Spring naar bijdragen

and its me again donderdag 14 oktober


bloempje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg, een eigen winkeltje inrichten in een cel. Ja ik heb ook heel lang helemaal geen zin meer gehad om te schilderen. Er waren gewoon teveel andere dingen, mantelzorgen, drinken, verhuizing van m'n vriend, ziekenhuisopnames vriend, te veel stress en druk, teveel aandacht moeten hebben voor mijn vriend, dat alles was gewoon teveel waardoor ik mijn zin om creatief bezaig te zijn, tijdelijk verloor.
pas sinds kort ben ik weer begonnen. Heb me er echt toe gezet en met heel veel tegenzin m'n schilderspullen klaar gelegd. Toen ik ongeveer zo'n half uur bezig was, merkte ik ineens dat ik het best weer leuk begon te vinden.
En na een paar keer me echt er toe te zetten en te zien dat je weer iets creerde, vind ik het nu weer hartstikke leuk. Jammer dat ik vandaag niet kon omdat ik naar mij n vriend moest, morgen een dienst overgenomen anders had ik morgen gaan schilderen. Maar belangrijk, er ontstaat weer iets moois uit mijn handen en ik word er zoooooo rustig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook al 2weken spullen weer op tafel gelegd maar ermee beginnen niet dus. Ben vandaag wel weer muziek gaan maken. Echt heel lang geleden. Moest er een beetje van huilen. Nooit les gehad en toch dit kunnen. Dat is een gave die ik zomaar gekregen heb. Wat een zegen, vergeet alleen steeds weer dat ik het kan en zo gezegend ben daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te horen ben je echt creatief zeg. Ja het muzikale heb ik ook sterk in me. Speelde stukken van Débusi. Noten lezen ho maar. Zo gewoon maar op gehoor.
Maar wist je dat creativiteit vaak samen gaat met alcoholist zijn?
Maar het is al heel goed dat je toch weer probeerd een beetje die dingen op te pikken, en dat je ontroerd raakt omdat je die gave hebt geeft aan dat er veel gevoel bij je zit, en je mag ook trots zijn op jezelf hoor. Ik kan dat alleen maar prijzen. Het zin krijgen in dingen komt wel weer terug. Zeker weten hoor want het is zo mooi om te doen. Maar dat heeft echt tijd nodig.
Of je zou een neiuwe cursus moeten gaan doen b.v. edelsmeden of pottenbakken. Iets wat helemaal nieuw is voor je. Dan moet je alle aandacht daar op vestigen en een nieuwe start van iets is altijd erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Beth. Probeer eens op je ademhaling te letten meid. Meestal gaat angst gepaard met vlugge ademhaling.
Die kun je zelf weer wat langzamer laten gaan hé? Peobeer het eens om rustig te gaan zitten.
Weet dat het tijdelijk is, en dat het weer over gaat. Houd je daar aan vast wijfie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik weet het echt niet. Het leidde wel af dacht ik. Begin nu wat in paniek te raken. Ben ook bang dat dit nooit over gaat en elke dag weer komt omdat het er al zo lang elke dag weer is. En wat psychiater morgen gaat veranderen aan medicatie, ben bang dat het dan helemaal fout gaat. En steeds maar dat glas wijn denken en hoe ik me daarna zal voelen en morgen. Ik draai een beetje door in mijn hoofd geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beth je kunt je concentreren op iets anders hé? Dat deed je net ook. Angst kan ineens zo maar opzetten en dat moet je hoe rot het ook is, uitzitten meis. Maar door hier te blijven ben je niet alleen dat is zo belangrijk je bent echt niet alleen. Wij zijn er voor je en blijf met ons in contact en schrijf. Zoveel als je kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...