Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

goede morgen allemaal.
ik zit hier weer met een 'helder' hoofd gelukkig :D. had wel 2 kopjes met koffie neergezet :$ dus nog niet helemaal wakker. liefhebbers voor 1 kop koffie?
vandaag moet ik op het matje komen. :o maar ja eigen schuld dikke bult.

• Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

ohoh :D ben je er toch ingetrapt met de hond ;). bedenk wel dat het in de winter heerlijk warm is zo'n hondje in bed. :D er zitten nu wat mensen te griezelen weet ik.

Geplaatst

ik had gisteravond nog even teruggelezen en Blondie er is niets mis met je lijstje hoor. het is niet meer dan normaal dat als je beiden werkt je ook samen het huishouden doet. en de andere 'regels'zijn ook niet meer dan normaal hoor. sterkte vanavond :sun: laat je het nog even weten?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Onrustig geslapen, maar goed dat was ook wel een beetje te verwachten
Heb mijn wensenlijstje toch maar even verwijderd (ivm privacy).
Mochten er mensen interesse hebben dan kunnen jullie natuurlijk altijd een PB sturen.

Vanavond dus het gesprek voor mij... Een grote stap, maar ondanks de spanning in mijn lijf, ben ik nu wel een stuk rustiger in mn koppie !!!
Zo strakkies eerst nog therapie, gelukkig !!!

Igor ; Sterkte vandaag !!! Ik weet dat het een moeilijke stap is, maar ook een hele grote stap vooruit...
Honesty, Open-minded, Willingness ... HOW, it works !!! :heart::sun:
En ja, natuurlijk laat ik jullie weten hoe het gesprek is gegaan...
Grote kans dat ik het forum nodig heb om te delen !!!

Hannah ; Lekker he zo'n warm lijfje van je hond tegen je aan...
Verstandig genoeg weet je dat je er geen gewoonte van moet maken, anders lig jij straks op de bank en je hond in je bedje !!! ;)

Bor, Bol en BB ; :heart:

Geplaatst

Moghu Blondie. Heb net je verhaal van gisterenavond gelezen.
Wat vervelend dat je man klaagt over zichzelf. Ik herken er een hele hoop in. Ik had altijd het gevoel, ach de Bol doet er niet toe. Ik ben heel ziek en ik heb aandacht nodig. Vreselijk is dat en ik kan me voorstellen dat je daar heel kwaad om bent. Je kunt nooit echt delen.
Vandaag eisen gaan stellen. Ik wens je heel veel suc6 meis en hoop echt dat hij veranderd. Leven met iemand die alle aandacht opeist is slopend.:heart:

Jij ook een fijne dag Hanneke.

Geplaatst

Goedemorgen Hanneke
:)

Bolletje ; Ik heb mijn eisenlijstje even aangepast naar een wensenlijstje...
;)
En ja, dat klagen is er gelukkig niet altijd hoor...
Oke, hij was niet lekker en daarnaast zag hij denk ik toch ook weer op tegen het meegaan naar het familieprogramma, aangezien het gezien zijn eigen verslaving natuurlijk ook erg confronterend is...
Probeer het nu vanuit zijn gezichtspunt te zien en dan besef ik dat het ook voor hem niet makkelijk is...
Wat niet wegneemt dat het mij belemmert in mijn herstel, dus er wel iets zal moeten veranderen omdat de relatie anders geen toekomst kan hebben...

Zo, en nu vrolijkere zaken !!! :D

Geplaatst

Blondie:present:

Moghu Dees,
Ja ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu rot voelt, maar dat is toch helemaal aan jezelf te danken meis.
Heb vannacht slecht geslapen en lag konstant berichtjes naar je toe te sturen met een hoop vragen. Dus het houd mij wel degelijk bezig. Ik zal een paar vragen opschrijven en dan is het aan jou of je die wilt beantwoorden.
Wat gebeurd er vlak voor dat je gaat drinken. Sta je s'ochtends al op met het idee te gaan drinken?
Waarom kun je dan niet op het forum om hulp vragen, heb je dan op dat moment niet de kracht?
Ken je het gevoel van het vechten tegen de drank? Die tweestrijd waar je dan in zit? Heb je wel eens gewonnen? Denk je dan op het moment dat je gaat drinken niet aan de Antabus die je geslikt hebt en wat je je lichaam daarmee aan doet?
Het zijn geen verwijten hoor, maar ik ben erg begaan met je en wil graag weten hoe jij je van te voren voelt als je toch besluit te gaan drinken.

Geplaatst

Was ik nog ff. Er staat een stuk in de Volkskrant over een alcoholist die samen met zn vriendin een boek heeft geschreven. Nadat hij weer es op zn muil was gevallen, zn vriendin radeloos omdat hij maar bleef zuipen stuurde ze hem naar de fotograaf om een pasfoto te laten maken. Dat deed hij en is dat elke week blijven doen. Een jaar later, na een delirium, heeft hij zich op laten nemen. Van zijn aantekeningen, en de interviuws die zij hem afnam, hebben ze een boek gemaakt, met foto's. Wellicht interessant.

Rogier Dijkman en Carolien Euser.
Kopstoot-het gezicht van alcohol.
Uitgeverij Ijzer; 176 pagina's; 17,50
ISBN:9789086840588

Geplaatst

Interessant boek lijkt mij... Thnx BamBam voor de tip

Jetset ; Voel me op het moment echt nog niet zo dapper om het lijstje vanavond voor te gaan leggen...
Maar ik ga het doen, niet vluchten maar opkomen voor mijzelf...
Heb lang genoeg de weg van de minste weerstand genomen !!! ;)

Geplaatst

Blijf het me toch afvragen. Waarom op de draad zetten dat je iemand een pb stuurt? Dat kan die ander zelf ook zien toch? Ik krijg er vaak een gevoel bij dat mensen dan belangrijk en/of interessant gevonden willen worden. Zo van; zie mij es contact met anderen hebben....
En dat zal zeker niet altijd bewust gebeuren hoor maar ik vraag me af waarom je het moet opschrijven hier. En Blondie, jij schrijft het nu maar er zijn veel mensen die dat doen valt me op.

En voor mensen die net nieuw zijn kan het een gevoel geven dat ze er niet bij horen. Ik weet het, het zegt alles over mij maar toch...

Het doet me denken aan iemand die nog niet zo lang naar de AA ging. Die persoon hoorde dat er de week daarop een feestje was. Diegene dacht dat het een feestje bij iemand thuis was en aangezien die persoon niet was uitgenodigd kwam hij/zij niet naar de meeting de week daarop. Wat hij/zij niet wist dat het een feestje op de meeting was omdat er iemand een jaar droog stond. Sindsdien probeer ik op te letten anderen niet het gevoel te geven zich buitengesloten te voelen. Dat kan ik niet helemaal voorkomen omdat het gevoel vaak niet te maken heeft met iets wat ik doe maar toch..ik probeer er alert op te zijn.

Ik merk wel dat ik het soms op het forum toch ook doe. Ik begroet veel nieuwkomers niet persoonlijk, ik schrijf niet elke dag en lees niet alles. Maar als er dan een 'ouwe bekende' ingelogd staat zeg ik vaak wel iets. Kan ook een buitengesloten gevoel geven. En nee, ik ben niet verantwoordelijk voor het gevoel van een ander maar besef me dat ik er wel attent op kan zijn.

Geplaatst

Goede morgen mensen :present:

Fijn, onverwacht een vrije dag vandaag...moest eigenlijk naar de opleiding maar belde net af. Heerlijk weertje vandaag dus maar even van nemen. Ik ben gisteren bijna gezwicht in de winkel...betrapte mezelf erop dat ik bijna een klein flesje wijn in het karretje had gestopt...dacht bij mezelf gezellig vanavond bij de tv 1 of 2 glaasjes...meer heb je toch niet in huis :s Corrigeerde mezelf gelijk liep door en trakteerde mezelf op gamba's...Tis dat mijn dochter geen mosselen lust Jet;)...weer een overwinning erbij!

En dat alles nadat we het slechte nieuws hebben gehad dat mijn dochter door die rotziekte die ze heeft ook een afwijking aan de schildklier heeft...wisten we eigenlijk al wel, maar nu 100% zeker. Het is met medicijnen goed te behandelen, elke 3 maanden bloed laten prikken, maar de kinderarts gaat er vanuit dat het wel 'rustig' blijft...dus ga proberen me niet ongeruster te maken dan nodig (grote valkuil)

De verstandhouding tussen haar en mij is zo verandert in die 3 weken sinds ik (bijna) niet meer gedronken heb(als ik gedronken had was ik niet meer zo consequent enz...) en ik weer zo van haar aan het genieten ben, zoals zij zich overal doorheen slaat :heart: terwijl zij zich zo anders voelt dan andere...en dan zit ze al een beetje in de pubertijd. Petje af voor haar! En dan kom ik aan met mun flesje wijn...gaat nergens over :s

Ik krijg het niet voor elkaar een samenhangend verhaal te schrijven pfffff zolang mijn gevoelens verstopt, heb nog een lange weg te gaan..maar wilde het toch ff kwijt...

Voor degene die het moeilijk hebben vandaag, ik wens jullie veel KMW :present:

Geplaatst

Desi, je bent altijd welkom. Je hebt het verlangen te stoppen met drinken en dat is genoeg. Dat je vaak weer op je muil gaat wil niet zeggen dat je niet wilt stoppen. Ik begreep niet waarom ik zoveel bleef drinken. Ruzie's, harde woorden, zachte woorden, het maakte niet uit. Ik bleef drinken. Pas later begon ik te begrijpen dat het de verslaving is, de allergie voor alcohol. Ik kan niet, zoals velen dat wel kunnen, gematigd drinken. Neem ik er één dan wil ik er twee en nog veel meer. Heeft me jaren gekost dat te begrijpen en te accepteren.

Ik kan je alleen zeggen dat mijn leven een stuk leuker is geworden sinds ik gestopt ben. En dat ging zeker niet zonder bloed, zweet en tranen. Ik heb een lange weg afgelegd waarbij ik me vaak afvroeg wat het in Godsnaam opleverde. Want ik voelde me in het begin zwaar Kl*****
Ik kreeg een depressie, mede als gevolg van het stoppen. Ik kon het leve en al de gevoelens die erbij kwamen niet hanteren. Toch wist ik dat ik NIET meer wilde drinken. En dag na dag ging het beter. Met hulp van het vrienden, familie, forum, AA, therapeut, huisarts en zo wat.
En dag na dag verstreek zonder drank.

Geduld is een schone zaak wil het spreekwoord en dat is oh zo waar. De gevolgen van jaaaaaren van zuipen zijn niet zomaar verdwenen, daar gaat vaak een lange tijd overheen. En dat is ok.

Maar weet je Dees, het is te doen. ECHT WAAR.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Stap uit je slachtofferrol. Het feit dat je een alkie bent; daar kun je niets aan veranderen. Je kunt wel iets doen. Aktie ondernemen om je leven in eigen hand te nemen. En dat lijkt soms zo moeilijk, zo onbereikbaar maar ik heb gemerkt dat het niet onbereikbaar is.

Het leven is het leven met alle mooie en rotige dingen die erbij horen. Ik kan echter wel invloed uitoefenen op sommige digen. Hoe ik reageer, hoe ik dingen zeg en hoe alles bij me binnenkomt. En er valt elke dag te leren maar dat is te doen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...