Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Ik blijf gewoon leren om los te laten...Bolletje zei tegen me: dat dit heel vaak gebeurt en moet niks van trekken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Bor: bedankt voor jouw woorden...Jetset: allebei....ik had samen met ze begonnen...en "ik"(lees mijn behoefte) wilde en dachte dat "we"kunnen het wel doen..maar ja statistiek gezien dus 2 van de 3 gaat niet door (geldt voor mijn geval).. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Ik wil niet zielig doen maar "altijd" (het is wat ik ervaar)als ik iets samen met andere mensen begin...ik ben de enige die blijf...die doorzet, goede eigenschap van me..maar af en toe ook vermoeiend...misschien ligt aan me..hah echt niet, ik weet ligt ook aan de andere.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Lieve Bor en Jetset: bedankt voor jullie lieve woorden, ze doen me goed, ik voel me alweer geaard..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 En ben ik aan denken..waarom zou ik alleen 1 of 2 maat pactjes hebben terwijl ik kan jullie allemaal hebben..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Jetset...ik neem jouw raad aan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Jetset:grappig: zin hebben met de belasting te praten..nou ik zou zeggen: veel plezier!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Bor moet je na die 5 maand ook nog in detox??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 ik ga eens even lekker pannekoeken bakken met kaas en champignons nog meer liefhebbers dan bak ik er wat bij voor K&B maar een visstickje dacht ik zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Hallo allemaal/ lieve medstrijders/lotgenoten...Net afgewerkt en nu even twee blz. gelezen hier op de dagdraad... ik begrijp dat er wat frustratie is over het pact..? Of zie ik het verkeerd? Ik weet ook niet precies wat ik van het pact moet denken. Ik ben ook 'pacter' maar ik heb ook nog van niemand een bericht gekregen, maar ik kon in het begin de weg hier niet goed vinden... Ik heb het meeste aan de dagdraad, dat is toch eigenlijk ook een soort van 'pact'?We proberen toch allemaal hetzelfde doel na te streven, minderen met alcohol en/of stoppen?Ik voel me evengoed niet in de steek gelaten of zo...Vind hier toch de steun die ik nodig heb en kan mijn ei kwijt.Dit voelt echt als een huiskamer waar in en uitgelopen wordt en iedereen is welkom en wordt aangehoord door de een of de ander of veel tegelijk... net zoals het eigenlijk in een huiskamer gaat.Je luistert, of je neemt deel aan een gesprek... Ik ben alweer een dag verder, dag 11... droog houden. En dat gaat ook weer lukken.Vanavond krijg ik een hond om op te passen, de baasjes moeten naar een bruiloft, dus dat is wel gezellig. En ik heb echt een schat van een man: hij had boodschappen gedaan, en voor mij een bos rozen meegebracht omdat hij me een kanjer vindt... toen moest ik toch wel even huilen, ik wist niet dat hij er zo mee gezeten heeft dat ik dronk... dat hij het niet fijn vond wist ik wel, maar hij deed er nooit vervelend over of zo, heeft het me ook nooit verboden. Hij zei alleen altijd: Als je wil drinken ga je het maar zelf halen, ik breng het niet voor je mee.... Het is jouw keuze.Nu besef ik pas hoe bezorgd hij om mijn gezondheid was... de lieverd:heart:Kijk, dat zijn nou mooie, lieve dingen die ik hier ook met iedereen wil delen, net zoals gisteren mijn openhartige 'uitbarsting'... Het heeft me goed gedaan.Zondag naar onze te verwachten puppie kijken, ik kan niet wáchten, haha.Iedereen heel veel kracht en sterkte weer vandaag!Dit weekend nog en dan sta ik al 2 weken droog!! Had ik nooit gedacht...Maar het is gelukt dankzij jullie allen op dit forum. Thanks! en we gaan door!!Liefs; Tobbertje >> Toppertje >> Toppie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Lieve Tobbertje, mooie om te lezen....en dat is inderdaad een heel lieve man.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Hallo Cynthia,Je beschrijft precies mijn gevoel over het ditjes en datjesdraadje. Als vreemdeling rol je erin, zonder alle achtergronden te kennen en dat doet mij ook schromen om berichtjes te posten. Maar ja, als ik niks doe gebeurt er ook niets. Dus gister gewoon maar wat van me afgeschreven. Toch heb ik dan een beetje het idee dat ik inbreuk maak of zo op een hechte club. Ik lees jullie allemaal wel, maar weet niet hoe de vork in de steek zit met bepaalde dingen. Aan de andere kant heb ik jullie hulp echt nodig om vol te houden en wil ik zeer zeker ook mijn aandeel leveren in de strijd.Verder wilde ik vragen waar ik moet zoeken naar de eetdraadjes. Ook ondergebracht bij de D=D's?Blondie. Ja, ook jij noemde twee dingen die mij bezig hielden. Het feit dat stoppen voor sommigen een enorme euforie betekent, is natuurlijk hartstikke fijn voor die persoon. Maar idd, dat geldt niet voor iedereen. Ikke vindt het allemaal behoorlijk lastig zo nu en dan in de avond/nachturen en euforie, nou nee, eerder behoedzaamheid en oplettendheid. Stoppen is één, maar volhouden is een dikke twee. Voor mij geldt dat na de eerste weken de motivatie begint te kelderen en ik dus alle zeilen bij moet zetten. Dus: een hoera-gevoel, nog niet! Laat ik het eerst maar aan mezelf bewijzen. Ook vond ik het erg goed dat je duidelijk maakte dat je je niet schuldig of minder moet voelen als een ander een 'grotere' ellende meemaakt dan jijzelf. Tsja, ik dacht al, ik zeur over die katten terwijl Will in scheiding ligt, kan ik dat wel maken. Maar ja, mijn katten behoren tot mijn leven en zijn belangrijk voor mij. En zo heeft ieder zijn eigen dingen. Waar de een overheen stapt, kan voor de ander een obstakel zijn. Er is geen meer of minder, ieder beleeft het op zijn eigen manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Lieve Dymph, je zou nooit inbreken in "onze"club....want de club is voor iedereen...ik kwam hier precies als jij....Liefs,Susana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Goedenavond allemaal,Wat ben ik blij dat de laatste dag van mijn 5-daagse therapie is afgelopen... Vanaf volgende week 3 dagen therapie dus wat meer tijd voor mijzelf...Stuiter nog steeds, maar ik laat het maar gebeuren.Zoals jij zo lief aangaf op het pactdraadje Susana, I feel alive !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Lieve Blondie...leuk om te horen dat we..allebei doen aan lekker stuiteren...Liefs,Susana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Joehoe, goeie avond lieve kanjers:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Lieve Dymph,Dit forum is inderdaad voor iedereen die de Alcohol De Baas wil worden, niemand uitgezonderdEn hoe klein of onbenullig jouw probleem dan ook is of dat jij denkt dat het is, schrijf het van je af, vraag, schreeuw desnoods... Kan best begrijpen dat het clubje als een hecht clubje "aanvoelt" maar eigenlijk krijg je meestal wel een reactie (en anders harder schreeuwen !!! desnoods met HOOFDLETTERS)...Samen sterk is toch wel ons gezamelijk motto... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Wat is onzin Bor ?Dat detoxen ? Daar komen ze snel genoeg achter... dat het niet nodig is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Helemaal mee eens Blondie, het forum is niet van een paar personen of van iemand speciaals maar van iedereen.En wat voor de één een peulenschil is, is voor de ander heel pijnlijk. Niemand kan bepalen wat wel of niet geplaatst wordt, of het nu over dieren, over het werk, over het huwelijk over het werk, of over de tuin is het kan allemaal voor mijn gevoel.Het heet "ditjes en datjes"dus mogen we alles plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 zo de pannekoekjes zitten d'r in maar wie doet nu de afwas? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Bor het is weggegooid geld als ze jou nog detoxen. laat ze een poepie ruiken. hou vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Kom eraan Igor..... Ik vind dat zo relaxed de afwas doen... Bezig zijn met een sullig iets en dan intussen lekker afdwalen met mn gedachten;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Dymph, heb de eetdraadjes naar boven gehaald voor je...1 hier op de D&D en 1 op Tips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Oh blondie dan haal ik meteen het servies uit de kast wat ik zelden of nooit gebruik. is dat ook weer schoon. heb vast koffie gezet voor na de afwas.als je klaar bent kun je zo de deur achter je dichttrekken. doe je dan wel het licht uit, en niet teveel herrie maken dan ga ik vast slapen. ben een beetje moe.alvast dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Hihihihi, ben malle lotje niet Igor !!!Aan de slag, kom op meid...Actie knap je vast van op... wordt je weer actief van en wakker !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden