Spring naar bijdragen

and its me again donderdag 14 oktober


bloempje

Aanbevolen berichten

Toppertje, kanjer, wat ga je toch goed meid. Heb je ineens het licht gezien of zo?:) Geweldig.
Ja, die tabletjes heb ik allang in huis. Ik neem er 5 in of zo, maar het helpt maar heel soms. Was als kind al een slechte slaper, altijd aan het piekeren en zo. Wat Bol zegt is, is waar. Mijn hoofd zit te vol, er speelt teveel, ik kan me niet ontspannen. Moet al helemaal geen drukke dingen doen voor het naar bed gaan. Lig er niet te laat in en ga dan tv kijken (luxe) of lezen. Vallen mijn ogen bijna dicht, doe ik het licht uit, tjsa en dan. Dan word ik weer klaarwakker en begint het gedraai en gepuf en getrek aan de ventilator ivm opvliegers.
Het is jammer, want het zou mijn drank-en eetprobleem aanzienlijk vergemakkelijken als ik 's nachts gewoon eens goed sliep. Heeft niet alleen met alco te maken, toen ik nog niet dronk was slapen ook al een ramp. Ging dan maar (vr)eten. Het is toch wat.
:(:o:(
Teveel, dit is pas mijn 4de dag. Ben nogal onderhevig aan wisselende stemmingen op dit moment: verdrietig om Santje en kwaad om alles. Zelfs wat chagrijnig, oeff, dat heb ik gelukkig niet zo vaak. Zal er wel bij horen niet? Grrr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moet jij zeggen Beth, jij bent ook een echte kanjer. Met al je angstaanvallen dit volhouden, vind ik heel erg knap. Dat verdient een dikke knuf.
Wat worden er trouwens mooie dingen gezegd, wat filosofisch. Prachtig! Drinken omdat je jezelf in wezen afwijst, ik denk dat dat heel waar is, in ieder geval geldt het voor mij.
En drink je om de angst of de depressies te bezweren of krijg je angsten en depressies door de drank?
Ik denk allebei. Drank als zelfmedicatie met als resultaat dat het alles alleen nog maar erger wordt (de angsten en zo) en je er nog een probleem bij hebt. Tsja....
En Teveel, jaja, mij zomaar over het hoofd zien. Het zou niet waar mogen zijn.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Als je zoekt naar liefde en erkenning kun je maar beter geen alcoholist zijn. Dan verspeel je de kans daarop. En dan zegt Sunny ook nog eens dat verslaving jezelf afwijzen is. Ik zie de logica niet helemaal.



hee pietjeparel,

moest hier even heel lang over nadenken. Wel interessant allemaal.

iedereen wil toch liefde en erkenning, maar volgens mij ga je drinken omdat je gevoel over jezelf slecht is. Een verslaving is toch jezelf afwijzen, op een niet zo fijne manier zelfs. Als je werkelijk heel gelukkig zou zijn, dan zou je jouw lichaam en geest toch niet kapot willen maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dymph


Teveel, dit is pas mijn 4de dag. Ben nogal onderhevig aan wisselende stemmingen op dit moment: verdrietig om Santje en kwaad om alles. Zelfs wat chagrijnig, oeff, dat heb ik gelukkig niet zo vaak. Zal er wel bij horen niet? Grrr....



Wat maak jij nu een hele grote fout Dymph.:angry: DIT IS PAS MIJN 4E DAG. LAAT IK DAT NOOIT MEER HOREN HOOR JE DAT? HET IS AL MIJN 4e dag:):heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sunny

quote:



iedereen wil toch liefde en erkenning, maar volgens mij ga je drinken omdat je gevoel over jezelf slecht is. Een verslaving is toch jezelf afwijzen, op een niet zo fijne manier zelfs. Als je werkelijk heel gelukkig zou zijn, dan zou je jouw lichaam en geest toch niet kapot willen maken?



Zou het zijn dat je door dat je drinkt in principe jezelf in de steek laat? Zo erg dat je op het laatst helemaal vervreemd van jezelf?
Natuurlijk wil je jezelf niet kapot maken, maar ik dronk juist om mezelf nog gelukkiger te voelen, ik besefde helemaal niet dat ik mezelf kapot maakte.
En komen die angsten die je krijgt als je stopt, doordat die in het verleden verdrongen zijn door de alcohol, of ontstaan die door de drank opzich. Of is die angst er als extra stimulans om juist te stoppen. Ik heb dat nooit zo goed begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

:):heart:

Verder weer begonnen met de ledlamp. Helpt mij ontzettend goed tegen een najaarsdip. Dus kan ik met zekerheid zeggen, dit wordt een alcoholvrij najaar, heb net weer een refu geslikt.
:rose:



Bol, bedoel je hier een wake-up-light mee???

Goedenavond btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Bor, nog ff. In mijn AA-tijd heb ik er nooit gebruik van gemaakt om iemand te bellen. Dan met je wel een erge drempel over. Maar het idee dat het kan, is al erg geruststellend. Het gevoel is dan veiliger, snap je. Ja, een mens is een raar wezen! Maar ik bedenk me net, dat ik de AA-lijn volgens mij ook 's nachts kan bellen. Dat brengt me op een idee. Ga er eens kijken op internet. Dan ben ik niet meer zo bang voor die nachten misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Jan.
Nee ik bedoel een lamp die je voor je zet en daar gewoon b.v. de krant bij leest. Wel zo zetten dat het licht wel in je ogen schijnt anders heeft het geen nut. Ja en dan in het begin iedere dag en na een week b.v. 2 x. Het ding helpt mij ontzettend goed.
Die jij bedoeld is waarschijnlijk een lamp waarbij je wakker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OHOHOH SORRY LIEVE BOL, je ziet het meid, wat Sunny zegt is waar. Ik wijs mezelf ook altijd af en vind dus 3 dagen nog maar helemaal niks eigenlijk. Terwijl het toch een mooi begin is. Ja, ik moet misschien wel trots zijn op mezelf, maar dat ben ik niet echt. Er zit altijd een veroordelende duivel op mijn schouder die me influistert: 'Je bent niks, je kan niks en je houdt het toch niet vol'. Die neiging tot zelfdestructie, die hekel aan mezelf soms, Weet ook niet waarom. Ben best een leuk, gek mens, nogal onconventioneel, maar dat wil ik graag zo houden.
Teveel, ongedurigheid noem jij het, ik noem het onrust. Hetzelfde laken een pak. Erg naar zeurend gevoel, heel lastig. Ergste van de afkick volgens mij. maakt mij soms horensdol. En dan wil ik net als Igor terug naar mijn ex. Hij is nog maar zo kort weg hé, ik moet het verlies nog verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Mupke ik lees niet echt dat Igor het moeilijk heeft. Wel dat er in de therapie getrokken wordt aan haar en dat ze in een hoekje wil kruipen. Dit komt niet echt over als het moeilijk hebben, maar het spijt me als ik het verkeerd zie.



Met haar 'ex' vriendje (schreef ze). Ik lees daarin dat ze bedoelt: met een borrel. Maar misschien zie ik het verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dymph

Toppertje, kanjer, wat ga je toch goed meid. Heb je ineens het licht gezien of zo?
:)
Geweldig.


Ja, die tabletjes heb ik allang in huis. Ik neem er 5 in of zo, maar het helpt maar heel soms. Was als kind al een slechte slaper, altijd aan het piekeren en zo. Wat Bol zegt is, is waar. Mijn hoofd zit te vol, er speelt teveel, ik kan me niet ontspannen. Moet al helemaal geen drukke dingen doen voor het naar bed gaan. Lig er niet te laat in en ga dan tv kijken (luxe) of lezen. Vallen mijn ogen bijna dicht, doe ik het licht uit, tjsa en dan. Dan word ik weer klaarwakker en begint het gedraai en gepuf en getrek aan de ventilator ivm opvliegers.


Het is jammer, want het zou mijn drank-en eetprobleem aanzienlijk vergemakkelijken als ik 's nachts gewoon eens goed sliep. Heeft niet alleen met alco te maken, toen ik nog niet dronk was slapen ook al een ramp. Ging dan maar (vr)eten. Het is toch wat..



Hallo Dymph, wij kennen elkaar nog niet geloof ik.
Ik heb nu melatoninetabletten van 3 mg van mijn huisarts (=30 kleine pilletjes van het K****vat) en dat begint te werken merk ik. Ik slaap niet echt de nacht door, maar in ieder geval lig ik niet meer de hele nacht wakker.
Ik wil niet zeggen dat jij deze dosering nodig hebt, maar je kunt misschien wel eens met hem/haar overleggen (er zijn pillen van 1,3 en 5 mg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietjeparel,

ik had ook alles. Een hele lieve man, een mooi huis, hoefde niet meer te werken.....
en........alles kwijtgeraakt!

Zit nu bijna 2 jaar in de ziektewet, over een paar weken naar het UWV. Vorig jaar kon ik niet meer lopen door een ongeluk.
Gaat nu gelukkig sinds een maand beter al is het nog niet goed genoeg om te gaan werken.
Ik heb nog een paar maanden, tot het einde van het jaar, dan 2 maanden WW en dan zou ik in de bijstand komen.
Ben 2 jaar geleden gescheiden en moet weer helemaal opnieuw beginnen. Vind het erg moeilijk om alleen te zijn
en wil graag weer een relatie. Heb vorig jaar iemand leren kennen, maar ik was niet verliefd en toch blijven we maar een beetje
aan elkaar hangen. Hij zegt dat ik teveel aan hem ga hangen en teveel claim en dat klopt. Schijnt ook een beetje relatie-verslaving te zijn.

En ja, ik wil wel onderzoeken waarom. Waarom wijs ik mezelf zo af? Waarom zoek ik het in drank? Ik wil er vanaf en daarom ben ik hier.

en ik wil helemaal niet betweterig overkomen als dat het geval is. Ik wil alleen maar mijn aandeel bijdragen en de discussie voeren en ook mensen een steuntje in de rug geven.

Ik moet letterlijk en figuurlijk op eigen benen komen te staan en dat valt me zo ongelofelijk zwaar, zwaar, zwaar, niet normaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sunny. Ik begrijp denk ik wat je bedoeld als je zegt, ik moet op eigen benen komen te staan en dat is zo zwaar.
Wat is het precies wat het zo zwaar maakt? Kun je dat wat uitleggen?

Pietje ik heb het ook anders gelezen maar dacht dat ik het verkeerd gelezen had. Ja nu weet ik het ook niet meer. Maar ff vragen als Igor weer komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zware zit hem:
- omdat ik alleen ben en me vaak ook zo voel;
- het afgelopen jaar het zwaarst is wat me in mijn leven is overkomen (nou ja, dt hoop ik dan maar)
- mijn vriendenkring probeer uit te breiden (was ik ook allemaal kwijt)
nou, dat vind ik nogal zwaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...