Spring naar bijdragen

Maandag 27 september


Yvonne

Aanbevolen berichten

Sara knap van je om nee te zeggen tegen die fles...
Veel succes met jouw gesprek, grappig je wilt struuctuur en ik wil vrijheid...ik heb wel rondgekeken en gesoliciteerd maar deze keer ik ga bepalen wanneer ik werk, ik ga via uitzendbureau werken, wil niets vast, wil ruimte om te spelen in de in van ruimte hebben voor mijn andere hobby's als bedriijf en studie en natuurlijk familie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sara als de tijden een probleem worden in je nieuwe werk
dan kun je zelf structuur aanbrengen door wat rituelen eromheen
aan te brengen. Bijv. 3 kleine klusjes die je toch moet doen, altijd
vóór/ en of na je werk te doen. Ik heb ook onregelamtige diensten gehad
en de voordelen van veel vrije tijd vond ik zo heerlijk.
Structuur is belangrijk hoor, maar rituelen zijn dat ook. Zo lijkt jouw kookprobleem ook
rond rituelen (drinken) zich af te spelen. Ik kook nooit met alcohol, hoef het dus niet in huis te
hebben. Maar hecht wel aan verse kruiden, ook een soort ritueel, elk recept verander ik dus wel
een beetje. Lasagna in kleinere ovenvormpjes tegelijk maken (op zondag?), diepvries en dan alleen nog opwarmen. Op je werk idem, kijk wat je aan rituelen kunt aanbrengen en wat dat je oplevert.
Ik miste je al het weekend, jammer van je computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, ik wil zekers ook niet weten waar je die verkoper bent tegengekomen:huh:
Kijk uit lieverd, speel niet met vuur !!!

Ik hoop in ieder geval voor je dat T niet lastig gaat doen...
Ook zij wil zo snel mogelijk verder met haar leventje, dus ik vermoed dat het wel mee gaat vallen met die tegengas...
Beste er maar van hopen he !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Luna, jij ook veel KMW!

Jane: ja daar kan ik wel wat mee. Vaste rituelen, spreekt me aan, heb ik idd nodig.
Denk dat ik nog te kort werk om weer een vast ritme te hebben en de dagen dat ik zowel 's morgens als 's middags werk ben ik 's avonds echt uitgeteld, moet allemaal nog wennen maar ik ben er dan ook heel lang uit geweest.
Op het werk zelf heb ik geen enkel probleem, daar is altijd wel iets te doen en is ook heel gevarieerd maar dan vind ik het juist leuk dat er afwisseling is. En ja, tuurlijk ben ik ook blij met de vrije tijd, tis nog wennen gewoon........
Maarrrr...koken op zondag? Hm, nee dat is juist de rotste dag vanwege de herinneringen aan de zondagen die waren en nooit weer komen (met man en mn moeder).

Dank nog voor jullie lieve reacties op mijn nogal sombere berichtjes eind vorige week :heart:
En: nee, ik ben (gelukkig nog) niet depressief. Weet wat dat is en herken het heus wel maar ik wil never nooit meer aan de AD! Die dempten de gevoelens, gaven veel bijwerkingen en ik schoot er emotioneel eigenlijk niks mee op. Nee ik zal "gewoon" moeten leren leven met alle gevoelens die in mij huizen en de angsten (ook daarvoor). Verder horen ups en downs er helaas bij, ook bij een rouwproces, al durf ik nu eindelijk te zeggen dat ik daar toch al een heel eind mee gekomen ben. Anders had ik ook nooit kunnen solliciteren. Naast rouwverwerking ook nog die stomme hormonen van de menopauze aaaarrgggghh.

Will: hoop echt voor je dat het snel afgerond kan worden maar hênig an met dat "beklinken" hè?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jet! Pactertje; ik verdien geen bewondering hoor, schaam me juist n beetje tegenover jou omdat jij zo droog zit te zijn :$ maar goed, ik heb weer een ervaring erbij en gelukkig geen echt nare.
Ben je druk deze week lees ik?

Druppieieieieieieie!
Jee meis, eindelijk weer ens tegelijk opt frum.
Zo dus jij hebt de zwarte zondag ook weer overleefd hahaha in joggingpak;)
Zit me eigenlijk wel af te vragen in welk gat jij dan toch beland bent, hier ook ieniemini maar helft katholiek, helft hervormd en da's zeer goed te doen.
Wel lekker blijven eten hè?
Voel je je in je huis wel lekker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet, wat heel erg jammer nu zeg !!!
Maar goed, wat je zegt... Kop omhoog en er weer voor gaan !!!
Hoop voor je dat je snel een fijne plek vind voor jou en je kids, je hebt het meer dan verdient !!! :heart:

Herken ook wel wat je zegt hoor over The Worst Case Scenario... (als ik je goed begrijp dan ?)
Op de een of andere manier ben ik op het Moment Supreme op mijn best om mijn problemen het hoofd te bieden, terwijl ik kleine problemen minder goed het hoofd kan bieden...
Ook voor mij iets om bij stil te staan, want kleinere probleempjes kunnen al snel uitgroeien naar grotere problemen...
Beter aanpakken voordat het grotere problemen worden denk ik vaak... Nu ook nog doen, maar hoe ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Jet, dat is geen goed bericht. Balen zeg. Knap hoor, hoe je dat handled :present:
Verbaast het je dat gedetailleerd delen meer emotie oproept? Voor mij juist erg logisch, ook dat je dan even het "overzicht" verliest. Je bent dan nl zo geconcentreerd met dát gevoel, díe gebeurtenis bezig, je kunt toch niet tegelijk door een microscoop EN door een telescoop kijken?
Alleen niet vergeten dat wanneer je door de één kijkt, je later ook weer door de andere kunt kijken :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzoomen en uitzoomen.
En dat dan in balans.
Is dat niet wat we allemaal graag willen (kunnen)?

De schoonheid van een torretje op een grasspriet
de verwondering over de sterrenhemel in de nacht.

Ons gevoel van het moment
het besef van ons hele leven

en nu de harmonie nog.
:present:


Zo, genoeg gefilosofeerd.
Ik ga aan de slag. Tot later;
good goan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jetset ik heb een nare brief gehad ondanks mijn jogging pak want hier in de flat zou ik me niet aanpassen aan de huisregels. Huh? Ja er was een melding binnen gekomen dat ik eten over het balkon zou gooien en dat mag niet. Dus ik bellen van nee snap ik maar ik heb geen balkon want woon beganegrond en gooi geen eten naar buiten. Er is wel een melding van binnen gekomen zeiden ze. Huh? Hoe kan dat nou? Owwe ja ik heb een beetje oud brood in mijn eigen tuin gegooid voor de vogeltjes. Mag dus ook niet. Heb nu na deze brief het gevoel dat je in de bajes meer vrijheid hebt. Bah ik ben boos geloof ik of teleurgesteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Sara ja dat overkomt ons niet zo vaak tegelijk op forum.
In welk gat ik beland ben weet ik niet zo niet maar ze zijn erg van de zwarte kousen en de regels in de flat lust je geen brood van zo streng.
De flat is erg gezellig en zo fijn geen trappen meer, de mensen zijn aardig maar achter mijn rug om vertrouw ik het al niet meer.
Ja ik heb in geen maanden zo goed gegeten en toch 4 kilo kwijt hahaha. Slaap als een os al vroeg ik me afgelopen nacht af waar ik aan begonnen was..........
Fijn te lezen meis dat het goed met je gaat al zullen we onze donkere dagen blijven houden door het gemis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jetset mijn flatje is super aan het worden maar moet zo wennen aan dat gegluur.
Nee er komen hier geen schijnheiligen binnen, laat staan dat ze koffie krijgen hahaha.
De huismeester loopt nu jolig met een peuk in zijn mond de openbare ruimtes te doen en daar mag niet gerookt worden en ik gooide op mijn eigen grond wat stukjes brood. Vind dat raar maja ben een vreemde eend dus wordt extra in de gaten gehouden geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Blondie en Jetset voor de lieve woorden, kom er wel maar vond dit zo naar.

PP die melding kwam juist via de bewonersvereniging hahaha. Had me netjes voorgesteld wie ik was maar mocht blijkbaar niet baten of iemand heeft mijn kruisje gezien.
Tja in Ierland zijn nog steeds gevechten tussen katholieken en protestanten. Hier tegen de islam en zo zal altijd het geloof problemen geven. Jammer want als je er in gelooft is er maar een God die je Allah of wat dan ook kunt noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup kan me voorstellen dat jeje op de vingers voelt getikt.
Maar regels zijn regels en vaak niet voor niets in het leven geroepen.
Als je de regels negeert wordt je daarop aangesproken en terecht vind ik.
Ik woon zelf in een appartementen complex waar iemand van het tuintje voor zijn deur een parkeerplaats had gemaakt en dat mag niet.
Ik heb gereclameerd want de auto stond op dat moment onder mijn slaapkamer raam.
Wij mogen geen brood in het bos grenzend aan het gebouw gooien, dat trekt ongedierte als ratten aan.
In het begin zal men je in de gaten houden, zoals bij iedere nieuwe bewoner het geval is.
Ik denk niet dat men op de persoon speelt maar regels zijn nu eenmaal regels.
Ik hoop dat je je gauw echt thuis voelt in je nieuwe huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou best kunnen Hannah want miss was hij het wel die me moest hebben hahaha

Ja Rudy miss heb je gelijk. Ben het ook niet gewend in een flat te wonen maar om dan meteen zo'n brief te sturen.

Naja zal mijn best doen om me aan te passen in dit zeer gereformeerde dorp en als het niet lukt zet ik evenzogoed de toko weer te koop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup het gaat niet zozeer om het gelijk maar om een uitleg voor jezelf
waar je mee tevreden bent, wat goed aanvoelt, in plaats van weerstand op te bouwen.
Want dat is wat ik proef in je vorige berichten.
Ik ben het met je eens dat men je beter persoonlijk op de hoogte had kunnen stellen,
In plaats van direct in de pen te klimmen.
Zo n indirecte benadering roept wrevel op en dat is niet nodig.
Drup hou de eer aan jezelf en vertel de commissie wat je van de situatie vind.

En weg ben ik weer.
Ik ben een pc-junk aan het worden.
Heb een nieuwe laptop en vergeet de hele wereld om me heen.
Roesje in een andere vorm dan alcohol???

Tot een volgende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja zal mijn best doen om me aan te passen in dit zeer gereformeerde dorp en als het niet lukt zet ik evenzogoed de toko weer te koop.
-------------------------------
---------------------------------
Maar weer te koop zetten vind ik de weg van de minste weerstand.
Drup je zou wonen in je nieuwe omgeving ook kunnen zien als een uitdaging.
Aanpassen in de zin van meelopen is denk ik niet de oplossing.
Blijf open staan voor je nieuwe omgeving, de mensen, en je openheid zal beantwoord worden.

Telkens probeer ik hier wat langer te blijven om maar het is me niet gegund.
Ben dus weer weg.
Dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...