Spring naar bijdragen

Zondag 5 September


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Tas: Van Harte Gefeliciteerd!!!
:present::musicnote::rose::present::musicnote::sun:present::musicnote::rose:
een heel fijne dag maar vooral een mooi nieuw jaar toegewenst!

Uiteraard: goeiemorgen!

Draad van gisteren gelezen; indrukwekkende stukken van o.a. Fibo.
Stof tot nadenken en dat is goed. Soms ga je teveel op automatische piloot en moet iemand of iets je weer even bij de les roepen.

Wens iedereen in elk geval vast een mooie :)dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een beetje overslapen, dus ik ga heel kort zijn.

Vlug gaan ontbijten en dan via Landsberg am Lech naar Steingaden, dan Schangau en eindbestemming Füssen, mijn verste punt om te slapen !!.

Is maar een goede 100km van hier, maar ik verwacht bergwegen, dus dat zal niei zo vlug opschieten.
Gisteren hier ook voor het eerst een flinke plensbui gehad. Ik zat gelukkig niet op de moto ;)
Volgens het weerbericht echter, bestond die bui niet !! Dus dat beloofd :D

Tot strakjes en geniet van deze zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben aan het nadenken over mijn eigen gedrag hier, maar ook elders.
Ik weet dat ik moeite heb om over anderen te oordelen en daardoor eerder geneigd ben to het "lieve vrede bewaren". Dit zegt meer over mezelf dan over de anderen. Eigen angst voor afwijzing speelt daarin een hoofdrol.
En hoewel ik het er mee eens ben dat gedrag te veranderen is denk ik na ruim een halve eeuw ploeteren dat ik ook moet leren leven met aspecten die niet te veranderen zijn. Waarschijnlijk heb ik daar de meeste moeite mee. Omdat ik nooit zal zijn die ik zou willen zijn. Niet met en niet zonder drank. Maar zonder de alcohol kom ik er in elk geval een stukje dichterbij.
Juist die machteloosheid die ik bij mezelf ervaar maakt dat ik begrip heb en wil hebben voor de worsteling van de ander die zich waarschijnlijk net zo machteloos kan voelen als ik.
Tuurlijk weet ik dat oordelen en veroordelen 2 geheel verschillende zaken zijn, maar gevoelsmatig ligt het soms eng dicht bij elkaar.
En ja; zachte heelmeesters...............maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde.
Heeft ook iedereen een andere manier om te helpen en geholpen te worden.
Blijft voor mij wel de kracht van het positief denken, negatieve gedachten zijn meestal niet helpend (voor mij in elk geval niet). Opbouwende kritiek dat is het, maar dat is niet altijd gemakkelijk.
Inderdaad Fibo, je ziet niet de lichaamstaal van de mensen op internet, een ernstige beperking, geheel mee eens. Heb mezelf al vaak afgevraagd waarom er op een bepaalde manier op me gereageerd werd maar realiseerde me dan dat bij mij veel onuitgesproken blijft, wel zichtbaar maar niet hoorbaar is. Dat zal voor velen met mij gelden en dat is ook de beperking van forums als dit.
Ik hoop dat mensen als jij Fibo hier blijven schrijven. Het houdt me alert en maakt me bewust.
Daar ben ik dankbaar voor.
Maar ook voor de huis-tuin-en-keuken-babbeltjes, die horen er voor mij ook bij, kunnen in momenten van eenzaamheid een grote steun zijn.
Zo, einde van mijn zondagochtend-overdenking.
Wens ieder een heel fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Saar.
Wat een goed stuk dat je geschreven hebt zeg. Ja ook ik ken het gevoel van "de lieve vrede bewaren", de angst om afgewezen te worden, de angst om mensen die je dierbaar zijn, te verliezen waardoor het gevoel van eenzaamheid nog meer op de voorgrond komt. Dus dan maar liever de mindere zijn dan ruzie maken.
Ook ik ken de kracht van het positief denken ook al wordt het vaak op de proef gesteld als ik bij Jos ben. In onze relatie zijn Jos en ik twee uitersten.
Ik vraag me af of je een keuze kunt maken in het positief of negatief denken. Als het echt in je aard zit of je bent zwaar depressief kun je dan wel kiezen. Ik weet het niet.

Goeie morgen Adam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fibo, maar als je afhankelijk bent van wat genetisch bepaald is, in hoeverre kun je dan je neg. gevoelens veranderen. als één van je ouders hetzelfde gen draagt, kun je toch niet kiezen dan?
En natuurlijk is een stuk zelfacceptatie heel belangrijk.
Ikzelf ben redelijk tevreden en vind ook dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor je eigen belevingswereld, maar in hoeverre is dat.
Kun je echt veranderen als bepaalde gevoelens erfelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve sara, je hebt het prachtig verwoord, net zoals bolletje ben ik de "zachtere". Bij mij werkt dat veel beter dan de harde aanpak. Ook het optimisme is mijn deel en trekt me er elke keer weer door, doch niet altijd in mijn voordeel.

Ergens in mei, toen ik me nog waagde aan het minderen en ik op vakantie zat in Corfu, had ik plots een deel van dit forum in mijn nek gekregen, gewoon omdat ik schreef wat ik deed op die moment, drinken inbegrepen. Dat sloeg bij sommigen in het verkeerde keelgat. Plots was ik een promoter van drank, alhoewel ik alleen maar het moment beschreef. Er waren er maar enkelen die leesden dat ik deze vakantie een pak minder dronk daar, dan op andere jaren en ik eigenlijk nog zo slecht niet bezig was.
Het resultaat was dat ik me heel erg depri voelde en daarop terug meer dronk. Onnozele reden wellicht, maar zoals al eerder gezegd, een alci gebruikt elk reden om verder te zuipen !
Fleurtje heeft het toen heel erg voor me opgenomen in mijn afwezigheid, en daar ben ik ze tot op heden nog erg danbaar voor ! Het is pas een drietal weken na Corfu, dat ik gestopt ben, en daar heb ik nog geen seconde spijt van :D

Adam, ja het is hier een waar bierfeest, maar daar ben ik niet voor naar hier gekomen. Troubles in mijn relatie en bewustwording zijn mijn leidraden hier geweest. Natuurlijk word ik hier misschien meer geconfronteerd met drank dan in andere plaatsen, maar het is voor mij geen trigger. (op een enkele moment na, zoals in wurzburg en zijn wijnfeest).
Ik neem de antabuse en kan er niet op drinken, punt uit !
De dag dat ik daarmee stop (en die komt er best wel aan hoor), is de dag dat ik me sterk genoeg voel om te weerstaan aan de drank zonder te hoeven nadenken.

Zo, nog 15m op de teller, dus als jullie me niet meer horen, dan is mijn internet opgebruikt hier en ben ik onderweg naar de laatste stopplaats Füssen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Wil. Iedereen bepaald z'n eigen proces en als je eerlijk durft te kijken naar jezelf is het niet verkeerd.
Ook ik heb nooit het vertrouwen in je verloren en (wist) dat jij je eigen tempo bepaalde.
Soms is het voor iemand moeilijk om ineens te stoppen. Het is toch een (vriend) waar je afscheid van moet nemen, en ik voelde toen heel duidelijk dat dat bij jou het geval was.
Het is niet makkelijk om de alcohol te laten staan. Dat ik nu, na 9 maanden nog niet gedronken heb, heeft deels te maken met dat ik al een hele tijd bezig was om te minderen.
Toch zag ik dat het drinken weer toe nam. Jaren geleden dronk ik af en toe, dat na een jaar helemaal gestopt te zijn door een opname.
Maar de angst om weer helemaal de fout in te gaan, heeft mij doen beslissen om hier op het forum te komen. Ook de gedachten van "we zien wel waar het schip strand.
En nog weet ik niet of in niet nog een keer gruwelijk op m'n bek ga. Voorlopig niet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will; leuk om je trip te volgen, mooie foto's.

U2 in greece http://www.youtube.com/user/u2006com#p/u/2/EpZAu6Efr8w

U2: Walk On songtekst
And love is not the easy thing
The only baggage you can bring...
And love is not the easy thing...
The only baggage you can bring
Is all that you can't leave behind

And if the darkness is to keep us apart
And if the daylight feels like it's a long way off
And if your glass heart should crack
And for a second you turn back
Oh no, be strong

Walk on, walk on
What you got, they can't steal it
No they can't even feel it
Walk on, walk on
Stay safe tonight...

You're packing a suitcase for a place none of us has been
A place that has to be believed to be seen
You could have flown away
A singing bird in an open cage
Who will only fly, only fly for freedom

Walk on, walk on
What you got they can't deny it
Can't sell it or buy it
Walk on, walk on
Stay safe tonight

And I know it aches
And your heart it breaks
And you can only take so much
Walk on, walk on

Home...hard to know what it is if you never had one
Home...I can't say where it is but I know I'm going home
That's where the heart is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Willbillie, hoe doe je dat, op de motor zitten en dan internetten?;)

Fibo ja dat ken ik heel goed. Ik schiet ook heel gauw in de verdediging. Ik voel me altijd heel gauw aangevallen. Ook ik ben me dat bewust. Maar ik trek ook heel vaak en heel gauw, de dingen naar mezelf toe. Dat vind ik zo moeilijk om te begrijpen dat niet alles aan mij gericht is.
Ik denk dat daar achter toch een minderwaardigheidsgevoel zit. Ik doe het niet gauw goed. Terwijl ik van de andere kant toch best tevreden ben met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goedemorgen allemaal :present:

Tas van harte meis en nog vele wijze, gezonde en gelukkige jaren erbij gewenst!!:rose:

@ Fibo en Bolletje,

Je snel aangevallen voelen, pfff weet er alles van.
Ben al een hele tijd aan het puzzelen met mezelf wat daar achter zit.
Bang om afgewezen te worden, oeee de ander zegt iets, moet wel goed vertellen hoe ik het zie, voel etc anders wijst hij/ zij me misschien af.
Dit is voor mij in ieder geval er 1 van en verder puzzel ik gewoon door.
Ben heel blij dat ik gestopt ben met drinken, hierdoor krijg ik veel meer zicht op mezelf.
De ochtend na het drinken had ik altijd een @#$%^& gevoel over mezelf, gelukkig is dat nu stukken beter!
Daardoor komt er ruimte om met andere vragen voor jezelf aan de slag gegaan.
Ik ben niet zo'n super schrijver, kan niet altijd goed verwoorden maar dit is het momenteel voor mij.

Lief en knuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Tas ; Van harte, en nog vele jaren erbij !!! :heart::sun::musicnote::)


Nog even over genetisch bepaald en erfelijkheid...
Natuurlijk draagt een ieder de genen mee van beide ouders, maar ik ben van mening dat bewustwording van de karaktereigenschappen meegekregen van je ouders ertoe kan bijdragen om daar aan te werken.
Bewustzijn van die eigenschappen, dat je ze bij je draagt is voor mij geen excuus om daar niet aan te werken.
Net zoiets als opvoeding.
Naar mijn bescheiden mening is iedereen in staat te groeien en zich persoonlijk te ontwikkelen, mits bereidt daar wat aan te willen veranderen en er hard aan te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Blondie.
In feite zeg je dus dat, ondanks dat wat je mee gekregen hebt aan aan erfelijke belasting, je dit kunt veranderen.
Zat net te denken, verslavingsgedrag kan erfelijk bepaald zijn, maar je kunt er aan werken om dit te veranderen. Het verslavingsgevoelig zijn blijft maar je kunt er op een andere manier mee op gaan.
Zou dat dan zo ver door kunnen gaan dat de genen veranderen? Heb ik mezelf wel eens afgevraagd. Moet haast wel, anders zou de mens niet evolueren.
:heart:

Goeie morgen Niwi en Witje.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...