Spring naar bijdragen

zondag 24 oktober


bloempje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goeiemiddag allemaal! Morgen ben ik vier weken gestopt, en eigenlijk gaat het goed, kan ik wel zeggen.
Maar ja, als ik hier zo eens lees, kan er heel wat mis gaan, ik neem me voor: ALERT ZIJN.
De dagdraad oppakken is moeilijk voor een betrekkelijk nieuweling als ik ben, maar ik ga het proberen.
Het is ook een maand geleden dat ik door de drank op de EHBO belandde, ik ben erg geschrokken, dus de motivatie voor mijzelf is er.
Morgen weer naar het voorzorgsgesprek van de Maliebaan, dat is een groep van mensen met allerlei verslavingen (van gok-tot cocaine) die wachten op behandeling. Het helpt me goed, dus dat houd ik vol.
Ik slaap slecht, maar dat hoort erbij. 's-Morgens nog wat wankel en lichte hoofdpijn, maar arts zegt dat hersens een klap hebben gehad, dus gewoon over me heen laten komen.
De komende weken ga ik het heel heel rustig aandoen, ik neem dit serieus, en vrij zijn en blijven van de drank is mijn eerste prioriteit, dan pas de rest.
Groetjes!!!! Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik kom me ook maar eens melden op de dagdraad, ik heb niet alles gelezen want veel te veel!
Ik zit er niet echt lekker bij, voel me behoorlijk waardeloos en zou het liefst de hele dag in bed blijven liggen...
Ik ben niet altijd zo hoor, maar de laatste tijd wel weer en ik word gewoon gek van die drankduivel!
Wens jullie toch allemaal een fijne zondag!

Liefs van CLEO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleo, welkom hier in de zgn. huiskamer van het forum. Ik spreek je vast nog wel eens, maar ben nu weg. Moet nog douchen en aankleden. :$

Tuva, ja kost wel even tijd om er in te komen hier. Maar het is best te doen hoor. En je hoeft ook niet alles te volgen. Je kunt hier ook komen om steun te vragen / zoeken.

tot later allen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai jongens,

Ff een berichtje van mij. Gister wilde ik naar de kerk ivm de dood van twee poesjes achter elkaar. Maar dacht je dat ik een kerk met dienst kon vinden? Jeetje, het blijkt dat ze of op zaterdag of op zondag vieringen doen. Ja, dat komt ervan als je ruim derig jaar geen kerk meer ooit hebt gezien. Dus onverrichterzake terug gisteren. Vanochtend was er gelukkig wel een dienst. Met (hartsvriendin) ernaar toe. Ik zat al te huilen voordat ik in de bank zat. Het was een gezongen mis, Latijns, met gelukkig een mannenkoor. Heb een bloedhekel aan schelle vrouwenstemmen, zet mijn vingers in mijn oren, zo erg vind ik dat. Dat zingen, oei, ik moest zo huilen. De mis, het was goed, ik heb het gedaan om de peosjes te herdenken. Ik moest iets doen, een ritueel om de plotse en rauw dood van mijn kerel te kunnen verwerken.
Ben totaal niet kerks, maar ga het toch wat vaker doen, De rust, het meditatieve, het zingen (huil, huil) en het even heel erg stilstaan bij alles, wie weet, is dat wel een steun in de rug voor mij. Niet meer vluchten, maar voelen. Tsja.... niet echt mijn hobby!
De mis was bedoeld als een soort afsluiting/afscheid, een manier om mijn diertjes te kunnen laten gaan. Daarna kaarsjes voor ze opgestoken. Met heel mijn hart en ziel erbij.
Heeft best indruk op me gemaakt, allemaal. Ben nog steeds geëmotioneerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh wat ontzettend goed van je. Had je dat verwacht van jezelf?
Ja het is normaal hoor dat je je nu zenuwachtig voelt, denk ik, je gaat toch een nieuwe stap zetten in je leven, en dan is het normaal dat je daar wat gespannen voor bent. Ook de afkickverschijnslen kunnen spanningen met zich mee brengen, maar daar moet je door heen, dat is nu eenmaal niet anders. Er zijn wel pillentjes voor hoor, librium. die zorgen er voor dat je er wat minder last van hebt.
Normaal duurt het zo'n 3-4 dagen geloof ik en dan gaat het lichaam zich langzaan aan passen aan de nieuwe, betere situatie en krijg je als het goed is energie. Wat ook aangeraden wordt is, veel water of thee drinken daar spoel je je lichaam mee schoon. En goed proberen te eten.
Je krijgt een ander lichaam joh. Wat zal dat dadelijk fijn aan gaan voelen.;)
Ik ben zo blij voor je.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt ik wass vanmidag ff bij een kennis en raakte bijn in de verlijding om naar de cafetaria te gaan om drank te halen maar ik zij tegen mezelf kom op en ben niet gegaan .
wat is die verlijding groot zeg mn lichaam zegt je hebt drank nodig en mn verstand zegt doe maar niet off is het nu juist anders om ik weet het niet meer maar ja ik probeer vol te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...