Spring naar bijdragen

Maandag 23 augustus

Dune

Aanbevolen berichten

Hee Wimmelt, goed bezig, nu lekker de tweede week in,
en ik denk dat je gewoon moet posten. Je kan en mag altijd een discussie oproepen/openen. Maar we zijn wel allemaal mensen. En een beetje respect voor elkaar is geen deugd maar een nood!
Overigens is voor mij de "theemutsenknuffel" wel heel belangrijk gebleken... want hoe je het ook wendt of keert Wimmelt, wij voeren allemaal dezelfde strijd op ieder zijn eigen manier!

quote:

Originally posted by:
wimmelt

Bovendien ben ik ook gewikkeld in hetzelfde gevecht, ik ga week 2 in en ben niet van plan om ook maar 1 druppel alcohol te drinken. Voel me veel rustiger en slaap weer heerlijk, de meeste afkickverschijnselen zijn verdwenen dus het wordt makkelijker. Eergisteravond mijn eerste feestje tussen de drinkers gehad, voelde me voldaan dat ik zonder kon gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Blondie
Ik ben blijkbaar in het forum gevallen terwijl het knuffelgehalte op z'n hoogst was, en ja ik ergerde me daaraan, uit ervaring weet ik dat dat gewoon echt niet werkt. Natuurlijk wil ik ook geen schop voor m'n kont en ben echt niet van de harde hand, maar soms een confrontatie noodzakelijk. Ik ben ooit een keer gestopt omdat een vriendin mij pertinent weigerde om me een tientje te lenen (om drank te kopen, ik had geen cent meer) Gelijk daarna heb ik een suicidepoging gedaan en ben in een kliniek terechtgekomen, dit is al 20 jaar geleden maar ik ben haar nog steeds dankbaar omdat dat me 4 jaar therapie heeft opgeleverd en daar ben ik veel mee opgeschoten (qua zelfinzicht), haar weigering om me te "helpen"heeft me juist geholpen. En natuurlijk leer ik hier weer bij, je noemt dan ook precies de mensen die aan het"geknuffel niet meedoen. Als enige confrontatie al een trigger is om te gaan drinken voor anderen dan denk ik dat eerder het niet kunnen omgaan met kritiek de trigger is en niet de kritiek op zich. Ik vind het echt niet erg om ergens op aangesproken te worden vandaar dat ik gewoon heb besloten te blijven deelnemen,bij nader inzien zou ik het mijzelf kwalijk nemen om af te haken, dat was m'n ergernis van gisteren, en ook hoop een positieve bijdrage te kunnen leveren.
@ Kohtje, ik ben het helemaal met je eens, zo is het precies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Alf voor je reactie, zo je ziet blijf ik deelnemen en alleen al alle lezen helpt me verder inderdaad omdat wel allemaal met hetzelfde bezig zijn, de gifkast is een goed idee, heb niks meer in huis maar in gedachten plaats ik het naast de amoniak en chloor-producten. De eerste amoniak zouden we ook laten staan! Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ook dank Dune, kan me best voorstellen dat het mutsen ook kan helpen, ik muts zelf ook heel wat af met vrienden en kennissen, maar bij een serieus onderwerp als dit moet het wat mij betreft niet de overhand krijgen, maar dat had je ondertussen wel begrepen, Ik hoop dat we allemaal nu weer door één deur kunnen, daar heb ik alle hoop en vertrouwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt
Ik heb nooit het idee gehad dat je hier niet welkom was, iedere ervaring is wat mij betreft welkom !
En je hebt wel gelijk hoor dat het "niet met kritiek om kunnen gaan" de trigger in deze is, maar ook kritiek via het forum kan daardoor voor iemand nog wel een reden zijn om dan toch die fles te gaan grijpen.
Daar moet aan gewekt worden dan, al is het dan wel ieder op zijn eigen tempo...

Ook voor mij heeft het ruim 6 maanden geduurd voordat het kwartje viel dat minderen voor mij geen optie was, maar stoppen de enige juiste route.
Ook ik ben vrij gevoelig voor kritiek en leer nu om de "kritiek"te zien als opbouwend in plaats van aanvallend... Iets waar ik van leer !!!

Zo, en nu weer naar therapie !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha blondie,
Ja daar ben ik nu (hoop ik) ook wel achter, minderen is geen optie, heb ik de afgelopen maanden ook steeds geprobeerd. Dat lukte soms ook wel, dan had ik de volgende dag niet zo'n brak gevoel en dacht:
"het valt allemaal best wel mee", een paar dagen later was het dan toch weer mis. Kort van memorie zullen we maar zeggen. Één is teveel en honderd te weinig. De laatste jaren heb ik steeds wel perioden van onthouding gehad en als ik dacht het kan wel weer eens dan duurde dat "eens" weer maanden en maanden en maanden. Ik moet erkennen dat ik niet mee om kan gaan en dan rest er nog maar één ding. Waar ik nu het meest tegenaan loop (gisteren b.v.) is dat vrienden me uitlachen omdat ik aan de spa zit. Ik reageer er maar niet op, zij hebben geen last van mijn kater, en zij genieten tevens niet van mijn helderheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Alf, hoe is het met de sollicitatie? Al bericht gehad?

Wimmelt, er is een mooie discussie op gang gekomen en ik merkte dat
als ik jouw berichtje 4 keer las ik ook 4 verschillende reacties voelde.
dat zei dus meer over hoe ik me voelde dan over wat jij schreef.
De ene keer las ik kritiek, de andere keer de toon waarop je schreef, een keer dacht ik
de boodschap achter je woorden te lezen en de laatste keer viel me op dat je in contact blijft en
serieus met de reacties omgaat. En het belangrijkste is natuurlijk dat je intussen blijft bij je besluit niet te drinken. Ik probeer tegenwoordig om oningelogd te lezen zodat ik niet impulsief reageer op de eerste
de beste emotie die een persoon of bericht bij me oproept. pas als iets of iemand me bezig blijft houden weet ik dat in elk geval ik er iets mee moet. En soms blijft ook de behoefte om te reageren.
Datzelfde geldt voor een aai of een stevigere aanpak. Net hoe ik me voel, zo kan iets of iemand helpend zijn of juist demotiverend werken. Toch blijf ik zelf degene die kiest wat ik ermee doe.
Dan ben ik ook nog zo iemand die als ik lekker in mijn vel zit ik veel kan hebben van iemand die ik graag mag, ook al zal ik me erg irriteren aan dezelfde persoon en hetzelfde gedrag. Over het algemeen houd ik meer van een beetje konfronteren, maar wel integer. Witte liefde noem ik dat.
Maar ik ben ook iemand die totaal geen raad weet met een aai over mijn bol, vertrouw het soms niet eens. Alles is zo betrekkelijk he. Lees maar eens de sentiment in mails/brieven die je ooit schreef in een roes, of juist de kwaadheid. Het is op dat moment een deel van je dat naar boven komt en er dus al was.
Nuchter zou die geen kans krijgen. Misschien wel een grote reden waarom we dat nodig hadden.
Ik ben nu aan het leren de verschillende kanten in mezelf nuchter te herkennen en keuzes te maken
met welke in aan de gang wil en kan. En dat valt echt niet mee, ik maak fouten en ik leer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morge Wimmelt,

ik zit net te lezen dat je moeite had met mijn bijdrage...
dat was dan geheel wederzijds, want jou posting gaf mij ook niet direct een fijn gevoel.

echter zal ik dan toch maar een korte toelichting geven.

Normaliter wordt er gedegen omgegaan met iedereen.
de ene heeft een iets hardere of rechtstreekse benadering nodig en de ander een lieve of een zachte benadering.
het feit wat ik zei over schoppen.........
dat is al een eeuwenoude grap hier op het forum, tja dat kan inderdaad vervelend overkomen als je nog niet geheel bekend bent op het forum.
Mijn fout.......

echter een discussie aangaan,
bijzonder jammer dat je heel stellig was in je posting en de indruk wekte dat je per direct opstapte.
ook het feit dat ik nog een uur heb zitten wachten, hielp hier niet echt bij.

Gelukkig kwamen er naderhand wat betere postings want ik kon het op dat moment even niet trekken, omdat ik het bijzonder jammer vindt dat het forum, wat mij al 2,5 bijzonder goed helpt, even in drie regels negatief op zijn nummer werd gezet.

Verder ben ik blij dat je er evengoed weer bent en ik hoop dat je hier je draai kan vinden.
hulp is er genoeg te krijgen in welke vorm dan ook, als je je maar blijft bedenken dat we hier met vele mensen zijn en dat iedereen een andere benadering nodig heeft.
geef de mensen ook de kans om jou te leren kennen, zodat ook jij je prettig hier voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie zo reageren jane en tasseke. Ik ben helemaal voor de "witte liefde" zoals jij het noemt jane dat is ook precies waar ik op uit zou willen komen, mooie term overigens, en tasseke, ja dat het hier een gangbare grap is van die schoenen wist ik ook niet natuurlijk, het kwam mij natuurlijk wat rauw over, ook weer klaar dan. Heeft het toch allemaal weer wat goeds veroorzaakt! Ga door de regen nu! Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi is dit toch! Het ontroert me zelfs enigzins.
Nog een zegening van niet, of weinig, drinken. Oor hebben voor elkaar, luisteren, echt luisteren, in dit geval lezen, en niet meteen weglopen.
Kijken naar je eigen aandeel en niet meteen de splinter bij de ander zien, ook al is het soms in tweede instantie. Dit heet nou groei volgens mij. Bedankt allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...