Spring naar bijdragen

woensdag 15 sept

igor

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
igor

Ja bollie dat pijltjes blazen ken ik nog
:D
ik weet ook dat er wat zo vals waren om een speld in de punt te doen.
:o

DUS JONGENS ALS JULLIE EEN REIGER ZIEN MET EEN PAPIEREN PIJL IN Z'N KONT DAN IS DIE BIJ BOLLIE GEWEEST. D.A. NOORD HOLLAND BELLEN DUS ( of wat was het ook weer
:D
)

Hahahah Igor lekker ding.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Lieve Jet,
misschien is er meer veranderd dan je denkt,
als ik alleen al lees wat je vanmiddag schreef
over het weer in verbinding zijn met je intuitie,
betekent toch een soort thuiskomen bij jezelf,,,,

Ik herken veel van wat je zegt over je verlangen naar een nieuwe invulling van je leven.
Ook ik dacht: ik drink niet meer
en daar ben ik heel blij mee,
maar voor de rest is er weinig veranderd....

Gisteren was ik bij een keuringsarts van het CIZ,
(ik heb een gehandicaptenparkeerkaart aangevraagd)
Deze man hield mij een spiegel voor,
waar ik helemaal versteld van stond.
Hij kon niet geloven dat ik de vrouw was,
van wie hij de gegevens voor zich had op zijn pc.
Hij las er uit voor en ja, ik moest bekennen
dat het twee jaar geleden idd zo met mij was.
Hij vroeg hoe ik dat gedaan had
Ik heb hem o.a. verteld over het stoppen met drinken.
En ja, ook dat stond bij de data,
hoewel ik er nooit met iemand over had gesproken.
Kortom: het werd een lang en leerzaam gesprek.
dat niets met het al dan niet krijgen van een parkeerkaart te maken had,
hoewel ik die wel krijg:D

Voor mij was het een openbaring!
De veranderingen gaan zo geleidelijk,
dat je bijna vergeet waar je vandaan kwam.

Het heeft mij veel nieuwe moed gegeven,
en vertrouwen.

Durf maar gerust op je intuitie te vertrouwen
en gun jezelf alle tijd die je nodig hebt.
Ik doe het ook!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jet,

Ik ben dan misschien geen ervaringsdeskundige, althans zo voel ik me nog lange na niet...
Toch wil ik even reageren op je vraag aan Niwi.

Ook ik vond het stoppen met drinken niet eens zo heel erg moeilijk, vooral als ik het gewoon per dag bekijk.
Echter om het vol te blijven houden zal ik wel aan mijzelf moeten werken, anders is het risico om terug te vallen erg groot.

Met alcohol was ik aan het overleven en zonder de alcohol ben ik nu bezig om mijzelf aan te leren weer te leven !!!
Ik zie het als opnieuw leren lopen en dan bedoel ik het figuurlijk.

Fysiek ben ik vrij snel opgeknapt van de effecten van het stoppen met drinken.
Maar daarna is voor mij het echte werk pas begonnen.
Zal mijzelf verder moeten ontwikkelen in plaats van stil te blijven staan waar ik stil ben blijven staan toen ik begon met drinken...
Ik zal, met alle eerlijkheid , openheid en bereidwilligheid in mijzelf, mijn leven en mijzelf onder de loep moeten nemen...
En ik kan je vertellen dat dat voor mij zwaarder is dan het stoppen met de drank...
Ik zie het als een aanleren van een compleet andere levenswijze en visie...
Daarbij helpt voor mij het gebed van Kalmte(zie onderschrift)
Dat gebed houdt mij alert en laat mij het belang van verandering zien.

Leven zonder alcohol is niet makkelijk, maar ik hou mijzelf toch iedere keer weer voor hoe mijn leven met de alcohol was... En ik kom maar tot 1 conclusie : Een HELL waar ik niet naar terug wil !!!

:sun: Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve knokkers,

wat een diepgaande gesprekken en levenswijsheden lees ik hier allemaal...
je beseft inderdaad vaak niet hoe ver je al gekomen bent, en wat je al gewonnen hebt...
Ik heb in een megadiepe depressie gezeten met zelfmoordpoging en al... maar als ik er nu over praat is het net of ik het niet over mezelf heb... ik was toen iemand anders.
Ben heel veel gegroeid, heb leren naar mezelf te kijken, een soort spiegel voorhouden, en dat is bij jou ook zo denk ik, Jet...
Niwi heeft gelijk...

We zijn allemaal op een weg naar zelfvernieuwing, en herwinnen van ons zelfvertrouwen en zelfrespect.
En ineens besef je dat alcohol een heel groot struikelblok is om dat te bereiken, dus wil je het ineens niet meer.
Zo vechten we ons allemaal naar onze eigen 'ik' die heel lang verdronken was in alcohol...
Dat is mijn visie... misschien heb ik het wel helemaal fout... maar zo denk ik erover.

En alweer een alcoholvrije dag erbij!! Dag 17! Ook vandaag neem ik de eerste NIET!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Blondie:present:

Jij bent het vast ook met me eens, iedereen vecht hier voor zijn leven... letterlijk.
En ik heb voor iedereen hier respect en bewondering.
Iedereen heeft zijn eigen verhaal en redenen hoe hij /zij aan de alcohol verslaafd is geraakt en sommige verhalen zijn hartverscheurend, maar iedereen hier heeft de moed om het met anderen te delen en dat maakt dit forum zo krachtig en verschaft zoveel steun.

Ik blijf het maar zeggen: het forum en ADB zijn mijn redding gebleken.
Ik had dit jaren eerder moeten doen. Nu zie ik pas wat ik allemaal gemist heb, en dat is heel veel.
Maar gelukkig ben ik niet te laat, en nu wil ik léven, genieten van alle fijne dingen en mooie dingen met een helder hoofd en het is geweldig, hoeveel complimenten ik ineens krijg uit mijn naaste omgeving...
Ik ben een ander mens aan het worden, het in mij verscholen "Toppertje"...

Samen staan we sterk!!

Liefs, Tobbertje:rose

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes dus.

Igor hoofdwond is genezen maar blijft pijnlijk. Zodra het litteken hard is krijg ik inplantaten. Hoop dat het met mijn korte koppie en veel frisse wind erdoor het sneller zal gaan. Vind het niet meer zo erg nu Caro mijn haren kort heeft gemaakt en ik er zonder rare plek toch uit kan zien. Naja genezen is wachten maar denk dat het sneller gaat met frisse lucht door het korte kapsel. Nieuwe HA heeft het gezien en schrok ervan maar daar moet ie maar aan wennen want als ik iets doe dan doe ik het goed dus denderde niet voor de show hahaha.

Leuke kaartjes van Caro gekocht. Met bootjes die ik nu gebruik als adreswijzegingen dat ik weggevaren ben uit Amsterdam. Mooie kaarten met vlinders dat ik weggevlogen ben. Erg leuk vind ik dat en zeer orgineel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen is de badkamer binnen maar dat had ik miss al gezegd omdat er telkens wat mis ging. Ja morgen al vroeg ophalen met de klusjesman. Vrees dat ik einde van de maand klaar ben in mijnn flatje. Yippe de druppel halleluhja. Mijn eigen huis, een plekje onder de zon tralalala. Ja inductie kookplaat dus ook nieuwe pannen weer. Naja kon het betalen dus ze komen er aan maar alle oude spul gaat naar de kringloop dus komt goed terecht. Hoop dat wel er snel een einde aan komt want fleuries zijn niet eeuwig.
Wel fijn mijn spullen te dumpen bij de kringloop. Kan niet alles meer kwijt maar er wel andere mensen mee helpen en dat is een goed gevoel toch? Komt kee met drup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...