Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 september 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeie middag lieve mensen.

Hewt blijft toch een moeilijk onderwerp, hoe om te gaan met mensen die gedronken hebben. Ik denk toch dat iedereen reageerd vanuit zijn eigen behoeften. Voor mij zou een fikse confrontatie met mijn alcoholmisbruik, alleen maar het drinken in de hand werken, terwijl een ander daar goed mee geholpen is.
W.b. de oudgedienden. Ja ik zou ook graag willen dat die terug komen. Er zijn veel mensen bij die ons goed kunnen helpen. Mits ze niet alleen maar gaan lopen klagen dat de dagdraad, nietszeggende berichtjes bevat. Dat is prima maar breng dan zelf wat in waar we wat aan hebben anders is het een loze kreet in de ruimte en als dat vaak gebeurd neem ik die berichten niet meer serieus.
Dan zijn er misschien ook nog oudgedienden die geleerd hebben om soc. te drinken. Deze kunnen misschien niet die gene helpen die helemaal willen stoppen. Dacht al misschien een appart draadje voor diegene die dat willen proberen.
Het risico zit er dan in dat mensen die willen gaan stoppen toch eerst willen proberen om ook soc. te leren drinken. Hoe vaak zie ik niet dat, iemand die zich aan meld nog bang is om helemaal te stoppen.
Ik blijf het moeilijk vinden. Wat is goed en wat moet anders.

Jammer dat Fibo weg is. Had zo graag willen weten wat er onder "oud gedrag"verstaan wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Klopt w.b. Soothe. Jammer dat hij hier niet meer komt. Ik denk dat het goed is als iedereen zich vrij kan
voelen, om zo te reageren zoals hij dit graag wil en dat iedereen vrij gelaten moet worden in z'n reactie. Het moet inderdaad niet te gortig worden maar alle hulp is gemeend en dat is belangrijk.
Ik ben inderdaad degene die liever iemand een aai over z'n bol geeft.
Ik heb altijd het gevoel "wie ben ik om een ander zo'n pijn te doen, ik ben zelf ook alci."
Maar blij dat je er vanmiddag weer was, en hoop je weer wat vaker te zien.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed stuk wat je schreef Caro. Jammer dat ik sneeuwitje gemist heb want ze blijft een zwakke plek in mijn hart.
Sommige mensen willen wel maar kunnen niet geholpen worden en ja hoe ga je er mee om? Negeren kan niet maar nodeloze energie ook niet.

Hannah 1 wat kan jij voor luchtigs? Je schrijft al een wandelende depressie met veel gemopper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Hannah ik probreer je te begrijpen maar vind het moeilijk zoals je soms reageert.

Heej lieve Spud. Hoe gaat het met je? Ja druppeltje is naar de andere kant van het land. Al 2 jaar deze flat op het oog maar kon hem niet kopen omdat ik mijn eigen huis niet kon verkopen. Enfin is nu gelukt en zit in de flat die ik al jaren wilde. Erg klein vanuit een groot huis maar een grote tuin en geen trappen meer. Heftig maar zeer dankbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Een interessante discussie eerder op de avond, voor zover ik het helemaal volledig heb kunnen volgen. En tja, deels ook van toepassing op mijzelf. Stoppen met drinken en dan toch een uitglijder.

Ik ben gestopt 17 mei met alcohol en heb me een week later aangmeld op dit forum. Heb heel weinig geschreven, ik vond het forum te druk en voor een beginner, althans voor mij, te veel van "ons kent ons. Maar toch vond ik hier, door het lezen van vooral bij de Thema's, heel veel steun. Ondanks allerlei afkick narigheid ging het goed en ik had er totaal geen moeite mee om niets te drinken. Totdat er 4 weken geleden iemand vroeg of ik een glas wijn wilde en voordat ik het wist, had ik "ja" geantwoord. Geen idee waarom ik het zei, ik voelde me prima en er was niets aan de hand. Het smaakte niet lekker en sloeg er behoorlijk in. En tóch, het was weer de eerste van een aantal volgende glazen. Gelukkig is de schade beperkt gebleven, ik heb in de afgelopen weken niet alle dagen gedronken en als ik al dronk dat waren het maximaal 3 - 4 glazen. Ik begin er weer last van te krijgen (slecht slapen, moe en angstig), dus vandaag ging de knop weer om. Ik weet dat ik al eerder ruim 3 maanden niets heb gedronken, dus dat ik het kan en daardoor voel ik me sterker. Het zal me deze keer ook weer lukken, maar..... Ik ben nu gemotiveerd, geloof in mezelf, alleen hoe houd ik dit vlammetje brandend? Ik ben niet alleen vatbaar voor de HALT situaties, bij mij komt er nog één"bij, nl. G, van het gaat Goed. Dan ben ik geneigd om alle drank gerelateerde narigheid te vergeten en mijn drankprobleem te "vergeten".

Diep in mijn hart weet ik heel goed dat mijn lijf geen alcohol (meer) verdraagt, dat is nu eenmaal zo. Ik ben ook gestopt om me te vergelijken met anderen, zo van: waarom kan zij/hij wel drinken en ik niet? Het is een feit en ik ben niet bij machte om het te veranderen. En toch lukt het me op de ene of andere manier niet om volledig te aanvaarden, dat alcohol voor mij een gepasseerd station is. ik heb ergens in een bericht van Alf gelezen, dat alcohol hem nu volkomen koud laat en niets doet. Dat lijkt me geweldig, nu heb echter nog het idee: hoe zou zoiets voelen?

Ik wilde dit graag kwijt en ben blij dat het op dit forum kan. Dat vindt ik een van de belangrijkste functies van dit forum: dat je je verhaal ergens kwijt kunt, waar mensen weten waar je het over hebt en kunnen reageren uit eigen ervaring. Ook al schijnt er een nogal turbulente periode gaande te zijn (geweest), ik heb het niet helemaal gevolgd.

Hartelijke groet,
Anika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anika, dank voor je verhaal, ik hoop dat het je wat oplucht. Je bent kort na mij hier gekomen zie ik.
Dit forum heeft idd zo zen ups and downs, maar telkens weer trek ik me er aan op. Het is een rode draad in mijn leven geworden zelfs.
In zowel goede momenten als slechte momenten tracht ik van me af te schrijven wat er gebeurt, het is als het ware een therapie geworden.
Alle middelen zijn goed voor mij, om toch maar niet opnieuw te beginnen drinken.

Zit hier nu in een hotelkamer, voor het eerst met minibar !!
Zou ik, zou ik niet ?? De eeuwige vraag.
Eerlijk ? Moest het niet voor de antabus zijn geweest denk ik van wel.
Waarom ? Wel, omdat er maar twee (bier) in staan, en ik me dan weer zou moeten aankleden en naar beneden gaan, waar ik absoluut geen goesting voor heb. Ook omdat ik in een vreemde stad zit, waar ik niet op wandel zou gaan. Dus echt mislukken kan het eigenlijk niet.
Het idee om het toch maar te doen, wil ik er nog uitkrijgen, zonder dat ik daarover hoef na te denken.
Dat komt nog, daar ben ik zeker van, dat is mijn doel.

Ik neem de eerste dus niet en laat vanzelf de tweede staan :D

Jet, geniet ervan, want ik vind sauna een ware deugd.

Goeienavond iedereen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalm hier.
Weet niet of dat een goed teken is, zoals heel veel dingen in het leven onzeker/onduidelijk zijn voor mij.

Javier Guzman gezien op tv vanavond, jullie ook?
Wat een woede!! KWAAD!!! HIJ: Stoppen met drinken en dan... Ja wat dan?
Is r leven na het drinken? Kijk het programma van hem. En Bepaal het zelf.

Mij viel zijn ongelofelijke woede op!! En dat zegt vooral iets over MIJ.
Wat zegt het jou. Wat roept dat op?
Ik dacht aan Alf: zijn eerlijkheid over het leven na het drinken.

Ik hoop dat - whatever.....- jullie allemaal vooral als 1ste bij jezelf te rade zullen gaan.
What's the point?

Alleen liefde.....dankbaarheid voor wat er is...en contact (met wat is) kan je redden. Mij wel.
Dan maar TL verlichting.... ik hád al een ludieke verhouding met het leven en de maatschappij waarin ik ben.

Ga eens op pad met een camera en fotograveer kleine dingen: kiezels, stoeptegels....
Bizar. Het is allemaal goed. Zelfs al zit er stront aan.
Zo ook is drankloos leven: stront blijft stront. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Leven met of zonder drank: het puzzelt mij nog steeds.

trusten lieverds.
We zijn niet alleen.....:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cathy, ja zn show gezien, het kon een half uur korter duren, had niet veel meer te zeggen over zn drank. En, 2 weken ontwenningskliniek.....nou dan ben je echt geen verslaafde af hoor! Tenminste 1 jaar er volledig uit, liefst 2 jaren. Lachen,....2 weken en dan geen verslaafde meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...