Spring naar bijdragen

maandag 16-8

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dhen, het ADB wordt niet op zeep geholpen
daar kunnen wij voor zorgen
het forum is wat wij ervan maken
en ook meningsverschillen en kritieken
horen daar bij helaas.
ik heb dit vroeger in mijn gezin van herkomst veel meegemaakt.
Het is de reden waarom ik nu ook minder hier ben.
Het rakelt veel op waar ik verder ook mee kan werken.
maar ik zoek het niet op, want dat leidt me af van waar ik
privé mee bezig ben.
Mijn ervaring blijft dat alle mensen die hier schrijven, voor het hetzelfde komen.
Ze willen ADB worden of blijven.
Dat kan blijkbaar niet op dezelfde manier en op één lijn.
Zou ook wat saai worden.
Ik merk dat ik ook wat wantrouwig word, en houd zelfs al een lijst bij
dit is niet hoe ik wil zijn, maar ik laat het wel gebeuren dat het me negatief
beiinvloedt.
Ik heb ook lichte en donkere kanten, en ook in de donkere kanten zitten kwaliteiten
als ik ze durf te erkennen en er integer mee omga.
In de lichte kanten zitten ook nadelen als ik alleen die kanten wil leven en laten zien,
het een is er juist dankzij het ander. Kijk naar de natuur, eb en vloed, de seizoenen,
hoe dieren met elkaar omgaan enz enz
Soms kan ik jaloers zijn op mensen die zo duidelijk agressief durven zijn.
Ik heb die kant moeten onderdrukken, maar die wel degelijk. maar als die kant
anderen hier kwetst die al kwetsbaar zijn, dan denk ik, dat kun je beter in therapie
uitzoeken op een veilige plek voor jezelf. Want dan is het hier ook niet veiligm noch voor jezelf noch voor de ander. Ik ben er nog lang niet uit, maar probeer het maar als levenslessen te zien die ik ook in R.L. tegenkom. En dan hier virtueel toch iets makkelijker, trherapautisch aan kan wenden voor mezelf.
Ook de mensen die naar een ander forum zijn gegaan kunnen hier blijven komen natuurlijk. persoonlijk zou ik het fijn vinden als daar open over geschreven kan worden, dan gaat het wantrouwen vanzelf weg.
En kan de rust weerkeren, want dat is echt nodig hier.
in de regels staat dat het forum positief en ondersteunend dient te zijn en de pb's niet worden gecontroleerd maar hetzelfde geacht worden te zijn inhoudelijk.
Laten we allemaal ons eigen geweten checken en bij onszelf erkennen waar we dat wel en waar we dat niet waren. En dan gaan we gewoon weer verder zoals we zelf ook benaderd willen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske:present:

Co, ik heb de ton in de vijver gezet want ik krijg het niet voor elkaar, maar zo zuivert hij het water ook hoor. Maar het hoort zo eigenlijk niet en dat vind ik vervelend. Maar goed ik zal me neer moeten leggen bij het feit dat het me niet lukt na vier dagen prutsen, en dat vind ik erg moeilijk.:(
Ik kan er erg moeijk tegen als iets me niet lukt. Foutje in de natuur van de Bol zullen we maar zeggen.;)
Hoe is het met mijn maatje trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, ik wil ook altijd alles perfecto en stoor mij eraan als het dan niet lukt.
Hoewel ik het tegenwoordig wel een beetje losser laat, maar soms steekt het
perfectionisme in mij nog wel de kop op, en sla ik m voor z'n kop:D

Met mij gaat het verder z'n gangetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, zoals gewoonlijk weer perfect omschreven. Ik hoop ook echt dat het weer fijn wordt op het forum en dat we er voor elkaar kunnen zijn i.p.v. op veel mensen agressief te reageren. We hebben allemaal het forum en de mensen die er op zitten hard nodig anders gingen we het wel ergens anders zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi bericht, Jane4.

Dhen, ik snap denk ik je frustratie en boosheid wel, maar ik zou je willen vragen het draadje van vandaag nog een keer door te lezen. Mij lijkt het eerder dat forum vandaag teruggaat tot de kern van de zaak... Iemand vecht en twijfelt, en daar volgen reacties op die heel to the point zijn. Dat is mooi.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve vrienden.
Ik voel me ff sterk genoeg om iets te bekennen. Over een paar weken ben ik jarig en sinds een paar dagen zit er een duiveltje op m'n schouders. Ik had besloten om met mijn verjaardag te gaan drinken. Zo van, je mag wel hoor je wordt 60 jaar, je hebt het dan toch al mooi ruim 10 mnd. vol gehouden, wat kan het voor 'n kwaad, toe maar het is maar één keer en dat ga je weer stoppen. O wat vind ik dit moeilijk om te schrijven bah. Ik ga met m'n billen bloot en weet dat ik me nu moet houden aan de Refu.
Ik betrapte mezelf er op dat ik me ging verheugen bij de gedachten "Ik ga drinken yes."Wat is alcohol toch $%^spul. Ik vind het nog steeds niet leuk dat ik dit schrijf. Heb het gevoel dat ik mezelf iets afpak, terwijl dit niet is. Ik zal dit eerst ff plaatsen dan kan ik het niet meer weg klikken.

Héhé het is er uit. Gelukkig, nu kan ik niet meer terug. Ik beloof dat ik de Refu. blijf slikken en niet ga drinken, ik moet sterk blijven maar bah wat baal ik nu in eens.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Bol!!!!!!!! Jonge Boef!!!

DAT GA JE NIET DOEN!

Bol,

uit ervaring kan ik je vertellen dat dat gedoemd is om te mislukken
ok, zo goed als dan
maar denk je nu echt dat je bij die 0,001% van de mensen hoort die daarna weer geheel stoppen of sociaal kunnen drinken?

Waarom zou je al die maanden op het spel zetten? wil je echt zo gevaarlijk spel spelen?
de kans dat je binnen een maand op je oude niveau bent en misschien wel erger is vele malen groter dan de kans dat het bij één avond blijft.

bij ging het in ieder geval niet!
binnen een maand heb ik alles in mijn leventje gesloopt wat er te slopen viel
lekker dronken, dan had ik het toch niet in de gaten.
Later moest ik opnieuw beginnen met stoppen.

jeetje, dat was pas een marteling
ik schat je niet sadistisch in.
houdt van jezelf en stop met jezelf te pijnigen.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Niwi, maar heel soms heb ik zo'n behoefte weer ff helemaal van de wereld te zijn. Even nergens aan te denken, even helemaal die rem er af. En nee ik doe het niet hoor, het staat nu op papier.
En ik heb ook zoiets van, ik kan het niet naar jullie maken, er zijn zoveel mensen die me hier geholpen hebben. En uiteraard ook niet naar mezelf toe. Nee geen kater a.u.b. want ik krijg, hoe dan ook last van de drank ook al heb ik 5 dagen van te voren refu geslikt. Nee als ik daar aan denk dan bedank ik maar weer heel gauw.;)
Maar het is dan zo'n gevecht in mezelf. Soms denk ik "Niet doen Bol het risico is te groot", en dan denk ik weer "Ach je bent nu zo sterk het kan best"dat is een gevecht in mezelf dat ontzettend veel energie kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Tas, het staat nu vast, DE BOL BLIJFT LEKKER DROOG. Ik riskeer het niet.

Lief Wijfie, dank voor je compliment. Ja ik zat er ineens zo mee. Dacht ik kan dat echt niet maken. Hier iedereen proberen te helpen, te zeggen dat drank slecht is, dat je zo'n fijner leven krijgt, en ondertussen bezig zijn met me te verheugen op te gaan drinken.
Dat klopt niet. Ik wil proberen toch een beetje een voorbeeld te blijven voor mensen die beginnen met stoppen.
Ik zou nooit meer kunnen zeggen tegen deze mensen "Mensen stoppen met die troep"Dat is wat ik schijnheilig vind merk ik nu. Nu voel ik ook wat dat woord betekend.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol

Waarom zou je zoiets waardevols dat wat je nu hebt opgebouwd
teniet doen meis,

al begrijp ik je wel hoor;) even weg van de wereld zijn
maar de klap komt des te harder aan als je weer nuchter bent
al wordt je 65 dat is geen reden toch om te drinken juist nu niet Bol

Ik geef m,n voorgangers groot gelijk bol NIET DOEN

Ik vind je een groot voorbeeld voor dit forum

Lieve knuf van me voor jou alleen
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Meiske,

Het voordeel is dat ik ook grote voorbeelden heb. Kijk eens hoelang jij al droog staat. Ik kan en mag me niet laten gaan, ik kan dat niet maken.
Het is voor mij zo belangrijk dat ik dadelijk ook een voorbeeld kan geven aan anderen. Daar krijg ik energie van dus voor mij is dit forum zo ontzettend belangrijk. Ik kan voor mensen iets betekenen. Daarom wil ik niet opgeven, en wil ik droog blijven. Het gaat nu zo goed met me en ik geniet bijna iedere dag weer van m'n leven.
En jullie hebben gelijk waarom alles weg gooien. Mensen wat houd ik van jullie allemaal hé.
Ik begin me weer een beetje mens te voelen. Het gevecht hoeft niet meer geleverd te worden en ik ben weer vrij van mijn duiveltje en heb weer gewonnen. IK GA NIET DRINKEN. Doe ik het wel, dan mag Tactive me een eeuwige ban geven. Nou dat wil ik dus never nooit niet want dan ben ik jullie kwijt. En dan gooi ik een deel van m'n leven weg wat me zo dierbaar is geworden.:heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, het is je ECHT niet aan te zien dat je bijna zestig wordt! Hoe doe je dat toch meid:huh::)
Ach joh, dat glas wijn....Je hebt jezelf al een groot kado gegeven door al 10 maanden niet te drinken.

Will, ik las over je moeheid. Daar wil ik op reageren. Ik ben lang erg moe geweest nadat ik gestopt ben. Dat had meerdere redenen. Drank was een grote oorzaak. Met drank heb ik jarenlang mn grenzen overschreden. Sterker nog, wist niet eens waar ze lagen, die grenzen. En ik ben daar nog mee bezig. Veranderingen gaan niet altijd snel. Ik leer, elke dag weer, mn grens. Ik weet dat ik niet teveel moet plannen, niet elke dag moet volproppen, op tijd rust moet nemen enzovoort.
Het kost tijd om van een verslaving te herstellen. Hoe lang dat duurt zal voor iedereen weer anders zijn ongetwijfeld. In drank zit veel suiker, suiker maakt me aktief, dus ga ik door en ben ik niet moe. Ik was toen ook al moe natuurlijk, doodmoe. Maar ik ging maar door. Relatie, werken, sporten, honden, vriendinnen, familie, pfffffff. Ik begrijp soms nog niet hoe ik dat allemaal volhield en er ook nog zoveel bij drinken:huh:.

Geef het ajb tijd, veel tijd. Je bent niet in één dag zoveel gaan drinken, dat is ook een heel proces geweest. Droog staan, nuchter worden, patronen veranderen kost ook tijd. Gun jezelf die tijd. En geloof me; mettertijd wordt het beter.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer kan wat ik jaren geleden kon. Dat heeft natuurlijk ook gewoon met ouder worden te maken maar ook met het feit dat ik mn grenzen eerder tegenkom en daar nu naar (probeer) te handelen. Lukt niet altijd.
Take care. Je bent zo goed op weg.

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: BamBam
Bol, het is je ECHT niet aan te zien dat je bijna zestig wordt! Hoe doe je dat toch meid:huh::)

Hihihihihi. Door niet te drinken. En door jullie, oudgedienden na te apen. Daar ben ik goed in :)

Borrie :heart: Die krijg jij van mij vaak omdat je ze verdiend.

God mensen wat ben ik opgelucht zeg. Wat is dit een kick voor mij. Heu wat drank, dit is een veel fijner gevoel. Mezelf overwonnen. Ofdat ik een gouden medaille gewonnen heb zeg.
Ga zo mezelf verwennen. Heb een game waar ik al lang op gewacht heb gedownload en die is zo klaar. Héhé wat een zaaaaaliger rust is er in die Bol d'r bol.
Lieve mensen tot later.
O ja en hartstikke bedankt voor jullie hulp.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...