bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Beth waar ben je precies paniekerig over? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Beth, Je kunt er niet meer tegen...Waartegen...Wat veroorzaakt de paniek ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hey Beth; mijn vriendin heeft ook paniekaanvallen en mag mij dan altijd bellen. Heb jij iemand die je NU kunt bellen? Erover praten helpt, dat weet je wel hè? Heb je het wel eens vaker zo lang achter elkaar? Mijn vriendin wel hoor, maar het is &^%$* om te moeten doorstaan. Ben je alleen nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Lieve Beth, wil, kun je er niet over praten? Wordt het dan erger? je mag dat aangeven hoor, dan stop ik meteen te vragen als het te pijnlijk is voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Bethanie; heb je het er met je huisarts over gehad dat je je alcoholprobleem wilt aanpakken? Ik neem aan dat bje de paniekaanvallen al langer had? Wellicht moet je nu andere of een andere dosering? Ik zou nog ff volhouden meis en morgen met je HA gaan praten, echt waar.Ga je er ook bij hyperventileren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Misschien mag je nog wel een tabletje nemen,lees de bijsluiter ff. Maar niet combineren met alcohol hoor!!!Hang on Beth!Ga dr ff uit met de honden.Laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Heb elke dag paniekaanvallen. NU ik ben gestopt. En dosis tranxene helpt nu niet meer. Daar raak ik nog meer van in paniek. En ik had een probleem met iemand en daardoor kwam het ook. Die heeft net gebeld en ik werd erg verdrietig. Lees nu jullie reacties. Ben overal bang voor, voor andere mensen, interpreteer steeds dat iedereen boos is. Kon vandaag niet naar buiten omdat ik te bang was. En morgen komt diegen die net belde langs en schaam me zo dat zij dan ziet dat ik er zo doorheen zit. Kan niet meer stoer de schijn ophouden. Hele week ook telefoon niet opgenomen. Vandaag toch maar wel gedaan. Oh ja hyperventileren. Krijg gewoon mijn ademhaling niet meer onder controle terwijl ik al jaren heel goed weet hoe dat moet. Zo dat was het ongeveer, hoe ik er nu bijzit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Mijn psychiater weet niet dat ik gestopt ben en ik heb een half tabletje gehad. Mag de andere helft ook nog nemen maar ben zo bang dat dat ook niet helpt. Dit duurt te lang. Gaat uren achter elkaar door en dan al een week lang. Dat hou ik niet vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Lieve beth,probeer hier op t forum te blijven schrijven,dat houdt je in contact en dan mag de paniek misschien wat zakken.Je hoeft hier niet stoer te doen, integendeel, we komen allemaal de dingentegen waar we voor wegliepen toen we nog dronken.Je hoeft niet bang te zijn nu. En je zeker niet te schamen. Ik heb zelf veel gehad aan Mindfulness, misschien kun je dat eens googlen en kijkenof het je aanspreekt. Er is een site waar je korte oefeningen gratis kunt downloaden. Als jedat wilt zoek ik die op. Ik werk zelf met CD's. Het houdt je in het hier en nu en dat is belangrijk, want paniek gaat meestal over angst voor dingen of mensen in de toekomst. Hoe zou het zijn als je de persoon die je net sprak per mail schrijft dat je niet zo lekker in je vel zit?Je hoeft niet meer te vertellen dan je wilt, maar dan ben je zo open als mogelijk geweest en hoef je niets meer op te houden. En als je echt niet wilt dat hij/zij komt, dan schrijf je dat, desnoods met een smoes.Je bent heel kwetsbaar nu en het is belangrijk dat je vanaf de basis weer wat stevig wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Beth. Een aantal jaren geleden was ik ook iemand die alle schuld naar zich toe trok. Want dat doe je als je denkt dat iedereen boos op je is. Nu realiseer ik me dat dat mij toendertijd zo ontzettend veel spanningen opleverde. Bij mij om de hoek zit mijn huisarts en ik was zelfs bang om dat kleine stukje niet te halen, zo ging ik er haast onderdoor alleen maar door angst en pankiek.Bij mij was dat hoofdzakelijk doordat ik op latere leeftijd op mijzelf ben gaan wonen. Ook omdat ik veel te veel dronk, want drinken kan je paniekaanvallen sterk vergroten.Zeker toen ik probeerde om te stoppen. Ik heb wat in angst en zweet gezeten, angst voor mezelf dat ik het niet zou redden, angst voor agressie, angst voor de toekomst, angst dat ik ziek zou worden. angst voor oorlogen en zo kan ik nog wel een tijd door gaan. Maar de grootste boosdoender was de alcohol. Daarom heb ik jaren niet bewust kunnen leven, niet groeien zoals een gewoon persoon doet.Langzaam is die angst minder geworden, ik weet niet hoe het kwam maar naarmate die angst minder werd, werd ik zekerder van mezelf.Dit is jou toekomst ook, jij gaat het ook maken maar gun jezelf de tijd. Je hebt zolang gedronken, dat heel veel gevoelens op de achtergrond zijn gedrukt.Die komen nu weer naar boven en je moet het allemaal ondergaan.Ik wens je erg veel kracht meis, en blijf schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Klopt wat je zegt. Het is of ik jaren niet heb geleeft en nu sta ik pardoes in mijn leven en moet ik gaan leven. Hellup! Daar ren ik nu het liefst voor weg, weet me geen raad hoe met alle angsten en trauma's en psychisch gedoe om te gaan. Merk dat ik nu wel wat rustiger ben, denk dat pilletje wat later is beginnen te werken. Ga nu even stoppen met schrijven even rustig tv kijken en een bakkie koffie drinken. Bedankt voor jullie steun stelt me echt gerust. Dus ben nu even weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Geniet maar lekker van het gevoel van rust. Geef er maar lekker aan toe hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Oke, echt voor het eerst deze week dat ik me zo voel. Daar zal ik zeker van genieten. Heb veel te lang gewacht met dat pilletje. Nou ga ik echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Was ik de hele tijd ingelogd? Ik ben blij dat dit k..weekend er bijna opzit. De onrustgevoelens zijn het hele weekend aanwezig geweest. Niet in de zin van voortdurend trek in drinken hebben. Gewoon een algeheel gevoel van onbehagen, onrust, niet weten waar mn heil te zoeken.Vanavond maar vroeg naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Oh ja, en vanmiddag veel nagedacht over 'aanvaarden'. Is alles te aanvaarden? En hoe werkt dat dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Mupke heb je geen hobby's die een beetje afleiding geven? Even je gedachten verzetten. Of heb je daar geen zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Nee, ik had nu nergens zin in Bol. Ik hou wel van wandelen, maar met dit weer kon ik me er niet toe zetten. Boek lezen .. totaal geen rust voor. Alles is blehhhh.Het zal wel weer overgaan, maar nu ben ik nogal somber. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Niemand kan daar iets mee natuurlijk. Snap ik ook wel en geeft niet. Ik kruip even terug in mn hol. Nog even broeden op het e.e.a. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Jammer Mupke dat je je terug trekt, misschien hadden we je hier een beetje overheen kunnen helpen, maar wens je heel veel rust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ben ik weer.Jee Mup; of ik mezelf lees......................Was ook aan het denken over "aanvaarden" en "vrede"; wanneer kun je vrede hebben met iets?Pffff lekker stelletje sombere filosofen zijn wij Nietzsche is er niets bij kunnen wij zelf, of niet, Mup?Beth blij dat t wat beter gaat. En waarom jezelf kwellen met een halfje als je zelfs een hele mag hebben? Mocht je nu voor t slapen gaan weer paniekerig voelen neem die dan gewoon. Trouwens: mijn vriendin moet oppassen met gewone koffie, ook caffeïne kan paniek oproepen begrijp ik.Maarre.....zou je toch niet eens met je psych over de situatie praten?Alcohol en pillen zijn toch medisch wel belangrijk.Wat ist al snel donker hè?Hond verstapte zich met balletje gooien, ff in de gaten houden.Probeer nog wat te strijken maar heb het tempo van een sssssssssssssllllllllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dank PP!!!!!!!!Voor mij een schot middenin het hart hoop dat het voor Mupke ook werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Saar wat vervelend voor die doerak. Is het z'n voor of achterpoot? ff in de gate houden of het opzet. Wat een lummetjel zeg. Kom er maar hier mee dan zal ik hem eens flink knuffelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Tja Bol hij is bijna 6 en op de röntgen van toen hij 1 was zag je dat er 1 heupkop niet echt helemaal glad was daar kan hij dus op latere leeftijd last van gaan krijgen. Maar herders zijn ook piepers hoor, komt meteen trillend naar mama en loopt 5 min. later weer zo normaal als wat.PP blijf nog wel met een vraag zitten.Accepteren van verleden: ok, begrepen, duidelijk.Geen zorgen over de toekomst: ook duidelijk al is dat soms wat moeilijker.Maar nu het heden: wat doe jij met situaties in het heden waar je heel veel moeite mee hebt en die je niet kunt veranderen? En dan bedoel ik geen maatschappelijke zaken als armoede, onrecht enz.Daar worstel ik dus echt mee.Wanneer heb ik me genoeg ingezet om het te veranderen? Hoe ver kun je gaan?Ben een erg meegaand en meevoelend mens geloof ik maar ik ben geen heilige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Las nog even mee. Ook voor de tv heb ik nu geen rust.Somber (@Sara) .. ja, nu wel he. Ik ben dan altijd een beetje bang dat ik in die somberheid blijf hangen. Dat is niet zo, spreek ik mezelf dan ook keer op keer weer toe, maar de angst is er wel.PP, jij hier? Ik heb het gelezen. Ik zeg even niks over de inhoud maar tnxs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 En dan voel ik me toch weer schuldig, niet omdat ik mijn best niet heb gedaan maar omdat ik me zooo verdrietig voel dat ik tegen een muur aanloop dat ik het liefste maar dood zou willen en over die gedachte voel ik me dan ook weer schuldig enz.enz.enz.Zo schuldig dat ik geen communie mag ontvangen van mezelf omdat ik zulke slechte gedachten heb.Zo schuldig dat ik vervolgens toch maar niet dood wil omdat ik dan niet in de hemel bij mijn liefste kom maar in de hel, zijn we weer niet samen.Kun je t nog volgen?Sorry jongens, geloof dat PP een dammetje heeft doorbroken, de ellende van vandaag komt er ff uit.Ga ff afkoelen met een peukie.Adam: eat your heart out want ik type steeds fout omdat er een kloof in mn wijsvinger zit en ik met een keukenmesje in mn pink heb gesneden......da's lekker typen:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden