Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 september

Kore

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Relaties...zo moelijk om te onderhouden...maar ik zie het zo (nu vroeger geen clue): meestal er zijn dieper liggende problemen dat de alcohol (met of daarna zonder) brengt ze naar boven en je moet mee dealen...daar is wanneer moeten we onze emotioneel inteligentie gebruiken .....(ik weet theorie mooie..praktijk moelijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet trouwens weer weg.
Laatste dagje en dan weer weekend
Ik lees jullie zondag weer, ben er ff tussenuit dit weekend
Veel sterkte voor die het nodig hebben
en onthou dat alcohol nog nooit iets opgelost heeft, dat het alleen een
tijdelijke werking is, die meestal nare gevolgen heeft.

Laterzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds,

Jullie weten waarschijnlijk wel dat ik mijn vorderingen etc. bijhoud op het pactdraadje en ik begrijp heel goed dat het voor velen gewoonweg ondoenlijk is om alle draadjes te lezen...

Toch wilde ik mijn bericht van vanmorgen aldaar even met jullie delen, aangezien ik het idee heb dat er soms gedacht wordt dat met het stoppen met drinken het leven fantastisch wordt...

Komt ie...
-----------
Vandaag dag 62.
En ik neem de eerste vandaag niet !!!

Ik zit sinds een aantal dagen in een stuiterbalfase...
Niet echt leuk, maar het hoort nu eenmaal bij het proces van herstel...
Emoties stuiteren van positief naar negatief, het ene moment ben ik de optimist zelve en het andere moment kan ik als een blad aan een boom omslaan naar een pessimist...
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van de momenten dat ik mij positief voel en daar energie uit te putten voor de momenten dat ik in een dip geraak...maar dat is niet makkkelijk !!!
Wie heeft ook gezegd dat het makkelijk is...

Ik verander, wat niet wil zeggen dat het leven met al zijn mooie en minder mooie momenten verandert...
Nee, het leven blijft zijn pieken en dalen hebben, alleen is het nu zonder de A net even beter te hanteren, niet makkelijker...

Zo straks weer naar therapie en dan mag ik gaan vertellen dat ik een enthousiaste sponsor heb gevonden die mij door de moeilijke periodes heen wil slepen...
Betekent niet dat ik nu lekker achterover kan gaan leunen, maar het is fijn om te weten dat er mensen zijn (zowel mijn sponsor, alook dit forum alsook mijn therapiegroep) die je kunnen en willen steunen op de moeilijke momenten, en die heel goed weten wat het is om verslaafd te zijn...
Ik kan het niet alleen en ik moet het ook niet alleen willen doen...
Mijn erkenning van machteloosheid tegenover mijn verslaving...
-----------

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...