Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 september 2010

Sara

Aanbevolen berichten

Beth. Die paniek en het koud voelen kennen de meesten van ons. Misschien verzacht dat het gevoel van je een beetje.
En afscheid nemen van een (goede vriend) de alco. kan misschien ook een soort van paniekgevoel geven. Je moet het zonder hem gaan doen. Ik kan me hel goed voorstellen dat dat op zich een paniek gevoel kan geven. Weet je geen oefeningetje te doen, b.v. op je ademhaling te letten waardoor het minder wordt? En een glas warme melk kan ook wonderen doen.;)
Ja en er heerst griep. Misschien heb je dat wel en heeft het niet zo te maken met de ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BOR wees eens heel eerlijk naar jezelf, hoeft niet naar ons. denk jij dat je straks gecontroleerd kunt blijven drinken? als je weer een hoop HOOP (netjes hé) over je heen krijgt denk je dat je dan wel de rem erop kunt zetten. hij is nu kapot???????
ik kreeg van de week ook de vraag wat ik wou echt stoppen of gcontrolerd drinken? en als ik heel eerlijk ben weet ik dat als ik straks 'gecontroleeerd'ga drinken en er gebeurt weer van alles, er niemand is die mij tegen houdt, dat ik dat ik dan wel de rem kan vinden? de rem is kapot, volgens mij is die nooit meer te maken. en ik weet ik bekijk het per dag maar als ik heel diep in m'n hartje kijk en m'n nuchtere heldere verstand gebruik....... (maar ja die laat het wel eens afweten :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Igor
jouw nuchtere heledere verstand
zal het steeds minder af laten weten!

Bor ik vraag mezelf wel eens af:
wil ik weer drinken?
En het antwoord is nog steeds nee.
Ik wil het eigenlijk nooit meer
en zal daar alles aan doen om de verantwoording
daarvoor te nemen,
niks in huis, proberen open in te zijn, er af en toe
bij stil te staan en opnieuw de keus maken, ook al heb
ik geen trek of crisis.
En als ik twijfel, dan haal ik er gauw mijn kind bij,
want soms is dat belangrijker voor me dan mezlef.
en ik weet dat ik via haar ook voor mezelf kies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelfs beter geslapen dan normaal Bol
dus een goede keus gemaakt als het me rust geeft.
Heb mijn zaakjes bij de bank geregeld en ben nu
geen slachtoffer meer (gister lukt dat niet)
en zorg dat ik zondag een lekkere taart heb.
t was fijn om het even te delen hier, zodat het geen trigger werd.
thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverds, iedereen, Bor, Deesje, Jet en de nieuwkomers .

Alles okay hier hoor. woelige dagen, veel stormen in mijn hart, jullie kennen het allemaal wel zekers. De meesten toch :(
Ben vanmorgen naar notaris gegaan, met T, mijn vader was er bij, om duidelijkheid te krijgen.
Het werd even bitsig toen ze de vraag stelde of ze me onmiddellijk buiten kon krijgen, maar dat heeft zich redelijk soepel opgelost.
Haar kinderen (de zoon toch) wil niet naar huis komen zolang ik hier rondloop. Puberwoede dus, maar ik zit er wel mee hé :(
Afin, ik wou en kan zelfs niet weg, daar ook mijn zaak zich hierbeneden bevind, maar heb dan een beetje compromis gesloten dat ik tijdens het weekend en als ik de nacht heb, ik elders zal slapen (familie/vrienden).
De verdeling begint zich een klein beetje af te tekenen en ben nu al naarstig aan het zoeken naar een gelijkvloersapp, naar mijn goesting. Hoe vlugger hoe beter, is best voor alle partijen.

Sorry dat ik zo weinig teruglees, ik weet dat ik niet de enige ben met problemen, maar dat maak ik achteraf wel goed. Nu te veel te doen, te weinig tijd en nog veel emotioneel lijden.
Vandaag drink ik niet.

Bor, Dees, joe okay ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat helemaal niet goed met mij. Ben 14 dagen droog gebleven, maar dan gaat het toch weer mis. Helaas kost het mij wel moeite om niet te drinken. Ben ik dan de enige die dat heeft. Al die newbies gaan als een speer lijkt wel, geen enkele zucht en zo. Om jaloers op te wprden. Ik voel me zoo verdrietig en ook zo'n loser. Bah! Zou heel graag wat hulp willen, wat Bolletje voorstelde, lijkt me heel fijn. Al is het maar om elke dag ff te vertellen dat ik niet gedronken heb. Ik sta er alleen voor: niemand in huis als stok achter de deur, dus zal de motivatie zelf moeten opbrengen. Dat vind ik dus erg moeilijk. Vriendinnen snappen er geen bal van, dus dat helpt ook niet echt. Heb ik het goed begrepen Bor, dat jij ook moeite hebt met het NOOIT MEER? Dat jaagt mij ook de stuipen p het lijf, maar ja, t'is de enige weg, dat weet ik inmiddels wel. Vandaag dag 1 maar weer. Ik word er soms helemaal gek van. Ken mijn valkuilen best wel, maar weet er niet goed me om te gaan. Avonden en vooral nachten zijn het probleem. Ik ben een beroerde slaper, lig wakker tot half vijf of zo en dan gaat het fout. Wat moet ik dan doen in die kl* nachten? Zie het allemaal ff niet meer zitten. Ben het vechten zoo moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph, je bent niet de enige,
misschien wel die er nu mee zit
of die er over durft te schrijven,
maar best veel newbe's zijn een soort van eendagsvliegen
en dan denk ik dat ze het (nog) niet redden.
Maar blijf komen meid, hier ben je niet alleen.
Het buddy-systeem is een goed idee van Bol.
Wat ook werkt is een pactmaatje zoeken, liefst met iemand
die ongeveer in jouw fase zit, dan begrijp je de fases beter.
Ik mail dagelijks met de mijne en we kunnen dan op gelijkwaardig niveau
elkaar steunen, dat is ook goed voor ons eigenwaarde, snap je?
Misschien is de ADB training iets voor je; dagelkijks onder begeleiding
er mee bezig zijn en zelf je inzichten in een alco-schriftje schrijven en
je triggers, feestjes enz. leren om te buigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor ergens snap ik je heel goed ook mij bekruipt het gevoel van nooit meer mogen drinken. alleen dat heb ik tegen mezelf gezegd en het niemand beloofd dat is denk ik het verschil.
ik ben ooit gestopt met roken na 99999 pogingen en weddenschappen en beloftes en TOEN ben ik gestopt met roken omdat IK er lasrt van had en IK het niet meer wou. tuurlijk krijg je een heleboel vragen en ik heb niemand beloofd dat ik nooit meer zou roken. ik heb gezegd als ik weer wil roken dan doe ik dat. ik heb met niemand gewed niemand wat beloofd. de zin is er af en toe nog wel en dan denk ik ik mag gerust roken als ik wil MMMMMMMMMMMaaaar wilik wel eigenlijk, hoeveel moeite heeft het me toen gekost, wat is het voordeel want als ik eerlijk ben die is er niet en het is ook niet lekker.
ik hoop dat het met drinken ook zo lukt want ik denk gerust vaak ik zou wel een glaasje lusten :D maar is het echt de smaak of is het het gevoel??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane voor je altijd wijze woorden. Lees je heel erg graag. En Niwi, 'aanvaarden', ik weet het: stap 1 van de AA. Mijn machteloosheid tegenover de drank toegeven. Ik moet nu echt heel erg huilen, dat het zover met me is gekomen. Al die destructieve neigingen die me beheersen. Sorry, ik ben even heel erg aangeslagen. Er ligt weer een lang weg voor me. Pffff...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...