Spring naar bijdragen

Donderdag 26 augustus


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Jet, hier alles prima, ik ga goed wat het niet drinken betreft.
De rest van mij is nog beetje troebel.

Desi, ik heb ook heel veel hulp gehad van hulpverleners ook opnames.
Tijd geleden, maar ik had het idee en dat is een beetje wat ik ook in jou verhaal en in dat van Niwi
hoor, dat het inderdaad allemaal uit de "boeken" komt.
En de AA, ja dat zijn de mensen met ervaring.

Of is dat heel raar wanneer ik het zo formuleer.
Hulp krijgen van instanties (dagopname) is volgens mij nooit verkeerd, maar wat je zegt
je moet er wel achter staan. Jijzelf en niet door anderen opgedrongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry maar nu ga ik huilen, ik wil graag dat de mensen begrijpen dat het om mensen gaat en niet om personen die alcoholist zijn. Wanneer zijn wij ook weer wezens die voelen en begrijpen wat we doen? Is dat dan voor mensen die denken dat ze normaal doen zo moeilijk. Ik denk dat zij een groter probleem hebben als wij. Zij kunnen geen daglicht meer ervaren alleen gewoonte en shit bij hun baas. Wij leven tenminste zij niet meer. Wij zijn er echt mee bezig zij niet meer.Voor hen is het gewoonte. JAMMER.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve Dees,
Ik vind dat wel een heel goeie, de opmerking zijn wij nu ook gewoon mensen of alleen alcoholisten.
Ik ga voor het eerste.

Maar inderdaad, en daar kan ik mij vaak heel kwaad overmaken.
Ik zoek altijd de schuld bij mezelf, kan niet meer naar mezelf kijken wanneer ik weer es
de mist in ben gegaan.

Afgelopen vrijdag, ging het dus mis, niet heel erg maar toch.
Ik had net gehoord dat mijn vriendin een hele slechte uitslag had gekregen mbt haar ziekte.

Heb toen wat gedronken, heb andere vriendin gebeld (al 10 jaar mijn beste vriendin) en was natuurlijk
emotioneel. Niet goed te praten, dat ik heb gedronken laat ik daar duidelijk in zijn.
Maar tot dusver heb ik niks meer van haar gehoord, ze heeft alleen naar een vriend van mij een
sms gestuurd wat er loos was. Ok, ik had wat gedronken, maar ik had wel echt verdriet, nog steeds.
Moet ik nu weer op mn knieen om mn excuus aan te bieden, wat ik altijd doe of kan ik ook gewoon
verdriet hebben.
Ik ben boos, op wie weet ik niet eens.

Zag gister een programma op tv, waarin mensen eetproblemen hebben, maar deze mensen (en terecht)
worden met liefde omringd wanneer ze de fout ingaan.
Maar hoe zit dat dan met ons, dat hebben wij toch ook nodig?????????????
Weet je, er is een tekst van Duffy, zij zingt: TAKE IT ALL OR LEAVE ME ALLONE.
Zo mag ik misschien niet denken maar ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Mensen, Ik probeer alle posten te lezen maar ze zijn zoveel, wat bleef bij me hangen is dat er was gesproken over "vrijheid"....ik wil delen wat voor me "vrijheid"betekent. Het is kunnen altijd bepalen "geestelijk"(lichamelijk is niet altijd mogelijk) hoe ik me voel. Als ik drink ben ik niet vrij, alcohol bepaalt, hij neemt over, ik ben haar slaaf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jet, ik heb die groeipijnen ook mee gemaakt, de warboel die dan in je hoofd zit. Het overviel me en ik raakte in paniek. Er kwam zoveel naar boven. En God wat was het moeilijk om rustig te blijven in zo'n situatie. Het liefst wilde ik me van de wereld zuipen, maar wist ook dat het de volgende dag terug zou komen, incl. de kater. Ik had vaak het gevoel doordat ik zoveel gezopen had, dat ik te moe was om gevoelens te onderdrukken dus kwamen die des te harder aan.
Maar ook ik moest ook tegen mezelf konstant zeggen, rustigaan, probeeer één of twee dingen tegelijk aan te pakken en de rest komt wel. Daardoor kreeg ik meer vertrouwen in mezelf omdat ik voelde dat ik sterker werd.
Ja en hier gaat alles z'n gangetje. Jos was weer moe en veel geklaag. Ze zijn nu z'n urine aan het onderzoeken, z'n nieren gaan weer de goede kant op. En als de bloedwaarden niet goed zijn, gaan ze hem toch weer controleren op Kahler. Deze opname zal langer gaan duren dan de vorige. Die was 3 dagen maar ik heb heel duidelijk gezegd dat nu de oorzaak eens aangepakt moet worden want zo schiet dat niet op.
Verder heb ik Jos heel duidelijk gezegd dat ik geen wijn meer voor hem pak. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de stagnatie van zijn genezingsproces.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Jet, ik krijg daardoor niet meer rust. Moet nu met de bus op en neer hier en dat alleen al is een ellende. Het sluit niet op elkaar aan.
Normaal gesproken ben ik, als Jos gewoon thuis is, in 3 min. bij hem dus hij belt mij al dat nodig is. Nu ga ik er 2x per week ff naar toe en als hij me nodig heeft, meer.
Maar goed het zou allemaal prettiger zijn als hij blij was als ik zou komen maar ik kreeg weer op m'n duvel en maakte domme opmerkingen.
Hij is dan gewoon erg boos en ja dan heb ik het gedaan. Ik zie nu waarom hij dan zo reageert
en soms kan ik het dan gewoon langs me af laten glijden maar soms is dat ook moeilijk, zeker als er anderen bij zijn. Ik schaam me dan toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees en Jet, dat is wederzijds hoor. Ik heb ook veel respect voor jullie. Zeker ook naar Dees, want die heeft in korte tijd zoveel moeten doorstaan, daar kan ik niet anders dat heel veel respect voor hebben.:heart:
Dadelijk horen we alledrie ook bij de oudgedienden. ;)

Hoe is het trouwens vandaag met jou gegaan Jet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen!

Wat een boeiende draad vandaag met heel veel verschillende kanten, mooi.
Dees wat heb je jezelf goed herpakt, meis.

Haha Caro, hou op ajb over die ///////// het is erg of erger dus bah moet er nog uit, jaja.
Fijn dat Drup beter gaat en bezig is te settelen.

Bol, goed dat je het duidelijk gezegd hebt en nu ook niet meer doen hè? Hoe hij ook zeurt of kwetst!
Laat je asjeblieft niet meer door hem gebruiken, dat levert hem uiteindelijk niks en jou alleen ellende op. Maar ja ik heb makkelijk praten, ik zit niet met hem. Eigenlijk weet ik niet hoe ver jij emotioneel (al) van hem af staat, of je het nog kunt/wilt tolereren dat hij jou "voor schut" zet t.o. anderen. Je kunt op zo'n moment natuurlijk keihard terug slaan door tegen die anderen een verontschuldiging uit te spreken in de zin van "Neemt u hem maar niet kwalijk hij heeft de ziekte van....." of breekt de hel dan echt los?

Pactgenootjes Jet, Pippie en Coco: hier dag 4 en geen probleem tot nu.

Herkende me héél erg in het verhaal van Jannigje gisteren, echt ik had het zelf geschreven kunnen hebben. Dat van het stille drinken bedoel ik. De buitenwereld heeft mij dan ook nooit dronken gezien, alleen in mn studententijd maar goed daar gaat het allang niet meer over. Kon me prima beheersen in gezelschap maar ging daarna thuis in mn uppie helemaal los.......... Jannigje ik kan me dan je angst voor het congres book heel goed voorstellen; je drinkt niks met je collega's maar dan? Alleen? Gewoon niet doen meis! Niet de eerste nemen als je het niet wilt! Ik vind het goed dat je je er moreel zo op aan het voorbereiden bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...