veel zaken laten bezinken. Droom ook heftig.
Gebeurt ook veel natuurlijk wat daar aanleiding toe geeft.

Ga nu over tot actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben te vinden in boom of op rots of helder stromend bergbeekje.
Einzelgängers, eenzamen, zacht en open; wegafleggers van de minste weerstand;
het verwarmt mijn hart en we zijn vrienden :heart:



Ik ben sprakeloos dat men een slangenkuil wenst; dat beperkt zich tot bijten
of gebeten worden; wegafleggers van weerstand; vechten zonder enige winkans.
Het is niet nodig weet u :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kom me hier ook even melden. Ping is (eindelijk) zes dagen nuchter; had even wat tijd nodig om die knop weer om te zetten en het is me (sinds maandag dus) gelukt:D. Nu weet ik dat dit pas het begin is, maar het is er *wieeee*...

De reden dat ik nu zo blij overkom ligt er ook dat ik net EINDELIJK mijn katjes naar buiten heb laten gaan (ben verhuisd). Ze zijn als een kind zo blij in de tuin en daarom ik ook:D...

En: ze zijn net een kwartier voor het eerst weer buiten en ze hebben al een muisje gevangen! Het is hier dan ook een paradijs voor hen met al die bomen, struiken, greppels, vogels, muizen, vliegen, et cetera.

Bovendien is het ochtend en dan voel ik me altijd goed als ik niet drink....

Ontopic
Anyway, slik sinds een paar dagen Naltrexon en merk dat de trek inderdaad niet superzwaar is. Heb wel momenten, maar het valt (nog) te doen.

Verder heb ik nog Refusal liggen en had daarvoor alcoholvrij mondwater aangeschaft. Was echt van plan om het te gaan nemen, maar elke keer als ik de lijst met mogelijke bijverschijnselen lees, haak ik af:$ ..

Mensen met ervaringen en (geen) bijverschijnselen dus??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag, 7 augustus, is het precies 24 jaar geleden dat ik voor het eerst bij AA binnenstrompelde.
Totaal uitgeleefd, opgebrand, uitgemergeld en met een gezicht getekend door de drank.
Verscholen achter iemand zijn rug en met drempelvrees van meters hoog.
Er waren toen 18 aanwezigen en ik wachtte af wat er ging gebeuren...hoe ik gestraft zou worden of zoiets.
Totdat 1 van hen zei..."ga zitten kerel, je bent welkom".
Ik was weer ergens welkom!! Dat was in jaren al niet meer tegen me gezegd. Weggestuurd door
de prof.hulpverlening als hopeloos geval, verstoten door mijn familie, verbannen door mijn gezin en
en in de meeste cafés al geweerd. En daar was ik ineens welkom, bij een stel voormalige dronkaards!!
Dat gevoel wil ik nooit meer loslaten. Na anderhalf moest ik zonodig nog eens hervallen, 1 dag gedronken
en stevig ook. De andere week weer terug naar AA en weer zeiden ze..."we zijn blij dat je terug bent"
Maar met die herval is het besef wel zo gegroeid dat ik van mezelf weet dat ik niet meer kan drinken.
Ik ben ervan overtuigd dat het levenslang is, gelukkig maar anders wordt het zo levenskort, vrees ik.
Soms vraagt nog wel eens iemand...drink je nog steeds niet ?..of..waar doe je het nog voor ?...
Dat is eigenlijk vrij simpel... als ik dat gevoel loslaat zal het weer gebeuren.
Als ik mijn verleden vergeet ben ik verdoemd het weer te beleven...en dat zou ik niet meer
op kunnen brengen...1 keer door de hel vind ik wel genoeg....
Ik kan mijn nuchterheid alleen behouden als ik het weer wegschenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus Anna en Ferry, gefeliciteerd met jullie 4 jaar
Niwi gefeliciteerd met 24 jaar
en Ping gefeliciteerd met je 6 dagen
Die 24 jaar en die 4 jaar zijn ook met 6 dagen begonnen ;)

Ik herken het gevoel dat alcohol geen rol meer speelt,
ik hoef er niet meer over na te denken want ik drink gewoon niet
spa met een sapje, heerlijk, of een kopje thee en dan in gezelschap gewoon lekker nuchter blijven
Ik zou niet meer terug willen naar vooral de kater-dagen waarin ik me meer dan ellendig voelde
ben elke dag blij dat ik nuchter opsta en dat als ik saggerijnig ben het tenminste niet door de drank komt

en het enige wat ik daarvoor heb moeten doen is elke dag de keuze te maken: Vandaag drink ik niet!
morgen zie ik wel weer want ik kijk niet verder dan 1 dag maar vandaag drink ik niet!
Ik wens dat iedereen toe

Fijne zaterdag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, alles is gereed hier om dag 28 eraan vast te plakken...
:D

Wat een mooie verhalen en opstekers heb ik inmiddels vandaag al gelezen...
Echte opstekers ja, zorgt ervoor dat ik weer vertrouwen erin heb dat als je het echt wilt dat iedereen het kan !!!
Kop en schouders eronder !!! :heart:

Ferry : 4 jaar droog samen met het RAF team !!! Super...
Tapas : Ook jij vele dank voor je bijdrage, zal je stukje over per dag het besluit nemen dat je niet drinkt in mijn koppie meenemen... De eerste niet nemen haalt veel spanning weg en geeft rust...:)

En Niwi : Je persoonlijke verhaal is herkenbaar op veel punten, draag het in mijn hart mee !!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff opgeruimd staat netjes zeker?? :huh:
Haat het nog steeds.
Vandaag briefje in de bus ivm opzeg. Laatste dag is 31 okt en toch moet ik de sleutels al overhandigen op 29 okt :huh:. Tegen dan moet ook alles leeg staan.. ik kijk rond en denk...o o o..:D. Doe niet zoals je het altijd doet Fleurtje. Op tijd beginnen meid!

Sorry kwam er ff tussen wippen :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede dag allemaal!

Ferry, bedankt voor de reminder! Ik had de datum even niet door, maar vandaag is het inderdaad 4 jaar.
Gisteravond zijn Soothe en ik uit gaan eten. Heerlijk, we hebben ervan genoten, en een biertje of wijntje erbij was niet nodig.

Niwi, ook gefeliciteerd met 24 jaar, en alle anderen hier ook gefeliciteerd met iedere persoonlijke mijlpaal. Zoals gezegd, het is te doen.

Maak er allen een mooie dag van!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry was ff iets gaan checken...

Het is dat het moet gebeuren hé blondie ;). Dochter heeft haar kamer netjes opgeruimd dus alles is ongeveer goed. Wij zijn al klaar :D
Goh van een héél huis naar een appartement. Man man..ik ga van een app naar een klein huisje..kan me niet voorstellen hoeveel werk Drup moet hebben.

Ben er terug ff mee weg ;).
Tot laters misschien


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk veel na over wat ik (nog) met dit forum wil. Dat is goed voor mij; de boel eens op een rijtje krijgen. "slangenkuil" "op eieren lopen"
achterlangs gedoe waardoor kliekvorming is ontstaan met berichten op het forum waardoor ik een onbehaaglijk, buitengesloten gevoel krijg. Klagen over gebrek aan openheid of te open. Lange tenen, korte lontjes.
De snelheid van het overheen stappen, het grote geheel zien en loze details laten liggen, waar wát te plaatsen en hoe.........

Heb alle emoticons uitgeschakeld en zie ook geen avatars meer. Geeft me veel meer rust tijdens het lezen.

In conflict tussen wat ik wil en wat ik vind hoe ik het 'moet' doen maar daar houd ik wel van. Ik kom er wel uit.



Voor wie het interesseert: Ben helemaal in de ban van de televisieserie 'In Therapie'. Veel herkenbaar en schept duidelijkheid hoe ik ooit therapieën heb gesaboteerd.

Hier kun je alle uitzendingen die zijn geweest + 1 vooruit zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

ben al even wakker, al even ingelogd ook.
Rustig hier?

Ik denk dat het forum aan een verandering onderhevig is.
Velen merken dat en sommigen reageren met een grauw en een knauw, wat erg jammer is.
Toch is het aan ons-allemaal, om daar weer een gunstige draai aan te geven... dus iets of iemand beschuldigen heeft geen zin.
Alles heeft zijn loop.
Dus de saamhorigheid mag misschien weer wat meer terugkomen??

Persoonlijk mis ik het dat er niet wat zorgvuldiger wordt omgegaan met elkaar.
Het over elkaar heen roepen werkt niet. Er was een tijd dat mensen elkaar beter zagen, er niet aan voorbij gingen. Dat je gewoon een antwoord kreeg op je vraag, dat er op je werd ingegaan.
Op enig moment - als je je niet meer gezien voelt - dan blijf je weg. Zo simpel is dat.
Dus mijn oproep geldt voor ieder: heb wat meer oog voor elkaar! Ook al heb je het moeilijk, je bent niet alleen...

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...